بازدید 5815

در يزد عزای عمومی اعلام شده است

کد خبر: ۳۴۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲ 11 September 2013
نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي گفت: درباره سانحه رانندگي در اتوبان تهران - قم و کشته‌شدن 44 تن از وزراي راه، کشور، بهداشت و صنايع در مجلس سوال خواهد کرد.

به گزارش مردم سالاری، تابش گفت: من طبق وظايف قانوني نمايندگي خود از وزير راه راجع به وضع جاده محل تصادف، وضع استحکام گاردريل‌ها، ايمني اتوبوس و مهارت راننده، از وزير کشور راجع به زمان حضور آتش‌نشانان، عملکرد پليس راه و اقدامات ستاد مديريت بحران در قم و يزد، از وزير بهداشت و درمان راجع به امداد جاده‌اي و زمان حضور آمبولانس‌ها و نيروهاي امداد و از وزير صنايع راجع به علت آتش‌سوزي اتوبوس‌ها و به سرعت مشتعل شدن آنها و اينکه استانداردها و ضوابط لازم در ساخت آنها رعايت شده يا خير، سوال خواهم کرد.

وي با تشريح حادثه روزگذشته در اتوبان تهران - قم، گفت: اين حادثه بين يک دستگاه اتوبوس متعلق به تعاوني 13 که ساعت 21 از تهران به يزد حرکت کرده بود و يک دستگاه اتوبوس که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود، در ساعت 22:45 بالاتر از مجتمع مهتاب اتفاق افتاد. اتوبوس مسافربري اصفهان به تهران بعد از برخورد با يک دستگاه سواري دچار ترکيدگي لاستيک شده و با عبور از گاردريل به سمت مقابل منحرف مي‌شود و با اتوبوس يزد برخورد مي‌کند که در اين حادثه هر دو اتوبوس اسکانيا دچار آتش‌سوزي مي‌شوند.

نماينده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: تاکنون آمار کشته‌شدگان 44 نفر و آمار مجروحين 39 نفر اعلام شده که وضع شش نفر آنها وخيم است و شناسايي کشته‌شدگان به دليل حجم بالاي سوختگي مقدور نيست و اسامي آنها تاکنون از روي ليست مسافران اتوبوس‌ها اعلام شده است. البته عوامل پزشکي قانوني اعزام شده‌اند تا از روي آزمايش DNA هويت کشته‌شدگان را اعلام کنند.

عوامل پزشکي قانوني اعزام شده‌اند تا از روي آزمايش DNA هويت کشته‌شدگان را اعلام کنند

تابش ادامه داد: از منظر چگونگي وقوع تصادف حادثه عجيبي رخ داده و بايد بررسي شود که سرعت اتوبوس‌ها، وضع جاده و ايمني گاردريل به چه نحو بوده، نيروهاي امداد و نجات و آتش‌نشاني چه زماني به محل رسيدند، پليس راه چه اقداماتي انجام داده و علت سرعت بالاي آتش‌سوزي اتوبوس‌ها و حجم زياد کشته‌ها چه بوده است.

نماينده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ليست اوليه کشته‌شدگان اين حادثه را که ديدم اکثر مسافريني که از تهران به يزد عازم بودند از خانواده‌هاي اردکاني و همشهريان ما هستند که صميمانه به همه بازماندگان آنها تسليت مي‌گويم و علو درجات آنها را از خداوند خواستارم.

وي با اشاره به تشکيل ستاد بحران در استاد يزد با مديريت استاندار، يادآور شد: سلسله اقداماتي در دست انجام است و از طرف استاندار، نماينده ولي فقيه و نمايندگان استان نيز در يزد عزاي عمومي اعلام شده است.

در يزد عزاي عمومي اعلام شده است

تابش با بيان اينکه شناسايي مقصران اين حادثه به سرعت امکان‌پذير نيست، گفت: من با سوال از وزراي مربوطه مي‌خواهم اين موضوع بررسي شود که هر کس در حيطه مسئوليت خود چه اقداماتي مي‌توانسته انجام دهد که خداي نکرده در آن تعلل و کوتاهي صورت گرفته است.

اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس اضافه کرد: خوب نيست که ما هر سال به اندازه جمعيت يک شهر را در تصادفات رانندگي از دست بدهيم و اين يک فاجعه اسف‌بار است که متجاوز از بيست هزار نفر کشته در اين حوادث را شاهد هستيم. البته اقداماتي از سوي وزارت راه و پليس راه انجام شده و خودورها به استانداردهاي روز دنيا نزديک شده‌اند اما هنوز شاهد کاهش آنچناني تلفات نيستيم و اين براي ما يک فاجعه است.

وي يادآور شد: در دنياي امروز که جان انسان‌ها اينقدر ارزشمند است که وقتي يک سرباز آمريکايي در افغانستان کشته مي‌شود، دولت متبوع او براي از دست دادن جان يک شهروندش چه کارها که انجام نمي‌دهد، نمي‌توانيم شاهد باشيم که سالانه متجاوز از بيست هزار نفر را در تصادفات جاده‌اي از دست بدهيم.

نماينده مردم اردکان در مجلس خواستار اهتمام دولت در رسيدگي به اين موضوع شد و گفت: بهترين جا مجلس است که همه دست‌اندرکاران امر حضور يابند و واقعيت‌ها را به مردم بگويند. اگر هواپيماهاي ما فرسوده است و نمي‌توانيم سرويس مطلوب به مسافران بدهيم، حداقل نبايد به آنها استرس وارد کنيم و قطار و اتوبوس بايد امنيت خاطر مردم را فراهم کنند.

وي با بيان اينکه تکرار اينگونه حوادث به هيچ عنوان پذيرفته نيست، اضافه کرد: مسئولين اگر جايي زيرمجموعه‌شان مرتکب خطا شد و يا خدمات لازم را ارائه ندادند شجاعانه از مردم عذرخواهي کنند و اين خطا و اشتباهات را جبران کنند تا بعد از وقوع هر حادثه افسوس نخوريم و دوباره اين موضوع به دست فراموشي سپرده شود و باز شاهد تکرار اين وقايع باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل