بازدید 92186
شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد؛

تیر خلاص نعمت‌زاده بر پیشانی جمشید پژویان

وزیر صنعت و معدن و تجارت امروز در یک اظهار‌نظر عجیب، شورای رقابت را به کلی از گردونه قیمت‌گذاری خودرو خارج دانسته ‌و آن گونه که از شواهد و قراین پیداست، قرار است، نهادی دیرینه که در دولت احمدی‌نژاد به تعطیلی رفته بود، جانشین شورای رقابت شود.
کد خبر: ۳۴۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶ 26 August 2013
تیر خلاص نعمت زاده بر پیشانی جمشید پژویان
وزیر صنعت و معدن و تجارت امروز در یک اظهار‌نظر عجیب، شورای رقابت را به کلی از گردونه قیمت‌گذاری خودرو خارج دانسته ‌و آن گونه که از شواهد و قراین پیداست، قرار است، نهادی دیرینه که در دولت احمدی‌نژاد به تعطیلی رفته بود، جانشین شورای رقابت شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی که داستان قیمت‌گذاری خودرو در ماه‌های اخیر به یک داستان طول و تفصیل‌دار بدل شده بود، کش‌و‌قوس میان خودرو‌سازان و وزارت صنعت و معدن و تجارت، از یک سو و شورای رقابت از سوی دیگر برای تعیین تکلیف مرجع قیمت‌گذاری خودرو بالا گرفته بود.

بنا بر این گزارش، داستان نامه‌نگاری‌های متفاوت وزیر صنعت سابق و رئیس شورای رقابت، و کش‌دار شدن موضوع تا مناظره اخیر خودرویی در صدا و سیما، همگی حاکی از آن بود که داستان قیمت‌‌گذاری خودرو داستانی نیست که به این سادگی‌ها پایان یابد و هیچ کدام از طرفین حاضر به پذیرش دعاوی دیگری نیست.

با حضور نعمت‌زاده در رأس وزارت صنعت و معدن و تجارت اما داستان ابعاد دیگری پیدا کرد. از‌‌ همان آغاز کار، نظر بر آن بود که در ‌‌نهایت نعمت‌زاده می‌تواند داستان قیمت گذاری خودرو را حل و فصل کند و خودروسازان البته بیش از همه به نعمت‌زاده امید بسته بودند.

امروز در ‌‌نهایت نعمت‌زاده تکلیف تعیین قیمت خودرو را به صراحت روشن کرده ‌و شورای رقابت را در یک حرکت اساسی به خارج از گود فرستاده است.

نعمت‌زاده امروز در مراسم معارفه رئیس جدیدی ایمیدرو اعلام کرده است: شورای رقابت مرجعی برای تعیین قیمت خودرو نیست. شورای رقابت به عنوان یک نهاد فراقوه‌ای مسئول تعیین قیمت کالاهای انحصاری است، در حالی که وزارت صنعت خودرو را کالای انحصاری ندانسته و خواستار عدم ورود شورای رقابت به این حوزه است.

وی با اشاره به این که با سلسله جلسات خود با خودروسازان، در صدد ‌گرفتن تصمیمی کارساز برای رفع مشکلات این صنعت هستیم، گفته است: در روزهای آینده خبرهای خوشی را از صنعت خودرو اعلام خواهیم نمود؛ این ‌تیر خلاص نعمت‌زاده بر پیشانی رئیس شورای رقابت در خصوص خودروست.

پژویان که پیش از این شورای رقابت را مسئول مستقیم تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو می‌دانست و با حرارت از این حق شورای رقابت دفاع می‌کرد، اکنون با این سخن نعمت‌زاده به کلی از گردونه قیمت‌گذاری خوردو بیرون خواهد شد.

آیا پژویان شکایت می‌کند؟

جالب آنجاست که گویا جمشید پژویان از این تصمیم نعمت‌زاده پیش از این خبر‌دار بوده است.

وی دیروز گفته بود: ورود هر سازمان به عرصه‌ قیمت‌گذاری خودرو غیرقانونی است و در صورتی که وزارت صنعت در این حوزه حکمی صادر کند، به قوه قضاییه شکایت می‌کنیم.

وی تأکید کرده بود: بنده به هیچ وجه در جریان جلسات وزیر صنعت با خودروسازان، ‌نبودم ولی اگر در این جلسات بحثی راجع به قیمت‌گذاری خودرو مطرح شود و وزارت صنعت حکم قیمتی خاصی در این حوزه صادر کند، شورای رقابت به قوه قضاییه شکایت خواهد کرد.

حال نه در جلسات فی مابین خودروسازان و وزارت صنعت، بلکه به شکل صریح نعمت‌زاده شورای رقابت را آچمز کرده و در این باره، نه تنها دستور‌العملی برای قیمت گذاری خودرو در جلسات مطرح نشده، ‌بلکه اساسا مرجعی که خود را مرجع اصلی قیمت گذاری می‌دانست، اکنون به دستور نعمت‌زاده دیگر هیچ جایگاهی در این عرصه ندارد.

شورای سیاستگذاری خودرو، گزینه جایگزین شورای رقابت؟

اما با خروج شورای رقابت، تعیین قیمت گذاری خودرو به چه نهادی واگذار خواهد شد؟ این موضوعی است که اکنون باید بر سر آن کمی تعمق کرد.

امروز خبر رسیده ‌در جلسه‌ای که بین خودروسازان و نعمت‌زاده در هفته گذشته برگزار شده، ‌وزیر صنعت دستور احیای شورای سیاستگذاری خودرو را داده است؛ اما این شورا چه نهادی است؟

این شورا در زمان وزارت نژادحسینیان بر وزارت صنایع وقت تشکیل شد که سیاست گذاری در سطح کلان صنعت خودروی ایران را در دستور کار داشت. مدیران عامل شرکت‌های خودروسازهای دولتی و خصوصی، رئیس انجمن خودروسازان، نمایندگانی ‌از انجمن قطعه سازان، ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، برخی معاونت‌های وزارت صنایع و همچنین برخی از کار‌شناسان و نخبگان صنعت خودرو، از جمله اعضای تشکیل دهنده ستاد سیاست‌گذاری خودرو در آن دوره بودند. همین شورا بود که دستور خروج پیکان از خودروسازی کشور را صادر کرد.

البته جلسات این شورا در دولت محمود احمدی‌نژاد به تدریج رو به تعطیلی رفت تا آن که عملا در دولت دهم تعطیل شد. حال نعمت‌زاده دستور احیای دوباره آن را داده است و گمان می‌رد که هدف وی جایگزین کردن این شورا با شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری خودرو است.

با همه این تفاسیر، باید اکنون منتظر ماند و دید که واکنش جمشید پژویان به این کار نعمت‌زاده چیست و آیا آن گونه که اکنون به نظر می‌آید، دعوای خودرویی در کشور قرار است با این اقدام وزیر صنعت به اوج خود برسد یا آن که تیر خلاص نعمت‌زاده بر پیشانی پژویان برای همیشه این کتاب قطور را به پایان برده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱۳
انتشار یافته: ۷۲
اقای پژویان حرکات و مانورهای کاملا سیاسی شما از دیدمردم فهیم ایران پوشیده نیست مردم میدانند شما فقط در پی تثبیت این پست و مقام برای خود هستید البته با بیشترین هزینه برای مردم بعنوان نمونه درخواست شما برای همترازی حقوق اعضا شورا با وزراست شما هم مانند بسیاری از این اب گل الود دنبال صید ماهی خود هستید در غیر اینصورت لااقل برای سخنان خودتان که هنوز در سایت شورای رقابت ثبت و ضبط است احترام قائل میشدید البته اگر پاک شده من پرینت همه را دارم
شما نفرمودید کسانی که خودرو پیش خرید کرده اند به نسبت پرداختی مالک خودرو هستند و فقط الباقی مانده پول خودرو باید توسط خودرو سازان گرفته شود ایا عملی شد
شما نفرمودید خودرو سازان حق فروش خودرو را بر اساس قیمت اعلامی غیر قانونی دولت را ندارند ایا هل 90 از همان زمان تا کنون به قیمت به اصطلاح غیر قانونی فروخته نمیشود
شما نفرمودید مردم مراجعه کنند به شورا و شکایت کنند تا ما بتوانیم با خودرو سازان برخورد کنیم
با مراجعه حضوری بنده به شورا در وحله اول که اذن دخول صادر نمیشد سپس خانم دبیرخانه چی با ریشخند گفتند خود را علاف نکنید
اکنون بیش از 5 ماه است شکایت من انجا بدون حتی جواب است
نفرمودید از طریق سایت هم شکایت کنند مردم رسیدگی میشود باز هم حدود 6 ماه پیش شکایت من ثبت سایت شده که با پیگیری نوشته میشود در دست بررسی است
نکند جوابگو بودن فقط برای دیگران خوب است نه شما
پناه بر خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
وقتی امثال شما نهاد قیمت گذاری را اینگونه زیر سوال می برد چه انتظاری میرود
وقتی کسی برای این نهاد قانونی تره هم خورد نمیکند چه انتظاری دارید
و شما برای نهادی که تحت فشار شدید رشوه است حقوق اضافی را ماهی گیری از آب گل آلود میدانید در صورتی که با تصمیم های این آقایان میلیاردها جابجا می شود چه انتظاری میرود
وقتی وزیر بدون اینکه نهاد منطقی را جایگزین کند اول نهاد قانونی را ناک اوت می کند چه انتظاری میرود
وقتی چارچوب قانونی مشخصی نداریم چه انتظاری دارید
مصدق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
بعنوان یکی از طرفدارن دولت تدبیر و امید عرض میکنم،کنار گذاشتن شورای رقابت یعنی فاتحه مردم را باید خواند!اگر مشکل پژویانه رئیس شورا عوض شه نه اینکه تنها مرجع ایستادگی در برابر زیاده خواهی خودرو سازی کشور بود را حذف کنیم
فقط منتظر باشید ببینید قیمت خودرو چگونه سرسام آور بالا می رود
همش سياه بازيست تا خودروها را هر طور كه ميخواهند بفروشند ومردم عاقلتر از آنند كه تن به اين قيمتها بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
تن میدند میگی نه نگاه کن
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
فدات شم! تا به حال که خریده اند و آب از آب هم تکان نخورده! یک نگاه به خیابونها بنداز، فقط من و شما هستیم که داریم له میشیم ولی وضع خیلی ها خوبه....
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
برادر من مردمي يكسال تو نوبت ميخوايند و اين قيمتها رو هم مثل آب خوردن پرداخت ميكنند چون اينها شركتهاي بدون رقيب هستند و تا زمانيكه در هاي مملكت بسته هستش و تعرفه هاي گمركي به اندازه خون پدرشان ميگيرن همين آش و همين كاسه هستش و خودروي 10 ميليوني را بايد چند برابر بالايش پول بدهي.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
نصف حرف شما درست است، همه اینها برای اینه که هر قیمتی خواستند روی خودروها بگذارند اما خیلی از مردم ما از سر بی خبری به این قیمت ها تن خواهند داد
پسرک فضول
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
تا انحصار وجود دارد و ورود خودرو محدودیت دارد اوضاع بر همین منوال خواهد بود. علاج کار آزاد سازی واردات خودرو با کمترین گمرکی ممکنه است. آنوقت باید دید آقایان چند مرده حلاجند. آنگاه باید دید مردم پول به ماشینهای بی کیفیت خواهند داد یا خیر.
با ديد اقتصادي جديد معلوم بود كه دولت دستان مسموم خودروسازان را بازبگذارد تا براي جبران بي كفايتي خودملت را بچاپنداگر راست ميگويند تعرفه ورود خودرو را صفر كنندتا ببينندايا ديگر كسي به سراغ اين توليدات بنجل با قيمت گزاف ميرود.اي اف برشما كه فقط بفكر درامدوپاداش خود هستيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
از ماست که بر ماست
تو کل دنیا کارخانه های خودرو سازی تو دولت و امور کشور نفوذ دارن و هر کاری که دوست دارن می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
البته اونجا خودرو هم مي سازن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
عزیزم داری میگی خودرو سازی نه کارخانه بازیافت و تولید آهن پاره هایی به نام پراید و پژو و تیبا و روآ و ...! بله هر وقت تونستند یک خودرو با استاندارد جهانی تولید کنن اون موقع بیان تو مملکت به قول شما هر کاری دوست داشتن بکنن!!!
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
نه برادر من اين خبرا نيست تو كل دنيا موضوع رقابتيه.
خودرو اگر كاهش پيدا نكند از مردم نبايستي انتظار داشته باشيد با مسئولين همكاري كنند
دولت تدبیر وامید!
هه..
امیدواریم قیمت ها با تدابیر عمیق و کارشناسانه اقایان پایین بیاد
میشه درامد اقایانی که واسه این مملکت تصمیم میگیرن مثل درامد عموم مردم باشه اون وقت مشکلات خیلی کمتر خواهد شد
تنها خروجی شورای رقابت خارج شدن قطعه سازان داخلی از صحنه تولید و جایگزینی قطعات بی کیفیت چینی در تولیدات داخلی بود که باعث کاهش کیفیت خودروهای ساخت داخل و کاهش تیراژ تولید گردید که این فضا مناسب برای تاخت و تاز شرکت های تازه تاسیس شده چینی در بازار ایران گردید .
نعمت زاده حریف این صنعت بشو نیست !!!! بیجهت روحانی دارد اب در هاون میکوبد !!!!
پاسخ ها
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
اصلا اسم شوراي قيمت گذاري مسخره است!!!
ما تو اين مملكت نفهميديم قيمت ها چطور تعيين ميشن؟؟؟
هر جا ميري يه قيمت و هر جنسي هزار تا صاحب!!!
قيمت ها بايد نظارت داشته باشن وكنترل بشن تا مردم امنيت رواني داشته باشن...
تنها راه كاهش قيمت خودرو آزاد كردن واردات است تا خودرو ساز داخلي ناز خريدار را بكشه
واقعا مردم سركاررفتن
دوستی که گفتی نعمت زاده حریف این صنعت نیست مشخصه که نعمت زاده رو نشناخی هنوز با شناختی که من از مهندس نعمت زاده دارم ، پاش برسه با اعای شورای رقابت دست به یخه یشه( اتفاقا سکته هم نمی کنه )
شورای رقابت درگذشته نیز از دور خارج بود. وقتی کسی به فرمول هایش توجه نداشت !! الان رسما از دور خارج شد. اتفاقا نعمت زاده است که حریف این شرایط خطیر خواهد شد
آقاي نعمت زاده مي خواهد هواي خودروسازان را داشته باشد خودروسازاني كه ابن الوقت فقط به فكر سود هستند اما اينبار مردم با عدم خريد خودرو به زيادخواهي هاي آنان جواب مي دهند ايشان كه خود را مدير مي داند گويا فراموشي و آلزايمر سراغش آمده و توجه ندارد توليد دو رو دارد توليدكننده و خريدار آيا بدون توجه به قدرت خريدار قيمت گذاري صحيح است نتيجه اينست كه مي بينيد ركود بازار خودرو
يكماه نه كمترنه بيشترمردم خودرونخرند مطمئناهمه به پاي مردم مي افتند
خودتون خيلي خسته نكنين.
قيمتها بالاتر ميره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
مردم خودشون حرص می زنن. قیمت که بالا میره تقاضا ده برابر میشه. رفتار مردم واقعا عجیبه
خداوکیلی 10 ساله دارم تو یه کارخونه کار میکنم ، خونه که نتونستم بخرم، چند سال پس انداز کردم تا شد 5 ملیون تومن یه پراید بخرم که با زن و 2 تا بچه راحت باشم، یه دفه پراید شد 17 ملیون و من ناامید ناامید شدم، تو رو خدا این حق منه ....دیگه پیر شدم خداوکیلی
باید دید هنوز زوده برای تصمیم گیری ولی این خبر درد داشت
خدا کنه قیمت خودرو پائین بیاد وگرنه اگه تعرفه واردات خودرو صفر شود کسی سراغ خودروهای بی کیفیت نمیره بفکرمردم باشید هرچه زودتر قیمت خودرو را تعین کنید قراربود شهریورماه خودروی ثبت نامی منو تحویل بدن ولی هنوز دعوتنامه ارسال نشده شما خودروی منو تحویل بدین بعدش تفاوتش راپرداخت یا دریافت کنید
پاسخ ها
حیدرنژاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
دلت خوشه دوست من . خودروی ال نود من تحویل اسفند نود ویک است و قیمت قطعی. نه تنها تحویل ندادند تازه الان میگویند بیا رانا ببر یا پژو پارس یورو چهار !
خودرو سازان جز حق خوری کار دیگری بلد نیستند نعمتزاده طرفدار مردم است یا خورو سازان؟
سلام
آقای نعمت زاده حریف صنعت بزرگتر شده بود و برنده شد .
کاش قدر آدمای کاری رو بدونیم
اگه قیمت کالایی بالا می رود خود ما مردم هم مسئولیم .
نخریم
باید ماشین بدون کیفیت نخرید .
باید مرغ گران نخرید
باید خانه گران نخرید
باید همه را جمع کنیم کارخانه بسازیم تولید خوب انجام دهیم اینگونه ما هم خوب زندگی می کنیم و گیر دو ایر بگ و یک ایر بگ نمی افتیم
اما اگر ایرانی قانع پیدا کردید
یافت می نشود .
شما بفرماييد خودروسازان چيكار كنند؟ وقتي مواد اوليه قطعات آنها كه از خارج وارد ميگردد گران شده است، خوب آنها هم مجبورند قيمت را بالا ببرند و گرنه ضرر ميكنند. اگر هم بخواهيم خودرو وارد كنيم علاوه بر شكست شركتهاي خودروسازي داخلي، با كدام ارز اين كار رو انجام بديم. زمان احمدي نژاد كه اين همه خودرو وارد شد چه قدر به دولت گير دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
20 سال به اسم خودروی ملی به مردم سمند قالب کردند که امروز بیان بگن همش از خارج وارد می شه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
خوب این قظعه سازان چرا از مواد اولیه داخلی استفاده نمی کنن؟
بلد نیستند؟
اصلا قطعه سازان بیاند صادر کنند اگه راست میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
مثل اینکه اصلا در جریان وضعیت صنعت نیستید؟
کدام مواد اولیه داخلی؟اگه منظورتون ورق فولاد و مسه که اونها هم دو تا سه برابر شده.به نظر شما افزایش قیمت مواد اولیه داخلی هم به خودروسازها مربوطه؟مواد اولیه خارجی هم که تکلیفشون معلومه.علاوه بر اینکه قیمت ارز سه برابر شده در شرایط تحریم وارد کردنشون هزینه ها رو باز هم بالاتر برده.کمی انصاف داشته باشید و عامیانه صحبت نکنید.
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
وقتی قطعه ساز خودش وارد کننده بشه بهتر از این نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
به جای تولید خودروی بی کیفیت! لوازم با کیفیت برای شرکت های خارجی درست کنند! اگر نمیتوانیم خودروی ایمن به مردم بدهیم تولید قطعه با کیفیت کنیم! کسی هم بیکار نمیشود!
دوستان اگه یادشون باشه قبل از عید این بازی ها شروع شده بود. هی میگفتن عید بشه همه چی درسته میشه بخاطر عیدی هست. عید تمام شد گفتن بخاطر انتخابات هست اینم تمام بشه قیمت ها درست بشه . انتخابات هم شد اما خبری نشد. بازم گفتن که خوب این اقای روحانی بپاد درست میشه. الان دو سه ماه گذشته روی هم رفته حددوا - 9 ما ه گذشت اما این مسوولین هیچی ازشون در نیومد. انتظار غلطی نبود؟
افرين به شرف پژويان
اقايون فقط شوراي رقابت جلوي خودروسازها مقاومت ميكرد حالا اگه اينم نباشه و تصميم گيري قيمت خودرو به نماينده هاي خودروسازها و قطعه سازها بيوفته كه واويلا هر قيمتي كه دلشون بخواد تصويب ميكنن
به نظر من نعمت زاده میتونه مشکل خودرو رو حل میکنه به امید خدا................
سال گذشته همزمان با اعلام پيش فروش خودروي ال90 توسط سازندگان داخلي هيچ نماينده اي حواله اي براي فروش نداشت در صورتيكه يكسري شركتها حواله پيش فروش را به مبلغ پانصد هزار تومان واگذار ميكردند كه دوست بنده با خريد يكي از اين حواله ها مبلغ پانزده ميليون تومان هم به حساب شركت سازنده واريز نمودند. چندي پيش از شركت فوق تماس گرفتند و اعلام نمودند كه بايد بيست ميليون تومان ديگر واريز نماييد تا خودوري خود را دريافت نماييد خلاصه پيگيريهاي ايشان به جايي نرسيد و مبلغ فوق را واريز نمود تا ماشين را دريافت نمايد. در صورت لزوم و تاييد صحت ادعاهاي بنده كيله مستندات فوق موجود است
راهكار كاهش قيمت و حذف دلالها از خودرو اينست كه بگويند خودرو بشكل تدريجي ارزان مي شود . مثلا بگويند ابتداي هر فصل 10درصد از قيمت كاسته مي شود . در آن صورت تنها كسانيكه نياز داشتند خريد مي كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
احتمالا همین راهکار شما رو اجرا میکنند اما به صورت برعکس
ابتدای هر فصل 10 درصد افرایش قیمت ...
اندکی صبر...!
وزير جديد هم به بيراه رفته اگر خودرو انحصاري نيست پس واردات خودرو را ازاد كنيد ومانند ديگر كشورهاي جهان گمركي مناسب بگيريد و انتخاب را به عهده مصرف كننده بگذاريد انگاه معلوم ميشود كه بازار خودرو ايران انحصاري است يا خير همه جاي دنيا به مشتري براي خريد خودرو التماس ميكنند وشرايطي مي گذارند كه بسياري از مردم ايران هم با دلار 3200 توماني اكنون از عهده خريد به روزترين خودرو بر مي ايند درحاليكه خودرو سازان ايراني براي فروش خودرو با تكنولوژي قدیمی كلي منت بر سر مصرف كننده مي گذارند واردات را ازاد كنيددر ضمن مخالف
اشتغال كارگر ايراني نيستم ولي چطور ليفان در عرض 10 سال از تاريخ پيدايش شركت 8 مدل مختلف توليد كرده ولي خودروساز ما با 40سال حمايت هنوز اندر خم يك كوچه است بعضي مواقع براي ياد گرفتن راه رفتن بايد زمين خورد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
ایول!!! کاش می تونستم 10 تا + بزنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
واردات آزاد نيست؟؟!!!!
پس اين همه ماشين رنگ و وارنگ چيني چيه؟؟
خودرو انحصاری نیست پس چیه؟
فقط دو تا شرکت تو ایران خودرو تولید می کنند
واردات هم هیچی ؟
پس به نمیگن انحصار؟
اگر واردات آزاد بشه خودروساز داخلی هم به خودش میاد.
پاسخ ها
علیرضا
| - |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
منظور نعمت زاده هم از این که انحصاری نیست اینه که قراره واردات آزاد بشه .
در زمان فرار قيمت خودروها، باز شوراي رقابت به لحاظ ظاهر هم شده يك مقدار طرف مردم را گرفت
لياقت ما همينه كه همچين خودرو هايي با همچين قيمتهايي سوار بشيم. وقتي حتي يك ماه كسي نميتونه طاقت بياره و خودرو نخره يا عوض نكنه بايد هم اوضاعمون همين بشه.
نعمت زاده توانائي حل منطقي مشكلات خودرو به عنوان حمايت از مصرف كننده و توليد كننده را دارد
باید یک فکری به حال این خودروهای بی کیفیت و گرون بکنند که سالانه کلی کشته میده ورود خودرو به کشور را آزاد کنند انشالله دولت تدبیرو امید به داد مردم برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
کشته های زیاد رانندگی بیشتر به خاطر رانندگی ایرانی هاست نه کیفیت خودرو
اگر نعمت زاده حريف شد كه شد اگر نه من بعيد مي دانم كسي بتواند. نعمت زاده پدر پتروشيمي ايران مرد بسيار باهوشي است من براي ايشان آرزوي موفقيت مي كنم
خودرو تندر 90 خودرو خوبی است درست. قرار بود جای پیکان بیاد بیرون.یه روز از 206و سمند و حتی پژو 405 ارزون تر بود الآن ... یک کاری بکنید این ماشین خوب در دسترس همه باشه
خودرو در اینجا کاملا انحصاری است به همه دلایلی که دوستان در بالا کاملا توضیح دادند.پس تنها حامی مصرف کننده شورای رقابت بود با همه کاستیهایش. شرایط عرضه و تعهداتشونو ببیند کاملا باید تاسف خورد. امیدوارم بازنگری شود.
وزیر فقط نعمت زاده
قیمت خودرو کاملا انحصاری و بسیار بسیار زیاد است بایستی به یک دوم قیمت کنونی برسد خودرو را هر چه زودتر ارزان کنید
این قصه سره دراز دارد ... !! :|
شورای رقابت کارش چی بود؟ اجازه می دادند قیمت خودرو گران بشه بعد از چند ماه شورای رقابت که دست عوامل دولت بود می آمد دو میلیون پایین تر قیمت می داد بعد همه جا خودشون تبلیغ می کردن که خودرو ارزان شد ارزان شد دریغ از اینکه نسبت به قیمت اولیه کلی گران شده بوده ... این بود کار و وظیفه شورای رقابت بعدشم رقایت با چی ؟ باید ورود خودرو آزاد بشه بعد رقابت وجود داره و اصلاً نیازی به قیمت گذاری نیست بازار خودش قیمت رو تعیین کنه و نمایندگی های اصلی خودروها قیمت بدهند مثل همه دنیا و هرکی قیمت بهتر و کیفیت بهتری ارائه داد مردم می خرن این میشه رقابت حالا باید این شورا نظارت کنه که آیا رقابت سالم هستش یا دارن مثلا دامپینگ و یا تبانی می کنند برای گول زدن مشتری و غیره ...شورای رقابت قیمت تعیین نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
قیمت هم تعیین نکرده بود فرمول تعیین قیمت رو داده بود براساس هزینه ها چون رقابت نیست.ولی کلیت حرفت کاملا درسته اینجا بجای zero down paymentباید کلی پول بدی بعدا یه زمانی چه چیزی احتمالااگر زنده بودیم ...
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد ما هم از دور ناظریم ببینیم عاقبت اینکار به کجا ختم می شود چاره ای جز این داریم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
تا ورود خودروي خارجي ارزان آزاد نشه كه مردم حق انتخاب داشته باشن.....اين قصه سر دراز دارد
من هم سال گذشته ال 90ثبت نام کردم وگفتند نهایتا قیمت 20میلیون ولی حالا بعد ازیکسال حساب کردند 37میلیون اگر همون روز به این شرکتها اعتمادنمی کردم ودربازار خرید می کردم الان چه وضعیتی داشتم وحالا چطور واقعا هیچ کس هم جوابگو نیست وباهم توافق کردند تاتحویل بهمن قیمت قبلی ومثل من که اسفندبوده با قیمت جدید اخرمگر پول ما با دیگران فرق داره که حتی بیشترهم درنوبت بودیم هرجا هم شکایت می کنم می گویند این به شانس شما بوده که اینطور شده مگه میشه ثبت نام وپیش خرید ویکسال انتظار شانسی باشه
آقايان محترم لطفا، خواهشا به فكر مردم هم باشيد چه خبره ، قيمت خودروها دوبرابر شده مدير لايق آن است كه بتواند خوب مديريت كنه و قيمتها را كنترل نمايد.
داستان قیمت خودرو ازآنجا شروع می شود تمام کشورهای جهان خودرو را به مردم کشورشان می دهند بعد از حقوقشان ماهیانه بهدت ده سال کم می کنند تا
آزاد سازی قیمت خودرو بسیار خوب است اما به شرطی که عوارض گمرگی مثل کشورهای دیگر 5 درصد شود تا ببینیم آیا ایران خودرو و سایپا توان دارند یک ماه در برابر ورود خودروهای خارجی دوام بیاورند. بدون شک باید تعطیل کنند. واقعیت اینجاست که دولت با حمایت بیجا وعوارض گمرگی سنگین بر ماشینهای خارجی صنعت خودرو را به مردم تحمیل کرده . وزیر صنایع هم اگر قیمت خودرو را آزاد کردند زحمت بکشند و مردم را هم به یاد داشته باشند در مقابل آزاد شازی قیمت بر اساس حاشیه بازار به خودرو سازان مثلا فرصتی سه ساله بدهند و هر سال چند درصد از عوارض ورود ماشینهای خارجی کم کنند .
اگر خودروسازان تونستند از لحاظ قیمت وکیفیت با برندهای خارجی رقابت کنند که چه بهتر اگر نه زحمت تعطیلی خودروسازی را بکشند و ایران خودرو و سایپا هم به جای تولید ماشینهای 30 سال پیش دست به مونتاژ برندهای بین المللی بزنند
سلام اینکه نعمت زاده دارای ایراداتی است درسته مثل همه ولی توانمند درتصمیم گیری و اجراست اما چند اقدام شایسته برای اثر بخشی وتحقق برنامه های دولت وگشایش مشکلات جامعه که جناب نعمت زاده در راس دستورات والزامات وزارتخانه خود قرار خواهند دادشامل:
1.ارایه پیشنهاد لغو ادغام وزارتین که امری نادرست وناکارامد وبی ثمر بود البته تصور اینکه توانمندی مدیریت ان وجود دارد وسبب کوچکی حوزه مدیریت تحت امرمیشود موجب خسارت های متعدد وتکراری برای جامعه است چرا که تمرکز وتوجه کمتربوده ونتیجه مطلوبی درکل حاصل نخواهد شد.
2.حذف پژویان از جهت اینکه ایشان فردی قابل واجرایی درحل مشکلات نبودند ودر صحبت های خود نتیجه ای نداشتندوپس از هر جلسه ابهمی بر ابهامات موهوم باقی میماند کاری بسیار درست تلقی میگردد اما برای اصلاح قیمتها به نرخ واقعی که بتواند مایه افتخار نعمت زاده شود تا دربرنامه صد روزه موثر واقع شود کاهش قیمت خودروست به قیمت واقعی
3.انتخاب مدیر عامل ایمیدرو نشان درایت نعمت زاده است اما بهتر بود ایشان را در جایگاه رفیعتری قرار میدادند تا از تجارب شایسته ایشان به نتایج بهتری ووسیعتری میرسدند.
4.جناب نعمت زاده از انجاییکه فردی نیازمند مطبوعات
ورسانه نمیباشید چرا که حیثیت خودرا در کار ونتیجه موثر ومفید اجتماعی میبینید واینها شمارا اقناع میکند لذا تاکید میگردد از گرفتاری در قیود رسانه ای پرهیزنموده ورفاه عمومی وکاهش منطقی همرا با بازیابی _کمی وکیفی_ تمامی محصولات تولیدی حوزه وزارت شما، خود رسانه وبیانگر توانایی ودرایت و_بقا_ شماباشند.انشاالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی