بازدید 16023

كلاهبرداري زوج شياد درشركت «تشريفات خودرو»

کد خبر: ۳۴۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ 22 August 2013
زوج جواني كه با طراحي نقشه ماهرانه‌اي دست به كلاهبرداري 80 ميليارد ريالي خريداران خودرو زده بودند، گرفتار پليس شدند.

به گزارش ایران، راز اقدامات اين زن و شوهر هنگامي ‌فاش شد كه گروهي فريب‌خورده با مراجعه به دفتر شركت اين زوج متوجه غيبت آنها شدند.

مدتي پيش واريزكنندگان پول به حساب يك شركت ليزينگ فروش خودرو وقتي ديدند با وجود وعده‌هاي داده شده از سوي مدير شركت مبني بر تماس براي تحويل خودرو، هيچ تماسي با آن‌ها گرفته نشد نگران شده و به دفتر شركت مراجعه كردند.

متقاضيان خريد خودرو وقتي با در‌هاي بسته شركت روبه‌رو شدند نگران شده و ماموران پليس را در جريان ماجرا قرار دادند.يكي از طعمه‌هاي اين باند در اين باره گفت: مدتي پيش از طريق آگهي متوجه شديم يك شركت ليزينگ خودرو به نام «تشريفات خودرو» متعلق به يك زن و شوهر از طريق راه اندازي شركتي در فضاي مجازي اقدام به ثبت نام براي فروش خودرو مي‌كند.

شرايطي كه آنها براي خريداران اعلام كرده بودند خيلي مناسب بود به همين دليل ما بي‌آنكه درباره موجوديت و قانوني بودن اين شركت تحقيق كنيم، اقدام به واريز پول كرديم اما چون در موعد مقرر خبري از خودرو‌ها نشد نگران شده و براي بررسي به محلي كه آنها ادعا كرده بودند محل شركت است مراجعه كرده كه متاسفانه پي برديم همه چيز فريبي بيش نبوده است و اصلاً شركتي تحت عنوان فروش ليزينگي خودرو در كار نبوده و ما فريب خورده‌ايم.باتوجه به اين ادعاها و به خاطر اينكه در مدت زمان كوتاهي بيش از 800 زن و مرد فريب خورده اين شركت به پليس مراجعه كرده بودند، تجسس‌هاي قضايي براي رديابي زوج فريبكار آغاز شد.

در حالي كه در تحقيقات نخستين ماموران ردپاي زوج فراري در محلات حاشيه شهر تهران به دست آمده بود اما هر بار آنها پيش از رسيدن پليس پا به فرار مي‌گذاشتند تا اين‌كه مدتي بعد پليس آگاهي مازندران برگه نيابتي را از سوي دادسراي عمومي‌ و انقلاب تهران دريافت كرد كه بر اساس آن محل اختفاي زوج كلاهبردار در منطقه حسن كيف در كلاردشت مازندران اعلام شده بود.

با توجه به اين سرنخ‌، ماموران آگاهي با تجسس‌هاي نامحسوس خود محل اختفاي مجرمان را در خيابان سردار جنگل منطقه حسن كيف رديابي و به محاصره خود درآوردند.اين زوج تبهكار كه تصور نمي‌كردند مخفيگاهشان از سوي پليس رديابي و شناسايي شود از اين‌كه سردي دستبند را بر دست های خود حس كرده بودند شوكه شدند.

 محمدمهدی 29 ساله و الهه 25 ساله هر دو اعتراف كردند كه در سایت اینترنتی اقدام به تاسیس شرکت لیزینگ خودرو به نام «تشریفات خودرو» كردند و از سراسر کشور عضو گرفته و 800 زن و مرد را ثبت‌نام كردند.بر اساس اطلاعات به دست آمده اين زوج فريبكار بیش از 80 میلیاردریال از اعضا پول گرفته‌ و به حسابشان واریز كرده و هیچگونه دفتری دایر نكرده اند.زوج شياد همچنين اعتراف كردند پس از جمع شدن پولها در حساب بانكي ‌شان تصميم به اجرايي كردن نقشه فريبكارانه خود گرفته و پول‌ها را از حساب خارج كرده و پا به فرار گذاشته‌اند.

بنابر اين گزارش، اين زن و شوهر فريبكار پس از اعتراف به جزئيات اتهاماتشان براي رسيدگي‌هاي قضايي و پليسي به تهران انتقال داده شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها