بازدید 19031
سهل‌انگاری مسئولان همچنان ادامه دارد؛

چه کسی مسئول جان‌های از دست رفته عشایر و روستاییان است؟

از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!
کد خبر: ۳۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ 01 August 2013
بی‌توجهی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بر انجام تعهدات قانونی در‌ بازسازی راه‌های روستایی مستغرق در دریاچه سد کارون ۳، موجب غرق شدن یک مینی‌بوس و مرگ دست‌کم دوازده زن و کودک از روستائیان بختیاری بخش دهدز شهرستان ایذه شد.
 
به گزارش «تابناک»، در حالی که هنوز آمار رسمی از ‌سرنشینان این مینی‌بوس اعلام نشده، خانعلی حسینی از آگاهان محلی به خبرنگار ایبنا نیوز گفت:‌ شمار سرنشینان مینی‌بوس بیست نفر بوده که جسد دوازده نفر در سردخانه دیده شده‌اند. همچنین چهار تن از آنان نجات یافته که حال دو تن از آنان‌ وخیم گزارش شده و تحت مراقبت و احیا هستند و نزدیک چهار تن از مسافران ‌نیز ناپدید شده‌اند.
 
خبرنگار ایبنا نیوز در این باره گزارش داده است: یدک‌کش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که به سوی روستاهای سادات حسینی، شیوند، غریبی‌ها و میراحمد در حرکت بود، حوالی ساعت ۱۷:‌۱۵ در لحظه پهلو گرفتن در ساحل دریاچه سد کارون ۳، با صخره برخورد کرده و تکان شدید، موجب شد که مینی بوسی که ‌در عرشه یدک‌کش بود، به گوشه‌ای پرتاب شود و با سرنشینان خود به درون آب فرو رود.

این منبع آگاه محلی افزود: هرچند وقت یک بار شاهد تکرار حوادث در یدک کش‌های شرکت آب و نیرو هستیم و در ‌یک سال اخیر نیز این دومین حادثه حمل و نقل دریایی است که برای مردم روستاهای سادات حسینی پیش می‌آید.
 
گفتنی است، از زمان آبگیری سد کارون ۳ در سال ۱۳۸۳ و زیر آب رفتن پل قدیمی «گدار شهپیر»، روستائیان و عشایر بختیاری ساکن روستاهای «سادات حسینی» در شمال شرقی ایذه، در بن بست گرفتار شده‌اند. شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب و نیرو) به تعهدات خود برای ساخت راه‌های روستایی که در اثر عملیات سدسازی تخریب شده و به زیر آب رفته‌اند، عمل نکرده است و به جای آن، با قرار دادن یدک‌کش، ‌مینی‌بوس‌های حامل مسافر را جابجا می‌کند‌!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۳۶
آخه مدیریت جهان رو چه به جان مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اگه این پولهایی را که توی کشورهای دیگه هزینه میکنیم جمع بشود و خرج کشور خودمان کنیم همچین اتفاقاتی برای این مردم نمیافتد و خانواده هارا اینچنین داغدار نمیکنیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
به نظرم تجربه اینهمه نقدینگی در این سالها نشان داد مدیریت مهمتر از نقدینگی است. ضمنا همه دولتهای همین وضعیت رو داشتند. مشکل اینه تا اتفاقی نیفته هیچکی حرف نمی زنه ولی وقتی اتفاقی افتاد نق زدن شروع میشه

تابناک جان سانسور کن تا نشون بدی فقط حرفهای همسو رو منتشر می کنی
متاسفم. خدایا مسئولین خود رای و لجباز را که با ایده های متحجرانه خود جان این عزیزان را گرفته اند به سزای عملشان برسان. آخه ترمیم جاده راحت تر و مقرون به صرفه تر است یا حمل و نقل با یدک کش؟
خود رای و لجباز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
رودخانه تبدیل به دریاچه شده و پل بسیار بزرگی میخواهد نه ترمیم جاده
آفرین بر تابناک که به تعهد های رسانه ایی خود عمل میکند... واقعا مایه تاسف است که جان روستائیان زحمت کش اینطور ...
مدیرانش، دنبال کم کردن هزینه ها و در نتیجه رقم فیش حقوقی حق بهره وری هستند !
از ماست که بر ماست...
شرکت آب و نیرو ب این همه گردش مالی نمی تواند چند راه روستایی را کامل کند؟
چرا از سال 1383 تاکنون، جاده های این روستاها را که در سد غرق شده، جایگزین نکرده اند؟ واقعاً سوءمدیریت یعنی این
چرا از سال 1383 تاکنون، جاده های این روستاها را که در سد غرق شده، جایگزین نکرده اند؟ واقعاً سوءمدیریت یعنی این
خوب وقتی هزینه های میلیاردی برای ساخت سد می شود ایا خرید زمین های در معرض خطر و خروج مردم از انجا هزینه زیادی دارد ؟ !!!!!!!
اگر فرض کنیم تمام انها مرده باشند دومیلیارد هزینه جانی فقط به جا گذاشته است و هزینه های روانی ان هم پیش کش !!!
حادثه قطار نیشابور یادتان هست؟
همیشه به دنبال سوزن بان هستیم!!
الان هم هی میگن راننده مینی بوس و راننده یدک کش. یه نفر نمیگه چرا ظرف ده سال، وزیر نیرو و رئیس شرکت آبنیرو جاده هایی که غرق کردند را نساختند!!
سوزنبان را بچسبید!
ای بابا مگه نمیدونید.اگه راه دست شما باشه فردا یه نگهبان اونجا مستقر میشه و عوارض میگیره.بعد میگن ما شغل ایجاد کردیم!!!!! اما اگه راه بسازه فردا این مردم غم ندارن و خوشحال میشن و این یعنی . . .
چه مرگ غم انگیزی! آن هم در شب قدر !
همه جای دنیا وقتی میخوان یه پروژه انجام بدن، کلی رو مطالعات اولیه شون وقت میزارن اما تو ایران اول پروژه رو انجام میدن بعدش تازه میفهمن چه تبعاتی داشته.
خوب وقتی هزینه های میلیاردی برای ساخت سد می شود ایا خرید زمین های در معرض خطر و خروج مردم از انجا هزینه زیادی دارد ؟ !!!!!!!
اگر فرض کنیم تمام انها مرده باشند دومیلیارد هزینه جانی فقط به جا گذاشته است و هزینه های روانی ان هم پیش کش !!!
کشته شدگان 10 زن و دختر هستند که حدودا 8، 9، 10، 12، 13، 32 ساله هستند. همچنین 2 مرد 47 و 45 ساله هم جزو قربانیان هستند. بیچاره دختران و زنان جوانی که داشتند به خانه برمیگشتند. شاید برای افطار ...
سد کارون 3 روزانه حدود 2 میلیارد تومان درامد خالص از محل تولید و فروش برق دارد. ان وقت حق مسلم مردم یعنی ترمیم جاده هایی که خود سد تخریب کرده را انجام نمی دهد. چرا؟
شرکت توسعه منابع آب و نیرو نه تنها راه ها را بازسازی نکرد و باعث قطع شدن راه ارتباطی بیشاز 40 روستا شد بلکه 5000 اصله درخت بلوط را زیر آب برد و و بسیاری از روستاییان را راهی حلبی آباد های حاشیه شهرها نمود و بسیاری مشاغلشان را از دست دادند و دستفروش شهرها شدند و جالب اینکه مردم روستا های حاشیه مخزن سد کارون 3 آب شرب برای خوردن هم ندارند و با تانکر آبفای روستایی آبرسانی می شوند. و این تراژدی در سد گتوندعیا هم در حال روی دادن است و کسی هم پاسخگو نیست
باعث تأسف است من خود چندین بار با یکدکش این مسیر را به خاطر کار اداری طی کردم واقعاً نمیدانم مسئول در مقابل مرگ این عزیران چه جوابی دارند در حالیکه در تهران روزانه آزاد راه و بزرگراه افتتاح میکنند آنوقت روستائیان ما بخاطر روشنی خانه های آقایان باید خانه بدوش باشند و از داشتن حداقل امکانات آن هم راه روستایی بی بهره باشند آن هم در ممکلتی که دم از عدالت و حمایت از مستعفان میزنیم.
از دیروز صدای جیغ و فریاد اون زنان و کودکان بی گناه روستایی که غرق شدن تو گوشمِ من که مسئولیتی در مرگ این عزیزان ندارم و تنها به عنوان یک همشهری دارم از عذاب وجدان دیونه میشم. یک لحظه چهره های معصوم و پیکرهای ضعیف اون کودکان و زنان روستایی رو تجسم کنید دیوانه کننده است...
هموطنان عزیزی که در این حادثه تلخ جان خود یا عزیزانتان از دست رفته است:
بدانید که ما هم از این حادثه دلخراش ناراحت و متاثر شدیم. بدانید که برای ما جان هر کدام از شما مردم صبور و قانع و شریف ارزش دارد.
بنده ساکن شهرستان ایذه هستم و اطلاع دقیق دارم که تاکنون 14نفرکشته شده اند، نه 12نفر.دراینجور مواقع که هیچ مقصری پیدانمیشه.نه راهداری،نه آب نیرو،لابد مسافران مقصرند.تاکی بی تدبیری؟
فراهم ننمودن امکاناتی که حق مردم است ظلمی اشکار در حق انهاست
شهر ایذه است حوادث شهر ایذه است مرگ عزیزان بر هر کوی برزن این شهر خانه ای است که بیرق سیاه عزا برسر ان نصب نشده باشد این حادثه اولین نبوده اخرین نیست
این روزها چه ایرانیانی که مرده بر آبند..فرقی نمی کند آبهای داخل وطن یا آبهای بیرون از وطن....
قلبم به درد اومد..
خدا نگذره از مسببین این فاجعه، خدا توفیق عاقبت بخیری رو هرگز نصیب کسانی نکنه که کام خانواده ها رو اینطوری تلخ کردن و یک ملت رو عزادار..
عدالت : واژه مظلومی است که سالهاست از آن بهره کشی می شود .
من چون شاغل در آب نیرو هستم میدونم که نه تنها مسولین به از دست رفتن جان آدم ها بی تفاوت هستند بلکه با افتخار از آن یاد کرده اند که نمونه آنرا در تعداد کشته های سد و نیروگاه کارون 3 می توان دید که مسولین با افتخار اعلام می کنند که ما در این سد 50 کشته داده ایم تا بزرگی کار را نشان دهند. هزینه تمام شده این پروژه در سال افتتاح آن به گفته خود مسولان آب نیرو بالای 750 میلیارد تومان بوده است که حاضر نشده اند حتی کمتر از 500 میلیون آنرا خرج آوارگان اون قسمت کنند ولی برای خودشان در مجموعه های تفریحی اونجا مهمانسراها و خونه های ویلایی ساخته اند و در آن آرمیده اند بی تفاوت نسبت به بیچارگان آنجا.
آخه مسئولین محترم !! حالا که نمیتونید زودی جاده یا پل برای این مظلومان بیگناه احداث کنید، اقلاً یک یدک کش ایمن براشون فراهم کنید!! نیگاه کن تورو خدا ! دوروبر یدک کش را با ورق نازک یا حلبی و لوله ،اون هم با ارتفاع کم محصور کرده اند!!! خداییش حاضرید عهد و عیال خودتون رو با این یدک کش تو وسط دریاچه جابجا کنند؟؟!
سازمان اب و برق خوزستان مقصر است براى اينكه جاده ها را نساخته است و از طرفى از شناورهاى استاندارد كه داراى مجوزهاى لازم باشند استفاده نمى نمايد و احتمالا ناخدا نيز مجوز نداشته است خواهشمندم دادستان محترم كنترل نمايد.
تو کشور ما بی ارزش ترین چیز جان مردم است . من خودم یه مدت از یه راه تردد میکردم . برا خاطر یه چراغ راهنما 200 هزا تومنی (البته قیمت 4 سال پیش)6 تا ماشین چپه شد .و 2 نفر فوت شدند. البته طی 6 ماه . یعنی طی 6 ماه کسی به خودش نگفت فلان تکه مسیر را که بستیم برا آگاهی مردم باید یه چراغ راهنما هم نصب کنیم تا با باعث تصائدف نشود. اون که وسط شهر بود این شد دیگه وای به اینکه مسیر را برا سد بستن و ... وسط کوه و دریا است
خدایا تا کی مردم باید تاوان سومدیریت مسئولان نادان را بدهند؟ تصور کودکان با آن چهره های معصومشان در لحظه غوطه ور بودن در زیر آب اشک به چشم هر انسان باوجدانی می آورد اما دریغ از یک عذرخواهی ساده از طرف مسئولان اگر در کشور دیگری این اتفاق می افتاد حداقل پیامد آن استعفای مسئولان نالایق بود ولی افسوس که اینجا جان انسانها بی ارزش ترین کالاست!
قابل توجه مسئولینی که روزی سه تا سه تا سد افتتاح می کنند و دنبال امار دادن هستن .این موارد رو هم جزو امارهایتان به مردم اعلام کنید .هنوز یک جلسه دیگه برا امار دادن به شما وقت دادن .آه خانواده های این بچه های معصوم دامن شما را خواهد گرفت .اصلا قابل تصور نیست کودک دو و 5ساله ای که در اغوش مادر با هم جان می دن و مادری که در ان لحظات مرگبار به کودکش فکر می کنه.خدا لعنت کند ظالمین رو
باسلام اولاً جهت استحضار مردم آلان بیش از دو سال است که بهره برداری از این سد به سازمان آب وبرق خوزستان واگذار شده و با وجود مسئولیت شرکت آب نیرو به دلیل اینکه از منافع نیروگاه عملاً آب وبرق خوزستان سود می برد علیرغم عدم عمل شرکت آب نیرو در احداث پل سازمان آب وبرق خوزستان در اسرع وقت می بایست اقدام می کرد. حتماً می دانید چه شرکت آب نیرو و چه سازمان آب وبرق زیر بار خسارات جانی وارده نمی روند. چرا که تمهیدات لازم را برای حفاظت از جان و مال مردم بکار نگرفته اند و در این قضیه مسئولند. خدا روح درگذشتگان را بیارمرزد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار