بازدید 13259

فرار ماجراجويانه قاتل اعدامي از زندان

کد خبر: ۳۳۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶ 17 August 2013

به گزارش ایران، قاتل محكوم به اعدام كه با فرار از محوطه زندان قائمشهر، 5 سال زندگي پنهاني‌اي داشته، تحت تعقيب ويژه قرار گرفت. اين مرد جوان به خاطر قتل دامادشان، براي مجازات مرگ ثانيه‌شماري مي‌كرد كه با طراحي نقشه ماهرانه‌اي، موفق به فرار شد.

خودروي مرموز

نخستین ساعات صبح روز 28 خردادماه سال 83 یک راننده کامیون در حال تردد در جاده سوادکوه، به نحوه پارک پیکانی در حوالی پل سفید مشکوک شده و به بررسی آن پرداخت. این مرد وقتی متوجه راننده پیکان شد که سرش را روی فرمان گذاشته و بی حرکت مانده است، با احتمال این که برای وي حادثه‌ای رخ داده و نیاز به کمک دارد، چند بار صدایش کرد اما وقتي هیچ پاسخی نشنید، پليس را خبر كرد.

قتل در پيكان سفيد

لحظاتی بعد اکیپی از ماموران خود را به محل حادثه رساندند و تحقیق درباره اين حادثه را آغاز کردند و متوجه شدند راننده پیکان با ضربات مرگبار چاقو از پای درآمده است.این در حالی بود كه راننده كاميون از درگيري دو مرد با قرباني حادثه نيمه شب گذشته خبر مي‌داد. اين مرد درباره حادثه به پليس گفت: نيمه شب گذشته هنگامي كه داشتم به سمت قائمشهر مي‌رفتم، درگيري چند مرد با هم در كنار اين خودرو توجهم را جلب كرد. خواستم پياده شده و آنها را از هم جدا كنم اما ترس از اين كه شايد اين جر و بحث سناريويي براي به دام انداختن رانندگان عبوري و سرقت اموال‌شان باشد، از اين كار منصرفم كرد. صبح وقتي داشتم به سمت تهران برمي‌گشتم، از اين كه مردي در داخل خودرو خوابيده بود و خودرو از شب گذشته از آنجا تكان نخورده بود، تعجب كردم؛ به همين خاطر با پليس تماس گرفتم.

رد پاي يك زن

پليس در جريان بررسي مدارك شناسايي قرباني حادثه پي برد كه وي ناصر مختاري نام داشته و 36 ساله است. با گذشت چند روز از ماجراي كشف جسد، به دستور بازپرس همسر قرباني بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت. زن جوان ابتدا هرگونه اطلاعي از چگونگي قتل شوهرش را نپذيرفت تا اين كه فاش شد ناصر عصر روز پيش از جنايت با برادرزنش به سمت منطقه ييلاقي سنگ‌ده رفته است. با به دست آمدن اين سرنخ‌ها بودكه زن جوان لب به اعتراف باز كرد و گفت: يك هفته پيش خانه برادرم مهمان بوديم. عصر روز جنايت به ساري برگشتيم و آنها بعد از خوردن شام با هم به سمت سنگ‌ده حركت كردند. پدر ناصر نيز گفت: من به مردي به نام «زماني» مظنون هستم چرا كه عروسم ادعا مي‌كند پسرم از وي طلب داشته و به خاطر آن با هم اختلاف داشتند. از سوي ديگر راننده كاميوني كه ماجراي قتل را به پليس گزارش داده بود، در ادامه تحقيقات گفت: شب گذشته وقتي شاهد بحث و جدل ميان قرباني حادثه و دو مرد جوان بودم، علاوه بر خودروي پيكان قرباني، يك خودروي پرايد نيز توقف كرده بود.

بازداشت برادرزن

روز 30 خرداد هنگامي كه بستگان قرباني حادثه در حال تشييع جنازه‌اش بودند، ناگهان ماموران پليس با حضور در ميان جمعيت عزادار، برادرزن قرباني را بازداشت كردند.

محمد در جريان بازجويي‌هاي ماموران گفت: از تهران به شمال آمدم تا سفارش بدهم دامادمان براي ما مقداري چوب تهيه كند. وقتي اين مرد خود را بي‌گناه جلوه مي‌داد، ماموران پرايد وي را تحت بررسي‌هاي دقيق قرار دادند و نشانه‌هايي از وقوع درگيري در صندلي عقب به دست آمد. در همين حال پيراهني كه در شب حادثه بر تن قاتل بود نيز مورد بررسي قرار گرفته و نشانه‌هايي از خون شسته شده روي قسمت سينه به دست آمد و همين كافي بود تا عروس خانم و برادرش دستگير شوند.

اعترافات به جنايت فاميلي


محمد كه چاره‌اي جز اعتراف نمي‌ديد، ناچار لب به اعتراف باز كرد و گفت: مدتي مي‌شد كه متوجه ارتباطات پنهاني و غيراخلاقي دامادمان شده بودم. به همين خاطر تصميم گرفتم كمي وي را بترسانم. بنابراين مردي را در تهران اجير كردم تا وي را كتك زده و ادب كند. براي اين كار 500 هزار تومان به وي پرداخته بودم. ولي او به جاي ترساندن دامادمان، او را كشت.
وي ادامه داد: آنها به بهانه اين كه از سوي دوست بدهكارش آمدند و مي‌خواهند پولش را بپردازند، وي را به جاده كشانده و كشتند. محمد در اعتراف ديگري گفت: ناصر را به جاده كشاندم و در حالي كه يكي از دوستانم همراهي‌ام مي‌كرد، با چاقويي كه همراهم بود، وي را كشتم.

رأي دادگاه

وقتي محمد جزئيات قتل را پذيرفت و روانه زندان شد، قاضي دادگاه پس از برگزاري جلسه محاكمه، وي را به قصاص نفس- اعدام- محكوم كرد و همدستش نيز به 11 سال زندان محكوم شد.

فرار قاتل

اين حكم در ديوان عالي كشور تاييد شد و محمد براي رسيدن به پاي چوبه دار ثانيه‌شماري مي‌كرد تا اين كه قاتل ظهر روز 26 خردادماه سال 85 در يك صحنه‌سازي عجيب در داخل زندان و در حالي كه زندانبانان همگي حواس‌شان به دعواي مرموز زنان در بند نسوان بود، با خونسردي در را باز كرده و پا به فرار گذاشت.

رأي دادگاه براي مامور متخلف

با فرار اين قاتل آشنا، وقتي مشخص شد كه يكي از مسئولان زندان تخلف داشته است، قاضي شعبه اول دادگاه تجديدنظر استان مازندران حكم صادره از دادگاه بدوي مبني بر سه سال زندان مامور متخلف به اتهام مسامحه و اهمال در انجام وظيفه در فرار قاتل از زندان را تاييد و قابل اجرا دانست.

قاتل كجاست؟


احمد محمدي تازه‌آبادي- دادستان عمومي و انقلاب سوادكوه- با توجه به اين كه محمد از سال 85 فراري شده است، خواستار انتشار عكس وي شد و از كساني كه اطلاعاتي در زمينه مخفيگاه وي دارند، خواست تا دادستان و پليس را خبر كنند.در مشخصات قاتل فراري آمده كه وي مردي با قد 195 سانتيمتر، پوستي سفيد، موهاي خرمايي روشن و چشمان سبزرنگ است و چشم چپ وي منحرف بوده، ابروهاي پرپشت و پيوسته داشته و زير چشم سمت چپ نيز خال قهوه‌اي رنگ دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر