بازدید 199690
«تابناک» منتشر می‌کند؛

فهرست قطعی کابینه روحانی؛ یک وزارتخانه هنوز وزیر ندارد!

فهرست کابینه حسن روحانی، یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده است و وزرای مشخص‌ به تدریج مذاکرات خود با نمایندگان مجلس برای روز رأی اعتماد را آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲ 02 August 2013
فهرست قطعی کابینه روحانی؛یک وزارتخانه هنوز وزیر ندارد!فهرست کابینه حسن روحانی، یک روز پیش از مراسم تنفیذ و تحلیف نهایی شده ‌و وزرای مشخص‌ به تدریج مذاکرات خود با نمایندگان مجلس برای روز رأی اعتماد را آغاز کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، در این میان، تنها وزارت کشور است که وزیر خود را نشناخته است!

بنا بر این گزارش، تا کنون جدی‌ترین گزینه برای این وزارتخانه، علی یونسی بود که با معرفی وی به سمت معاون حقوقی رئیس جمهور، وزارت کشور وی منتفی شد‌. حجت‌الاسلام علوی هم که برای وزارت کشور مطرح بود، برای وزارت اطلاعات معرفی شده ‌و او نیز به وزارت اطلاعات خواهد رفت.

‌‌این گزارش می‌‌افزاید، هم‌اینک جدی‌ترین کاندیدای این وزارتخانه، علی شمخانی است؛ کسی که به نظر می‌رسد، بین سطوح کلان مدیریت کشور و رئیس جمهور منتخب نسبت به او اجماع و اعتماد وجود دارد. علی شمخانی در مجلس شورای اسلامی هم شانس بسیار بالایی دارد که در صورت معرفی، یکی از وزرایی باشد که بیشترین آرا‌ را از مجلسیان بگیرد.

به غیر از وزارت کشور، ‌گزینش دیگر‌ وزرا‌ نهایی شده‌ و آنان ‌ضمنی و آشکار در حال رایزنی با مجلسیان هستند.

در این میان، حضور اسحاق جهانگیری‌ برای ‌معاون اولی رئیس جمهور، محمد جواد ظریف به سمت وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه به سمت وزیر نفت، حمید چیت چیان به سمت وزیر نیرو، محمد علی نجفی به سمت وزیر آموزش و پرورش، محمود حجتی به سمت وزیر جهاد کشاورزی، عباس احمد آخوندی به سمت وزیر راه و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به سمت وزارت بهداشت، علی ربیعی برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنایع، میلی منفرد به عنوان وزیر علوم، واعظی وزیر مخابرات، دهقان برای وزارت دفاع، طیب نیا برای وزارت اقتصاد، ورزش سلطانی فر و علی جنتی برای وزارت ارشاد، قطعی شده است.
 
در این زمینه، برای بانک مرکزی، ولی‌الله سیف گزینه قطعی است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را محمد باقر نوبخت بر عهده خواهد گرفت. علی یونسی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری خواهد رفت. مجید انصاری معاونت پارلمانی رئیس جمهور را بر عهده می‌گیرد.

همچنین محمد نهاوندیان ریاست دفتر رئیس‌جمهور را عهده‌‌دار است. مرتضی بانک ریاست نهاد ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد و حسین فریدون هم مسئول دفتر ویژه حسن روحانی خواهد بود. معاون‌ اجرایی رئیس جمهور نیز محمد شریعتمداری است؛ وی در دولت خاتمی، وزارت بازرگانی را بر عهده داشت.

اما در این بین، مذاکرات برای بر عهده گرفتن بنیاد شهید توسط حسین اعلایی همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۲
انتشار یافته: ۲۴
محض رضای خدا مشخص کنید این اسامی را از روی چه منبعی بازگو می کنید. چرا باید در سایت های مختلف، اسامی متفاوت ذکر شود
کابینه خوبیه، ایشالا موفق باشند و بتونند به مردم خدمت کنند، ما هم که رای دادیم باید صبور باشیم و بهشون کمک کنیم در حد وسع و توان خودمون.
بازم حق خانمها خورده شد
انصافا عجب کابینه با تجربه و کاربلدی
از انسان معتدلی چون روحانی این انتظار هم میرفت
سلام
سازمان محیط زیست چی؟
کاش به جای آقای نامدار زنگنه، آقای روحانی یک مدیر با اندیشه های نو و خلاق برای وزارت نفت انتخاب می کردند.
میشه لطفا سابقه کاری وتحصیلات این افراد هم بگذارید؟؟
دست علی به همراتون...
یک اصولگرا نیست! این دولت فراجناحی!
خدا یار و نگهدارشان باشد انشالله بار امانت را به سلامت به مقصد برسانند .
خدا ياريشان کند
وزارت دادگستری رو از قلم انداختید
از خداوند متعال ارزوي موفقيت براي همه خدمتگذاران به اسلام را خواستارم
مبارک است. انشاالله طیف مقابل هم با خرد ورزی همکاری کنند.
پس عارف چي
پيشنهاد مي گردد كه با سعي و خطا كارها را جلو نبرند بلكه با برنامه ريزي اين كار انجام شود از وضعيت معيشتي مناسبي كه برايمان درست نموده اند مشخص است كه چقدر عملكرد مسئولان خوب بوده است به همين دليل پيشنهاد مي گردد كه اگر وزراي انتخابي همگي در كارنامه خودشان اين مطلب را داشته باشند ( از میان نخبگان و همینطور از فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور باشند) موفق تر عمل خواهند نمود. با تشكر از مسئولين محترم
و هیچ بانوی ایرانی در کار نیست
دریغ از حظور یک خانم.یعنی در هیچ زمینه ای یک خانم لایق برای وزارت و ریاست سازمان نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر تیمش قوی هست که خیلی عالیست
انتظار ما توجه به سوابق مديريتي افراد و تجديد نظر در تيم اقتصادي است و عدم بهره گيري از توان مديريتي جناب آقاي دكتر سيدصفدر حسيني كه در دوره اصلاحات هم استاندار نمونه بودند و هم در وزارت خانه هاي كار و اقتصاد بسيار موفق عمل كردند ، جاي سوال است !!!
صلاح کار خویش خسروان دانند.
سلام:
تا چه زمانی بایستی از وزارئ قبل استفاده شود.هیچ کس به فکر ورود چهر ه های جدید و نیروهای جوان و با تجربه نیست.کار اجرایی نیاز به انرژی و توان فراوان دارد.
پس معاونت علمی و فناوری کیه؟
ؤاقعا فرا جناحي و معتدل است!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل