بازدید 30073
فضاسازی رسانه‌های آمریکایی:

ایران به شیعیان عراق، فرمان حمله به آمریکا را داده است!

موضوع حمله آمریکا به سوریه، همچنان خط اول اخبار و تحلیل‌های بین‌المللی را از آن خود کرده، ولی‌ در این میان‌ به جز خبر و تحلیل، شایعات و جوسازی‌ها نیز به عنوان بخشی از راهبرد کشورهای غربی قابل شناسایی است. در تازه‌ترین نمونه از این دست، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده، ایران به نیروهای وابسته به خود در عراق برای حمله علیه اهداف آمریکایی آماده‌باش داده است.
کد خبر: ۳۴۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳ 06 September 2013
ایران به شیعیان عراق فرمان حمله به آمریکا را داده است!
موضوع حمله آمریکا به سوریه، همچنان خط اول اخبار و تحلیل‌های بین‌المللی را از آن خود کرده، ولی‌ در این میان‌ به جز خبر و تحلیل، شایعات و جوسازی‌ها نیز به عنوان بخشی از راهبرد کشورهای غربی قابل شناسایی است. در تازه‌ترین نمونه از این دست، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده، ایران به نیروهای وابسته به خود در عراق برای حمله علیه اهداف آمریکایی آماده‌باش داده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «وال استریت ژورنال» امروز با انتشار مطلبی مدعی شده مقامات آمریکایی، پیامی را از یک مقام ارشد ایرانی به شبه نظامیان وابسته به ایران در عراق رهگیری کرده‌اند که در آن، از این شبه‌نظامیان خواسته شده خود را برای حمله به اهداف آمریکایی، در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه آماده کنند.

این روزنامه می‌نویسد، به گفته مقامات آمریکایی، ساختمان سفارت آمریکا در بغداد، یکی از اهداف احتمالی این شبه نظامیان خواهد بود؛ اما از بیان جزئیات دقیق‌تر مربوط به دیگر اهداف احتمالی خودداری کرده‌اند. در همین حال، وزارت خارجه آمریکا نیز دو روز پیش با صدور یک پیام هشدار، از شهروندان این کشور خواسته از سفرهای غیر ضروری به عراق خودداری کنند.

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند، این پیام در روزهای اخیر شنود و رهگیری شده و فرستنده آن، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران بوده است. مقصد پیام مذکور نیز گروه‌های شبه نظامی شیعه وابسته به ایران معرفی شده است.

وزارت خارجه آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور (CIA) از اظهارنظر درباره گزارش این روزنامه خودداری کرده‌اند.

اما این ادعا در شرایطی منتشر می‌شود که مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، تاکنون هر گونه مداخله مستقیم نظامی ایران در جنگ احتمالی سوریه را رد کرده و ضمن هشدار نسبت به پیامدهای وخیم منطقه‌ای و بین‌المللی حمله آمریکا، تأکید کرده‌اند که حمایت‌های ایران در قالب کمک‌های غیرنظامی خواهد بود.

در این راستا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران چند روز پیش در سخنانی اشاره کرده بود که کمک‌های ایران به سوریه، در قالب فرستادن غذا و دارو برای این کشور خواهد بود.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز روز گذشته تأکید کرد، اتحادی که در مقابل حمله آمریکا به سوریه تشکیل خواهد شد، یک «اتحاد انسانی و اسلامی» در سطح منطقه خواهد بود. از همه مهم‌تر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز هرچند روز گذشته نسبت به پیامدهای تصمیم برای حمله به سوریه، به دولت آمریکا هشدار دادند، اما درباره امکان مداخله نظامی ایران نکته‌ای را مطرح نکردند.

بنابراین، به نظر می‌رسد هدف از انتشار چنین ادعاهایی در مطبوعات آمریکایی، بیش از هر چیز، زمینه‌سازی برای توجیه حمله به سوریه، ‌‌تلاش‌ برای ضربه زدن به ایران باشد؛ نکته‌ای که در روزهای اخیر، خود دولتمردان آمریکایی، بار‌ها و به بهانه‌های گوناگون به آن اشاره کرده و تصمیم به حمله به سوریه را با موضوع برنامه هسته ایران مرتبط دانسته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۲۷
مسلمین جهان دشمن خودرابخوبی میشناسند ونیازبدستورازایران ندارند.
اینها همه نشون میده که آمریکا در پوشش حمله به سوریه که قطعا باعث تحریک و اقدام ایران میشود بر علیه آمریکا و متحدان آمریکا با زیرکی قصد انجام عملیات نظامی بر علیه ایران را نیز در برنامه دارند تا اگر ایران اقدامی انجام بدهد بهانه ای مناسب باشد برای عملیات نظامی بر علیه ایران اعم از عملیاتهای محدود تا بسیار وسیع و گسترده تر.
ایران خیلی باید دقیق عمل کند شاید یک اشتباه تاوان بسیار سنگینی داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
شاید تاوان سنگین تری برای اونها داشته باشه.
وزارت خارجه ایران باید جلوی این شانتاژ رسانه های غرب رو بگیره
اونا ذهن مردمشون رو شست شو به حد کافی دادن ، اینجا هم دارن خوب از آب گل آلود ماهی میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
شما درست ميفرمائيد جناب ناشناس ولي زورش نميرسه
هر بچه ای هم میداند که این گونه اخبار در جهت محک زدن میزان پشتیبانی ایران از سوریه است و دولت مردان بایستی خیلی حساب شده صحبت کنند..
هدف آماده كردن اذهان عمومى برا ى حمله به ايران بعد از سرنگونى اسد ميباشد،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
عجب
محمد
| Australia |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
دقیقاً باهات موافقم.
ولی اینا جرات حمله به ایران رو ندارن و می دونن که اگه به ایران حمله کنند_ با وجود اینکه از نظر تسلیحات از ایران بالاترن_ شکستشون حتمیه
رسانه های غربی با شانتاژ و انتشار اخبار کذب و آمیخته با دروغ سعی در تسلط بر اذهان مخاطبانشون را دارند و درست در راستای مسیری که اربابانشون براشون ترسیم کرده اند دارن پیش میرن !
ایران باید قدرت رسانه ای خودش را بیش از پیش تقویت کنه ...
با توجه به اینکه آمریکا برای حمله بسیار مردد است شاید این خبرپراکنی ها زمینه را برای آماده کردن افکار عمومی برای انصراف از حمله باشد .
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
من فكر مي‌كنم آمريكا حتما به سوريه حمله مي‌كند ولي اين شايعات را براي توجيه شكست حتمي خود بيان مي‌كند.
نماینده ایران در سازمان ملل دروغهای رسانه هاوسران دروغ گو آمریکارا باید بر ملا کند
روزانه چندين بمب در عراق منفجر ميشه و چند صد نفر ادم بيگناه كشته ميشن ولي جالب اينجاست كه يكي از اين بمب ها در چند كيلومتري سفارت امريكا منفجر نميشه چرا؟چون تروريستها كه به ولي نعمت خود حمله نميكنند.حالا امريكا چه تهمتهايي كه به ايران بزنه.
از کثافتکاریهای صهیونیستها در ارسال چنین خبرهائی نباید غافل بود. چه در این مورد و چه در مورد پیامهائی که از قول مسئولان سوری برای اجرای حمله شیمیائی جهت دریافت NSA cia و غیره میتواند کار آنها باشد
در جهان کنونی متاسفانه بسیاری از استانداردهای اخلاقی عوض شده اند
سوال اینجاست پس از سالها کشتار وسرکوب شیعیان در جهان آیا آنان اجازه دفاع از جان و سرزمین خود را هم ندارند
در طول عمر حیات شیعیان هیچگاه آنان مهاجم نبوده وفقط در صده های اخیر در موضع دفاعی بوده اند
اکنون واقعا گناه این دسته و علت مظلومیت و هجوم همه به آنان چیست؟
واقعا چرااینگونه نظم جهانی به هم ریخته
تشکر
شوشتری
آمرایکا حتما می خواهد این موضوع را هم بهانه حمله به ایران قرار بدهد!!!
ایران آمریکا را به خاک سیاه خواهد نشاند...
الان اين حرفارو ميزنه چند وقط ديگه خودش ميزنه سفارتشو تو عراق نابود ميكنه بعد ميندازه گردنه ايرانو ميگه ديدين ما گفتيم ميخان حمله كنن به سفارته ما. حالا به ايرن حمله كنيم.
حکایت 11 سپتامبره، خودشون می زنن دو سه جا رو منفجر می کنند، بعدش میگن کار ایرانه و سپس حمله......
در صورتی که امریکا یا بعضی از کشورهای اروپایی به سوریه حمله نمایند بهترین موقعیت برای نابودی رژیم اشغال صهیونیسم برای ما فراهم خواهد شد ما باید یک جنگ تمام عیار را برای نابودی همیشگی این رژیم نامشروع اغاز و بسرعت کار را یکسره نماییم .
اسرائیل نفسهای آخر عمرت را بکش که دیگر دارد آب از سرت میگذرد و با دست خودت گورت را داری میکنی
باسلام
وزارت امور خارجه با حمایت از انجمن های اسلامی در دانشگاهها می تواند از پتانسیل این انجمن ها که عموما بچه های مخلص از کشورهای مختلف هستند افکار عمومی و قشر نخبه دانشگاهی رو آگاه و مطلع کند. سفارت خانه های ایران باید به شدت فعال بشوند و در دانشگاهها گفتمان راه بیندازند. کاری که وزیر امور خارجه در آن نخبه هستند.
عیب نداره بذار همینجوری فکر کنند چون بیشتر وحشت می کنند و وحشت در جنگ یعنی شکست.
درسته كه ايران كشور قدرتمندي در منطقه هست ولي ما نبايد احتياط رو از دست بديم قضيه سوريه نشون داد تكفيري وهابي چقدر تشنه خون شيعيان هستند
اولا آمریکایها قدرت رهگیری هیچ گونه خبر و اطلاعات ایران در خاورمیانه ندارد و در ثانی مسئولان آمریکا بدانند حمله به متحد ایران و روسیه و حزب الله تاوان سنگینی داشته و حتی آزادیخواهان منطقه تمام منافع آمریکا را مورده حمله قرار خواهند داد! وبالاتر از همه دنیا بداند با حمله آمریکا به سوریه اسرائیل برای همیشه محو خواهد گردید/.
اینا دنبال بهونه هستن اما یادمون نره از ایران و همبستگی ما ایرانیا خیلی میترسن اسرائیل و هم آمریکا فقط ازترسشون و گرنه میدونن ایران بخواد اقدام کنه جفتشونم نابود میکنه از قدیم گفتن کسی که زیاد از زورو بازشون دم بزنه تو نبرد زودترم شکست میخوره ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر