بازدید 54666
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی، دیدگاه‌های ظریف درباره برنامه هسته‌ای کشور، اظهارات یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تأکید صالحی بر رفع نگرانی‌های موجود پیرامون برنامه هسته‌ای کشور و دستور عراق به منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۴۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳ 08 September 2013
واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی
واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی، دیدگاه‌های ظریف درباره برنامه هسته‌ای کشور، اظهارات یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تأکید صالحی بر رفع نگرانی‌های موجود پیرامون برنامه هسته‌ای کشور و دستور عراق به منافقین برای ترک اردوگاه اشرف، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

به گزارش «تابناک»، واکنش نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به پیام تبریک سال نو یهودی توسط وزیر خارجه ایران، از جمله موضوعاتی است که در شماری از مطبوعات جهانی بازتاب داشته است.

خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، روز گذشته، بنیامین نتانیاهو، اخبار منتشره مبنی بر پیام‌های تبریک رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به یهودیان را بی‌اهمیت خوانده است.

نتانیاهو گفته به هیچ وجه تحت تأثیر این پیام‌ها قرار نگرفته و در مورد ایران، بر اساس اقداماتش قضاوت خواهد شد، نه پیام‌های تبریکش. وی همچنین از جامعه جهانی خواسته تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند. این در حالی است که مخاطب پیام ظریف، یهودیان سراسر جهان بوده، نه رژیم صهیونیستی.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

در همین حال، خبرگزاری «ترند»، سخنان دیگری از ظریف را‌ درباره برنامه هسته‌ای کشور مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از وزیر خارجه ایران می‌نویسد، تصویر نادرستی که درباره برنامه هسته‌ای ایران به جهان ارائه شده، باید اصلاح شود.

وی همچنین تأکید کرده که وزیر خارجه باید چهره واقعی و صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را معرفی کند. وی همچنین بر اهمیت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بدون عقب‌نشینی از حقوق ملت ایران تأکید کرده است.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

در مطلبی دیگر درباره پرونده هسته‌ای، روزنامه «جروزالم پست»، اظهارات یک ژنرال بازنشسته رژیم اسرائیل را بازتاب داده که مدعی شده در یک سال آینده، یا راهکاری دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران پیدا خواهد شد و یا رژیم اسرائیل اقدام به حمله به ایران خواهد کرد.

«نیتزان نوریل» در این زمینه اظهار داشته: «ارزیابی من این است که سال پیش روی، شاهد نقطه عطفی در تلاش‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. این نقطه عطف یا به شکل اقدامات تهاجمی است و یا توافق با ایران. این سال نمی‌تواند بدون انجام اقداماتی که تغییری چشمگیر در میدان ایجاد می‌کند، بگذرد». وی گفته، شاید ایران در لحظه پایانی با مصالحه‌ای موافقت کند که به ‌توافق با جامعه جهانی منجر شود.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

این در حالی است که علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از آمادگی ایران برای رفع نگرانی غرب بر سر برنامه هسته‌ای سخن گفته است. «شانگهای دیلی» ضمن انتشار این خبر، به نقل از صالحی می‌نویسد: «ما نگرانی‌های آنان را درک می‌کنیم و آماده‌ایم که از طریق کنوانسیون‌های بین‌المللی، این نگرانی‌ها را کاهش دهیم».

وی تأکید کرده اصول جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای تغییر نکرده و ایران خواستار دستیابی به حقوق خود بر پایه معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. در عین حال، ایران به دنبال دستیابی به یک راهکار «برد- برد» است.

واکنش نتانیاهو به پیام تبریک سال نو یهودی مقامات ایرانی

در پایان، روزنامه «دیلی استار» لبنان از فرمان دولت عراق به اعضای گروهک منافقین برای تخلیه اردوگاه «اشرف» خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، عراق به اعضای منافقین دستور داده «بدون فوت وقت» از این اردوگاه بیرون شوند. دولت عراق در عین حال مشغول بررسی اتفاق چند روز پیش در این اردوگاه است که به کشته شدن ۵۲ تن از منافقین منجر شد. هیأت سازمان ملل در عراق نیز اعلام کرده به باور این هیأت، دولت عراق به سرعت در راستای عملی کردن فرمان خود برای تخلیه اشرف اقدام خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۰
انتشار یافته: ۴۰
اسرائیل در برابر ایران عددی نیست که اینقدر شاخ شونه میکشه
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
تمام دنیا میدانند اسرائیل بدون حمایت امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه جرات انجام هیچ اقدامی رو هم نداره و فقط از این میترسه که ایران با تعامل با غرب و امریکا جاشو بگیره
يكي اين يارو نتانياهو رو از خواب بيدار كنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
ما در ایران و سراسر جهان میلیون ها یهودی داریم و به همه اونها غیر از صهیونیستهای جنایتکار تبریک میگیم. همونطور که القاعده و آدمکشهای مقدس نما مسلمان نیستند صهیونیست ها نیز یهودی و پیرو موسی (ع) نیستند.
نتنياهو ظاهرا جو گير شده بوده طفلك.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نتانياهو نابودي......
روانیه بابا این ..
نتانیاهو چرا حالا به خودش گرفته و خودشو مخاطب دولت ایران میدونه.
آخه تو عددی هستی گلابی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
نتانیاهو یک صهیونیسته وصهیونیزم یعنی قتل وجنایت وآدم کشی وکودک کشی و...مخاطب دولت ایران یهودیان بوده اندصهیونیزم با یهودیت سنخیتی ندارد
آقای ظریف گفته صهیونیسم یهودی نیست.
آقای نتانیاهو کسی برای شما پیام تبریک نفرستاده بیخودی عشوه نکن.
پيام رئيس جمهور ايران براي يهودي‌هاي معتقد به مباني حضرت موسي(ع) منتشر شده است.
نتانياهو يهودي نيست كه بخواهد از اين پيام خوشحال شده يا بي‌تفاوت باشد. نتانياهو يك صهيونيست جنايتكار است كه به هيچ يك از اصولي انساني و مذهبي معتقد نيست.
اين واکنش مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به پیام های تبریک مقامات ایرانی نشانگر عدم اعتقاد آنان به دین یهود و بیانگر ماهیت پلید این رژیم جعلی است. اگر یهودی باشند تبریک را با تقدیر پاسخ می دهند.
عصبانیت نتانیاهو دلیلی بر درستی دیپلماسی آقای ظریف است .
نتانیاهو نئوکانی است که از نفرت پراکنی زنده است .
تبریک تویتر آقای روحانی و آقای ظریف بدرستی و هوشمندانه نقطه ضعف ایشون را دارد تبدیل به تقطه قوت ایران میکند و برای همین نتانیاهو عصبانیست.
تیم دکتر روحانی حساب شده عمل میکند . دست مریزاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
به همین خیال باش
کی به تو تبریک گفت شرور خونخوار
ما به دولت تبریک نکفتیم به یهودیان تبریک کفتیم کسانی که حضرت موسی را قبول دلرند نه این اقا ما ادب وفهم
خود را نشان دادیم
چرا انقدر حرف از اسرائیل میزنید این جوجه چیه که حرف ازحمله به ایران میزند
ظریف سال نو رو به یهودی ها تبریک گفته و ربطی به صهیونیست ها نداره.
اگر این خبر درست باشه
منظور آقای ظریف صهیونیستها نبوده بلکه یهودیان یکتا پرست بوده است.
اگه طرفدار صلحیم اگه طرفداره اصلاحاتیم اگه از افراط بیزاریم اگه به خیلی چیزها انتقاد داریم اما نمیذاریم هیچ کس با زبون زور با ایران صحبت کنه .........
جناب نتانياهو چطوره راجع به اين مساله هم يه مقوايي کارتن پاره اي چيزي برداري روش برامون شکلشم بکشي که بيشتر به محتواي کلام گوهر بارتان پي ببريم.
شرم بر تو
نتانیاهو و سایر صهیونیست ها اصلا یهودی نیستند که فکر کنند پیام تبریک برای آنها بوده. اینها دین یهود را بهانه و دستاویز خود قرار دادند وگر نه اینها به هیچ دینی پایبند نیستند بلکه یک فرقه نژاد پرست بی رحم هستند.
پیام تبریک آقای روحانی به یهودیان بود نه رژیم صهیونیستی نتانیاهو خودشو نندازه وسط عددی نیست
من در عجبم اسرائيل خود به صوريه و مردم مظلوم فلسطين هر روز حمله ميكنه.... از طرف هم با گستاخي دم از حمله به ايران ميزنه البته هر چند كه توانايي ان را ندارد.... اما جامعه جهاني و سردمدارن قدرت چشم خود را بر حقايق بسته اند... متاسفانه
بیشین بینیم بابا
هر چی میخواستم بگم دوستان گفتند
هرکاری یا هر عملی که باعث عصبانیت صهیونیسم گردد جای تقدیر وتشکر دارد . جناب آقای ظریف تشکر
نمی دونم چرا صهیونیست ها خودش رو قیم کل یهودی ها می دونن؟!؟!؟
اسرائیل تو روزی نابود خواهی شد ما ایرانی ها با یهودیان مشکلی نداریم فقط با اسرائیل کفار مشکل داریم و اخر هم بدست ما ایرانی ها نابود خواهد شد
نتانياهو با همون نمايش احمقانه اش و نقاشي مسخره اي كه توي سازمان ملل نشون داد خودش رو به اندازه كافي مضحكه كرد.
کی به تو تبریک گفته
یعنی واقعا فکر کرده به او تبریک گفتن، بدبخت چه احساس غروری کرده
آخه کی به تو تبریک گفت که اظهار نظر میکنی...؟!
یکی نیس به این نتانیاهو بگه تو چرا خودتو میندازی وسط
اقای ظریف به صهیونیستها که ایشان از ان قوم هستن تبریک نگفته بلکه به اقوام یهود که دین الهی هستن تبریک گفته
پیام تبریک پیام انسان دوستی و بشر دوستی است و در تمام ادیان هم به آن اشاره شده کشور اسرائیل تنها مرجع یهودیان نیست این تبریک یه امر طبیعی و در عین حال هم زیرکانه بود
نگرانی نتانياهو از دیپلماسی درست و منطقی هست که از این به بعد در حال انجامش هستیم...
اگه تبريك گفته شده اولا به يهود بوده ثانيا اسرائيل مثل سابق دشمن ما است
بنظر من این رویه ای که ظریف و روحانی در پیش گرفتند رویه ای هوشمندانه و عالمانه هست و باعث میشه که اسرائیل و حتی اقدامات غیر قانونی آمریکا منجمله تحریم و تهدید در انزوای بیشتر قرار گیرند و از حمایت همه جانبه خصوصا کشور های غربی بی نصیب بمونند و بقولی با پنبه سر بریدن هست
کاملا طبیعی هست که نتانیاهو از این رفتار هوشمندانه مقامات ایران استقبال نکند.صهیونیستها اعتدال و عقلانیت رو تحمل نمیکنند و دنبال افراطی گری هستند چون با وجود افراطی ها صهیونیستها می توانند خود را در دنیا مظلوم نشان دهند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی