بازدید 6700
۱

اعتراف اعضاي باند مخوف «آپاچي هاي نقابدار»

کد خبر: ۳۳۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ 01 August 2013

سيدخليل سجادپور- تعدادي از اعضاي باند معروف به «آپاچي هاي نقابدار» که به اتهام سرقت هاي به عنف و زورگيري در مشهد دستگير شده اند در بازجويي ها پرده از تجاوز نواميس مردم نيز برداشتند.

 به گزارش خراسان، ماجراي دزدان نقابدار از مهر سال ۹۱ هنگامي در دستور کار پليس قرار گرفت که زني با تسليم شکوائيه اي به نيروهاي انتظامي اظهار داشت: هنگامي که در باغ ويلا تنها بودم ۲ جوان که صورت خود را بسته بودند وارد باغ شدند و با تهديد به مرگ به وسيله چاقو، طلا، گوشي تلفن همراه، دوربين عکاسي و چند کبوتر تزييني گران قيمت را به سرقت بردند. در پي اعلام شکايت اين زن و با توجه به اهميت موضوع، پرونده اي در شعبه ۸۰۷ مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد تشکيل شد و توسط قاضي سيدمحمد رضوي مورد رسيدگي قرار گرفت.

اين در حالي بود که مقام قضايي با صدور دستورات ويژه اي مانند ورود به مخفي گاه، از کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي خواست تا بررسي هاي اطلاعاتي خود را براي شناسايي سارقان آغاز کند.

اين گزارش حاکي است: در حالي که تحقيقات پليس در اين باره ادامه داشت خبر تکان دهنده ديگري در يکي از روستاهاي اطراف مشهد در محور مشهد- چناران پيچيد. سارقاني که به «آپاچي هاي نقابدار» معروف شده بودند پس از برگزاري مهماني جشن تولد در يکي از باغ ويلاها وارد باغ شده اند و مردي را داخل حمام زنداني کرده اند. «آپاچي هاي نقابدار» سپس دختري را که در حال جمع آوري اسباب و اثاثيه بود با تهديد به مرگ داخل خودرو خودش انداخته اند و او را در بيابان هاي اطراف مورد آزار و اذيت قرار داده اند.

اين دختر که موفق شده بود در فرصت مناسبي از چنگ دزدان متجاوز بگريزد خود را به نيروهاي انتظامي رساند و پرده از اعمال شيطاني «آپاچي ها» برداشت. با اعلام اين شکايت پرونده آپاچي هاي نقابدار وارد مرحله جديدي شد اما هنوز مدتي نگذشته بود که شکايت ديگري در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت در اين شکايت نيز مطرح شده بود که افرادي با هجوم به يک باغ ويلا در منطقه فردوسي دست و پاي مردي را بسته و به همسرش تجاوز کرده اند.

اين گزارش ها در حالي مورد پي گيري قرار مي گرفت که «آپاچي هاي نقابدار» همچنان به جرايم سرقت و آزار و اذيت نواميس مردم ادامه مي دادند.

 گزارش خراسان حاکي است: وقتي اطلاعات جمع آوري شده توسط پليس و تحقيقات غيرمحسوس نشان داد که بيشتر جرايم مذکور توسط باند معروف به «آپاچي هاي نقابدار» رخ داده است، قاضي رضوي دستور داد گروهي از کارآگاهان، اقدامات فني و تخصصي خود را براي دستگيري متهمان اين پرونده ادامه دهند اين در حالي بود که مقام قضايي نيز با توجه به اهميت ماجرا به طور مستقيم روي اين پرونده نظارت و دستورات خاصي را در هر زمان از شبانه روز براي به دام انداختن متهمان صادر مي کرد تا اين که کارآگاهان با راهنمايي يکي از شاکيان، ۲ کبوتر تزييني سرقتي را در يک مغازه کبوترفروش شناسايي کردند.

 با پي گيري اين سرنخ و بازجويي  از کبوتر فروش، نام ۲ متهم حرفه اي به ميان آمد «الف» و «ر» از سارقان حرفه اي و فراري بودند که تحقيقات پليس به آنان رسيد با توجه به اين که متهمان از موتورسيکلت هاي آپاچي استفاده مي کردند مشخص شد که همين افراد به باند آپاچي ها معروف هستند با دستگيري ۲ متهم که داراي پرونده هاي ديگري نيز بودند ديگر اعضاي اين باند هم لو رفتند و کارآگاهان پليس آگاهي موفق شدند در مدت کوتاهي ۸ تن از اعضا و افراد مرتبط با اين باند را دستگير کنند.

در حالي که بررسي هاي پليس براي دستگيري ديگر افراد فراري در اين پرونده ادامه دارد ۲ متهم اصلي پرونده (الف و ر) به تجاوز گروهي به نواميس مردم نيز اعتراف کردند. آنان همچنين به ۹ فقره سرقت معترف شدند و اظهار داشتند که به مغازه هاي کفش فروشي و موبايل فروشي نيز دستبرد زده اند و آهن آلات ساختماني را نيز از مکان هاي ديگري سرقت کرده اند. در تحقيقات بيشتر کارآگاهان، مالخران نيز دستگير شدند و مشخص شد که اعضاي باند توسط نگهبان يکي از باغ ويلاهاي منطقه فردوسي، اطلاعات را براي ارتکاب جرم به دست مي آوردند و پس از شناسايي محل به باغ ويلاها دستبرد مي زدند.

برخي از متهمان اين پرونده در حالي به ۴ فقره تجاوز به عنف اعتراف کرده اند که تحقيقات بيشتر در اين باره همچنان ادامه دارد چرا که ممکن است برخي از افراد بنا به دلايلي مانند حفظ آبرو اعلام شکايت نکرده باشند.

بنابراين گزارش تحقيقات پليس نشان مي دهد که اعضاي باند «آپاچي هاي نقابدار» در هنگام سرقت هاي به عنف، برخي از مالباختگان را نيز مورد ايراد ضرب و جرح قرار داده اند که در يکي از اين سرقت ها، اعضاي باند پس از کتک زدن مالباخته، حدود ۴۰ ميليون تومان اموال وي شامل طلا، تبلت، لپ تاپ، دوربين عکاسي و ... را به سرقت برده اند.

بررسي هاي بيشتر درباره جرايم احتمالي ديگر اعضاي باند مخوف «آپاچي هاي نقابدار» با صدور دستوراتي از سوي سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي (رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي) توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت هاي به عنف ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
اعدام در ملا عام باعث عبرت برای بقیه وحوش خواهد شد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی