بازدید 35750

حکم انتصاب سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی

بر اساس آخرین اخبار در جلسه روز چهارشنبه مجمع عمومی عادی بانک مرکزی، حکم انتصاب ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به امضای اعضای مجمع رسیده است.
کد خبر: ۳۴۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ 25 August 2013
حکم انتصاب سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزیبر اساس آخرین اخبار در جلسه روز چهارشنبه مجمع عمومی عادی بانک مرکزی، حکم انتصاب ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به امضای اعضای مجمع رسیده است.

به گزارش تابناک، در متن این صورتجلسه که به امضای حسن روحانی، محمدرضا نعمت زاده، محمد باقر نوبخت و علی طیب نیا رسیده است آمده:

پنجاه و پنجمین جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده بانک مرکزی جهموری اسلامی ایران در تاریخ چهارشنبه 30/5/1392 به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و با شرکت اعضای مجمع جناب آقای دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جناب آقای مهندس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن وتجارت، جناب آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در محل دفتر رئیس جمهور تشکیل گردید و انتصاب جناب آقای دکتر ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تایید اعضای مجع عمومی رسید.


این در حالی است که وزیر اقتصاد از معرفی رئیس کل بانک مرکزی ظرف دو روز آینده خبر داده بود و پیش از این از چند گزینه برای ریاست بانک مرکزی نام برده میشد. مشکل اساسی بر سر صدور حکم نهایی رئیس کل بانک مرکزی بر سر اختلاف نظری است که در سال 89 میان مجلس و دولت بر سر نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی رخ داد.

آن زمان تاکید مجلس بر سر تعیین رئیس کل با نظر سه قوه بود که با مخالفت دولت مواجه شد و در نهایت تعیین تکلیف این مسئله با دستور مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد. از زمان تا کنون مجمع هیچ گونه اظهار نظری در خصوص این امر نکرده است و همین مسئله منجر به آن شده است که انتصاب نهایی سیف به عنوان رئیس کل کمی با تاخیر مواجه شود.

امروز محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری از صدور حکم قطعی رئیس کل جدید بانک مرکزی در روزهای آینده توسط دولت خبر داده و گفته است: عدم انتخاب رئیس کل بانک مرکزی تاکنون خللی را در اجرای سیاست‌های دولت در پی نداشته و این اجازه داده نشده است که این خلل به وجود آید.

ولی الله سیف دارای دکتری تخصصی حسابداری و سابقه بیش از 20 سال فعالیت در حوزه بانکداری است و پیش از این ریاست بانکهای مهم دولتی همچون، بانک ملی، ملت، سپه و صادرات را نیز برعهده داشته است. وی در حال حاضر ریاست بانک کار آفرین را بر عهده درد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۱۶
امیدوارم که آرامش اقتصادی به ملت مظلوم و صبور ایرانی برگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
ایشان نرخ ارز را 3200 میدانند و حتما با این نرخ آرامش اقتصادی برقرار می شود
برایش آرزوی موفقیت می کنیم...
بسیار متاسفم. در هیچ کشور پیشرفته ای در دنیا سکان بانک مرکزی را به غیراقتصادی نمی دهند. بانک مرکزی یک اقتصاددان خوش فکر و برنامه ریز می خواهد. آقای روحانی امیدوارم در انتصابات بعدی بیشتر توجه نمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
ببخشید شما ایشان را می شناسید!
خیلی مبارکه تبریک میگم به آقای رئیس جمهور. آقای سیف بسیارمردلایق وشایسته ای هستند.بنظرمن بهترین انتخاب بود.مبارکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
من نمیشناسم ولی امیدوارم همین جور که شما گفتید باشد.
خیلی آدم با سوادیه
امیدوارم آرامش را در بازار سرمایه در کوتاه ترین زمان حاکم نماید
تبریک عرض میکنم جناب آقای دکتر / ایشون در این وضعیت تحریم ریسک بزرگی رو قبول کرده / به امید موفقیت
انشاا... با وجود انسان فرهیخته ای چون دکتر سیف مصوبه جنجالی و بدون پشتوانه کارشناسی و علمی اخیر بانک مرکزی در ارتباط با صندوق ذخیره سپرده ها که متضمن ضرر و زیان هنگفت به سیستم بانکی و سهامداران بانکهای خصوصی خواهد شد، ملغی اعلام گردد.
مبارکه . برایش آرزوی موفقیت می کنیم... . حتمآ تغییرات خوبی پیش رو خواهد بود. آقای دکتر سیف مرد بسیار لایق و شایسته ای برای این پست هستند. به ریس جمهور برای این انتخاب خوب تبریک میگیم
به امید اقتصاد ی با ثبات و شکوفا.
امیدوارم رئیس جدید استقلال بانک مرکزی را حفظ نماید.
انتخاب مبارک ومیمونی است بایستی آنرا به ملت ایران تبریک گفت ایشان بانکداری عالم مجرب و وارسته بوده و مطمئنا" منشاء خیرات و برکات فراوانی برای اقتصاد کشور هستند برایشان آرزوی موفقیت میکنم
تولید تولید وبازهم تولید صنعتی. کشاورزی. .وسایر رشته های تولیدی از مهمترین اصول کاهش تورم است.ضمن ارزوی موفقیت برای جناب اقای سیف وگروه اقتصادی کشور.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی