بازدید 58307

حماس متهم اول انفجار در مقر حزب‌الله لبنان

یک هفته پس از انفجارهای خونین بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در آن، سازمان اطلاعات ارتش و همچنین اطلاعات لبنان با همکاری واحد اطلاعاتی حزب‌الله موفق شدند همه عوامل این انفجار‌ها را شناسایی کنند که متاسفانه باید گفت، بیشتر آن‌ها فلسطینی‌الاصل و از اعضای جنبش حماس هستند.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ 22 August 2013
حماس متهم اول انفجار در مقر حزب‌الله لبنانیک هفته پس از انفجارهای خونین بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در آن، سازمان اطلاعات ارتش و همچنین اطلاعات لبنان با همکاری واحد اطلاعاتی حزب‌الله موفق شدند همه عوامل این انفجار‌ها را شناسایی کنند که متاسفانه باید گفت، بیشتر آن‌ها فلسطینی‌الاصل و از اعضای جنبش حماس هستند.

به گزارش «تابناک»، حتی پیش از انفجار روز پنجشنبه گذشته نیز واحد اطلاعات حزب‌الله موفق شده بود، همه خطوط اتصال گروهی‌ که ‌این انفجار‌ها را انجام داده بودند، شناسایی کند.

«ابراهیم الامین»، سردبیر روزنامه الاخبار لبنان که ارتباط مشخصی با واحدهای اطلاعاتی در لبنان دارد، جمعه‌شب گذشته با حضور در برنامه زنده شبکه المنار، جزئیات بیشتری از گروهک مسلحی گفت که در منطقه مرزی عرسال لبنان هستند و هدفشان ضربه زدن به مقاومت است.

به گفته ابراهیم الامین، یک شهروند سعودی ـ که باید از سازمان اطلاعات این کشور باشد ـ یک سوری و یک فلسطینی که از کادرهای رهبری یک جنبش اسلامگرای معروف فلسطینی است (حماس) به همراه یک تیم عملیاتی، علاوه بر انفجار بمب در بئرالعبد، انفجار بمب در الرویس و همچنین شلیک موشک‌های گراد به سمت مناطق ‌لبنان را هم بر عهده داشته و دارند.

در این میان، روزنامه الاخبار امروز پنجشنبه و یک هفته پس از این انفجار به صراحت تمام، حماس و رهبران آن را در انفجارهای ضاحیه مقصر می‌داند و تأکید می‌کند که پس از شناسایی همه اعضای این گروهک تروریستی، آن‌ها حاضر به همکاری با سازمان امنیت لبنان برای دستگیری آن‌ها نیستند.

احمد محمود طه متولد ۱۹۸۳ بیروت که ساکن خیابان العریض در حاره حریک در ضاحیه است، متهم ردیف اول شلیک موشک به سمت ضاحیه به شمار می‌رود. او که یک مغازه تعمیر و فروش لوازم تلویزیون دارد، به همراه همه خانواده‌اش از اعضای حماس به شمار می‌روند.

دستگاه اطلاعاتی لبنان همچنین از حماس خواسته تا یکی دیگر از اعضایش به نام علاءالدین محمود یاسین ساکن اردوگاه الرشیدیه در جنوب صور ـ ۱۹۸۹ ـ را نیز تحویل دهد. او نیز متهم است که در شلیک موشک به سمت ضاحیه جنوبی بیروت مشارکت داشته، ولی حماس به هیچ یک از درخواست‌ها پاسخ مثبت نداده است.

علی البرکه، نماینده حماس در لبنان، روز چهارشنبه تلاش کرد تا ضمن دیدار با مقامات امنیتی در جنوب این کشور، زمان تعیین شده برای تحویل این افراد را اندکی به تأخیر بیندازد؛ حتی او در این مورد به دیدار بهیئه الحریری، خواهر رفیق حریری و حامی اصلی احمد الاسیر تروریست معروف در شهر صیدا رفت تا از ظرفیت‌های وی نیز بهره بگیرد.

علی البرکه که اعضای جنبش متبوعش پس از وارد شدن به جنگ خونین در سوریه و عضویت در گروهک تروریستی جبهه النصره و کشتار مردم سوریه نمی‌تواند این گونه کارهای آن‌ها در لبنان را توجیه کند، روز گذشته به منابع آگاه گفت که همکاری اطلاعاتی ما با حزب‌الله‌ گسترده ادامه دارد و ما در حال تماس با همه اردوگاه‌های فلسطینی و بزرگان و ریش‌سفیدهای مقیم هستیم تا مانع از ورود آن‌ها به مسائل امنیتی لبنان شویم، حتی ما پس از درخواست دایره امنیتی بیروت، مبنی بر تحویل فادی طه، برادر محمد طه متهم اصلی در شلیک موشک‌ها، در کمتر از سه روز این کار را انجام دادیم.

نکته دیگری که در این میان باید به آن اشاره کرد، بمب‌گذاری خودروی کیا منفجر شده در بئرالعبد در اردوگاه برج البراجنه فلسطینی‌هاست. این خودرو پس از دزدیده شدن در خلده، در مأرب منفجر شد، ولی برخی نیز می‌گویند این خودرو در اردوگاه صبرا بارگیری شده است، زیرا در این اردوگاه، گروه‌های فلسطینی مخالف حزب‌الله حضور پر‌رنگ‌تری دارند.

به هر حال آنچه مشخص است، جنبش حماس پس از ورود به درگیری‌های سوریه که باعث کشته شدن بیش از ۱۶۰۰ فلسطینی شد و متأسفانه جنازه برخی از آن‌ها به صورت رسمی در باریکه غزه به عنوان «مجاهد شهید» مورد استقبال قرار گرفت، امروز وارد بحران سازی در لبنان شده است.

در این باره باید گفت، بسیاری از رهبران حماس در ضاحیه جنوبی بیروت در دایره امنیتی حزب‌الله زندگی می‌کنند، اما مشارکت برخی از سران آن‌ها در درگیری‌های القصیر و دستگیری شماری از آن‌ها در این منطقه، نشان داد که متأسفانه نمی‌شود چندان به آن‌ها اعتماد کرد و این افراد با تلنگری همه محبت‌ها را فراموش کرده و به دایره افراط گرایی می‌افتند و بی‌گمان، اگر فکری به حال این رفتارهای اعضای حماس نشود ـ که حتی برخی از اعضای آن در حلب با همکاری گروهک تروریستی التوحید وابسته اخوان المسلمین سوریه در ربودن دو تن از کشیش‌های سوری نیز مشارکت داشتند ـ ‌محور مقاومت برای آزادی قدس شریف، بر انسان‌های شریف‌تری سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هم‌اکنون خالد مشعل که مقاومت فلسطین را به جریان اخوان المسلمین و دلارهای قطری فروخت، می‌تواند در این باره بیشتر اندیشه کند و سکوت دو ماهه خود را که پس از سرنگونی محمد مرسی به آن دچار شده، بشکند.

بی‌گمان، شاخه اطلاعاتی حزب‌الله لبنان اطلاعات بسیاری بیشتری از رفت و آمد‌ها و دیدگاه‌های سران حماس دارند و در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه این اطلاعات را در اختیار آن‌ها گذارده‌اند تا میزان فعالیت ضد مقاومتی آن‌ها بیش از پیش مشخص شود و گمان نکنند تنها خودشان می‌دانند و سازمان اطلاعات سعودی، قطر و ترکیه.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۴۴
انتشار یافته: ۳۳
واقعا تاسف باره . حزب الله با نیت صادقانه همیشه یاور حماس بود اما....
واقعا قلب آدم به درد میاد
بجای حمله به اسراییل چرا تیرهاشون رو به سمت زن و بچه شیعه لبنانی گرفتن؟؟؟
حماس به ایران هم بد کرد .
آخه آدم چی بگه .
خون گریه باید کرد بر افراطی های بظاهر مسلمون.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
به قول استادمون، ته ته این جریانات رو که می بینی بر می گرده به شیعه وسنی بودن. همون سیاست پلید انگلیسیها که تفرقه بنداز و حکومت کن.
با دریافت اون دلارهای قطر و عربستان، معلومه که باید این کار رو انجام بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
الان چه لذتی میبرند سران صهیونیست و امریکا.مسلمانان رو به جان هم انداختن و خودشون رو دز حاشیه امنیت قرار دادنو جنبشی که در گذشته یکی از دغدغه های رژیم صهیونیستی بود تبدیل شده به منافع رژیم صهیونیستی.
والا نمیدونم چرا دست ما ایرانیها و حزب الله نمک نداره
پاسخ ها
مازیار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
ایران به وظیفه خودش عمل کرد اما حماس ترجیح میده یک گروه تندرو سلفی باشه
از روزی که حماس به سوریه و اسد با اون همه حمایت پشت کرد میشد حدث زد در آینده چه پیش خواهد آمد.نمک خوردند نمکدان را شکستند.
حماس مثل اخوانی ها هستند. تا احتیاج داشته باشند دوست و رفیقند و اگر بی نیاز شوند دشمن درجه یک.
با سلام خوب که مسئولین کشور از این ماجرا درس بگیرند هزینه و کمکی که سوریه به حماس کرد شاید هیچ کشور دیگری انجام نداد ولی حالا ببینید پاسخ محبت های سوریه را از طرف حماس .و از طرفی حمایتها و کمکهای حزب الله از حماس را،اینها همه نشاندهنده عمق وجود درون رهبران حماس را نشان می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
دوست من خبر در مورد حمله حماس به لبنان هستش سوریه این وسط چی بود شما گفتی ؟
ایکاش بجای حمایت از حماس به مردم خودمان در کشور بیشتر رسیدگی کنیم . مردم خودمان بودند که جلوی تجاوز صدام ایستادند . ما ایرانی ها معرفت و مردانگی داریم
بابا ولشون کنیم برن طرف همون قطر و اخوان . زوری که نمیشه . تمام حمایت ها را از حماس بگیرید .بروند دنبال قطری ها و سعودی ها
واقعا متاسفم . خیلی دلگیر شدم. ظاهرا راهها به تدریج از هم جدا میشود .و خدانکند که به تقابل جدی بکشد . امیدوارم انقلابیونروشنفکر مسلمان از توطئه ای که برایشان تدارک دیده اند آگاه و هشیار شوند
حماس سر قضیه سوریه به ایران خیانت کرد سر این قضیه هم به حزب الله. باید کمک ها رو قطع کنیم
یادمان باشد این موضوع باعث نشود که بگوییم پس ما نباید از فلسطین حمایت کنیم . موضع ما یک موضع آرمانی و انسانی است و ربطی به مواضع آینده و یا فعلی حماس و دیگر فلسطینیها ندارد . و گرنه قابل پیش بینی است که اگر خدای نکرده در آینده جنگی بر علیه کشور عزیزمان رخ دهد همین حماس روبروی ما خواهد بود نه در کنار ما
واقعا بايد تاسف خورد ، خداوند به ذلت هيچ قومي راضي نيست مگر اينكه آن قوم خودش ذلت را برگزيند.
چون نیک نظر کرد و پر خویش در آن دید
گفتا زکه نالیم؛ از ماست که برماست
این موضوع باعث تاسفه اما به این اتفاق می توان به صورت دیگری نگاه کرد که شاید اسراییل با یکسری اقدامات به کمک بعضی از افراد حماس قصد داره تا حماس رو از هدف اصلی خود خارج کرده و باعث تفرقه میان حماس و حزب الله کردد
پاسخ ها
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
پس میشه بفرمائید چرا سران حماس رفتن تو دامان قطر و به طور علنی از مخالفان سوریه حمایت میکنن و حتی ایران رو متهم به دخالت در امور فلسطین و مانع صلح در منطقه میدونن؟ لطفا جواب بدید؟
اگر چنین باشد گناهی غیر قابل بخشش مرتکب شده اند . در ضمن همه فلسطینی ها حماس نیستند . جهاد اسلامی حتی در تلویزیونش در مورد سوریه موضعی مناسب داشت.
دولت عربستان با تشویق صدام در زمان حمله به ایران و حمایت بی چون و چرایش در زمان جنگ از او بمبگذاریهای پی در پی در عراق و حمایت از جگر خواران سوریه در کشته شدن میلیونها نفر دست داشته جا دارد این دولت منحصربفرد بهتر به دنیا معرفی شود.
واقعا آخرالزمونه، نمیشه به هیچ وجه دوست و دشمن را از هم تشخیص داد.
چه لذتی می بره این اسراییل از این به جان هم افتادن مسلمانان
آینده این گروه در روابطش با ایرن لبنان مصر قابل پیش بینی است ،پس موضعی اتخاذ شود که بهترین نتیجه را بدهد، حماس تا حمایت قطر باشد و گروه های تندرو در مصر، کوچکترین محلی به ایران و حزب الله هم نمی دهد! تصمیم با بزرگان است
یک ضرب المثل عربی میگه,بترس از شر کسی که به آن احسان کرده ای.
اصلا اینطور نیست. به نظر من کار اسرائیله تا بین محور مقاومت که ایران و حزب والله و حماس جز آنند اختلاف ایجاد کنه شک نکنید.
حماس خیلی بیش از این ها در برگزاری مراسم ختم برای صدام حسین به مردم ایران خیانت کرد ، بیاییم منافع ملی خود را با منافع این گونه گروهها گره نزنیم
اتفاقات سوريه باعث شد عمق فكري رهبران حماس و اخوان مشخص بشه اين لطف خدا بود كه گمراه بون رهبران اين گروها عيان بشه
امام علی علیه السّلام فرمودند:
ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ ؛

چه بسيارند عبرت ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن .
شک نکنید توطئه ای از جانب دشمنان اسلام وبشریت ودر راس آنها اسرائیل خبیث است.
ولی یادمان نرود ان تنصروالله ینصرکم ویثبت اقدامکم ،ما به اسم واشخاص کاری نداریم کاری کنیم که الان اگه امام زمان(عج)بود همون کاررا می کرد.
حماس چهره حقیقیشو نشون داد امیدوارم مسوولان درس بگیرند!
یکی از نکاتی که در این خبر نهفته است در کلام امام خامنه ای مستمرا مطرح میگردد که اگر ما دقت نکنیم همین اتفاقات در ایران رخ میدهد.
1- به موضوعات پیرامونی با دقت توجه کنیم
2- دشمن را از دور باید شناخت
3- فریب وعده های دروغین دشمن را نخوریم
4- به دشمن ساده لوحانه نگاه نکنیم
5- اگر دقت نکنیم تک تک مسلمانان سرباز رایگان آنها خواهند شد بدون آنکه خود بدانند و این از همه خطرناکتر خواهد بود
ایران باید تلاش خود را برای روی کار آمدن دولتی از دل حزب الله بیشتر کند. سپس شروع به زدن پایگاه های نظامی با تجهیزات پیشرفته توسط ارتش ایران و آموزش افراد بیشتر در خاک لبنان کند تا صهیونیست ها دیگر نتوانند ایران را تهدید کنند و دیگر نیازی به حمایت از حماس نخواهد بود
اصلا نمیشه به اینها اعتماد کرد، ما باید اتحادمون با حزب اله و شیعیان عراق و سوریه حفظ کنیم که امتحانشونو پس دادن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار