بازدید 68014
از کارت سوخت کشتی‌گیران پرسپولیس تا کنایه فردوسی‌پور به ژنرال؛

هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰‌ پیرامون دربی ۷۷ بود که نزدیک ۱۵۰ دقیقه ‌بررسی شد و ‌بازی‌های هفته‌ هشتم لیگ بر‌تر و حاشیه آنزیر نیز زیر ذره‌بین رفت. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که دربی ‌۷۷ چه کیفیتی داشت؟ ۱ـ خوب ۲‌ـ متوسط ۳ ـ ضعیف ۴- خیلی ضعیف که در پایان، نزدیک به ۷۸ درصد به گزینه ۴، ۱۵ درصد به گزینه ۳، ۵ درصد به گزینه ۲ و مابقی (۲در‌صد) به گزینه ۱ رأی دادند.
کد خبر: ۳۴۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱ 10 September 2013
هر آنچه در برنامه دیشب ۹۰ گذشتهفتمین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت ۱۰:‌‌۴۰ دقیقه آغاز شد و ‌به مانند همیشه دیدنی بود و همانند گذشته، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته‌ هشتم لیگ بر‌تر و حاشیه آن پرداخت.

به گزارش «تابناک»، در آغاز برنامه، آیتم ۹۰ درجه پخش شد؛ افزون بر این که ‌فردوسی‌پور در این برنامه دربی را زیر ذره بین برد، پخش صحنه‌هایی از دیدارهای فولاد ـ ذوب آهن، سپاهان ـ راه آهن، صبا ـ تراکتور و نفت ـ مس کرمان و صحبت‌های مربیان و بازیکنان این تیم‌ها بخش بعدی برنامه نود بود.

‌مهمان ویژه این برنامه، امیر حاج رضایی بود که در مورد دربی به تفصیل سخن گفت؛ حاج رضایی در این بخش برای فوتبال ایران ابراز نگرانی کرد و عنوان داشت بیشتر بازیکنان استقلال و پرسپولیس ملی پوش هستند و این نمایش ضعیف در دربی موجب نگرانی برای تیم ملی فوتبال کشورمان می‌شود.

سپش در ادامه برنامه گزارشی از خانه سالمندان کهریزک در زمان پخش دربی ۷۷ پخش شد که در نوع خود جالب توجه بود.

در بخش بعدی برنامه ۹۰ گزارشی از مراسم خاکسپاری مرحوم محمدی مربی سابق مس پخش شد.

کنایه فردوسی‌پور به ژنرال!

عادل فردوسی‌پور در گفت‌و‌گوی ویژهٔ برنامهٔ ۹۰ با حضور امیر حاج‌رضایی به بررسی سطح فنی دربی پرداخت و وقتی آمار فنی این دیدار بررسی شد با رو کردن به کار‌شناس برنامه گفت: آقای حاج‌رضائی اگر بگوییم کیفیت دربی خوب نبود، به اجنبی‌پرستی متهم نمی‌شویم؟ امیر حاج‌رضایی نیز در پاسخ گفت: شاید هم متهم کنند. در این فوتبال بی‌در و پیکر هر اتفاقی ممکن است بیفتد. در این فوتبال که هر کسی بدون مستندات اظهارنظر می‌کنند، هیچ چیز بعید نیست!

عادل فردوسی‌پور در ادامه برای مبارزه با این‌ گونه اظهارنظر‌ها و انگ‌های اجنبی‌پرستی مبارزه کرد و به طرفداری رسانه‌ها از کی‌روش گریز زد و گفت: بالاخره کی‌روش تیم ملی را به جام‌جهانی برده ‌و طبیعی است که مورد حمایت رسانه‌ها باشد.

محمد فنایی، کار‌شناس داوری مهمان این هفته برنامه ۹۰، بر این باور بود که در بازی پرسپولیس و استقلال اتفاق خاصی رخ نداد، البته داور می‌توانست صادقیان و قاضی را اخراج کند، بقیه صحنه‌ها هیچ مشکلی نداشت!؟ بالاخره فنایی هم داور بود و یکی از دست‌اندرکاران داوریه خوب باید هوای داور‌ها رو یک جوری داشت دیگه!
البته کار‌شناسی این بازی حدود یک دقیقه بیشتر طول نکشید؟

نظر بوقچی استقلال در باره بازی شش تایی‌ها

‌در حاشیه پخش بازی دربی گفت‌وگوی کوتاهی با سهراب بوقی بوقچی قدیمی مصاحبه کوتاهی داشت.

این بوقچی قدیمی که روز جمعه به ورزشگاه آزادی رفت تا دربی ۷۷ را نیز تجربه کند و با سوال خبرنگاران در خصوص دربی سال ۵۲ مواجه شد که البته جواب جالبی داد.

وی توصیه کرد زیاد پیگیر آن بازی نباشند چراکه برخی در آن مسابقه تبانی کردند تا شکستی سنگین برای استقلال رقم بخورد.
پیش از این نیز برخی از بازیکنان قدیمی استقلال، یکی از مدافعان آن تیم را به تبانی با قرمز‌ها متهم کردند.

فیلم سینمایی و فوتبالیست‌ها هم پخش شد

پیش از پخش دربی ۷۷ صحنه‌هایی از خوابیدن تماشاگران و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس پخش شد. در این بخش از برنامه صحنه‌هایی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در آن بازیگر با چوب کبریت چشمان خود را باز نگه داشته بود.
از سوی دیگر، صحنه‌هایی از کارتون فوتبالیست‌ها پخش شد و طی آن اشاره‌ای هم به بازی ضعیف سرخابی‌ها شد.
 
اگر دربی سرخابی‌ها نماد فوتبال ایران است، باید به حال تیم ملی فکری کرد. چراکه شش بازیکن استقلال جزو یاران ثابت تیم ملی هستند و یکی دو بازیکن پرسپولیس نیز در تیم ملی ثابت هستند. دلایل فنی و مسائل روانی، باعث می‌شود تا دربی به یک تساوی بدون گل ختم شود.

کفاشیان: کی‌روش تهدیدی نکرد

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید کارلوس کی‌روش نه فدراسیون را تهدید کرده و نه خبری از استعفای اوست.
علی کفاشیان مهمان تلفنی برنامه ۹۰ بود که در مورد کی‌روش اظهار کرد: بحثی که من مطرح کردم اصلا در ارتباط با مصاحبه سرمربی تیم ملی با خبرگزاری خاصی نبود. در واقع من به صحت آن گفت‌وگو یقین دارم. بحثی که من مطرح کردم درباره شایعه استعفای کی‌روش است که در چند روز گذشته عنوان شده بود.

وی در ادامه افزود: کی‌روش هیچ گاه بحثی از استعفا مطرح نکرده و او هم مثل ما علاقه‌مند است که به کارش با تیم ملی ایران ادامه بدهد و در جام جهانی برزیل روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

در ضمن کفاشیان درباره این شایعه که برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که کی‌روش تهدید کرده که اگر تا مهلت تعیین شده پولش را دریافت نکند به ایران بر‌نمی‌گردد گفت: این مسأله همان طور که شما گفتید شایعه است. کی‌روش نه تهدید کرده و نه استعفا داده است. دل نگرانی بزرگ سرمربی تیم ملی مسأله برنامه ریزی مسابقات با اردوی تیم ملی است که ما هم با او همنظر هستیم و باید امسال اولویت با تیم ملی باشد.

شیرینی: شما یکی از دلایل تساوی دربی هستید!

در این بخش سعید شیرینی روی خط برنامه آمد و در انتقاد به فردوسی‌پور گفت: شما خودتان برای مربیان ارزش زیادی قائل نیستید و به نظر من، شما یکی از دلایل تساوی دربی هستید.

شیرینی در این بخش در مورد قلعه نویی و دایی صحبت‌هایی کرد و در این بخش فردوسی‌پور عنوان کرد لطفا شما که کمتر از دو سال است به فوتبال آمدید سنگ دیگران را به سینه نزنید!

شیرینی افزود: دوربین شبکه سوم سیما فقط روی نیمکت پرسپولیس زوم کرده بود و نمی‌دانم علت این رفتار‌ها چه چیزی است؟! وی ادامه داد: من به هیچ عنوان در جریان بازی نخوابیده بودم و فقط در یک صحنه چشم‌هایم را روی هم گذاشتم. من تاوان تفکر غیر حرفه‌ای دوستان شبکه ۳ را دادم. اگر ما نمی‌گذاشتیم دوربین شما روی نیمکت ما زوم کند، این اتفاق نمی‌افتاد. سال قبل خانم نیکی کریمی می‌خواستند بیایند سر تمرین ما، او یک بانوی هنرمند است که من احترام خاصی برایش قائلم ولی من اجازه ندادم برای دربی دوربینشان را بیاورند.

ماجرای کارت سوخت کشتی‌گیران پرسپولیس!

در بخش کوتاهی از برنامه با محمدی مربی سابق کشتی پرسپولیس مصاحبه کوتاهی پخش شد که وی گفت: قرار بود یک سال کارت سوخت بدهند که البته رویانیان این قضیه را شوخی خواند!

شاغلام حسابی شاکی بود!

در ادامه برنامه پیروانی سرمربی سابق فجر سپاسی روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص شرایط این تیم در روزهای گذشته گفت: در این تیم خاطرات زیادی داشتیم و به عناوین گوناگون لیگ بر‌تر دست یافتیم.

وی افزود: اگر می‌دانستم مسئولان تیم با هم یکدل نیستند به این تیم نمی‌آمدم، در حالی که همه می‌گفتند از ما حمایت می‌کنند ولی از‌‌ همان آغاز علیه ما شعار دادند.

وی ادامه داد: در بازی مقابل داماش شعارهایی ‌علیه من داده شد. در ‌یازده سال ۵۰۷ میلیون پول گرفته‌ام. من عاشق هستم و کاسب نیستم!

وی افزود: یکدلی که طی سالیان گذشته در تیم فجر سپاسی بود امسال در این تیم نبود. وی گفت: می‌توانستم بمانم و اخراج شوم و پولم را بگیرم و بروم ولی دنبال پول نیستم.
جعفر جعفری مدیر عامل باشگاه فجرسپاسی روی خط تلفنی آمد و نخست از زحمات پیروانی تشکر کرد و عنوان داشت که وی از مربیان خوب و با اخلاق است و من وی را دوست دارم.
وی در ادامه گفت: من باید نظرات مردم را نیز در نظر بگیرم، وگرنه ما بخاطر این که خود ایشان اذیت نشود این تصمیم را گرفتیم.

وی در مورد مذاکره با یاوری برای مربیگری فجر سپاسی گفت: به هیچ وجه با یاوری و یا شخص دیگری مذاکره نکرده‌ایم و اگر کلانتری مربی تیم شده است بخاطر‌شناختی بوده که ما نسبت به وی داشتیم.

نکونام: دربی برای نباختن است!

در بخشی از این برنامه، کاپیتان تیم ملی و هافبک استقلال روی خط برنامه نود آمد و در پاسخ به این پرسش که چرا داربی‌های اسپانیا آنقدر با داربی‌های ایران متفاوت است، اظهار کرد: من تاکنون در سه داربی به میدان رفتم و بنظرم این بهترین داربی‌ای بود که تجربه کردم. به نظرم مقایسه‌ها اشتباه است. شما بازی استقلال سپاهان را ببینید که چقدر جذاب شده بود. داربی استقلال و پرسپولیس به شکلی است که نمی‌خواهد کسی بازنده باشد. مطمئن باشید اگر می‌باختیم، شدت ناراحتی هواداران خیلی بیشتر می‌شد. به همین دلیل هردو تیم خوب دفاع می‌کنند. به هر حال رأی من به نظرسنجی شما، گزینه متوسط است.

رویانیان هم کیفیت داربی را متوسط دانست

در ادامه برنامه۹۰، مدیرعامل پرسپولیس روی خط برنامه آمد و گفت: کل برنامه‌تان اختصاص داده شد‌ به داربی ولی متأسفانه یک طرفه رفتید و ‌ای کاش به ما هم وقت حرف زدن می‌دادید. ‌ای کاش سؤالتان یک جور دیگری مطرح می‌شد. شما دو ساعت و خورده‌ای با حاج رضایی روی این مسأله کار کردید که اثبات کنید بازی ضعیف بوده است. این بازی متوسط رو به پایین بود اما من با فتح‌الله‌زاده هم یک جلسه داشته‌ام و می‌خواهیم کارگروهی تشکیل دهیم و از شما هم می‌خواهیم در این جلسه شرکت کنید.

در این هنگام فردوسی‌پور گفت: نه نه خیلی ممنون!

رویانیان در پایان بیان کرد: به عنوان نکته آخر، من از همه می‌خواهم تا کمک کنند تا داربی بعدی جذاب و پربیننده شود.

‌فتح‌الله‌زاده: آقایان تازه به فوتبال آمدند؟

در بخش پایانی برنامه نود، دیالوگ‌های فتح‌الله‌زاده و بهروان به نمایش گذاشته شد. فتح‌الله‌زاده بهروان را به عدم درک فوتبالی متهم کرد و گفت: آقایان تازه به فوتبال آمدند؟ جالب این که بهروان نزدیک چهل سال در فوتبال فعالیت دارد! بهروان هم بدنسازی دیرهنگام استقلال را عامل مصدومیت‌های بازیکنان استقلال دانست و فشردگی لیگ را امری اجباری دانست. در ‌‌نهایت قضاوت در این بخش به عهده بینندگان گذاشته شد.

پرسش و پاسخ نظرسنجی ۹۰

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که دربی ‌۷۷ چه کیفیتی داشت؟ ۱ـ خوب ۲‌ـ متوسط ۳ ـ ضعیف ۴ـ خیلی ضعیف که در پایان، نزدیک به ۷۸ درصد به گزینه ۴ یعنی خیلی ضعیف، ‌۱۵ درصد به گزینه۳، ۵ درصد به گزینه ۲ و مابقی (۲در‌صد) به گزینه ۱ رأی دادند‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۹
انتشار یافته: ۱۴۰
نود میگه دربی ضعیفه اونوقت 3 ساعت به این بازی بها میده؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اگر بها میده بخاطر اینه که نقاط ضعف دربی را مشخص کنه ووقتی با سایر دربیهای بزرگ مثل الکلاسیکو مقایسه میشه بخاطر اینه که به مسولین وبازیکنان بفمونه چقدر فوتبال ما مثل اقای شیرینی در خواب فرو رفته (وتازه این اقا طلبکار هم هست) درود بر عادل وواقعا خسته نباشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فردوسی پور حق نداره از این تریبونی که در اختیارش قرار داده شده استفاده ی شخصی کنه و به دیگران توهین کنه.
چه ربطی داشت یهو گفت اگه بگیم دربی ضعیف بوده به ما میگن اجنبی پرست؟
جناب فردوسی پور همه میدونن شما از قلعه نویی کینه داری ولی نباید از تریبون صدا و سیما برای تیکه انداختن به کسی که باهاش مشکل داری استفاده کنی. وظیفت چیز دیگه ایه.
قلعه نویی 15 سال فوتبال حرفه ای بازی کرده 10 سال مربیگری حرفه ای در سطح اول ایران داشته 5 تا قهرمانی لیگ برتر ایران رو داره تو در حدی نیستی که بخوای در مورد فوتبال علیه نظر قلعه نویی نظر بدی. علی دایی رکورد دار گلزنی جهانه سال ها در بهترین لیگ های جهان بازی کرده سال ها بهترین مهاجم تیم ملی بوده چنین عملی انجام نمیده شما کی هستی که؟؟؟ شما گزارشگر بازی بودی نه پدر فوتبال ایران و وظیفت گزارش کردن بازی بود حالا بازی سرده یا گرمه به شما ارتباطی نداره شما پول میگیری که بازی رو گزارش کنی.

همه میدونن تیم ما این دوره شانسی رفت جام جهانی کیروش 2-3 ساله تیم دستشه هنوز یه کار تاکتیکی از تیم ندیدیم هر روز هم یا قهر میکنه یا واسه فوتبال تایین تکلیف میکنه برانکو با اون اقتدار ایرانو برد جام جهانی یه بار ازین ادا اطفالا در نیاورد.
تابناک چاپ نکنی دلخور میشم
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چون مهمه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اخه نمیتونه هم نده چش باز کرده فقط این دو تا تیم رو دیده چیکار کنن .تیم هایی مثل سپاهان تراخترو.فولاد از شبکه ملی دریغ هستن
باید قانونی باشد که فقط تیم هایه بالای جدول پخش زنده شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
این چاه اگر برای من آب نداشته باشه برای صدا و سیما نون که داره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چون سه ساعت وقت لازم داشت تا ثابت کنه این یه بازی بی‌ارزش و توهین‌آمیزه.
زنده باد عادل فردوسی‌پور که خریدنی و سفارش‌پذیر نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بروووووووووووووووووووووووووووووووووووو
نود هم که فقط بازار گرمی میکنه چرا نمیگه فدراسیون بکس ایران پول نداشت بره اردو پول نداشت بره جام جهانی بکس . پولی که فوتبالیستا میگیرن براش چه زحمتی میکشن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوست عزیز شما هم خوابید انگار ... برنامه نود تخصصی فوتبال هستش
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نام نود از 90 دقیقه فوتبال گرفته شده است و اگر نه میگفت ورزش... مثل سایر برنامه های تلویزیون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوست عزیزتر ، همین چند هفنه پیش بود که کلی مصاحبه و گزارش از تیم ملی نوجوانان کشتی و مشکل هتل و غذاشون توی مغولستان پخش شد و کلی کنایه و گلایه بحق نثار مسئولین این فدراسیون شد . این برنامه هر جا صلاح ! بدونه وارد گود می شه .
معمار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اصل مطلبو که یارو گفته بچسب پاسخ الکی نده! کیه که ندونه 90 فوتباله فقط
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزان همیشه واقعیت تلخه ... جون من این دربی بود یا ... پولهای میلیاردی میگیرن بعد تو زمین راه میرن ... فرودسی پور هم داره واقعیتارو میگه ... شما خودتون کاسه داغترازآش نکنی ...
خیلی جالبه 30 میلیارد تومان از بیت المال رو میدهند به بازیکن های دوتا تیم به ظاهر خوب و بازیکنان حرفه ای دو تیم میزنن تو سر و کله هم و اخرش هم اون پول حیف و میل میشه نه تو آسیا رتبه میاریم و نه تو جام جهانی ابرو برامون میمونه. البته اگر 8 سال به 8 سال بتونیم جام جهانی بریم .این هم شهرآورده آخه ؟ جمع کنید فوتبال رو پولش رو بدین به چند نفر نیازمند یا زوج جوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیز دلم استقلال که یکی از اون تیمهای مد نظر شماست سال قبل قهرمان کشور شد و هم اکنون در رقابت های حذفی آسیا حضور داره.
یاشاسین تراختور پر افتخارترین تیم آسیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
توهم مطلق!
شما که تازه به لیگ برتر آمده‌ایدکه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وای خدایا! تراکتور کلا یک دوره در آسیا بوده که همون مقدماتی حذف شده!
وای از این منطق!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
پر افتخارترین تیم آسیا؟!!!!!!!!!!!!!!!
درست خوندم؟!
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شاید تازه اومده باشیم لیگ ولی فوتبالمون خیلی بهتر از اس اس و پس پسه. فعلا هم که هر دو تیم سرورمونن!
arsalan
| United Kingdom |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
داداش فازت چیه؟
توهم داریاااا
ح..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقا تراکتور خیلی گله. ولی پر افتخارترین تیم آسیا نیست. حتی یک قهرمانی هم در ایران نداره.
به خدا قسم اگر منطقی باشید ضرر نمی کنید.
اشتباهی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
داداش افتخارو از اون لحاظ گفته که هواداراش باعث سربلندی ایران شدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آسیا به کنار چند تا قهرمانی تو ایران داره تراکتور؟
اصلا بازم اینا رو ول کن چند سال حضور در لیگ برتر داره؟؟؟؟؟!!!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شاید تازه اومده باشیم لیگ ولی فوتبالمون خیلی بهتر از اس اس و پس پسه. فعلا هم که هر دو تیم سرورمونن!(این الان یعنی چی :دی )
همشهري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تو كلا از آخر به اول فكر مني كني
یاشاسین ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فعلا هم که هر دوتا تیم سرورمونن!!!؟؟؟دوست عزیز بخواب؛پرافتخار ترین تیم اسیا!!!!!!!!!!!!!
ساسان نخود هر آش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
اشتباهی جان یه جمله معرف مدیریتی میگه:
اگر برای یک کار غلط 1000 دلیل بیاورید می شود 1001 غلط!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تراكتور بعد منچستر اوله!!!!!! فقط موندم چرا آقاي فردي‌پوس مي‌خن!!!!
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
استقلال و پرسپولیس دیگه هرچی نباشن از تراختور بهترن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
"پر افتخارترین" بخوانید "پر اُفت خارترین"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
کدوم افتخار ....
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما احتمالا کارتون فوتبالیستها رو زیاد میبینی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقا خیلی باحال گفتی، مردم از خنده
ali- tabriz
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عزیزانم ، در عجب هستم که چرا اینقدر نسبت به هم نامهربانیم . همه تیم ها خوبند و تراکتور نیز یکی از آنها . فوتبال باید عامل دوستی باشد نه کینه .
هه هه چه مسخره شده دربی نمیدونم مارو مسخره کردن بازیکنای دربی یا خودشون رو این همه پول میلیاردی از جیب من و امثال من میره تو جیبشون هیچی که هیچی.
نمیدونم چرا لیگ ایران رو تعطیل نمیکنن اخه لیگ 1 و2و3 که تبانی توش بیداد میکنه . بیگ برتر هم که فقط پول توشه بدونه بازدهی . همه پیشرفت میکنن ما پسرفت
استقلال پرسپولیس و کلا فوتبال ایران از مالدیو هم 10 تا میخوره جم کنین این فوتبالو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فوتبال ما زیر صفر هست چون هر کی پول داشته اومده بازیکن شده حالا هم پول به جیب میزنه.تنها افتخارات فوتبال ایران مربوط میشه به اون زمان که میرفتن از محله ها بازیکنای خوب رو پیدا میکردن و تربیتشون میکردن اونا هم از جان و دل بازی میکردن.
بهنظرم فوتبال رو جم کنیم پولش سرمایه گذاری کنیم روی ورزش های دیگه
ق...خودش اجنبی پرسته
مسابقه هفته پیش قرعه کشی شد؟؟؟
مدیر پایگاه سلام فکر کنم به هفته بعد موکول شد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با هفته بعد یکجا انجام میشود
هیچ دقت کردین امشب عادل گفت: بازی دوستانه تیم ملی در شان فوتبال ما نیست، حاج رضایی گفت:دربی و بعدشم این ادبیات در شان فوتبال ما نیست،فنایی گفت:این زمین در شان فوتبال ما نیست.
اینا فوتبال مارو میگفتن؟فوتبال ما که خوبه،بهترین فدراسیونیم،با اقتدار رفتیم جام جهانی،بهترین و بیشترین تماشاگرا دربی رو داریم، یه پول نداریم یه شان!ولی تا دلتون بخواد رو داریم.
عادل بی عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عادل چون مدیران را به نقد میکشه همه به جنگ ایشون میرن !!! اما مردم دعاگوی عادل با صفا هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
بقول قدیما مردم سنگ به درختی میزنند که میوه داره عادل اگر نقطه ضعفی داشت مطمئن باش همین اقایونی که داره دستشون رو میشه تا حالا 1000 مرتبه عنوان کرده بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
عادل چون خواب شیرینی رو پرونده شده بی عدالت.
شیرینی میاد تو روی مردم دروغ میگه. من تو چرت نبودم داشتم دعا میکردم بعدشم یه دستی به چشماش کشید که دعاش برآورده شه.
ببينن كدوم بازيكن پولشو نگرفته از يارانه چند تا مستحق كم كنن بدن بهشون
دربی بی خاصیت
یه مرد پیدا شه در فوتبالو گِل بگیره و از دور ریخته شدن میلیاردها پول (از جیب مردمی که خودشون این همه گرفتاری دارن!) جلوگیری کنه!
پاسخ ها
naser
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
به خدا مَرد هست ولی مسئله مهم اینجاست که نمیذارن، این واژه نمیذارن خیلی کاربرد داره تو کشور ما...!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
داداش نگاه نکنید. از ماست که بر ماست. الان همه این حرفا رو میزنن دربی بعدی باز از یک هفته قبلش کل کل شروع میشه. طرف از 3 شب قبل میره دم استادیوم چادر میزنه.

اگه فوتبال طرفدار نداشته باشه کسی بهش اهمیت نمیده نگاه نکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوست عزيز استفاده از ادبيات صحيح در هر موضوعي جواب بهتري خواهد داد. من خود از منتقدين پرداخت هزينه هاي گزاف به بازيكنان بي كيفيت هستم ولي بهتر است به جاي تعطيلي فوتبال به فكر توسعه آن‘ فرهنگ سازي درخصوص آن و ايجاد اشتغال و درآمد از آن باشيم. همانگونه كه كشورهاي صاحب فوتبال در حال انجام آن هستند.
مهشاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوست ناشناس سوم محترم!
تا وقتی فوتبال دولتیه ربطی به ادبیات من و شما نداره، کلا ضرره! هروقت باشگاها خصوصی شدن و از جیب من و امثال من براش هزینه نکردن، اگر تونستین ازش پول در بیارین!
این همه سال حروم شدن پول بی زبون کافی نیست؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با سلام مجدد من هم با خصوصي شدن فوتبال و باشگاه ها موافقم. منتها كدام بخش خصوصي در ايران واقعا خصوصي است؟ احساسي نبايد برخورد كرد همه چيز نيازمند فرهگ سازي و اصلاح فرهنگي است.
ناشناس سوم
مرسی از اطلاع رسونی سریع تابی جون
از کنایه های فردوسی پور به قلعه نویی خوشم نیومد ! به نظر من ساختار برنامه 90 نیاز به اصلاح داره ...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
با نظر شما کاملا موافقم
قلعه نویی آ....
این نود بلاخره کی تموم میشه
پاسخ ها
سحر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نود همیشه انشالله پابرجاست چه بدی به این فوتبال کرده کدام برنامه تلویزیونی 35 میلیون پیام از شمارهای منحصر به فرد داره بغیر از اینکه داره ضعفها وکاستی های فوتبال نشون میده همین داوری شما برو لیگ 1 ببین چه خبره با یک برنامه ابوموسی چقدر کمک به این جزیره جمع کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نود سال دیگه !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شما ناراحتی خب نگاه نکن.مگه مجبوری؟!!!!!!!!
فردوسی پور از قلعه نوعی میترسه، جرات نداره به استقلالیا گیر بده بجاش زورش به شیرینی میرسه. نمیدونم اگه شیرینی تازه تو فوتبال نیومده بود دیگه عادل خان چیزی داشت که هرجا کم بیاره اونو بگه،گزارشت بدتر از فوتبال رو اعصاب بود ربطی نداره کی این حرفو میزنه.آقای شیرینی تو هم دیگه رو نیمکت درست بشین نبینم دفعه بعد با ناخن بلند بیای دستتم تو دماغت نمیکنی چون میره رو آنتن به ماهم ربطی نداره!
پاسخ ها
هوادار 2 اتشه پرسپولیس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
دوست عزیز چقدر از پیشکسوتان پرسپولیس خانه نشین شدند واین اقا امده شده سرپرست شما یک نگاه به نیمکت استقلال بکن اقای ماجدی خودش یک کارشناس فوتباله ولی پرسپولیس چی در ضمن حق با عادل خانه 152 نفر برای پخش تلویزیونی به استادیوم رفتند وقتی کارگردان tvنشون میده عادل بگه داره دعا میکنه اقای شیرینی بجای معذرت خواهی دروغ میگه چشمهایش از بیخوابی قرمز شده بود حتما انهم داشته اشک میریخته خیلی زشته از یک انسانی که میخواد با فریب دیگران کارش توجیه کنه دفاع کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
شیرینی در ملا عام دروغ میگه عین خیالشم نیست. هیچ کس اونجوری دعا نمیکنه. همیشه بعد از چرته که آدم یه دستی به چشماش میکشه.
اصلا کیه این شیرینی؟ از کجا اومده؟ چه موفقیت هایی داشته؟ واقعا پرسپولیس انقدر بی در و پیکر شده که اینا بیان ادارش کنن؟ پس اونهمه بازیکن بزرگی که میگن پرسپولیس خیلی بازیکنای بزرگ تحویل فوتبال داده کجان؟
خوردبین رو با این آقا یه مقایسه بکنید....
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
يه ليوان آب سرد تگري بخور رديف شي عمو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
صحنه خطا روی بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال را هم به دلیل ترس از قلعه نویی، در بخش داوری نشان ندادند.
فقط گهر. لرستان
پاسخ ها
نگين لرستان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
گل گفتي.
مدتی هست که تیترهای ضد استقلال تو وبگاه به ظاهر بی طرف تابناک! زیاد می بینم ... فقط امیدوارم که من اشتباه کرده باشم ! تابناک لطفا تایید کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تابناک دیگه علنا رو کرد طرفدار چه تیمیه این اواخر با این مطالبش.تابناک جان با این غرضورزیا فقط اعتبارتو از دست میدی.مردم عقل و شعور دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
نظرت کاملاً درسته حتی من به نظر تو مثبت میدم ولی تعداد آن تغییر نمیکنه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تیترهایی که فقط پرسپولیسی های متعصب را خوشحال می کند.تابناک چاپ کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
برو بابا .فوتبالیست ها دارن از جیب مردم پول میگیرن و تو ناراحت استقلال هستی. فازت چیه داداش؟ کجا زندگی میکنی که اینقدر بی غمی؟
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
تازه تابی بیطرف شده . زیادی هوای استقلالو داشت عادت کردین
شما خودتو تغییر بده زود تر ج مبده
دوست داری فقط از اس اس.. تعریف کنه ؟؟
پاسخ ها
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آره . تا چش و چالتون درآد
فوتبال برای ایران سمه
مرگ بر فوتبال
فولاد قهرمان
خیلی دوس دارم بدونم اون 2 درصد کیان؟
یه مروری به برنامه های نود کنید متوجه میشید عادل ناعادل استقلالی چه قد به پرسپولیس گیرمیده. و صحنه های به ضررپرسپولیس ررو نشون میده. و صحنه های به نفع پرسپولیس رو به راحتی ازکنارشون میگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
خوبی؟؟؟!!!!!!!!!!
تابناک استقلالی - عکس روزنامه استقلال رو دیروز زدی
همه از حساسيت بازي ونباختن ميگويند ولي هيچكس به اصل مطلب كه همانا كيفيت پايين بازيكنان اين دوتيم مي باشد اشاره اي نمي كند.تيم ملي را نگاه كنيد بازي به بازي ضعيف تر ظاهرميشودواين به خاطر ترس از نباختن نيست بلكه ضعف مفرط بازيكنان است.
اینکه بعضی بحث ها در برنامه نود و امثالهم بی نتیجه به پایان میرسد و قضاوت را به مردم ( بینندگان ) میسپارند بسیار غلط است به نظر من باید این بحث ها بعد از برنامه ادامه یابد تا به یک سرانجامی برسد مثلا اگر واقعا بازیها فشرده برگزار میشود در ادامه اصلاح شود و اگر نه که نتیجه بررسی ها به مردم اعلام شود . اگر قرار است بحث بی نتیجه به پایان برسد و قضاوت به مردم واگذار شود و باتوجه به اینکه هرکسی یه نظری دارد همان بهتر که اصلا بحثی صورت نگیرد و وقت مردم نیز گرفته نشود .
چرا هروقت داوری به نفع استقلال است فنایی را برای ماستمالی کردن به برنامه می اورند
مساله ی تیم ملی خیلی جدیه. چرا هیچ کس بهش نمی پردازه؟ دیشب به جای این که دو ساعت و نیم به اون بازی بی کیفیت و صحبت های مبتذل حاشیه ایش پرداخته بشه باید راجع به تیم ملی و مشکلاتش حرف می زدن و عوامل این واضعیت رو سلاخی می کردن نه این که دقیقه برای رفع مسئولیت از کفاشیان یک چیزی بپرسن و تموم بشه بره.
چرا فردوسی پور درگزارش دربی شوتهایی که از هردو تیم بایک فاصله از کنار دروازهرد میشد متفاوت گزارش می کرد
خوشم میاد کلا هیچ اسمی از تیم محبوب من (فولاد)که اتفاقا چند هفته است در صدر جدوله نیست
همینطور تیم های بی حاشیه ای مثل نفت تهران
اینه عدالت رسانه های ما!!
نود،روزنامه ها،سایتهای ورزشی،حتی بخش ورزشی خود تو آقای تابناک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
چند هفته چیه دوست من اگه صد سال هم فولاد سپاهان تراکتور قهرمان بشند بازم تیتر اصلی نفس کشیدن بازکنان سرخابی هاست.
ياشاسين تراختور
راه اينه كه ديگه سرمايه مملكت رو صرف قرمز آبي نكنن. بايد بره بخش خصوصي . حقيقتا من كه راضي نيستم از بيت المال به اين تيمها بدن
خوش به حال فردوسی پور که با کسانی سروکار دارد که برای 9 تا جایزه بیش از دو میلیون نفر شرکت می کنند و این کار را به دفعات انجام می دهند و حتی برخی از صد بار گذشته است .مهم بازی فوتبال نیست مهم بازی است که فردوسی پور کارگردانی (مجری گری - کارشناسی ، تهیه کنندگی ، گزارش گری ، بازپرسی و ... می کند .
عادل دنبال بازار گرمی خودشه
فقط گیرداده به شیرینی
در جواب اونهايي كه به اون ترطدار تراكتور حمله كردن
شما طرفداراي استقلال و پرسپوليس كه بازيكناتون با پول مردم تامين ميشه خواهش ميكنم سرتون رو بندازيد پايين وقتي حرف از آسيا ميشه
من يادم هست جوبيلو ايواتا و الهلال در تهران چه بلايي سر تيمهاتون آوردند
اون 3 گل و 4 تا هنوز يادمونه
راستي اينم يادمونه كه اونقدر ناشي هستيد كه اسامي بازيكناتونو دير فرستادين تا از نتونيند بريد آشيا(استقلال)
اينم يادمونه كه 5 بار پشت سر هم پرسپوليسو برديم
به استقلالم تو تهران 3 تا زديم
بازم بگم؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
پسر آبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
استقلال دو تا ستاره ی آسیا را گرفته و سومیش هم به امید خدا تو راهه ...
لطفا کمی با منطق صحبت کنید !
شیرینی جان دمت گرم.حال این فردوسی پور با راه ندادن فیلمبردارشون سر تمرین گرفتی.
(ایول پرسپولیس خار شدی رفتی تو چشم مخالفات)
آقای شیرینی میگه نخوابیده بودم؛ پنه پ ......برادر من فقط تشک کم بود .ضمنا به قول عادل خان: تو2ساله اومدی توفوتبال.بگیر بخواب بابا....
خدائیش این شیرینی رو از کجا آوردن پرسپولیس ؟ مایه آبروریزی پرسپولیسیا شده .
شیرینی بهتره بجای فوتبال بره شیرینی اش را بپزه
یاشاسیییین تراختور. سنه چخ ایسترم تراختور
شماهه خیلی داریهه سنگه اس اس و پس پسو به سینه میزنیهه؟؟؟؟؟آخه بر منکرش لعنچ. مگه چما نمدنین تراختور سرور اس اس و پس پسه؟؟؟ها هاهاهاهاها این بود بازی دو تیمی که فگط باید گفت حیف نون. آخه چیرا میرین طرفدار این تیما میشین؟؟فگط تراختور
آقاي فردوسي پور ديگه عادل نيستي و در برنامه هاي اخيرت با تمسخر و كوچك كردن كساني كه روي خط برنامه مي آيند و عقل كل دانستن خودت برخورد ميكني كه اين از عدالت به دور و عادل بودن جنابعالي را زير سوال مي برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
وقتی یارو میگه داشتم دعا و مناجات میکردم باید باهاش همین برخورد رو کرد
از برحورد فردوسی پور با شیرینی منزجر شدم. حتی اگر این آدم چند دقیقه ای در آن شرایط می خوابید اتفاق مهمی نمی افتاد. خستگی ناشی از کار طبیعی است اما فردوسی پور قضیه را با شیطنت آگراندیسمان کرد. همانجا فهمیدم اگر این آدم مسئول چندتا کارگر بود روزگارشان را سیاه می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
من هم از برخورد شیرینی و نحوه پاسخ دهی او منزجر شدم
برنامه 90 جز تخریب فوتبال ایران چیز دیگری ندارد .
به درک که ضعیف بود یک هفته قبل و یه هفته بعد کار صداوسیما شده دامن زدن به کل کل مسخره این دو تیم
مشكل فوتبال (و تمام رشته هاي ورزشي) ايران فرهنگي است نه ورزشي. اگر ورزش حرفه اي را از پايه و از مدارس ابتدايي شروع كنيم و فرهنگ سازي را مانند كشور ژاپن با انيميشني مثل فوتباليست ها شروع كنيم آن موقع ديدارهاي جذابي خواهيم داشت.
من میخوام به آن مجری نودکه حتی اسمش هم برام زجرآوره بگم خواب شیرینی به تو هیچ ربطی نداره مگه خواب یاچشم بستن جرمه فقط بلده آبروریزی کنه کی باشه نودراجمع کنن فرصت دفاع به کسی نمیده هرچی دلش میخوادمیگه یعدش هم میگه میخوام باشماخداحافظی کنم نصف برنامه شون هم شده درآمدزایی برای مخابرات ده میلیون بار مسابقه رامیخونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
آقای غضنفر اگه اسم عادل برات زجرآوره؛ میزدی شبکه یک؛ فیلم لیلی با من است می‌دیدی!
آبروریزی رو کسی میکنه که بجای اینکه بگه خسته بودم جشمام رو روو هم گذاشتم تا یه مقدار رفع کسالت کنم؛ میگه داشتم دعا می‌خوندم!!!! مرگ بر دروغ و ریا.
سلام
نو رسالت خودش رو فراموش کرده...کم کم داره میشه خنده بازار..همش دنبال اینه که کی خوابه..کی چرت میزنه..کی ریش وسیبیلشو زده ..کی نزده ..چرا زده ..چرا نزده..بازکن رو به جون مربی میندازه وبر عکس..
مدیر عامل هارو روبرو هم قرار میده تا سوژه ای برای برنامه بدست بیاد..

صحنه های فوتبالی رو گزینشی واونطور که مد نظر فردوسی پوره نشون میده..و.....
با این واقعا این برنامه چه کمکی به ارتقای فوتبال ایران می کنه؟؟؟
بیخیال هیچ آورد 77هم تموم شد هههههههههه
ما که دربی رو نگاهش هم نکردیم
حیف نیست بازی زیبای تراکتور- صبا پخش نشه آنوقت ... !!
برنامه نود بیش از آنکه مفید به حال فوتبال بی کیفیت ایران باشد مفید به حال حاشیه سازان است
فی الواقع هر چه حاشیه بیشتر از متن باشد نود بیشتر ترکتازی می کند و تر و خشک همه را یکجا به سلاخ خانه اعتراض و انتقاد و تخریب می کشاند
به عقیده بنده برنامه 90 و عادل فردوسی پور دلسوزانه و بیطرفانه به کنکاش و بررسی مسایل فوتبال کشور می پردازند. باید بعضی ها استانه تحملشان را بالا ببرند و واقع بین باشند.
بنظرم باید فیلم کودک فال فروش را که بخاطر عدم فروش فال گریه می کرد و من هم بعد از دیدن آن صحنه ی دراماتیک و واقعی اشک ریختم در مقابل فوتبالیست هایی که پول های میلیاردی می گیرند گذاشت تا بدونن پول درآوردن راحت نیست و با گرفتن پول های مفت طبیعی است که ی پاس سالم نمی تونن بدهند . چون تمرین نمی کنند و به فکر خوش گذرانی های شبانه و .... هستند . باید به حال این فوتبال و فوتبالیستها تاسف خورد . اه اه اه .
بازی کسل کننده دربی فقط و فقط به علت اینست که مطبوعات و رادیو و سیما بیش از اندازه به آن میپردازند .
شما یکبار کاری به کار این دربی نداشته باشید و ببینید که چقدر بازی خوب از آب در میاید.
دربی بی کیفیتی بود. البته جایی که پول حکم میکنه غیرت تسلیم میشه
ماکه قید فوتی و شوتی عشقی رو زدیم
وقتي ستاره هايي مثل شهرام دهقان بي تيم هستند و و نابازيكنان بجاي او بازي ميكنند روزگار داربي همين است كه همين است مطمئن باشيد
سردر زیر برف کرده‌اید!

یک هفته تمام با انواع مصاحبه‌ها و تفسیرها و تیترها تحریک کننده به حساسیت بازی دامن می‌زنند. از یک تماشاچی مصاحبه می‌گیرند به این مضمون: آقا شما که استقلالی هستی دوست داری استقلال این بازی را ببازد امام قهرمان ایران شود؟
نخیر اگر در ایران پنجم هم شود ایرادی نیست اما باید این بازی را ببرد! من از دهات بندرعباس آمده‌ام.
آقا شما که پرسپولیسی هستی دوست داری پرسپولیس این بازی را ببازد اما قهرمان آسیا شود؟
نخیر آقا اگر پرسپولیس به دسته دوم هم برود مانعی ندارد، اما باید این بازی را ببرد. من از روستای بجنورد آمده‌ام.
گردانندان برنامه‌های ورزش صدا و سیما سردبیران روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی یک هفته تمام به خبرنگاران خود القا می‌کنند که مصاحبه و خبر خوب و داغ برای دربی تهیه کنند تا تیراژ و تعداد خوانندگان بالا برود.
روز مسابقه فرا می‌رسد، 22 بازیکن بیچاره (البته میلیاردر و تازه به دوران رسیده) با یک دنیا استرس و اضطراب 90 دقیقه جان می‌کنند که نبازند! در طول 90 دقیقه متن تمام مصاحبه‌ها تلویزیونی، رادیویی و مطبوعاتی از مقابل چشمانشان رژه می‌رود و روان آن‌ها را می‌آزارد تا بالاخره حاصلش بشود یک بازی بی‌کیفیت و اعصاب خردکن با نتیجه مساوی که بیش از هرکسی، داور را خوشحال و روانه منزل می‌کند! البته به غیر از داور باید اصحاب رسانه را نیز جزو برندگان دانست که هر یک نفع خود را می‌برند و از افزایش تیراژ گرفته تا... اما مصیبت‌بارتر این که از فردا صبح حمله رسانه‌ها شروع می‌شود. با تیترهای مثل داربی را تحریم کنید، بازی سرد و یخی، هیاهو برای هیچ و...
این است که شاهکار رسانه‌های ورزشی در ایران که هر سال دو بار تکرار می‌شود.
غصه کی‌روش را هم نخورید، او فوتبال ایران را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسد. بهتر از مربیانی که دانش فنی‌شان سقفی کوتاه دارد و البته ورزش‌نویسان و مفسرانی که قضاوتی جهت‌دار و عمدتا غیرکارشناسی دارند و تنها هنرشان حاشیه‌پردازی و بازی کلمات است.
کی‌روش اتفاقا تنها برنده بازی دربی بود. او و دستیارانش یک بازیکن با استعداد به نام صادقیان را یافتند که شاید در آینده به کارشان بیاید.
آن‌ها از این بابت با خوشحالی استادیوم را ترک کردند. اصلا آن‌ها فقط برای یافتن چنین چهره‌ای به استادیوم آمده بودند، نه برای تماشای بازی!
لطفا سرتان را از زیر برف درآورید!
البته بیشتر روی سخنم با آقای فردوسی‌پور است که به تعبیر یکی از ورزش‌نویسان،‌ برنامه نود را با خانه خاله اشتباه گرفته است.
مدت 2 ساعت تمام وقت برنامه را به تحلیل جهت‌دار و بی‌محتوای این بازی اختصاص می‌دهد که به قول خودش چیزی برای گفتن نداشت!
اصلا من می‌خواهم بپرسم، آقای فردوسی‌پور، شما چکاره این مملکت هستید؟ چندی پیش در یکی از برنامه‌های نود، وقتی شما از صحبت‌های تلفنی مدیر یک باشگاه به تنگ آمدید، با لحنی معترض، او را چنین تهدید کردید: من باید از دست شما سر خودم را به میز بکوبم! آخر چرا شما باید سرتان را به میز بکوبید؟
راستی هیچ می‌دانید که تاکنون چند نفر از مخاطبان تلفنی شما سرشان را به دیوار کوبیده یا یقه خود را جر داده‌اند و هیچکدام به خاطرشان نرسیده که از شما بپرسند که شما یک مجری برنامه تلویزیون هستید یا وکیل وصی و قیم مردم؟ مردمی که برخی اوقات از جرو بحث‌ها و درگیری‌های لفظی شما با مخاطبان شاخ درمی‌آورند که این آقا اصلا چه می‌گوید، کیست یا چه نقشی را در فوتبال این مملکت برعهده دارد. اصلا چه کسی به او ماموریت یا اجازه داده که این چنین به همه بتازد، همه را به مواخذه بنشاند و دمار از روزگارشان درآورد تا دل برخی و خودش را خنک کند؟ با این همه برنامه‌هایتان بسیار جذاب است همه را تا بامداد پای تلویزیون معطل می‌کند و در نهایت نیز خواب برخی را آشفته و برخی دیگر را به سرخوشی می‌کشاند.
نمی‌گویم یک شوی تلویزیونی است که بسیاری چنین عقیده‌ای دارند اما یک زد و خورد کلامی بسیار هیجان انگیر، اکثرا بی‌نتیجه و برای مردم سرگرم‌کننده است.
نمی‌دانم تاکنون چه تاثیری برنامه‌های شما در پیشرفت فوتبال این مملکت داشته همان قدر می‌دانم که فوتبال ما نسبت به زمانی که شما نبودید بهتر نشده که آشفته‌تر، نابه‌سامان‌ تر و بی‌رمق‌تر هم شده. حتما می‌گویید این وضع از زمانی به وجود آمده که پول وارد فوتبال شده و همه می‌خواهند از این نمد کلاهی برای خود بسازند. شما چطور؟
شما به دنبال کلاهی برای خود نیستید؟ مطمئنم که به دنبال نفع مادی نیستید! سلامت از چهره و عملکردتان می‌بارد!
اما کلاه معنوی چرا! این برنامه برای شما کلاهی ساخته که بسیار از اعتبار و ارزش آن خرسندید. بسیاری شما را تحسین می‌کنند. جوان،‌ خوش‌چهره،‌ هوشمند، سالم،‌ با معلومات، ‌تحصیل‌کرده و....همه این‌ها قضاوت‌هایی است که در مورد شما می‌شود و شما هم از آن به خوبی آگاهید و لذت می‌برید.
اما واقعا نمی‌دانید که با آن لحن و گفتار و منطق عوام‌پسند، چه بر سر مدیران، سرپرستان و مربیان و بازیکنان می‌آورید. عده‌ای که هرگز توانایی برخورد کلامی با شما را ندارند و البته همه‌شان به نوعی در نابه‌سامانی فوتبال مقصر و دچار کمبود اعتماد به نفس...
به یاد دارم در یکی از مسابقات غیر رسمی که تصور می‌کنم بین تیم‌های رسانه‌ای برگزار شد و شما هم عضویت یکی از تیم‌ها را داشتید وقتی بعد از بازی در مقابل پرسش خبرنگاری قرار گرفتید، آنچنان دست‌پاچه شدید و در پاسخگویی ضعیف عمل کردید که برایم قابل تصور نبود. آن‌جا بود که فهمیدم شما چقدر بی‌رحم هستید. با این که حال بازیکنان و مربیان و سرپرستان تیم‌های بازنده را درک می‌کنید اما بعد از یک بازی سخت از آن‌ها انتظار دارید با تمرکز بالا و همانند فردی که از سیزده به در برگشته صحبت کنند. بعد آن‌ها را محکوم می‌کنید و پدرشان را درمی‌آورید که چرا این طور صحبت و آن طور رفتار کردید.
متاسفانه برنامه شما اصلاح شدنی نیست. طرفداران شما در داخل صدا و سیما و پشت پرده رسانه‌ای کشور با سرسختی تمام پشتیبان شما هستند. این برنامه اصلا تبدیل به یک «تابو» شده که شکستنی نیست و قدرتش هر روز بیشتر هم می‌شود!‌ چرا؟ تردید ندارم که اگر در جریان آخرین بازی‌های دور مقدماتی مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی، برنامه نود تعطیل نبود، با روش‌های ایذایی خود، آنچنان مربی و تیم را به حاشیه می‌بردید که کسب معجزه‌آسای 9 امتیاز این بازی‌ها تبدیل به یک رویای، به قول شما دراماتیک می‌شد! شما جوانی بسیار یی باهوش و متفکر و جلوتر از همه حرکت‌های پیرامون خود هستید. شما بیشتر از همه، حتی مدیران مافوق خود می‌دانید که در کج راهه هستید اما یک راه غلط را به قدری خوب و استادانه طی می‌کنید که علی‌رغم قدرت تخریبی موریانه‌وارش، جذاب و سرگرم‌کننده است.
هیچ کدام از مسؤولان، ‌مدیران، سرپرستان،‌مربیان، بازیکنان و تماشاچیان فوتبال مرا نمی‌شناسند اما من همه را می‌شناسم، در این سن مانند جوانان ورزش می‌کنم و به تیم مورد علاقه‌ام که بیش از 55 سال است دوستش دارم عشق می‌ورزم.
اما به شما می‌گویم؛ خدمت به فوتبال از طریق یک اجرای برنامه تلویزیونی راه و رسم دیگری دارد که شاید آن را هم می‌دانید اما چون جذایبت ندارد دنبالش نیستید. اگر نمی‌دانید کمی برنامه‌های ورزشی تلویزیونی کشورهای کف دستی حاشیه خلیج را نگاه کنید! به اعتقاد من آن‌ها حرفه‌ای‌تر و موثرتر عمل می‌کنند.
... و در نهایت نیز باید اعتراف کنم که شما را دوست دارم، مثل پسر خودم. 66 ساله‌ای هستم که آرد خود را بیخته و الک را آویخته‌ام.
این فوتبال بدون برنامه نودیعنی هیچ!!!!!!!!!
فوتبال در حال حاضر تبدیل شده به مسابقه حما.... البته تماشاچی این مسابقه ادمای ناقلایی هستند.
بايد قبول كنيم كه مشكل دربي و ترس از باختن به فرهنگ تماشاگرهاي تيمهاي ايران برميگردد كه بلافاصله بعد از باخت عليه مسئولين ، مربيان و بازيكنان شعار ميدهند . اگر مثل خارج ، طرفداران در هر شرايطي از تيمشان حمايت ميكردند ، مربيان اينگونه تيمشان را براي نباختن ارنج نميكردند و بازيها از جمله دربي جذابتر ميشد .
فقط نود فقط قرمز
ح.. خوری عادی شده
فردوسی پور شورشو درراورده دیگه
برنامه باحال بود..
من به عنوان یه پرسپولیسی حالم از شیرینی ... میخوره اخه به این هم میگن سرپرست؟؟؟؟؟
بعدشم دیدی موقعی که نوری زنگ زده بود گفت قلعه نویی عادل چه ذوقی کرده بود؟؟!!!
من نمیدونم این کفاشیان چ رویی داره که میگه خوب؟ بخدا باید بره ..،مدیر اینقدر بی ....
افسوس افسوس که این سالمندادن اینجان و واقعا به اقای رضایی واسه برخورد زیبایش متشکرم به این میگن شان فوتبال ایران
درود بر پرسپولیس سرور هرچه ابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
4444
برنامه 90 از خود فوتبال جذاب تر شده.
باید قدر عادل و نودش رادانست که اگه نبودند تا حالا معلوم نبود چی به سر فوتبال این مملکت اومده بود.
میگم چرا این فنایی خطایی که بازیکن استقلال تو محوطه جریمه رو سید صالحی انجام داد رو پنالتی نمیدونه,بعدش باز ی با.... اون صحنه پنالتیه!!!
بخدا این کارشناس نی هرجا به نفعشه میگه اره هرجا نه میگه نه!!!!!
بخدا من شاخ در اوردم از کارشناسی های این اقا؟
اونایی که میگید دربی را رسانه ها حساسسیتش را بالا میبرند : مگه هیچ کجای دنیا از این مسابقه ها برگزار نمیشه. اگر رسانه ها حساس میشن حق دارن اونا دارن کارشون را درست انجام میدن ، این بازیکنان هستند که باید حرفه ای باشند و تحت این شرایط قرار نگیرند. این بازیکنا اگه تو کشور خودشون اینجوری باشن پس فردا چطور میخوان تو برزیل مثلا روبرو آرژانتین یا اسپانیا بازی کنند. این بازیکنان بی حالی خودشونو گردن رسانه ها میندازن .
تا امثال ار... چون قلعه نویی و دارو دستش تو این فوتبال باشند و یه عده هم سنگ این ارازل اوباش رو به سینه به زنند، باید فوتبالی تو همین سطح رو ببینند ، حالشو ببرید عزیزان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
زنده باد ژنرال فوتبال ایران !
حالا فرض کنیم که شیرینی خوابیده ، یه برنامه با این همه بیننده این همه وقت بذاره و بحث بشه که خواب بود یا نبود . همه مشکلات فوتبال حل شد مونده مسئله خواب این بابا
تمام روزنامه ها، تمام صدا سیما، تمام سایتها و...شده استقلال و پرسپولیس!اقا جون بخدا تیمهای دیگری هم هستند. با این کجروی ها دنبال پیشرفت نباشید. تمام نفس کشیدن بازیکنان در دربی بررسی شد چند تا دم چند تا بازدم !!!!!!! کاش بجای این به فولاد به سپاهان به تراکتور به داماش و ملوان و فجر و ...میپرداختند بخدا ارزشش بیش از اینهاست .
اقای شیرینی در خلسه ! بودند که متاثر از ذکر بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی