بازدید 36459
«ماه عسل» در پی چیست؟

اشکتان را به هر قیمت درمی‌آوریم!

آیا حتماً باید روی چهره میهمان زوم کرد و در یک کلوزآپ ‌سلسله جملاتب را بیان کرد و در پی این بود که با درآوردن گریه میهمان، اشک بیننده نیز جاری شود؟ آیا قصه زندگی برخی میهمانان و نوع تلاش‌ان برای گذشتن از گذرگاه‌های سخت، به اندازه کافی ارزشمند و قابل تأمل نیست که تلاش کرد با چنین روش‌هایی، توجه عمومی را نسبت به داستان زندگی ایشان جلب نمود؟
کد خبر: ۳۳۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷ 31 July 2013
برنامه «ماه عسل» در حالی آخرین روزهایش را پشت سر می‌گذارد که هرچند به ظاهر‌ به هدف‌گذاری تولیدکنندگانش دست یافته و به قول معروف دیده شده، ولی بهای‌ این دیده شدن، به کارگیری همه‌ ابزارها و سوژه‌های ممکن برای گریاندن مخاطب بوده است؛ رخدادی که با رویکرد کلی صداوسیما همخوانی دارد.

به گزارش «تابناک»، رمضان‌‌ مبارک افزون بر آن که ماه دعا و راز و نیاز و پرهیز از بسیاری امور است، یکی از شاد‌ترین ماه‌ها در دین اسلام به شمار می‌رود و مردم در کشورهای عربی به شدت در این ماه به سبب فرصت حضور در مهمانی خداوند، ابراز خوشحالی و خرسندی می‌کنند؛ فضایی که هرچند تلاش شده در کشورمان نیز شکل بگیرد، متأسفانه رسانه رسمی کشور، گرایش بسیاری به آن نشان نداده و رمضان در کشورمان هنوز رنگ شادی به خود ندیده است.

یکی از مهم‌ترین رویکردهای صداوسیما که در گسترش ندادن شادمانی در این ماه نقش‌آفر‌ین بوده، طراحی برنامه‌هایی است که ویژه این روزها برای میلیون‌ها ایرانی در نظر گرفته می‌شود و به ظاهر‌ چنین طرز تلقی نزد برنامه‌ریزان هست که معنویت با نشاط و شادی در یک ظرف نمی‌گنجند که اگر می‌گنجید، طنزهای این روزها نیز ‌چنین سطحی نداشتند و ‌بنابراین، نگاه کلی این بوده که فضای رمضان جدی با ته‌مایه طنز باشد که نظر همگان تأمین شود!

در چنین فضایی جای شگفتی ندارد که «ماه عسل» با رویکردی که در سه هفته اخیر دیدیم، در یکی از پربیننده‌ترین ساعات ماه مبارک رمضان روی آنتن پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون برود. «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی که در سال‌های اخیر به کمک حذف برنامه پرمخاطب و استاندارد «کوله پشتی» و مجری‌اش، توانست کنداکتور تلویزیون را در چنین ایامی در اختیار بگیرد و در سال‌های نخست نیز رویکرد قابل قبولی داشت،‌ امسال این رویکرد به شدت جنبه افراطی به خود گرفته است.

در این ماه مبارک رمضان، این برنامه با شعار این که بسیاری از مردم قهرمان زندگی‌شان هستند، سراغ بخشی از زندگی اشخاصی رفت که از برخی موقعیت‌های سخت یا دشواری‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده، گذشته‌اند‌ و هم‌اکنون در جایگاه خوبی هستند. هرچند توجه به چنین زندگی‌هایی آموزنده است، این توجه در صورتی پذیرفته است که جنبه افراطی به خود نگیرد و از راه منطقی نیز منحرف نشود؛ رویدادی که متأسفانه در این برنامه ندیدیم.

اشک‌تان را به هر قیمت درمی‌آوریم!

سوای برخی رفتارهای ساختگی همچون تلاش برای کشیدن یک جمله از زیر زبان میهمانان که تأکید کنند مشکلاتشان معجزه‌وار از بین رفته‌ یا لطف خدا بوده و بدین ترتیب آیتم معنویت برنامه نیز تأمین شود، بسیاری از سوژه‌ها اصولاً ‌ویژگی برجسته‌ای نداشتند که قهرمان زندگی خودشان معرفی شوند؛ برای نمونه، کودکی که گروگان گرفته شده و آزاد شده، چه حرکت محیرالعقولی انجام داده که در کنار برخی دیگر از میهمانان برنامه که به حق دعوت شده بودند، قرار بگیرد؟! یا خبرنگار یک سایت خبری و مادرش که مسلمان شده‌اند، چقدر سوژه کف خیابانی و عام هستند که قرار بود‌ قهرمان زندگی‌شان معرفی شوند؟

در این میان اگر از بررسی برخی اتهامات مطرح ‌نسبت به این برنامه نظیر ماجرای اهدای کودک در میانه برنامه به خانواده‌ای که فرزندانشان درگذشته و نقدهایی که بر آن وارد شد، بگذریم، نمی‌توان از تلاش برای درآوردن اشک بینندگان تلویزیون گذشت. انگار تهیه کنندگان این برنامه سوژه‌هایشان را حول این محور تنظیم کرده‌اند که «اشکتان را به هر قیمت درمی‌آوریم!» و انصافاً نیز در بازی با احساسات مردم، به خوبی توانسته‌اند موفق باشند؛ امری که طبیعتاً با ماه شاد رمضان نسبت دارد!

بی‌گمان هیچ ناظر منصفی مخالف شنیده شدن داستان زندگی این اشخاص در تلویزیون نیست، ولی آیا هیچ زمانی پیش از افطار برای منقلب نمودن حال مردم و یادآوری این موضوع که «از شما مردم گرفتارتری هستند و خیلی ناراحت نباشید» نیست؟

آیا باید این برنامه حتماً در ماه رمضان و آن هم در چنین ساعتی روی آنتن برود؟ آیا زمینه لازم فراهم نبود که چند سوژه معتدل‌تر نیز برای این برنامه در این سی شب تدارک می‌دیدند و فضا این‌گونه رقم نمی‌خورد؟

آیا حتماً باید روی چهره میهمان زوم کرد و در یک کلوزآپ یک سلسله جملات را گفت و در پی این بود که با درآوردن گریه میهمان، اشک بیننده نیز جاری شود؟ آیا قصه زندگی برخی میهمانان و نوع تلاششان برای گذشتن از گذرگاه‌های سخت، به اندازه کافی ارزشمند و قابل تأمل نیست که تلاش کرد با چنین روش‌هایی، توجه عمومی را نسبت به داستان زندگی ایشان جلب نمود؟

البته این نقد نافی نقاط مثبت این برنامه همچون انتخاب ظریف برخی میهمانان، یا طراحی متفاوت دکور بر خلاف دکورهای معمول بیشتر برنامه‌ها که در یک میز دراز خلاصه می‌شود، نیست و این برنامه بی‌‌گمان با یک پشتوانه فکری پیش رفته، ولی قطعاً منصفانه نیست که به هر روشی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب دست یازید و گمان کرد هیچ شخصی متوجه این ریزه‌کاری‌ها نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸۶
انتشار یافته: ۲۰۱
مخاطب داشتن دلیل به درست بودن کار یا خوب بودن برنامه نیست. تکرار مشکلات و سختی ها وفشارهایی که به بعضی از مهمانانشون وارد شده و خواستن بیان دلایل و احساسات چه معنی داره؟! یه برنامه که پیام دهکردی دعوت شده بود خیلی خوب و با معنی و آموزنده بود، ولی بعضی دعوت ها و اجراهاشون اعصاب خوردکن و بی منطق هست..
پاسخ ها
عبدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالا که یک برنامه تونسته مخاطب جمع کند و حرفش سر زبان همه مردم جامعه از پولدار و بی پول افتاده شما هی انگولک کن
تاثیر گذاری برنامه خیلی زیاد است و چه شما بگی چه نگی مردم دوستش دارن
دست تمام دست اندرکاران واقعا درد نکنه خدا انشاالله پشت و پناهشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آقا يا خانم عبدي شما از قول خودت حرف بزن چرا تعميم به همه مردم ميدي كه مردم دوستش دارند من اصلا از اين برنامه خوشم نمياد حالا من جزو مردمم يا مردم از من جداهستند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیز کسی زورت کرده ببینی ؟
آقا من کاره ای تو این برنامه نیستم ولی به شما ربطی نداره دوست نداری نگاه نکن بزن همون ماهوارت رو ببین یا کانال دیگر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو چه بیکاری می شینی این برنامه ها را می بینی بابا
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یک فیلم ***** هم خیلی طرفدار داره. پس یعنی خوبه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
از بحث دوستان میشه فهمید مشکل ما پایه ای تر از این حرفاست .
ما هنوز تو تشخیص خوب و بد موندیم .
وقتی واسه یه جماعت یه عده محدود خوب و بد تعیین کنن نتیجه میشه همین !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پر مخاطب بودن دلیلی نمیشه برای کیفیت یک فیلم همونطور که دیدیم یه فیلمی مثل پایتخت پر مخاطب ترین فیلم میشه. تاثیر گذاری هم با این حرفا نیست که اگر بود ما چندین سال کلید اسرار (فیلمی بی محتوا و نصیحتی) ولی بازم سر هم کلاه میذاریم. اصولا فیلم یا هر اثر ادبی که کارش نصیحت باشه پوچ هست. ودارای تم نیست. این سالها معجزه و کارهای محیرالعقول آبروی کشور و مسلمانها رو برده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آفرین حجت+++++++
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پیام دهکردی رو هستم باهات . بسیار آدم متین و روشنیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
عبدی جان انگولک چیه؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کاملا موافقم!
من به زور میبینمش چون پسر بزرگم دوست داره ببینه!
اما این چه منطقیه.اعصاب همه رو خورد کرده
این مهمونا که میگن موفقن کجاش موفقن!
من که یه خانواده 5 نفره رو با 1 و نیم میلیون حقوق سرپا نگه داشتم! 22 ساله! موفق نیستم!نمیخوام از خودم تعریف کنم اما کم کم دارم عقده ای میشم!
بسیار برنامه عالیی است که وجودش در رسانه ملی ایران اسلامی خالی بود، اشک احساسی مردم را در آوردن جز فضیلت ها است آن هم در دورانی که جلوی چشم مردم جنایت میشود و کسی توجه هم نمیکند، لطفا بجای مخالفت با آن منصفانه این برنامه را نقد کنید.نمی گویم این برنامه تقلیدی از برنامه اپرا ونیفر آمریکا یی هاست ولی برنامه این خانم در آمریکا با همچین مضامینی در تمام دنیا بیننده دارد.
پاسخ ها
عارف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من نمیدونم چرا مدام مبخوایم مقایسه کنیم بابا وینفری کیه یعنی این رسانه ملی رو باید گل گرفت تمام طول سال رو ما باید افسرده باشیم اون خنده بازارم که آدم گریه ش میگیره به نظر شما صدا و سیما این بودجه رو چکارشون میکنه....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نقد منصفانه ای بود. نبود؟
برارم خودت می دونی که من خیلی دیر اشکم در میاد ولی این علیخانی هر روز اشک منو در میاره ، این روزا از بس بغض کردم هر آن احساس خفگی می کنم اگه یه روز علیخانی رو بسپرن دست من همچین خرخرشو میگیرم تا هیچوقت یادش نره که حتی رضایی ( ناظم دوران راهنمایی)هم نتونست اشک منو در بیاره ولی علیخانی حونه خراو تونست
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
نگاه نکن برادر تا اعصابت بهم نریزه مگه اجبارت کردن
دمت گرم تابناک این برنامه خیلی لوسه حرف دل مارو زدی
بسیار موافقم. خیلی دوست داشتم یکی بیاد نقد کنه و بگه آخه چرا از نظر بعضی ها شاد بودن اینقدر بد است؟!
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شاد بودن بد نیست، الکی شاد بودن بد است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
الکی شاد ینی چی؟
چرا ب جای اینکه دنبال بهانه واسه گریه کردن و افسرده شدن بگردیم، دنبال بهانه برای خوشی و شادی نباشیم؟
اتفاقا کسی ک بتونه بین این همه دلیل واسه غصه خوردن، دلیلی واسه خندیدن پیدا کنه (هر چند ب نظر بقیه دلیل مسخره ای بیاد!) هنرمنده!
مهناز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پس چرا من تا حالا فکر می کردم الکی شاد بودنم خوبه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
میگم آقا جواد به نظرت چرا الکی شاد بودن بده؟
الکی شاد بودن بدتره یا الکی دپ بودن؟ تیریپ غم و اندوه و غصه های بزرگ کلاس داره؟
منظورم طعنه زدن نیست ولی گاهی واقعا فکر میکنم وظیفه داریم خودمون رو به مجبور به شادی کنیم
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
فیلم طنز که نیس که بخواد بخندونه شما رو!!!
فیلمیه که حقیقت زندگی رو نشون میده...!
حالا اینکه از نظر شما بده باید طرز فکر خودتو تغییر بدی.
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اتفاقا الکی شاد بودن خیلی از الکی گریه کردن بهتره
پرهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مسئله همینه که چرا همش دنبال حقایق تلخ هستیم؟ چی میشه فیلم ها بیشترش طنز باشن؟
در تمام ممالک اسلامی ماه رمضان ماه شادی و کرامت هست ولی در ایران ماه رمضان = ماه غم و گریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گریه در زمینه های معنوی سبب خندیدن روح است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دقیقا، دقیقا، دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ناشناس جان
اولا هر چیزی حدی داره
ثانیا هر چیزی جایی داره
شادی فراگیر و عمومی به جامعه روحیه میده.به گمان من البته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آره واقعا این روحهای شاد رو تو مردم میبینیم!!!
با سلام
تیتر مطلب را که دیدم خوشحال شدم فکر کردم حرف دل مرا زدید. حرف دل من این است: چرا در مراسم شب های قدر و مراسم دیگر به جای اینکه از فضایل و همچنین اهداف ائمه بزرگوار صحبت شود تنها با مظلوم خواندن آنها می خواهند اشک مردم را در بیاورند؟ آیا این کافی است؟ من سی و اندی سال دارم و از همان بچگی که به مسجد میرفتم همین مراسم را شاهد بوده ام
پاسخ ها
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کاملاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
صحیحه عجب حرفی زدی
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خدا خیرت بده افرین
تابناک عزیز متن زیبایی بود . ولی منصفانه کمتر کسی پیدا میشه که از این برنامه خوشش نیاد . قطعا اگه این برنامه با همین عنوان ((( ماه عسل ))) با یه مجریه دیگه میرفت رو آنتن اینقدر نقد و انتقاد روی برنامه نبود...
هر چي كه هست إحسان و برنامش ميليوني طرفدار داره و كسي نميتونه خرابش كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
احسان طرفدار داره؟؟؟!!
شما احسان رو عوض کن هر کی دیگه میخوای جاش بذار ببین چقه طرفداراش بیشترمیشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
با دیدن این منفی ها به من یکی که ثابت شد چقدر طرفدار داره.
خیلی مسخره هست برنامه
دست بردار نیست این علیخانی وقتی روانشناسا میگن اخبار بد زیاد نخونید این آقا میخواد با شکنجه روحی مردم خودشو مطرح کنه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کاری ندارما ولی کلن دیگه حالا لازم نیست بگیم همش اعتراض داریم.واقعا مجری توانایی هست خب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
این که شما اخبار بد نخونید دلیل نمی شه که اخبار بد وجود نداره. درست نیست سرمون را مثل کبک ببریم تو خاک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آقا محمد
از شما بعیده
توانایی اینه که به زور اشک مردمو درآری!
فقط میتونم بگم چند وقته دلم یه ذره شادی میخواد
برنامه هایی چون ماه عسل ادامه ی موج پوپولیسمی هستند که خود تلویزیون مروجش بود و با کاهش سطح سلیقه ی مخاطب ایرانی آنها را به سوی شبکه های ماهواره ای سوق داد...
اتفاقا چند روزی بود که میخواستم نقدی راجع به این برنامه بنویسم که خبر شما رو دیدم !
ماهیت این نوع برنامه نشان دادن بدبختی هاست . انسانهای علیل و بدبخت و غیر معمول را نشان میدهند که بیننده خدا را شاکر باشد که هر چند گشنه و فقیر است ولی سالم است
در این برنامه ها خیلی سراغ علل بدبختی افراد نمیروند ؛ فقط سعی دارند آنان را به نمایش بگذارند .......
پاسخ ها
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
چه تعبیر زشتی آدم بدبخت بیچاره!!!
**ما تو دینمون به اینا میگیم الگوی زندگی**
تابناک موافقم
موافقم.
معروف شدن به قیمت گریه انداختن مردم
منم با این نظر نویسنده موافقم . چرا همش دوست دارن مردم گریه کنن.
دوما" برای 1 سال این برنامه خوب بود نه این که هر سال همین اش و همین کاسه من کاملا مخالف این برنامه هستم و نگاهم نمی کنم.
صدا وسیما با هزینه های هنگفت دست به ساخت چنین برنامه های مسخره ای میزنه .بابا مگه مردم ایران چقدر شادی دارند که این آقای (مجری )با استفاده از احساسات ظریف مردم در تلاش هست هرچه بیشتر خانواده را گریان کند.البته این مجری محترم برای اجرای این برنامه حداقل 10 میلیون تومان برای سی روز دستمزد میگیرد.
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فکر کنم شما هم از این ده میلیون تومنه سوختی؟
درآمد هر فردی به بقیه ارتباط نداره
مگه برای من مهمه که شما چقدر در ماه در میاری؟
بنده هم بعضی از ماه ها 1 میلیون در میارم و بعضی از روزا توی یک روز، 1 میلیون در میارم
این که به کسی مربوط نیست
بطور کلی سدا و صیمای زرغامی سه هنر خیلی بزرگ دارد:

۱.‏ تولید انبوه سه ریالهای پر از غم و اندوه و درگیری و دعوا و جسد و قبر و خاکسپاری و مرگ و میر

۲.پخش اخبار بد از اروپا و آمریکا و بزرگ کردن آن خبر و کوچک کردن خوبی ها و پیشرفت هایشان

۳.تبلیغ ترشحات حلزون چند میلیارد تومانی ‏
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تبلیغ ترشحات حلزون!!
ترکیب بامزه ای بود
روحت شاد! کلی خندیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ایول
ماه عسل در کل برنامهی موفقی بوده. اجرای آقای علیخانی هم خیلی خوبه. بیننده میلیونی هم داره. بالاخره مردم رو مجبور نمی کنن که بشینن نگا نن که.
در ثان موضوعات برنامه افراد علیل و بدبخت نیست که، افرادی میان که یک تجربه خاصی و منحصر بفردی تو زندگی داشتن. حالا ممکنه این تجربه تلخ یا شیرین باشه. یکی از موفقیت های ماه عسل اینه که افراد از تیپ ها و قشر های مختلف رو وارد عرصه دیانت و توکل و دعا و ... می کنه. بر خلاف رویه انحصاری سازی صدا و سیما. من خیلی ها رو میشناسم که مذهبی نیستند ولی ماه عسل رو نگاه می کنن. حالا مثلن اگر ماه عسل نبود تلویزیون چکار می کرد؟ یک کارشناس دینی رو دعوت می کرد که بیاد حرف ها تکراری بزنه. مردم هم قبل افطار من و تو نگاه می کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم اگرم اینقد بیننده داره که بعید میدونم از سر ناچاریه یا فقط تلویزیون رو روشن میزارن
ناشناس
| Malawi |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کاملا موافقم (با آقا مهران )

ایشون نیتشون خیره و قصد ناراحتی مردم رو نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
در عین حال میشه به یه برنامه موفق هم انتقاد کرد
این برنامه حتما نقاط قوتی داره. ولی انتقاد اصلی نویسنده هم جای تامل داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آقا مهران شما آمار گرفتین میگین میلیونی یا از اطلاعات رسیده به دولت مهرورزی استفاده میکنین؟!
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
منفی هارو بشمار پسر جان
ماه عسل بی تقصیر می باشد ، ایراد در من و شمای مخاطب است که بیش از شادی به دنبال مصائب در زندگی دیگران هستیم تا کمی مشکلات خود را به فراموشی بسپاریم
نگاه خود را اصلاح باید کرد نه ماه عسل را چرا که علیخانی آنی را می سازد که ما به دنبال آنیم
برنامه ماه عسل و علیخانی جزو بهترین ها هستند.
من یک بار این برنامه رو دیدم، اینقدر حالم خراب شد دیگه نگاه نکردم. فک کنید از سرکار خسته کوفته گشنه تشنه برمی گردی خونه، از شدت گرمای روز و ترافیک کلافه ای بعد می آی چند ساعت آرامش داشته باشی، اولین برنامه ای که می بینی، باعث می شه قلبت تیر بکشه از ناراحتی . هر چند برنامه های بعدی هم تعریفی ندارن.
من اهل قم هستم پیشنهادمی کنم برنامه شهریاکریم راببینید ازاین خیلی بهتره چندشب پیشا مسن ترین فرددنیاکه پیرزنی121ساله بودآورده بود.
احسنت! کاش مردم قدری بیدار شوند و اینقدر زود و متاثر از جاذبه های رسانه ای هرچیزی رو مایه دلخوشی، باور و اعتقاد خود نکنند!
تقدیم بچه به آن خانواده عزیز، مثل بلا نسبت بخشیدن بره به چوپان بود! انگار نه انگار که انسان، دارای کرامت است، حق انتخاب دارد و دلیل نمی شود شخصیت یک کودک، دقت کنید یک کودک در برابر چشم همیلیونها نفر چنین ضربه مهلکی بخورد و از آن سو، خانواده محترم خصوصا پدر، با چهره ای حاکی از خستگی.... و اندوه بار دیگر مسئولیت تربیت کودکی دیگر ولو سالم را عهده دار شوند؛
گشتن و پیدا کردن این سوژه های عزیز و محترم، که قطعا از این نقد منزهند و فقط معطوف به عوامل تولید این برنامه است کار شاقی نیست، حس و حال برنامه، اجرا، موسیقی، و اجبار و تلقین ذاتی برنامه به مهمان ها چنان بولد و نوبرانه است که مخاطب گاهی دلش برای مهمان بیچاره می سوزد که باید در نقشی ناخواسته چنان فرورود که خودش هیچ گاه تجربه نکرده!!!!!
در هر صورت با آنکه از تابناک دل خوشی ندارم به خاطر این نقد سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
نقد شما ریشه ای نیست
به نظر من که خیلی برنامه خوبیه شما که دوست نداریدنگاه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اگر شبکه خصوصی باشه حرف شما متین هر کی دوست نداره نگاه نکنه وقتی از جیب من و شما داره هزینه میشه حرف زوریه
من مخالف حرف شما هستم. مهمونای این برنامه و صحبتاشون باعث میشن تو این دنیای وانفسا یکم به خود بیایم تا قدر نعمتایی رو که داریم بدونیم. گریه همیشه هم بدنیست بعضی وقتا باعث متحول شدن آدم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من کلید اسرار رو خیلی دیدم ولی اصلا فرقی نکردم. مگه شما نمی دونین که باید آدم خوبی باشید؟ لازمه صدا و سیما بگه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما کلیداسرار را با ماه عسل مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
من دیگه گریه ام نمیگیره، فکر کنم تا چند وقت دیگه از صدا سیما چند نفر رو بفرستن تا منو کتک بزنن تا گریه کنم.
واقعا موافقم نه واسه مردم آمزندست نه ثواب داره فقط يك ساعت غم و غصه
به نظر می رسه صدا و سیما با روی آنتن بردن چنین برنامه هایی به دنبال حذف احساسات و هیجانات مثبت و زدودن رنگ شادی از زندگی مردم و القای احساس یاس و سرخوردگی در بین اونها می باشد. براستی با کدام منطق می توان گریه انداختن مردمی که حدود 15 الی 16 ساعت تشنگی و گرسنگی را در این گرمای طاقت فرسا بعلاوه مشکلات اقتصادی موجود و سفره های خالی را تحمل می کنند توجیه کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بسیار احسنت بعله دقیقا همینطوره

من اسم سدا و صیما رو گذاشته ام "رسانه غم" که کارش ایجاد خماری رسانه ای شده
من یک بار این برنامه رو دیدم، اینقدر حالم خراب شد دیگه نگاه نکردم. فک کنید از سرکار خسته کوفته گشنه تشنه برمی گردی خونه، از شدت گرمای روز و ترافیک کلافه ای بعد می آی چند ساعت آرامش داشته باشی، اولین برنامه ای که می بینی، باعث می شه قلبت تیر بکشه از ناراحتی . هر چند برنامه های بعدی هم تعریفی ندارن.
حسود حسود هرگز نیاسود!!!!
در این برنامه به روح انسانی انسانها احترام نمی ذارن تو بعضی از برنامه ها فقط می خوان دیده بشن با سوژه های بسیار تاثر برانگیز.واقعا شورشو درآورده
کلا ما نحوه شادی کردن رو تو کشورمون بلد نیستیم. الون به ما بگن جلسه عزا و غمه. سریع همه دسته ای تشکیل میدن
و محلی برای عزا مشخص میشه و یک نفر برای ایجاد فضای عزا مهیا می شود.
ولی برای شادی هر کی یه چی میگه.
یا اصلا نمی دونه چی کار کنه. دست بزنه! نزنه! نگاه کنه! نکنه!حرف بزنه! نزنه؟ کسی بخونه! نخونه!؟
هنر در بی هنری به همین میگن دیگه


گریاندن و نه خنداندن
کار را برای گریاندن مردم به جائی رسانیده اند که آقای فاطمی نیا ها دادش بلند شد !!!! فیلم و سریالهایشان گریه دار!!!! ماه عسلشان گریه دار!!! برنامه فوتبالشان (90) برای آن دختر بشاگردی و جوانان آواره پهلوان در خارج گریه دار !!!... میزگردهایشان هم برای نبود دارو و گرانی و کمفروشی و احتکار گریه دار !! کتک خوردن فتح الله زاده از جباری گریه دار !!...
وقتی علیخانی جای فرزاد حسنی اومد، با واکنش بسیار منفی مردم مواجه شد و کسی او را نخواست. به فکر افتاد چطور جلب توجه کنه، از دعوت از مرده شورها بگیر تا خانواده مرحوم داداشی تا ... . فقط جلب توجه و بیننده!!! همین!
پاسخ ها
ژورنالیست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جفتشون فرقی ندارن
یکی از یکی بدتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جفتشون خودنما و مغرور و بازیگرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما از کجا از نیت علیخانی مطمئنی؟؟
با سلام به نظر بنده هميشه گريه كردن معني ناراحت بودن ومشكل داشتن نيست و اين برنامه هم قصدش ناراحت كردن نيست وهمه برنامه هاشم عاليه ايا گريه رضايت خانمي كه باسرطان دست وپنجه نرم كرده ناراحتي مياره ايا گريه خانمي كه با معلوليت اونهمه پله رو بالا رفته ناراحتي مياره ايا گريه مادري كه فرزندشو در حاليكه فرزندش معلول بوده وفرزند خودش هم نبودهاز دست داده ناراحتي مياره يا مارو به ياد ايثار واز خود گذشتن مياندازه ايا گريه پدري كه قاتل پسرش رو روي طناب دار ميبخشه ناراحتي مياره يا مارو ياد گذشت مياندازه به هر هال هر گريه اي گريه ناراحتي نيست گريه رضايت گريه خوشحالي گريه شوق هم است
من تحریمش کردم از مجری و ادا و اطواراش خوشم نمیاد..
یکی از دلایل پرمخاطب بودن این برنامه انستکه دم افطار پخش میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
متاسفانه!
هدف علیخانی کسب شهرت به هر قیمت است وگرنه یکی یا دو برنامه غمناک واموزنده کافیست و خنده برلب مخاطب نشاندن گناه نیست
همش عزا همش ماتم پس کی شادی
کی زمان خوشحالیست
این که برنامه ماه عسل نیست برنامه ماه تلخ و غم وغصه است
کی زمان شاد کردن مردم فرا میرسد
ماه رمضان ماه میهمانیست،هیچ وقت میزبان ،میهمان را با گریه وزاری دعوت نمیکند
خداوند شادی را دوست دارد نه غم وغصه وگریه
آقای علیخانی خواهشاً دیگه بسه
با این برنامه شادی را که به خونه مردم هدیه نمی دهی
لااقل گریه وماتم را وارد نکن به خونه ودل مردم
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کجا همش عزا؟
بنده که پریروز تهران احساس میکردم همه جا عروسیه! بعضی از این خانما فکر کنم شب عروسیشون هم از این تیپ ها نزده باشند
ما که نشونه ای از عزا نمیبینیم
شما بگو دلیلت از این احساس چیه و نشونه اش کجاست؟ بلکه ما هم سر در بیاریم که کی میخاد ما همیشه عزادار باشیم و این آدم بد کیه که انقدر از من و ما بدش میاد
پی نوشت: "انقدر من و تو " و "VOA" و ... نبینید؛ انواع افسردگی ها، توهم توطئه ها، سندروم های روحی رو میگیرید
باید پرسید از بین جمعیت هشتاد میلیونی ایران آیا
نمیتوان هشتاد انسان موفق و خود ساخته را در
زمنیه های مختلف برای این برنامه سوزناک دعوت کرد؟
در پاسخ به منتقدان مغرض باید گفت
سخن را روی با صاحبدلان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
احسنت
آفرین
چقدر قشنگ گفتی

تابناک!
ببینم آنقدر مرد هستی که این را تایید کنی یا نه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
نمردیم فهمیدیم معنی صاحبدلی
وقتی تلویزیون را روشن بکنم اگر ماه عسل باشه فورا کانال را عوض می کنم
وقتی مولودی ها هم شبیه نوحه هستند چه انتظاری دارین ؟
منم موافقم تابناك
حد اقل ماهي كه اومديم مهمون خدا باشيم آه و ناله و عجزمونم فقط پيش خودش ببريم
اين برنامه و تفتيش عقايدي كه صورت مي گيره و اينجور نشون دادناي آدما از لحاظ اخلاق اسلاميم فكر نكنم درست باشه!
خدا كنه سال ْآخرش باشه!!!
ماتم سراي ضرغاميه ديگه .
بعضی از قسمتهای برنامه ماه عسل , مثل شبی که پیوند ازدواج زن و مرد پیری در این برنامه بسته شد , بسیار جالب و شاد بود , به نظرم این برنامه نقاط قوت زیادی دارد که باید به ان توجه کرد و نباید از تاثیرات این برنامه روی عده ای از افراد جامعه غافل بود و اشک ریختن هم همیشه به معنای غم و اندوه نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بعله با نظر شما موافقم فقط همون قمست که دو کوه نوردی با هم تو کوه دوست شده بودند خوب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما مایلی دوست شدن دخترپسرها را نشان بدن

چقدر سطح فکرت بالاست!!!!!!!!!
سلام
ببخشید یک سوال جدی داشتم
کدوم شبکه هست این برنامه؟میخوام ببینم و بیام نظر بدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
صحت خواب ماه رمضون داره تموم میشه شبکه سه هست
کاملا با شما موافقم و اصلا این برنامه مسخره رو نگاه نمیکنم چون هر شب دم افطار جیگر مردم خون میکنن اخه واسه چی ؟ عوض اینکه 1 برنامه شاد بذارن مردم غم و غصه هاشونو فراموش کنن ......
من به شدت مخالف........... "ارزشمند شدن بخشیدن قاتل حرفه ای و چاقو و قمه به دست " ...........هستم ............چون ............تبعاتش......... فردا و پس فردا .........گریبان کل جامعه رو میگیره........و قاتلین خیالشون راحته که میکشند و تجاوز میکنند و سرقت میکنند و زورگیری و کیف قاپی میکنند و.... بخشیده میشوند....!!!!!!!!
امسال دکور خیلی تاریک و بدی دارن اما هر سال دکور شادی داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دکورش نزدیک به ماه رمضونه
محراب هایی که به ترتیب کوچک به بزرگ چیده شدن نمونه ای از معماری اسلامیه
یک باز هم ندیدم از بقیه شنیدم فقط .مردم ما بصورت موج عمل میکنن
تابناک جان موافقم.احسان علی خانی دید تو شور و نشاط اصلا به علی ضیاء نمی رسه گفت توی غم و غصه برای مردم کم نزارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یعنی آخر بی ذوقایی! علی ضیا اصلا در قد و قواره این برنامه نبود الحق و واانصاف اول فرزاد حسنی بعدشم احسان علیخانی بهترین مجریان ماه عسل بودند تا الآن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
موضوع این بحث انتقاد از یه مجری خودنما،مغرور و غیر حرفه ای بود
این وسط اومدی مهد کودک وا کردی ؟!؟
طرف توپش از رادیو جوان افتاده تو تلویزیون، اومده ورداره بره، گفتن مجری شو !!
وقتی به عقبه ماه عسل نگاه می کنم می بینم که برنامه خوبیه، بگو خب...........
ای کاش ادم های موفق رو میاوردن و دلایل موفقیتشونو بررسی میکردن نه اینکه ادم هایی که به هر صورت در زندگی مشکلاتی نصیبشون شده که خیلاش به خاطر سهل انگاری خودشون بوده و دلیلی نداره وقت ما رو بگیرن در حالی که هیچ نکته امرزنده ای ندارن
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مطمئنم اگه ی بار بشینی و برنامشونو خوب نگاه کنی. میبینی این آدما واقعا موفق هستند. موفقیت از این بیشتر که تو زندگی مشکلات خیلی زیادی داشته باشی بعدش از همه اونا عبور کنی؟؟؟
آی گفتی ، یکی نیست به این ها بگه آخه ماه رمضان ماه میهمانی خداست مگه آدم تو مهمانی از غم و غصه هاش میگه یا گریه میکنه . به جای اینکه چند برنامه شاد در لحظه افطار پخش بشه باید با کوله باری از غصه افطار کرد . در ضمن این روزا همه مردم کم و بیش از این مشکلات دارند .
این برنامه دچار افراط شده وهیچ شکل قشنگی در خارج از کشور نداره ووضعیت ایران رو بد نشون میده.اینکه چند نفر رو بیاری تا گریه دیگران رو دربیاری شکل قشنگی نداره در ضمن اینهمه روایت از بزرگان وائمه(ع) داریم که شاد کردن مردم ثواب زیادی داره چرا تواین ماه عزیز مردم رو ناراحت کنیم چرا مثل مولایمان علی (ع) در شاد کردن دل مردم سهیم نباشیم.به امید روزی که همه در کنار هم شاد وسربلند باشیم.
هدف اینه که بدبدخت بودن خودت قانع باشی به جای بلند شدن شاکر باشی که نه بابا بقیه بدبدخترند حالا به چه دلیل مهم نیست..مهم اینه که توحلقت کنند تو خوشبختی ....
دمت گرم تابناک
زدی به هدف
واقعاً معلوم نیست دنبال چین
همش غمممممممممممممم
حرفهای اون خانم المانی خیلی جالب و شاد و دارای مفاهیم باارزش بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کاملاً شعاری بود
تابناک جان دست مریزاد رو سوژ] های خوبی دست می گزاری. واقعا من موندم از اینکه تو این وضع... ، اینها تشخیص نمی دن مردم به شادی نیاز دارن، البته شکم سیر کی خبر داره از شکم گشنه
بیچاره ملت ایران که فقط باید اشک و آه ببینند.به یمن زحمات بی شائبه صدا و سیما و دستاندرکاران ماه زهر در این با عظمت و پر برکت فقط غم و قصه نصیب ملت ایران میشه.
ماه عسل برنامه بسیار خوبیه. به هر حال این واقعیت های تلخ رو هم باید بیان کرد
به نظر می‌رسد اگر در روایات اسلامی آمده است که اندوه مومن در دل اوست و شادی‌اش در چهره، برخلاف بعضی تحلیل‌ها، این بیان حزن و اندوه مثبت و به قولی غم عارفانه نیست، حضرت حافظ با روشنگری اینگونه میفرمایند : هر چند مومن غمی بزرگ و اندوهی جانکاه دارد اما سزاوار است پیش مردم ننالد و زاری نکند بلکه خود را شاد و خندان نشان دهد تا ارزش و عزتش کاهش نیابد.

حافظ بارها به شاد بودن سفارش کرده و بهره‌های آن را باز گفته است:

هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی

کاین کیمیای هستی قارون کند گوارا
درمورد سریال های آبکی هم بنویسید! تنها و تنها دلیل دیده شدن سریال مادرانه حداقل در خانواده ی ما اینه ک بعد از افطار پخش میشه و کسی حال انجام کار دیگه ای رو نداره و همه دلشون میخواد بعد از افطار دور هم بشینن.

خروس رو هم ک بحمدا... از اول نگاه نکردیم.

دودکش خوب شروع شد. ولی بد ادامه پیدا کرد و از ی جاییش ب بعد دیگه هیچ اتفاقی توش نیفتاد. 4-5 شبه تحریمش کردمو نیگا نمی کنم!
این برنامه خیلی ضعیف و بد هستش. هم دکور بدی داره، هم مجری ضعیفی داره و هم جو روانی بدی رو در خانواده ایجاد میکنه. اعضای خانواده من خیلی سریع با شروع این برنامه کانال رو عوض می کنن.
بی انصاف نباشید
خیلی از برنامه هاش گریه دار نبود و خیلی هم حرف داشت برای گفتن
اونم از زبون مردمی عادی
مثل خودمون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بله
اینا به گفته خودشون فقط یکمشو دیدن و با شروع شدن این برنامه کانال رو عوض می کنن
الکی نظر میدن 4 تا قسمت شو ببین بعد بیا نظر بده
اگه برنامه سمت خدا میزاشتن دم افطارخیلی بهتر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ظبط کن ظهر دم افطار بذار ببین مردم که مجبور نیستن سخنرانی گوش کنن
برنامه علیخانی تک است . به نظر من بهترین برنامه ماه رمضان خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آره بهترینه ولی نه به خاطر کیفیت، به خاطر کمبود برنامه خوب!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
از فامیلاشونی؟راستشو بگو
من از تعارفهایی که علیخانی برای بیننده تکه پاره میکنه خیلی بدم میاد- احساسا میکنم تصنعیه
به نظرم برنامه خوبیه و باعث میشه که به خودمون بیایم. بعضی وقتا اینقدر غرق میشیم توی زندگی که خیلی چیزا یادمون میره و احتیاج به تلنگر داریم
بابا دمت گرم تابناک گل گفتی اصلا برنامه جالبی نیست هیچ جذابیتی نداره نمی دونم چطوری میشینن دقبقا زوم میکنن تو برنامه که ببینن مجری چی میگه
برنامه ی ماه عسل عالیه ، روی من که یک جوان 28 ساله هستم تاثیرات بسیار خوبی گذاشته.
به جای اینکه صدا و سیما با پخش برنامه های شاد، یه کاری کنه که حداقل مردم این ماه مبارک رو به سراغ ماهواره ها نرن اما متاسفانه در حال فراری دادن مردم از این خودشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
صداسیما هرکار کنه مردم باز هم می رن سراغ ماهواره..
حالا نکه شبکه های ماهواره شاده و اعصاب آدم را آرام می کنه!!!!!!!!!!!!!
با سلام
با نظر شما موافقم یکی به داد صدا و سیما برسد تا کی سلیقه فردی اعمال میشود .
با تشکر
آقا من نمیدونم این چه سری که هر دفعه برنامه این ماه عسل پخش میشه این همه اعترازیهو بهش میشه خب بد یکی بیاد از بدبختی و گذشت یکی بگه بد حرفی از انسانیت زده بشه چرا شما فقط برداشتتون از اون اشک و گریه است میتونید اصلا این برنامه رو نگاه نکنید ولی حداقل به آدم یه چیزایی رو یاد آور میشه
شد یک دفعه از نکات مثبت یک کار و یک حرکت حرف بزنید . بس کنید انتقادهای پوچ رو
سه نکته .. اول آنکه در آشفته بازار برنامه های نه چندان جذاب صدا و سیما برنامه ماه عسل طی سالیان گذشته و در سال جاری همواره جزو اولین انتخابهای مخاطبین بوده . دوم اینکه یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت یا عدم موفقیت یک برنامه میزان اقبال عمومی ی عدم آن به برنامه مورد نظر است و نهایتا اینکه تابناک عزیز برای شخص من جالبه که یک هفته قبل برای یکی از قسمتهای برنامه ماه عسل مطلب مبسوطی مبنی بر موفقیت آن نگاشتید و حالا ....
واقعاً لحظه عشق به فرزند و اشک شوق برای فرزند دار شدن مساوی با غصه است؟ هنر بخشیدن و از خودگذشتگی یعنی ناراحت شدن؟ شما والدینت مثلاً از حج بر می گردن و شما اشک شوق میریزین یعنی ناراحت شدین؟ و بالعکس وقتی مثلا یک برنامه مثلا خنده بازار دیدین و خندیدین میشین خوشحال؟ به نظر من اشک شوق همراه با معرفت انتهای خوشحالیه و اینکه ما هم می تونیم اینطوری باشیم. موفق باشین
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
احسنت
خيلي خوب گفتي
قابل توجه منتقدين محترم!
اين بهترين برنامه ماه عسل بود، كودكاني كه جامعه و قانون فراموششون كرده رو به صحنه كشيد!
انتقاد سازنده اي نكردي تابناك!!!
و اين نظر منه
كلا به نظر تابناك تا وقتي اقاي ضرغامي سر كاره هرچي از تلوزيون پخش ميشه بي كيفيته...
خیلی بی جنبه اید ماه عسل پر از نکات اموزنده است مثل اون سه خواهر نابینا که قالی میکردند یا محمد رضا علی مردانی که با تمرین حنجره خودش رو عوض کرد به من یاد داد خواستن توانستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
راست می گه
برنامه ی مردانی عالی بود
عالی
هر چه سریعتر باید بساط اینجور برنامه ها از تلویزیون جمع بشه . آخه که چی تو ماه رمضان و اون هم دم افطار هر چه بدبختی توی عالم هست رو نشون میدین یکی نیست بگه که چی بشه مگه بدبختی ها و مصیبتهای این دنیا تموم شدنیه بابا وردارین چهر تا برنامه شاد و کمدی و طنز بسازین که ملت دم افطار با بدبختی و مصیبت و بیچارگی و تلخکامی افطارشونو باز نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما شبکه ی دیگر را ببین
ما می خوایم ماه عسل را ببینیم
بنام خدا
بنده هم با شما موافقم،متاسفانه برنامه مذکور فقط جریحه دار کردن احساسات بینندگان است با استفاده از بیرون ریختن احوالات میهمانانی که دانسته یا ندانسته تن به اینکار میدهند
برنامه ای اکثرا بی محتوا و صرفا بازی با کلمات و احساسات برای هیجانی کردن بیننده
مثلا گرفتن عکس فرزند کشته شده جلوی پدر و خواهران و درخواست برای سخن گفتن با او چه مفهومی را میرساند بجز گریه انداختن آنها و بیننده؟
حیف بیت المال که چقدر بد سلیقه هدر میشود
باید جواب دهد.
به نظر من برنامه خوب و آموزنده ای است
شبکه های استانی هم به تقلید این برنامه برنامه های مشابهی رو دارن پخش میکنن
با تشكر از شما كه حرف دل مردم را نوشت ايد. راستش اين برنامه را نمي بينم . يك بار ديدم و كلي گريه كردم.
به امید اتمام این برنامه ی کسالت بار بکوب لایکو!!
واقعا یکی از تاثیر ګذارترین برنامه هایی که صدا و سیما تهیه کرده این برنامه است لطفا دوستان سعی کنند عمقی به این برنامه نګاه کنند و این قدر سطحی نګرانه نظر ندهند
خیلی بی معنی است.. تصنعی و بسیار کلیشه ای است من که دوست ندارم
کانلا باهات موافقم تابناک
واقعا جای خالی مجری توانا و فهیمی چون فرزاد حسنی کاملا احساس میشه...
زمانه به من یاد داده که فقط مخاطب یک رسانه بودن از آدم عاقل یه انسان کودن می سازه
حالا اون رسانه هر چی میخواد باشه، غربی یا شرقی، ایرانی یا عربی، اسلامی یا غیر اسلامی
فرقی نمیکنه
در این برنامه کاملا جا پای پارتی پیداست حالا پارتی اش کیه
فقط خدا می دونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این برنامه بغیر از بدبختی مردم چیز دیگه نشون نمیده ، باید یه برنامه درست کنند که علت این همه بدبختی از کجا ناشی میشه ؟ریشه اش کجاست ؟
البته من این برنامه رو نگاه نمیکنم چون همون ساعت برنامه های بهتری هست و فکر هم نمیکنم مخاطبی داشته باشه چون مردم بیشتر دوست دارند چیزهایی رو ببینند که در اطرافشان کمتر مورد توجه هست. به هر حال آنهایی که این همه انتقاد کرده اند که درست هم هست بهتر است آنرا نگاه نکنند خدا رو شکر 20 کانال در دسترس همه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
مرسی گل گفتی ولی اینجوری کار به جاهای باریک میکشه خوببببببببببببببب
دقت کردین ما چقدر جو گیریم.
اگه الان تابناک موافق این برنامه قلم زده بود همه میگفتیم بله آقا عجب برنامه ی توپی،عالی،فوقالعده و + ترکونده بود.
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خداييش اين بهترين نظري بود كه خوندم.
اي ول، عين واقعيت رو گفتي.
سلام.همین سریال مادرانه ببینید.اول سریال اردلان مردی پر از رانت و فساد و بی اخلاقی معرفی میکنن بعدش مدام در حال گریه کردن و رقیق القلب!!سیاست گریه سازی رسانه ملی اشتباهه
ما عشق گریه کردنیم دیگه، مگه خبر نداری؟
از اینکه صداوسیما نمی تونه برنامه مناسبتی خوب تهیه کنه شکی نیست ولی در این برنامه ها نکاتی هست که آدم از خواب بیدار می کنه و متوجه میشیم که برای کمک کردن به دیگران نیاز به پول نیست فقط با یک دل بزرگ می تونیم کمک کنیم
به نظر من بيان واقعيت واجب است حتي اگر اشك من در بيايد.
تابناک عزیز حرفای شما در جای خودش محترم اما این نکته هم در نظر بگیر خود آقای علیخانی میگه هدف از ساخت این برنامه اینه که آدمایی که ما تو بقیه ماه های سال خیلی راحت از کنارشون رد میشیم و اصلا نمی بینیمشون رو توی این یک ماه با چشم دل ببینیم، و حتی همون گریه آخر برنامه ها واقعا من یکی رو که خیلی سبک میکنه چون باعث میشه به خودم بیام و اصلا باعث افسردگیمم نمیشه واقعا تخلیم میکنه مثل اون قسمت که کسی رو آورده بود که جنازه یک شهیدی رو به جای اون واسه خانوادش میارن و بعد از چهار سال معلوم میشه زنده بوده اینا نشون دهنده اوج عظمت و بزرگی خدا رو نشون میده و من از وقتی جریان کوه نوردای مفقود شدمون رو شنیدم خیلی به این موضوع امیدوار شدم که خدای ما انقدر بزرگ هست و اینقدر میتونه معجزه کنه که حتی یه انسانی که همه فکر میکنن مرده رو تو پناه خودش به سلامت نگه داره و به آغوش خانوادش برگردونه و من به حق همین ماه عزیز از خدا میخوام اگر عمر کوه نوردای ما به دنیا هست خودش در پناهش اونارو حفظ کنه و پیدا بشن چون از خدا هیچ چیزی بعید و محال نیست...
واقعا از خوندن نظر بعضی از هموطنان که از این برنامه تعریف کردن احساس سرخوردگی پیدا کردم . واقعا چه جامعه عوامی داریم.با کلید اسرار رقابت تنگاتنگی داشت این مجموعه
بعضی از رفتار این آقا واقعا تحقیر کننده است مثل رفتاری که با آن آقای رفتگر و کارگر داشتند و دائم در حال تمسخر و تحقیرشان بودند
کی این مملکت شاده که رمضان باشد؟
تابناک تو در بعضی از نظرپردازی هات خیلی افراط میکنی. اتفاقا ماه عسل در خیلی از برنامه هاش گریه دار نبوده. ولی خب در بعضی برنامه ها هم بوده. این دلیل نمیشه به این برنامه که سوژه های زیبا و جالبی از زندگی مردم کشورمون ارایه میکنه ایرادهای بنی اسراییلی بگیری.
انتقاد به ماه عسل واحسان علیخانی هست ولی علیخانی ادم صادق وروراستیه و هرچقدر سنش بالا میرود کاملتر وپخته ترمیشود وبه هدفش میرسد
این برنامه برای اینه که قدر سلامتی خود و خانواده ات را بدانی و خداوند را شاکر باشی ، تا وقتی که گرفتار مصیبتی نشدی ، قدردان نیستی
تابناك، همچين تحليل از تو بعيد بود.
اين برنامه اصلاً هم ناراحت كننده يا گريه دار نبود، بلكه خيلي جاها اشك شوق و لذت از انجام عمل خير بوده كه از آدم سرازير مي شده.
برنامه خوبی یه ولی نیاز داره به اینکه از افرادموفق درزمینه های مختلف دعوت کته چراکه حرفهای زیبایی برا گفتن دارندو
به نظرمن که خیلی برنامه خوبی بود
کار قشنگ رو باید تحسین کرد
درسته که میگن گریه روح رو جلا میده،درسته که میگن با دل شکسته پیش خدا بری بهتره ولی به چه قیمتی؟؟؟کجای دین اومده که باید فقط غم و اندوه و گریه باشه؟؟؟چرا کمتر کسی درباره خندیدن و شاد بودن در کلام ائمه بزرگوار حرف میزنه؟؟؟مگه ائمه ما کم گفتن از شاد زندگی کردن؟؟چرا ما فقط سعی میکنیم اشک همدیگه رو دربیاریم؟؟؟؟چرا سعی نمیکنیم همدیگه رو شاد کنیم؟؟؟البته این رو هم بگم که منظور از شاد کردین دیگران،مسخره بازی یا دلقک بازی نیست.خواهشا منطقی فکر کنین...
اكثر قسمتهاش غم و غصه داره.اما بعضي قسمت هاي خوب هم لا به لاش پيدا ميشه.مثلا اون قسمتي كه از واليباليست ها دعوت شده بود.يا اون دوبلوري كه بعد از داشتن صداي ناهنجار تونسته بود 1دوبلور بشه كه البته متاسفانه اون قسمت به دليل كمبود وقت اصلا خوب بهش پرداخته نشد.بنظر من اگر به اون قضيه كامل پرداخته ميشد ميتونست يكي از جالبترين داستان هاي ماه عسل باشه.
==============>>>>>>>نکته ای که در این برنامه وجود دارد و دوستان به آن نمیپردازند و فقط به نقد مجری و اشک فکر میکنند اینست که این گروه هدفشان نمایش دادن رفتار مهمانان است .رفتاری که باید درشت شود مانند کسی که ماشین خودشو برای معالجه درختری فروخته بود .حالا اگر از این دیدگا ه به برنامه نگاه کنید خواهید دید مهمانان این برنامه رفتاری را انجام داده اند که قابل ستایش است حالا در کنارش برای تاثیر گذاری بر مخاطب از حرکات ژورنالیستی هم بهره میبرند
کجاش پرطرفداره . من که یکی دو ساعت مونده به اذان رو میگم یه طوری به سر ببرم به همین دلیل مجبور میشم گهگاهی بهش نگاه کنم...
اللهم عجل لولیک الفرج
حالا كه ما مردم ايران سوژه اي جز غم و اندوه نداشته و با آن اخت شديم و از همه مهمتر به قول خودتان صدا و سيما هم بجاي شادي به آن دامن مي زند ، چه چيز از اين برنامه لذت بخش تر كه اوج غم و اندوه را با وقايع مستند به مخاطب القا مي كند . هر معتادي دنبال جنس ناب است هر چه اورا بيشتر نشعه و دوام بيشتري داشته باشد لذتش برايش بيشتر است ما هم معتاد غم و اندوه هستيم كم كم با شادي غريب شده ايم .
اینهمه شادی می کنید ؛ برای یه کم احساس داشتن و شاکر بودن و درس گرفتن؛ اینقدر دارید حرف میزنید؟

خیلی جانبدارانه بود
این برنامه فقط دوست داره با روان مردم بازی کنه و ی مشت حرفای شعارگونه تحویل ببیننده میدن که خودشونم قلبا به حرفاشون اعتقاد ندارن.انشاا... هرچه زودتر متوجه بشن که ذهن مردم باریچه دست اونا نیست که به هر قیمتی به تمسخر بگیرن.
تابناک عزیز
همانطور که گفتی رویکرد کلی صدا و سیمای ما همینه
هیچ برنامه شادی بجز طنز خنده بازار نداریم
فقط باید بشینیم سر سفره افطار و ماه عسل ببینیم و اشک بریزیم یا به فکر آینده بچمون باشیم که یه وقت مثل رها، رها نشه و یا به حال بچه های دودکش توی فکر بریم
آخرش هم که قیافه هممون مثل خروسه !!!
یادش بخیر که یه سالهایی بود که ماه رمضونهاش با سریالهای آقایان مدیری و عطاران کلی می خندیدیم.
اصلا اين چه برنامه ايه قبل از افطار؟ ديگه سوژه هاشونم تكراري شده. بعد از يك روز روزه داري سخت اينا ميان با اعصاب و روان مردم بازي ميكنن. اميدوارم آخرين سال اين برنامه باشه
من از تعارفهایی که علیخانی برای بیننده تکه پاره میکنه خیلی بدم میاد- احساسا میکنم تصنعیه
اول يك صندلي خوب براي مجري محترم بگذارن كه مجبورنشه لبه صندلي بنشينه
کاش همیشه مثل الان به فکر آدم های رنج کشیده باشند نه توی همین 30 روز فقط ای کاش همین
من پخش این برنامه رو در این زمان قبول ندارم . فقط باعث ناراحتی و ازدیاد غم تماشاگران تلویزیون میگردد . مجری برنامه باید از طریق اجرای برنامه های شاد ، مردم را در این زمان شادمان و کسب شهرت کند .
نقد خوبی بود تابناک - بنظر من که این برنامه کاملا یک Show off هستش که مجری میخواد خودش و مدل لباس هاشو به نمایش بگذاره. دکور برنامه هم که نهایت ظلمات و تاریکی و به هیچ وجه شاداب نیست. چقدر هزینه دکور شده آیا؟ ماه رمضان رو میخواد یک ماه غم و غصه و گریه نشون بده در صورتیکه ماه مهمانی خداست.
این برنامه اگر چه نقاط قوتی در اجرا دارد اما بسیار ناجوانمردانه با احساسات بینندگان بازی می کند و حتی شرط سنی برای تماشاگران این برنامه قائل نشده اند.
چرا صدا وسیما دوست داره مردم را بگریاند حتی در سریال ها و فیلم های ظنز گاها سوژه های غمگین هم جا داده می شود.
( آیا شادی گناه است؟؟؟؟؟!!!!!!)
شبکه سه خیلی بی سلیقه هستش برنامه ماه عسل با اجرای علی خانی برای ماه محرم خوبه .برنامه ویتامین سه رو که یک ذره ای با برنامه های دیگه متفاوت هست کله صبح پخش می کنه که ملت خواب تشریف دارن .برنامه شاد نمی سازید اشکال نداره اون ور آبی ها براتون جبران می کنند
دمت گرم تابناک حرف دل منو زدی
یکی نیس بگه تو رمضون ماه مهمونی خدا یکم هم مردم بخندن گناه نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی