بازدید 25410

چرا باید تمام جلسات علنی مجلس از تلویزیون پخش شود؟

‌ای کاش رسانه ملی در این زمینه اقدام عملی در دستور کار قرار دهد و مردم از این پس بتوانند چهره نمایندگانشان را بشناسند و دیگر این گونه نباشد که مردم یک کلانشهر همچون پایتخت، چهره برخی از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی را نشناسند و یا نوع کارکردشان را در صحن علنی، به رغم گذشت چند سال نتوانند ‌ملموس پیگیری کنند
کد خبر: ۳۳۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷ 13 August 2013
پخش زنده مشروح مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی از تلویزیون با واکنش‌های متفاوتی همراه شد؛ اما مهم‌ترین رویداد، قرار گرفتن مردم در بطن تصمیمات گرفته شده و نمایندگان فعال و نوع عملکرد ایشان در صحن خانه ملت و همچنین جذب میلیون‌های مخاطب برای رسانه ملی است؛ رخدادی که می‌توان در کل سال توسعه‌اش داد.

به گزارش «تابناک»، از میان نزدیک ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی، چند تن را در حد تمیز چهره و صدا می‌شناسیم و از میان آن‌ها، مواضع چند تن را می‌شناسیم و بر کار‌ چند تن از نمایندگانی که به آن‌ها رأی داده‌ایم، نظارت داریم و آیا اگر نماینده ‌ما‌ که صاحب یکی از صندلی‌های شماره دار صحن علنی است، یک ماه به مجلس نیاید، متوجه ماجرا خواهیم شد؟ مسلماً این شناخت‌ها بسیار محدود است و آگاهی‌رسانی از کیفیت عملکرد ایشان، بسیار محدود‌تر است.

در اصل ۶۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود‌‌» که بر همین اساس سازمان صداوسیما که نهادی حاکمیتی است، مکلف شده مشروح همه مذاکرات را از طریق رادیو سراسری پخش کند؛ رویدادی که در سال‌های اخیر همواره انجام شده و همه نشست‌های ‌علنی به آگاهی مردم ایران رسیده است.

با این حال رادیو هیچ‌گاه ظرفیت لازم برای اطلاع رسانی وقایع مجلس را نداشته، به ویژه ‌که بسیاری از رویدادهای مجلس با صوت قابل درک نیست و ازدحام مجلس نیز گاه‌ تشخیص کیفیت مذاکرات را به دشواری می‌گرایاند و به همین دلیل، هیچ‌ گاه شنیدن مذاکرات مجلس برای عموم مردم‌ جذاب‌ نبوده و قشر اندکی از اصحاب رسانه و مردمی که مذاکرات درباره آن‌ها بود، ‌بسیار محدود پیگیر مذاکرات برخی روز‌ها بودند و طبیعتاً در روزهایی همچون استیضاح وزرا، ماجرا فرق می‌کرد.

با این حال در ابتکاری از سوی عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما، مذاکرات علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دکتر حسن روحانی جهت تصدی هجده وزارتخانه دولت یازدهم از طریق شبکه خبر پخش شده و ‌پربیننده‌ترین برنامه این روزهای تلویزیون، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تاریخ شبکه خبر و طولانی‌ترین برنامه زنده تاریخ تلویزیون را رقم زد که در نوع خود رخدادی منحصر‌به‌فرد بوده است.

چرا باید تمام جلسات علنی مجلس از تلویزیون پخش شود؟

اگر بحث جذب مخاطب این موضوع را به کناری نهاد که ‌گذشت ناشدنی است و باید به شدت بر آن تأکید ورزید و صداوسیما از این ظرفیت غافل نشود، آنچه قابل توجه و تأمل است، میزان اثرگذاری است که این برنامه در سطح جامعه داشته و نوع عملکرد، میزان شناخت و توانمندی نمایندگان مجلس نسبت به حوزه‌های محوله به ایشان و همچنین دغدغه‌های ایشان را برای عموم هویدا ساخته و در نتیجه قضاوت مردم درباره کیفیت تصمیمات نهایی گرفته شده در صحن علنی بسیار ساده شده و از همه این‌ها مهم‌تر این که‌ مردم همواره بر نمایندگان‌ و کار آنان و میزان حضور و فعال بودنشان در صحن علنی نظارت دارند و دست‌کم چهره نمایندگان مجلس را می‌شناسند!

در واقع قطعاً پس از پایان جلسات علنی مربوط به بررسی صلاحیت وزرا، افزون بر آن که صداوسیما می‌تواند از جذب این حجم بیننده بدون کمترین هزینه و تنها با استقرار چند دوربین و یک واحد سیار خرسند باشد، مردم نیز از این سبک پوشش شفاف رسانه ملی خشنود خواهند بود و البته از این پس، دست‌کم گروهی از نمایندگان مجلس را شناخته و حتی واجد دیدگاه نسبت به ایشان شده‌اند و یک سلسله اتفاق مبارک با پخش چند روزه مجلس به وقوع پیوسته است.

از این منظر و با توجه به آنکه شمار شبکه‌های تلویزیونی همچون دوران تصویب قانون اساسی بسیار محدود نیست و تلویزیون ظرفیت پخش مستمر تمامی جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی را دارد و کل جلسات هر هفته مجلس به صبح روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه خلاصه می‌شود، این پرسش هست که چرا صداوسیما از این ظرفیت بهره‌برداری نمی‌کند و آنچه در روزهای اخیر رخ داده، درباره تمامی جلسات روی‌ نمی‌دهند و تمام جلسات ‌زنده پخش نمی‌شود؟

آیا شیوه‌ای ساده‌تر از این برای جذب میلیونی مخاطب برای شبکه خبر یا دیگر شبکه‌هایی که میزبان پخش زنده این مذاکرات باشند، وجود دارد و آیا ظرفیت سنجی و مخاطب گرایی، ساده‌تر از این ممکن است و آیا مذاکرات قانونگذاران کشور ‌اهمیت لازم ندارد که در صدر اخبار به صورت زنده پوشش داده شود و مردم در جریان جزئیات قانون‌گذاری و چهره‌های فعال در مجلس قرار گیرند؟

آیا همین رویدادها باعث نخواهد شد، بخشی از نمایندگان که حضور بسیار کمرنگی در صحن علنی دارند، ولی در روز‌ها اخیر حضور بسیار فعالی یافته‌اند، حضورشان را در همه جلسات حفظ کنند و شاهد یک مجلس فعال‌تر باشیم؟

ای کاش رسانه ملی در این زمینه اقدام عملی در دستور کار قرار دهد و مردم از این پس بتوانند چهره نمایندگانشان را بشناسند و دیگر این گونه نباشد که مردم یک کلانشهر همچون پایتخت، چهره برخی از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی را نشناسند و یا نوع کارکردشان را در صحن علنی، به رغم گذشت چند سال نتوانند ‌ملموس پیگیری کنند و در ‌‌نهایت هنگام رأی گیری دوباره، ‌قضاوت مناسبی نسبت به نمایندگان ـ برای دوباره رأی دادن یا ندادن ـ نداشته نباشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۶۸
البته این کار یعنی پخش زنده به دستور جناب دکتر روحانی بوده که فرمود مردم باید از ابتدا در جریان تمام امور باشند نه اینکه ابتکار آقای ضرغامی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
جهت اطلاغ شما عزیز ، صدا و سیما زیر نظر رئیس جمهور نیست که به دستور ایشون برنامه پخش بکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
جلسات رأی اعتماد به وزرا همیشه از تلویزیون پخش مستقیم می شده. از دولت هفتم به بعدش را خود من همیشه می دیدم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
از این حرفها گذشته کار بسیار جالبیه که جلسه علنی مجلس از تلوزیون پخش بشه.چون خیلی از ما مردم نمیدونیم که نظرات نمایندگان شهرمون تو مجلس چگونه است و تا چه اندازه فعالیت دارند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
آقا تو دولتهای قبل هم این مذاکرات پخش میشد، دولت دوم خاتمی و دولت اول احمدی نژاد رو که من کاملا یادمه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
در حيرتم از جو گيري و آدم پرستي خودمون كه همه چيز رو همونطور كه دوست داريم مي بينيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
برادر من در جلسه ای این پیشنهاد شده، نه دستور... رئیس دولت به صداوسیما دستور نمیتونه بده...!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
پیشنهاد دارم شبکه تلویزیونی مجلس راه اندازی گردد
واقعا خیلی عالی شد که تونستیم نمایندگان خودمون رو بشناسیم. اما از خانمهای حاضر در مجلس خیلی شاکی هستم که چرا توی هیچ بحثی دخالت نمیکنند. خدا کند پخشهای زنده ادامه پیدا کند از آقای لاریجانی هم متشکرم که خیلی صبورانه برخورد میکند. برای بعضی نماینده ها هم متاسفم .....
آفرین...از این نظر هم جالب و قابل بحث بود
بهتره یه شبکه فقط برای پوشش جلسات و اخبار مجلس تشکیل بشه تا مردم بتونن بهتر نمایندگان رو بشناسند و شناخت بیشتری نسبت بهشون پیدا کنن...
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
بهتره که صدا و سیما یک شبکه زنده تاسیس کنه مثل شبکه الجزیره و همه نهادها و همایشها و جلسات رو پوشش بده
البرز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
ایده ی خوبیه
بهترین کاررا صداوسیماانجام میدهد خدا کنه تمام تصمیمات مهمی که درکشور گرفته می شود مورد پوشش خبری بصورت زنده قرارگیرد اینجوری مردم راسهیم درتصمیمات می کنیم ودرواقع به مردم ارزش می دهیم بماند بعضی ها برای اینکه خودرسوانشوند دم ازاین میزنند که پوشش مستقیم درست نیست ولی فهم مردم خیلی بالاست
این همه شبکه مختلف تاسیس کردن یک شبکه هم بزارن به عنوان شبکه خانه ملت تا مردم در جریان امور قرار بگیرند
در ضمن نباید از بعضی اتفاق ها که می افتد ترسید اولا هر چی باشه میگذره دوما جنبه ها رو بالا میبره و نیز حواس نماینده ها هست که چگونه رفتار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
در رادیو جلسات عادی مجلس هم پخش می شده از سالها قبل
منم موافقم. مخصوصا که ما بفهمیم کدوم نماینده استحقاق نمایندگی داره و کدوم نه. از طرفی من به عنوان یک خانوم برای نماینده های خانوم متاسفم. فکر می کنم هیچ نظری ندارن و با دیوار یکی هستند. بعد ما وزیر خانوم می خوایم....!!!
پاسخ ها
فرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
چه ربطی داره، مگه وزیر بهداشت دولت دهم کم کار کرد؟
حرف حساب جواب نداره
نویسنده محترم این گزارش که حتما از همکاران ما هستید
من مدت ده سال در مجلس سابقه خبرنگاری دارم و به این واسطه شما را به نکته مهمی که در این گزارش از آن غفلت شد یاداور می شوم لطفا انصاف رسانه ای را در لحاظ این نکته مهم رعایت کنید:
با ادله شما برای مثبت و مفید بودن این اقدام کاملا موافقم اما دوست عزیز در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد مطمئنا شما و ملت از نتیجه تخصصی کمتری در مذاکرات مجلس بهره مند خواهید شد
منظورم این است که در این حالت در بررسی طرح و لایحه شاهد اقزایش باورنکردنی متقاضیان مخالفت و موافقت می شوید که در این صورت امکان شنیده شدن حرف های افراد متخصص که البته همین حالا هم تعداد زیادی ندارد را از دست خواهید داد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
من مخلف نظر شما هستم چون در همین روزها هم مردم متوجه کیفیت سخنان نمایندگان شده اند و همین مسئله در انتخابات آینده مجلس قطعا تاثیر گذار خواهد بود، همچنین نمایندگان محترم که در این روز ها از پخش زنده ذوق زده شده اند بعد از مدتی براشون عادی میشه و مانند این ایام با ترافیک نظرات سطح پایین مواجه نخواهیم بود
ویشاندی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
درسته، کسی که نظر تخصصی و معقولی نداشته باشه جرات نمی کنه بیاد و با نظریات نامریوط خودشو مضحکه میلیونها نفر کنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
البته دوست گرامی! در ابتدا ممکنه افزایش پیدا کنه ولی اگه کیفیت لازم رو نداشته باشه بر علیه خود سخنران تموم میشه و در نتیجه در میان مدت اصلاح میشه و در بلند مدت رای های مبتنی بر جوسازی کم میشه!
دمت گرم تابی شدیدالحن موافقم
آقای ضرغامی کار بسیار عالی انجام دادید.
خدا کنه ادامه داشته باش.
ممنون
اولا که این کار اصلا ابتکار نیست و یک وظیفه است
ثانیا دوره قبل هم پخش می شد دقیقا یادم هست از شبکه یک هم بود
خیلی خوبه حداقلش اینه ما می فهمیم کدوم نماینده دلسوز مردم است و کدام ی فقط تشنج می افریند
از کار آقای ضرغامی در خصوص ارائه زنده جلسات علنی مجلس در سیما تشکر می شود. زیرا مردم نمایندگانشان را از طریق سیما که جذاب تر است بهتر می شناسند و متوجه می شوندکه این نمایندگان چقدر دغدغه موکلانشان که مردم هستند را دارند.
كاملا روشنه كه هنوز بسياري از اين عزيزان عشق خطابه خواني و صحبت كردن مقابل دوربين رو دارند و گاها از بحث اصلي بسيار دور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
این کار صدا و سیما یک وظیفه است و هیچ منتی نداره
آره واقعا خوبه شاید اینطوری بعضی از نمایندگان هم مواظب رفتارشون باشند.
واقعا ایده خوبی بوده پخش این جلسات از تلویزیون , چون من و تعداد زیادی از دوستان که بیننده این جلسات هستیم تازه متوجه دیدگاهها و طرز صحبت کردن و مقدار فهم و دانش نماینده شهرمان شدیم و خب برایمان جای تعجب داشت چون با این دیدگاههایشان که مطرح میکنند هیچ اشنایی نداشتیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
ما فقط اسم و پوستر های رنگی اقایان را می دیریم واقعیت را نمی دیدم
آی گفتی تابناک .....
ولی اینطوری دیگه امیدواریم نمایندگان و نامزدهای با ادب ، با شخصیت ، با فرهنگ و البته کامل از نظر علمی و تخصصی وارد مجلس بشن!
بسیار عالیست . به طور مثال من فهمیدم که دور بعد مجلس باید شرکت کنم تا کسانی مانند رسائی رای نیاورند
به نظر من اکنون که زیر ساخت دیجیتال فراهم شده، صدا و سیما می تواند اقدام به افتتاح شبکه ای مربوط به امور مجلس و یا به طور کلی امور سیاسی کند و تمامی مذاکرات علنی مجلس، دادگاه های علنی سیاسی و ... را پخش کند و به آگاهی مردم کمک کند.
از تابناک می خواهم اگر این پیشنهاد را راه کار عملی پیشنهاد این مقاله می بیند اجرایی شدن آن را پیگیری کند.
نمیدونم چرا عده ای مخالف پخش مستقیم هستن؟؟
مگر اینها نماینده های مردم نیستند؟
بگذارند بهتر کسانی را که انتخاب کرده ایم بشناسیم..
انشاالله مردم در دوره های بعد، برای انتخاب نمایندشان حساسیت بیشتری به خرج دهند..
من یک سئوالی برام پیش اومده . چرا بعضی از جراید و شخصیت های سیاسی و نمایندگان محترم مجلس طوری با رئیس جمهور و اعضای کابینه پیشنهادی رفتار می کنند که انگار این افراد نصب شده اند نه انتخاب ؟ آقایان عزیز آقای روحانی منتخب مردم است با 18 میلیون رای . ای کاش طوری بشود تا شرایط حساس کشور عزیزمون درک شود . ما الان نیاز به فداکاری و ایثار داریم . از طرف همه ی جریانات سیاسی و دیگر جای برخورد های تند نیست . امیدوارم دولت و مجلس با تعامل بتوانند مشکلات مردم عزیز ما را برطرف کنند .
خیلی خوب و تاثیر گذار هست انشاالله ادامه داشته باشه و به یک جا سوق ندن
فکرش را هم نکنید و غیر ممکن است اکثر نمایندگان به شدت مخالفند و یادتان نرفته چند وقت پیش می خواستن حضور عکاسان را به نیم ساعت اول محدود کنند و اگر از بیرون پیام نرسیده بود تایید می کردند میرفت راحت می شدند
همواره ...مجلس را از خود دور میدیدم ولی در این مدت کوتاه احساس میکردم در متن مجلس و کنار نمایندگان حضور دارم و بالاخره با چهره بسیاری ...آشنا شدم کسانی که با سمت ها و تصویر خود رای جمع میکردند و هیچگاه چهره اصلی آنها را در عمل ندیده بودم پس اینبار حتما برای رای دادن پای صندوق خواهم رفت
این فضا به دلیل انتفال دولت ایجاد شده. سه چهار ماهی مردم محرم می شوند وقتی اب از اسیاب افتاد دوباره فضای بسته
سلام خسته نباشی تابناک جان معلومه که باید پخش بشه اصلا چرا پخش نشه دیگه اینو نگی تابناک جان آفرین
به شدت موافقم! اینطوری نمایندگانی که فقط یک عنوان رو یدک میکشن معلوم میشن!
این کار مجلس بسیار خوب و پسندیده می باشد.
اينجورى مردم حد واندازه نماينده انتخابى خودد را در سطح تصميم گيريهاى كلان بهتر مى شناسند
برای اینکه مردم نمایندگانشان را بهتر بشناسند !!!!
تابناك واقعا عالي هستي. رسانه حرفه اي همينه.
گله ای از آقای دکتر غلامعلی حدادعادل دارم. ایشان نماینده بنده در مجلس هستند. بنده معتقدم یکی از با تجربه ترین صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش که بیش از یک دهه در این وزارتخانه فعالیت کرده اند آقای دکتر حداد عادل هستند. این حق بنده است که از ایشان انتظار داشته باشم تا از اولین ساعات صبح پشت در مجلس منتظر باشند تا بتوانند وقتی را برای اظهار نظر موافق یا مخالف درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بگیرند. چه کسی باید از حقوق ما درباره آینده آموزش و پرورش کشور دفاع کند بهتر از ایشان؟ سکوت ایشان را ضایع شدن حق خود می دانم.
امثال آقای رسایی ابوذر مجلس هستند و با طیف اشراف تمامیت خواه مبارزه می کنند و انشاالله با روشنگری ایشان و امثال او دست نوکران اجانب به زودی رو خواهد شد.
این بار باید از آقای ضرغامی تشکر کرد چون مردم ایران درس بزرگی که گرفتند این بود که این بار برای انتخابات بعدی مجلس حتما رای بدهند و افسوس گذشته را نخورند
چرا در مجلس نمایندگان اینقدر پراکنده اند . بعضی هاشان خیلی سبک صحبت میکنند .
اسمش روشه جلسه ی علنی
یعنی باید بدون کم وکاست تحت نظارت مردم باشه.
با سلام . قطعا می بایستی پخش شود تا مردم در جزییات امور قرار بگیرند و در انتخاب نمایندگان دوره بعد با اطلاعات بیشتر و توقعات عالی تر نماینده انتخاب کنند . به این صورت درک سیاسی و فرهنگی ما ملت رشد میکند و جامعه بسوی تعالی گام بر میدارد. متشکرم تابی حان
چه بسا بهتر باشد به جای این همه شبکه با برنامه های تکراری شبکه مجلس و دولت راه اندازی شود تا شفاف سازی ها بیشتر صورت پذیرد و همان طور که اشاره داشتید مردم بهتر و بیشتر نمایندگان و زحمتکشان! نظام را بشناسند.
شفافیت در عملکرد همواره بهترین نتیجه را می دهد.
حسن پخش جلسه مجلس چندین مورد است
1 - نمایندگان چون می دانند در محضر مردم مخصوصا حوزه خود هستند مراقب عفت کلام خود خواهند بود تا حدودی اول سخن نمی گویند بعد معذرت خواهی کنند
2 - مردم در دور بعد با بینش بهتری به آنها رای بدهند یا ندهند
3 - مشخص می شود کدام نماینده فقط صندلی پر کن است
4 - ....
5 - .....
خدا كند كه هميشه پخش شود تا مردم شناخت بهتري از نمايندگان پيدا كنند .
این کار خیلی خوبه. و چون نماینده ها رو در معرض دید مردم قرار میده و ممکنه باعث بشه بعضی از اونا از بی تفاوتی در بیان و فعالتر بشن. اما یه سری ایرادهایی هم داره. از جمله این که کل تصمیمات کشور رو مستقیما به کل دنیا مخابره میکنه! هر چند در جلسات علنی مجلس محدودیتی برای حضور افراد و رسانه ها نیست ولی خب به شخصه معتقدم این طور پخش زنده بعضا به نفع منافع ملی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
یعنی اگه از تلوزیون پخش نشه (از رادیو که پخش میشه) از راه های دیگه مطلع نمیشن!
دوست گرامی! از مردم ایران بهتر میدونن که تصمیمات کشور ایران چیه!
اینطوری می دونیم که دیگه به کی رأی ندیم
جلسات مجلس و هیات دولت و شورای عالی قضایی باید پخش مستقیم شود. جلساتی ک دشمن نباید اصلاعات آنرا داشته باشد را هم غیر علنی برگزار کنند. اما اینکار موجب افزایش کیفیت تصمیمگیریها در مجلس و دولت و همینطور دستگاه قضا خواهد شد
با تشکر از صدا و سیما برای پخش زنده جلسات علنی مجلس و با آرزوی تداوم آن تا بدینوسیله مردم شخصیت واقعی نمایندگان خود در مجلس ( که می بایست قانونگذاری و بر دولت نظارت نمایند ) را بدون نقاب ژورنالیستیکی ببینند .
مردم سالاری دینی یعنی این .از صدا و سیما بسیار متشکریم.
براساس اصل شفاف سازی پخش تلوزیونی حق مسلم هر ایرانی است.ضرغامی تشکر
باسلام
ضمن تشکر از عواملی که باعث شده این روند حاصل شود .ولی این داستان چند مساله را روشن می کند
1- چهره واقعی نمایندگان ودقت نظر ودانش آنها ،پیگیریهای آنها، تحمل ومقاومت، درصد سهم خواهی ،ارادتشان به نظام ومردمی که به آنها رلی دادهند روشن می شود
2-برای انتخابهای بعدی مردم براساس اعلام نظرهای که ارائه شده آنهارا بهتر می شناسندوبه آنهارای خواهند داد.
3-تواناییهای آنهادربیان ونقطه نظرات ارائه شده توسطآنهانشان می دهد که درکجای مجلس قراردادرند.
4-می توان فهمید که آنچه کفته می شود از معلومات واطلاعات همچنین دل مشغولیهای خوداست یانه ،سخنگوی گروه یا کس دیگر است وازآنهاهم سهم می گیرد.
5-حضور پرنشاط وفیزکی آنها درایام برقراری جلسات مشخص می شود
6- نظم وانظبات را چقدر می شناسند.
7-انچه که قانون می خوانند چقداز آن را عملی می کنند.
و..............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....
كار صدا و سيما عالي بود . چون چهره واقعي برخي نمايندگان مشخص گرديد.
علاوه بر جلسات، برنامه های مشروح راجع به کمسیون ها و جلسات مناظره بین نمایندگان و موضوعات مطروحه تهیه بشه و از شبکه ای مستقل در اختیار مردم قرار بگیره تا سطح آگاهی عمومی بالا بره و مردم بیشتر خود را محرم احساس کنند. البته امکان نظرسنجی رو هم قرار بدن بسیار عالی خواهد شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار