بازدید 33017
۹

محسن رضایی: حاج داود کریمی یک ولایتی آزاده بود

او در اوج آزادگی، یکی از منتقدین داخل خود سپاه بود، به گونه‌ای که گاه نزد من می‌آمدند و می‌گفتند، کریمی بسیار انتقاد می‌کند، ولی من به آن‌ها می‌گفتم آزادگی او سبب شده ‌که با انتقاد‌هایش سپاه و انقلاب را به سمت پیشرفت و تعالی سوق دهد. این ولایتی‌های آزاده، کسانی هستند که در اوج تبعیت‌، از کوچک‌ترین مشکلات نمی‌گذشتند؛ از همین روی، باید بگویم هیچ تناقضی میان آزادگی و تبعیت ولایتی نمی‌دیدند.
کد خبر: ۳۴۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲ 06 September 2013
اي شهيدان، منم و داغ شما؛ مي‌دانيد!
در سالگرد درگذشت یکی از سرداران شهید اسلام در دوران جنگ تحمیلی ـ که یک دهه پیش به دنبال عوارض حملات شیمیایی ارتش بعث عراق به یاران شهیدش پیوست ـ فرمانده سپاه انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در مراسم بزرگداتش گفت: شهید حاج داود کریمی کسی بود که در اوج تبعیت، از کوچک‌ترین مشکلات نمی‌گذشت.

به گزارش «تابناک»، عصر پنجشنبه چهاردهم شهریور ماه، در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) مراسم نهمین سالگرد سردار حاج شهید داود کریمی با حضور سردار حسین علایی و فرزندان شهید همت و شهید عباس کریمی برگزار شد و همچون هر سال تنوع سلیقه‌ها و جریان‌های فکری گوناگون که بر سر مزارش و برای بزرگداشتش حاضر شدند، چشمگیر و درخور توجه بود.

میثم کریمی، فرزند شهید حاج داود کریمی درباره این سردار شهید برای «تابناک» نوشت: «برای من حضور نسل چهارمی‌ها در مراسم مردی بود که نه دیده بودندش و نه حتی‌ ـ متاسفانه‌ ـ با توجه به منابع بسیار اندک مکتوب ـ به زعم من ـ نباید درک درستی از اصول فکری و سجایای اخلاقی این بزرگوار داشته باشند؛ اما همه بودند.محسن رضایی: حاج داوود کریمی یک ولایتی آزاده بود

همه نزدیکان و دوستان داود، شهادت می‌دهند که زندگی و مرگ وی بر پایه شعایر و معارف دینی بود و بس؛ اما چگونه است مردی با این درجه از استغنا از خلق خدا و اصول‌گرایی در زندگی و افکارش، گرایش‌های فکری نسل‌های گوناگون را به خود جذب کرده و همچنان می‌کند؟

تعبیر داود از اسلام و ایمان، رحمت بود و حسن خلق. گفتار رسول خدا را سرلوحه زندگی‌اش قرار داد؛ «مؤمنانی از ایمان کامل‌تر برخوردارند که اخلاق بهتری داشته باشند‌» و این گونه بود که چه در روزهای بحرانی جنگ و عملیات گوناگون و یا حتی دو دهه آخر زندگی‌اش که بی‌تکلف در کارگاه قالبسازی «به دست آهک تفته کردن خمیر» را بر پای نهادن به اصول اخلاقی‌اش ترجیح داده بود. همواره و همواره در حال جذب دیگران بود.

داود با نهج‌البلاغه مولا (ع) زندگی می‌کرد؛ «دل‌های مردم گریزان است، به کسی روی می‌آورند که خوش رویی کند حکمت پنجاه» و اخلاصش هرگز مانع از تبیین عقایدش برای دیگران بدون روی خوش و حسن خلق نشد‌ و این شاید بزرگ‌ترین گمشده روزگار ماست در جامعه‌ای که بداخلاقی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... هر روز بر طبل بد آهنگ ناامیدی پرخروش‌تر از پیش می‌کوبد، داود‌ها گوهر نایابی می‌شوند که افکار و عقاید ‌را فارغ از سن و سالشان به دور از دین و مسلکشان به دور وی گرد می‌آورند.

داود برای همه سیاستمداران و حاکمان جامعه، نشانه کوچکی بود از دریای رحمت دین، که با اندکی تدبیر و حسن خلق در کردار و گفتار‌ها چه نیکو می‌توان به تعبیر زیبای «امت واحده» رسید و «کثرت» را به «وحدت» تبدیل کرد. از امام محمدباقر ـ علیه‌السلام ـ روایت شده که فرمودند: «مگر دین خدا جز محبت است؟» داود برای همه محبت بود‌».


محسن رضایی: حاج داوود کریمی یک ولایتی آزاده بود
حاج داود کریمی در واپسین روزهای پیش از شهادت و در دوران وخامت آثار حملات شیمیایی

به گزارش «تابناک»، در این مراسم، دکتر محسن رضایی، فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی در سخنانی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ که آغاز شد‌، غافلگیر شدیم. با وجود این که ۴۵ روز پیش از آغاز جنگ به بنی‌صدر خبر داده بودیم که عراق قصد حمله به ایران را دارد، او باور نمی‌کرد و می‌گفت، شما پاسداران و سپاهی‌ها می‌خواهید جنگ ‌راه اندازید. هنگامی که جنگ آغاز شد، ۱۲۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور ما در کمتر از چهار یا پنج ساعت توسط عراق اشغال شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از همین روی، حاج داود کریمی از نخستین کسانی بود که خودش را به اهواز رساند و در آنجا مسئول ستاد جنگ شد. او از طرف بچه‌های انقلابی و سپاه فرمانده ستاد جنوب ‌و در پایگاه منتظران شهادت مستقر شد. آن زمان جبهه به سه بخش جنوب‌ با محوریت اهواز‌، غرب با محوریت کرمانشاه و شمال غرب با محوریت ارومیه تقسیم شده بود. حاج داود کریمی با وجود این که دوره‌های عالی نظامی را آموزش ندیده بود، به همراه دریابان شمخانی توانست در کوتاه‌ترین زمان و تا یک ماه به جبهه جنوب سروسامان دهد.

محسن رضایی: حاج داوود کریمی یک ولایتی آزاده بود

وی همچنین اظهار کرد: او سرآغاز خدماتی در تثبیت انقلاب بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری داود این است که تا آخرین لحظه به عهد خود وفا کرد و همواره صادقانه خدمت کرد. متأسفانه، برخی‌ها نمی‌توانند بروز و خروج‌های سیاسی را تحلیل کنند، چرا که مفاهیم و معانی اوایل انقلاب با آنچه پس از جنگ و اکنون وجود دارد، تفاوت کرده است و کسانی که آن فضای ابتدایی انقلاب را ندیده‌ یا درک نکرده‌اند، در تفسیر و تحلیل‌های خود دچار اشتباه می‌شوند.

محسن رضایی تأکید کرد: حاج داود کریمی یک ولایتی آزاده بود، چرا که در اوج آزادگی داوطلبانه وارد جنگ‌، انقلاب و سپاه شد. او در اوج آزادگی، یکی از منتقدین داخل خود سپاه بود، به گونه‌ای که گاهی کسانی نزد من می‌آمدند و می‌گفتند، کریمی بسیار انتقاد می‌کند اما من به آن‌ها می‌گفتم آزادگی او سبب شده ‌که با انتقاد‌هایش سپاه و انقلاب را به سمت پیشرفت و تعالی سوق دهد. این ولایتی‌های آزاده کسانی هستند که در اوج تبعیت‌، از کوچک‌ترین مشکلات نمی‌گذشتند. از همین روی، باید بگویم هیچ تناقضی بین آزادگی و تبعیت ولایتی نمی‌دیدند.

وی در پایان سخنانش گفت: حاج داود تا آخر بر اصول انقلاب ماند. من ندیدم تا آخرین لحظه نسبت به گذشته خود تغییری کرده باشد، زیرا او از کسانی نبود که شناخت و تحلیل درستی از مفاهیم و معانی انقلاب نداشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۹
گنجینه های جنگ تحمیلی یادشان بخیر شادی روح این سردار بزرگ صلوات .
حاج داوود کریمی انسان فوق العاده والایی بودندزمانی که در سپاه غرب کشور خدمت می کردند با مرحوم پدرم بودند همیشه از خلق والای ایشان صحبت می کردند روح این شهید والامقام شاد باد. ایشان در عمل نشان دادند که مسایل مالی و دنیوی برایشان پشیزی نمی ارزد.
درود به روان پاكش
روحشان شاد و یادشان گرامی باد
مرد خدا
خداوند .این عزیز سفر کرده را با امام حسین (ع) ویاران باوفایش محشور کند. انشاءالله.
روحش شاد و يادش گرامي.
بسم رب الشهداء و الصدیقین
شهداء تا دنیا پا برجاست یاد شما محو نخواهد شد.همانطور که بسیج شدید تا ایران اسلامی بماند باید بسیج شد تا راه شما طی شود تا انقلاب اسلامی ایران بدست صاحب اصلی خود آقا امام زمان (عج) تحویل داده شود.ان شاء الله.جهت شادی روح شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی صلوات.
خدا نصیب ما کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار