بازدید 7414

اختصاص دلارهای نفتی برای شیرینی شب عید!

کد خبر: ۳۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ 15 September 2013
نخستین مدیرعامل صندوق توسعه ملی در دولت گذشته ادعاهای مطرح شده مبنی بر پرداخت تسهیلات ارزی به بخش‌های تولیدی را رد کرد و گفت: دولت دهم به جای اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی، در قالب طرح عیدانه، دلارهای نفتی را برای خرید شیرینی و شکلات به مردم داد.

به گزارش ایرنا، رحیم قربانی مدیرعامل پیشین صندوق توسعه ملی گفت: متأسفانه در سالی که بدترین شرایط ارزی را به قول مسئولان داشتیم، دولت دهم منابع صندوق را صرف خرید شیرینی و شکلات شب عید کرد.

وی افزود: ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق(معادل 7هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) را به‌عنوان عیدانه توزیع کردند و این امر در نهایت به ضرر مردم و اقتصاد کشور تمام شد، چرا که در عرض یک‌ماه 7هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه شد و پایه پولی کشور را افزایش دادند.

قربانی ادامه داد: البته اطلاع داریم که دولت دهم الزامات قانونی این موضوع را فراهم کرد، اما آیا درست است که ما تا شهریور ارز کشور را به زین اسب و چوب بستنی و خودروهای سوپر لوکس بدهیم و بعد بگوییم ارز نداریم و قیمت ریالی آن را بالا ببریم تا فشار به مردم افزایش یابد و بعد مجبور شویم ارز صندوق توسعه ملی کشور را به ریال تبدیل کنیم و برای شیرینی و شکلات مصرف کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی