مؤسسه مطالعاتی «شرق ـ غرب» در سال ۲۰۱۰ با انتشار گزارشی درباره منابع آبی افغانستان، تأکید کرد: همکاری همسایگان درباره منابع آب، یک گزینه و انتخاب نیست، بلکه تنها راه موجود است. با این حال، یک مقام بلندپایه افغان می‌گوید: «شاید ایرانی‌ها نیاز داشته باشند‌ با ما گفت‌و‌گو کنند؛ اما ما هیچ نیازی به گفت‌و‌گو با ایران و مذاکره درباره آب نمی‌بینیم. در حال حاضر، نه».
کد خبر: ۳۳۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 31 July 2013
سدی که می‌تواند صلح ایران و افغانستان را بر هم برنددر سال‌های اخیر، بحران آب و منابع آبی در سطح جهان به مرکز توجه بین‌المللی منتقل و به مسأله‌ای کاملاً امنیتی تبدیل شده که می‌تواند حتی در تعیین وضعیت جنگ یا صلح میان کشورها‌ تأثیرگذار باشد. در همین راستا، به تازگی بحث‌هایی درباره یک اقدام دولت افغانستان در حوزه منابع آب درگرفته که می‌تواند وضعیت صلح میان این کشور با ایران را به خطر بیندازد.

به گزارش «تابناک»، به تازگی موضوع ساخت سد «سلما» در افغانستان، ‌به محور مباحثی مهم درباره منطقه تبدیل شده و تأثیر آن بر روابط ایران و افغانستان به طور جدی مورد بحث قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، «کریستین ساینس» مانیتور از جمله مطبوعاتی است که به تازگی به این موضوع پرداخته و ابعاد آن را ‌بررسی کرده است.

این نشریه در مطلب خود اشاره می‌کند، ‌پس از چهار دهه کار، پروژه سد «سلما» که تاکنون به واسطه تنش‌های مستمر در افغانستان، اشغال این کشور به دست نیروهای خارجی و جنگ داخلی به تعویق افتاده بود، به مرحله بهره‌برداری نزدیک شده است. قرار است این پروژه دویست میلیون دلاری که هند مسئول اجرای آن است، اواخر سال ۲۰۱۴ به بهره برداری برسد.

به نوشته مانیتور، مقامات افغانی می‌گویند، برنامه‌ای برای مذاکره با ایران درباره حق آب ندارند؛ اما تحلیلگران و کار‌شناسان غربی هشدار می‌دهند که نبود موافقت‌نامه‌ای در این زمینه، می‌تواند روابط افغانستان با ایران را ـ که هم اکنون نیز چندان خوب نیست ـ به وضعیت وخیم‌تری دچار کند.

«فضل احمد ذاکری»، مدیر بخش رودهای هریرود و مرغاب در وزارت انرژی و آب افغانستان در این زمینه گفته است: «ما پروژه‌های بسیاری در افغانستان داریم و هر پروژه‌ای دشمنان خود را دارد؛ اما متأسفانه سد سلما سه دشمن دارد... توقف کار ممکن است. ما این سد را تکمیل می‌کنیم».

ذاکری می‌گوید: یکی از این «دشمنان»، پاکستان است، زیرا این کشور از ساخته شدن این سد به دست هند (رقیب دیرینه خود) خشنود نیست. این در حالی است که در ماه آوریل، مقامات اطلاعاتی افغانستان اعلام کردند که طرح انفجار سد سلما با ‌‌۲۸۶۰ پاوند مواد منفجره را خنثی کرده‌اند. آن‌ها مدعی شدند که این نقشه با کمک سرویس اطلاعاتی پاکستان طراحی شده بود.

ذاکری می‌افزاید: دو دشمن دیگر این سد، ایران و ترکمنستان هستند، زیرا این پروژه، سبب کاهش جریان آب به سمت سرزمین‌های آن‌ها می‌شود. مقامات افغان تاکنون چندین بار ایران را به طرح‌ریزی حملاتی علیه سد سلما متهم کرده‌اند. در یک مورد، آن‌ها مدعی شدند ایران به یک فرمانده طالبان پول داده تا با دویست نیروی مسلح‌، خود‌ حمله‌ای ‌ علیه سد ترتیب دهند. با این حال، ذاکری به صراحت اشاره می‌کند که هیچ گونه مدرکی مبنی بر اقدام منفی ایران علیه این سد موجود نیست و ایرانیان تنها به طور پیوسته خواستار مذاکره در این زمینه هستند.

اما دلیل نگرانی ایران از این پروژه کاملاً مشخص است: در صورت ساخت سد سلما، میزان جریان آب هریرود به سمت ایران، ۷۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که بخش مهمی از مناطق شرقی ایران به آب هریرود وابسته هستند.

مؤسسه مطالعاتی «شرق ـ غرب» در سال ۲۰۱۰ با انتشار گزارشی درباره منابع آبی افغانستان، تأکید کرد که همکاری همسایگان درباره منابع آب، یک گزینه و انتخاب نیست، بلکه تنها راه موجود است. بنا بر این گزارش، نبود موافقت‌نامه‌های دوجانبه یا منطقه‌ای در این زمینه، تهدیدی جدی را متوجه توسعه پایدار و امنیت در منطقه کرده است.

گفتنی است، افغانستان و ایران، نخستین بار در سال ۱۹۵۰ کمیسیونی مشترک‌ برای مدیریت منابع آبی مشترک تأسیس کردند و در سال ۱۹۷۳، توافق شد که ایران میزان مشخصی آب دریافت کند. با این حال، «شجاع الدین ضیایی»، معاون وزارتخانه انرژی و آب افغانستان می‌گوید، هم‌اکنون کابل ‌دلیلی برای انجام مذاکرات آب با ایران نمی‌بیند».

وی در این زمینه گفته: «شاید آن‌ها نیاز داشته باشند که با ما گفت‌و‌گو کنند؛ اما ما هیچ نیازی به گفت‌و‌گو با ایران و مذاکره درباره آب نمی‌بینیم. در حال حاضر، نه».

این در حالی است که ایران تاکنون همکاری فعالی در حوزه پروژه‌های مربوط به منابع آب و نیز تولید الکتریسیته ‌‌با افغانستان داشته است. در یکی از آخرین موارد، مجید نامجو، وزیر نیروی ایران با سفر به افغانستان در ماه ژانویه، دو توربین برق ایران در هرات را افتتاح کرد.

به هر حال، به نظر می‌رسد نادیده گرفته شدن رویکرد همکاری‌جویانه ایران در قبال مسائل ‌مربوط به افغانستان و پافشاری دولتمردان افغان به تکروی در حوزه منافع مشترک، زمینه‌ای را فراهم آورده که در صورت تداوم، می‌تواند به طور جدی آینده روابط دو کشور را تهدید کند.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۱۰۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بعد این افغانی ها رو آزاد بزارید تو ایران که هرکاری خواستن بکنن
پاسخ ها
seid muhammad zaher muhammadi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چه ربطی داره ؟؟
چه ربطی داشت ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چه ربطی داشت ؟ تو خجالت نمیکشی ؟اصلا میفهمی یه روزی بود که اسم ایران کافی بود تا ران اونها به زیر دست و پای ما بیافتند ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ربطش اينه كه اين افغانيها دارند منابع مردم ما را ميخورند و استفاده ميكنن.
حدود 4 ميليون افغاني تو ايران داريم كه با اخراج اين ها حدود يك ميليون شغل به وجود آمده و يك ميليون خانه تخليه مي شود و در اين بحران خشكسالي 4 ميليون نفر كمتر آب ميخوردند و .... باز هم بگم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
همه افاغنه رو از ایران اخراج کنیم .
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اااااا
این دوتا افغانین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کلی ربط داره-
ما کلی مشکل دارم - دیگه مهمونی بسه
ناشناس
| France |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اتفاقا ربط داره
نمک رو برای این میخورن که بزنن نمک دونو بشکنن
تعداد سالماش قلیلن
اب داشته باشن شناگر خوبین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چی چه ربطی داشت؟؟ چندین سال هست افغانی ها تو این مملکت خوردن و خوابیدن حالا هم دولتشون شاخ شده برامون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چو شیران برفتند از این مرغزار
کند روبــــــــه لنگ اینجا شکار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
انشا الله طالبان دخل همه شونو میاره
علی ملکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خیلی ربط داره
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جواب خوبی باید با خوبی داده شود
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
وبلاگ ما را بستند بدون اینکه جواب ما را بدهند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کار به جایی رسیده که افغانها هم برامون خط و نشون میکشن بگو خب
alli
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داداش یه کلید هم برای این میسازیم!! روحانی مچکریم
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اقای ظاهر خان! آب رو مثل یزید به ما می بندید، توقع دارید ما از شما پذیرایی گرم کنیم؟
مرادپوریان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شدیدا ربط داره.
ارومیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حتما خودتم افغانی هستی که میکی چه ربطی داره
mohsen
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اتفاقاً ما نبايد از كار دولت افغانستان ناراحت بشيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دوستان عزیز چندتاشون اومدند آذربایجان دهنشونو صاف کردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
به اين مسئولين چي بگيم به فكر همه هستن جز مردمشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تا کی این همه افغان در ایران باشند؟؟؟؟؟؟؟
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
زدن جووونای مارو معتاد کردن
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ميهمان گرچه عزيز است
ولي همچو نفس
خفقان آرد اگر آيد و بيرون نرود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خب ماهم راه ترانزیت کالا به افغانستان رو میبندیم و مذاکره هم نمیکنیم
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هیچ کشوری مثل ما اینقدر برای مردمش ارزش قائل نیست تو کشور ما بدون هیچ مشکلی دارن زندگی می کنند از داخل کشورشونم میخوان از ما باج بگیرن چند روز دیگه ادعای مالکیت مشهدم می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جنگ ایران و توران دوباره شروع شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نه که گذاشتیم هر کاری تو ایران بکنن
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خیلی هم ربط دارد افغانها نمک نشناسند .فقط دنبال منافع خودشانند چه بسا چند وقت دیگر به ایران پیشنهاد فروش آب دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانی ها باید از ایران اخراج بشن
ب ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
امان از این دنیا ....افغانی هاهم برای ما خط ونشان میکشند
حمید رضا جودکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما چقدر بدبخت شدیم که افغان ها هم ما را تهدید می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بنده نژادپرست نیستم ولی باید جلوی ا ها را بگیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانستان کشور نفت خیزی هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خیلی هم ربط داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دیگه ببینید کارمون به کجا رسیده که یه افغانی برای ما نظر میده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بخوان خیره سری کنن بد میبینن
م
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کو گوش شنوا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بهتره بگی دیگه مفت خوری بسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
از این نگاههای فاشیستی خجالت بکشید

ما مردم ایران، افغانها رو برادر خودمون میدونیم. اگر یک مقام دولتی افغانستان یک اظهار نظر نابخردانه داشته، دلیلی نمیشه به حساب همه ی افغانستان گذاشته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پس دیگه وقتشه افغانی های ایران برن تو سد کار کنن و بعدش هم همونجا بمونن ماهیگیری و شنا و ... دیگه نیاز ندارن ایران باشن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
خدا کنه ربطشو هیچ وقت نفهمی وگرنه حق داری .....
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
همشون رو بندازید بیرون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ربط داره عزیزم، ربط داره. بزرگ ترین جمعیت مهاجر غیر قانونی در ایران زندگی میکنند که افغانی ها و عراقی ها هستند. آنوقت نتیجه این همه سازش اینست که تهدید به بستن آب میکنند.
تیمور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بیایید از این به بعد افغانیهارو کتک بزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آخه عزیزم :
- رودخانه توی کشور افغانستان هست.
- افغانستان کشوری کوهستانیست که به دریا هم راه ندارد و تمام رودها از کشورش خارج می شوند.
- خود افغانستان با مشکل انرژی و آب روبروست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
من مثبت دادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
همه ی این افغانیای بی چشم و رو رو از کشور بندازین بیرون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کدوم برادر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ناشناس شما افغانی ها رو برادر خودت می دونی ؟ :D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
من هیچ افغانی ای رو برادر خودم نمیدونم!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
افغانستان اگر قدرت بگیره پردردسرترین همسایه ایران میشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ربطش اینه که سه میلیون افغانی در ایرا اگر 150 لیتر هم اب مصرف کنند ببین روزی چقدر اب مملکت صرف این نجسا میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دنیا دنیای بده بستونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
حساب کنن برادران و خواهران افغان ساکن ایران تو این سی سال چقدر آب تصفیه شده و غیر تصفیه شده (تولید محصولات کشاورزی این کشور که خوراک این عزیزان شده) مصرف کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شهر که اشوب شد قورباغه هفتیر کش میشه
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
باس دم این موشهای کثیف رو گرفت و از ایران پرتشون کرد بیرون.
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بعد دولت ما تو افغانستان اتوبان میزنه و کتاب درسی رایگان توزیع میکنه و برق رایگان و سوخت و....
مجاهد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
لعنت بر هرچی افغانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تقصیر مردمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوستان یکمی منطقی بیاندیشید . مردم خود افعانستان هم دولتشون رو قبول نداشتن که گذاشتن و اومدن ایران به این بندگان خدا چه ارتباطی داره آخه!
اصن یه وضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوست عزیز همه مهاجرین کم م دارن میرن نگران نباش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شاید افغانی ها برادران بعضی ها باشند اما اکثر مردم ایران اونها را دشمن خودشون می دونن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
می دونید اشکال کار کجاست؟
ما ایرانی ها فکر می کنیم چون 3 میلیون افغانی تو ایران دارند کارگری می کنند باید تمام منابع افغانستان مال ما باشه.
خسرو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ایرانی و افغان و تاجیک چرا
ما همه از یک مادریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
یادمون باشه باید اقدام سنجیده امنجام شه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مه هم داریم همین کارو می کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عزیزان اگر کار نیکی می کنید منت نگذارید
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خیلی هم ربط داره 1-بیکاری کم میشه خلاف و بزه کاری کم میشه و..و..و.....
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
همه يادمون بياد حمله محمود افقان به ايران و ظلم هايش را و انتقام نادرشاه از او و متحدانش در هند را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عمل افغانستان طبق کنوانسیون های بین المللی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اين درست نيست..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اخه این افغانها که همش در کاهای ساختمانی ،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
99 تا افغانی :))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چرا این سد را منفجر نمی کنید؟
v
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
خدا وکیلی اشتباهی دستم رفت رو منفی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تفرقه و جدایی و نفرت تا کی؟؟
سمونه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
من در استان سیستان وبلوچستان زندگی میکنم الانش هم ما داریم به افغانستان حق آب میدیم یعنی بابت آب هم برق میدیم هم پول افغانها مارو بیچاره کردن ما اینجا دچار کمبود آبیم در روز فقط 4ساعت آب داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خيلي خيلي ربط داره .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
شما بيخود کردي افغاني رو برادر ايراني ميدوني .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
آقاي ناشناس منظورت از فاشيست چيه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ربطی به افغانستان ندارد
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
راست میگه
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
مثل گربه را شنیدید که به بی چشم رویی معروفه . مثل این کشور همسایه است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بهترین راه ممکن برای ما انتقال آب شیرین شده از خلیج فارس برای داخل ایران است و نه دستکاری ذخایر کوچک و محدود داخل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
"اجی مجی لاترجی ای آب شیرین شو"
هزینه هاشو حساب کردی دکتر؟
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ناشناس عزیز مسئله تامین آب نیست بلکه حقی است که مااز آب رودخانه داریم اگر کسی به شما مقروض باشد وشما در خانه پول داشته باشید می گویید قرض را نمی خواهم چون خودم پول دارم؟
رضا از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شیرین سازی این حجم عظیم آب تقریبا غیر ممکن و فاقد صرفه اقتصادیه.
علی اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اینها بوی کباب شنیده اند
عموجان اونی که شنیدید درختی که بیفتد تبر دار وبی تبر حرکت می کنند در باره ایران نیست
ایران سرو با استقامتی است که تبر دارهارا خسته کرده حال توی بی تبر چی میگی
فعلا خودتون را از زیر دست ناتو نجات بدین بعد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بجاي دادن نفت به بعضي ها آب شيرين كنند مگر مردم خودمان آدم نيستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خوب دوست من، بله، با امکانت موجود شاید به صرفه نباشه، ولی مسلما راههای زیادی هست که باید کشف بشن ... ولی نه با شب خوابیدن و صبح پا شدن ... باید برنامه ریزی های طولانی، و تشویقی برای تحقیق و توسعه تو این بخش انجام بشه
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
امارات از آب شیرین کن استفاده می کنه در حجم وسیع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من خودم تز کارشناسی ارشدم درباره استفاده مجدد از پسابه که یک منبع بزرگ آب محسوب میشه، طرحی که تمام کشورهای خاورمیانه مدت هاست روی اون کارکردن و استفاده میکنن، یک سال بر روی فن آوری های مربوط به اون کار کردم ولی دریغ از یک ذره توجه مسئولین، همه چی انرژی هسته ای نمیشه که!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
يك زماني مي‌گفتند كه توليد بنزين به صرفه اقتصادي نيست. ولي ديديم كه نزديك بود چه مشكلي براي مملكت ايجاد شود.
آب را شيرين مي‌كنيم، پولش در مي‌آيد.
ديپلم بي سواد دهه ي شصت
| United States |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چه جور المان ميتونه ادعا كنه تا سال 2020 تمام برق مورد نيازش را از منابع تجديد شدني چون باد و دريا و خورشيد و ... تامين كنه
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران دارای سرزمین وسیع و آفتابی و خالی از سکنه است . مثل کویر لوت و دشت کویر . میشه از این مناطق برای آب شیرین کن خورشیدی که تکنولوژی اون در کشور وجود داره استفاده کرد .
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
منابع آب خودشونه دلشون نمی خواد به ما بدن
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اماراتو با ایران با این عظمت مقایسه می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این کار با استفاده از انرژی هسته ای امکان پذیر است
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کی گفته شیرین کردن آب صرفه اقتصادی نداره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
هزینه تصفیه آب شور روز به روز کمتر میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ما همون آب شیرینی که داخل داریم نذاریم تو خلیج فارس بره آب خلیج فارس رو شیرین کردن پیشکش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شیرین کردن آب دریاهای جنوبی ایران با توجه به برخورداری کشور از انرژی های ارزان و فراوان خورشیدی و بادی و پیشرفتهای فناوری به خصوص در عرصه نانو کاملاً به صرفه است
مبین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوستان عزیزی که نظر آب شیرین کن و غیره را داده‌اید. نظرات شما بسیار خوب است ولی شما چرا به این مسئله دقت نمی‌کنید که شما به جای این که از حق خودتان دفاع کنید می‌خواهید لقمه را دور سر خود بچرخانید
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آقای احمدی نژاد شمایی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
اخه باهوش وسط کویر لوت اب کجا بود که بخوان شیرینش کنند
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
افغانستان ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالا برو براش اتوبان بزن برو كارخانه سيمان بزن ت
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یادم هست ایران 600 میلیون دلار به کرزای تقدیم کرد. آن هم پول بدون بازگشت. اگر آنها اهل مذاکره بودند و حق آب ایران را می دادند، بهترین راه حل همین گفتگو بود. اما کسانی که می گویند با ایران حرفی نداریم، ایران باید از اهرمهای خود به خوبی استقاده نماید و هرگز اجازه ندهد که افغانستان قدرت بگیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اوه اوه كي ها دارند شاخ ميشند
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران دنیا را با خود بد کرده است!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پیشنهاد میشود در راستای حفظ منافع ملی به تدریج چند استان کشور در مرزهای شرقی را مناطق ممنوع مهاجرین افغانی اعلام کنیم.به هر حال حدود سه میلیون مهاجر افغان علاوه بر اشغال شغل های مورد نیاز ایرانیان،اب هم مصرف میکنند،که در شرایط حاضر به هر دوی انان ،کار و اب به شدت نیازمندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گل گفتی
ناشناس
| France |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دمت گرم
تمام همسایه هامون اماده ان از کوچک ترین فرصت برای ضربه زدن به ما استفاده کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانها را به دلیل کمبود آب اخراج کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سه میلیون مهاجر نیست وطبق آمار رسمی وزارت کشور 800هزار مهاجر قانونی و دور بر همین مقدار، کمتر، مهاجرین بدون مدرک در ایران حضور دارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کلا همه را به افغانستان برگردانند
یه ناشناس ک نظرش منتشر نمیشه
| Afghanistan |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جناب ناشناس! فکر کنم توی خواب خرگوشی تشریف داری.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کاش دولت ما میفهمید افغانیها خیری برای ما ندارند .
آذری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما چرا همیشه به فکر مقابله به مثل هستین ؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایول بابا این شد حرف حساب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
توی آذربایجان شرقی غربی و اردبیل یه افغانی هم نیست. علتش هم عدم بکارگیری اونا توسط خود مردم هست.
سیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوست عزیز افغانی ها مدیران ارشد شرکت ها ووزارت خانه ها نیستندکه..!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بندازین بیرون اینا رو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ايران بايد مرزهايش را به روي افغاني ها ببند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
از چه زاویه ای دیدی! خوشمان آمد
حقیقت مظلوم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوست عزیز اگه یه نگاه به سایت وزارت کشور بندازی تمام استان مرزی شرقی غربی شمالی و جنوبی برای اتباع افغانی ممنوع می باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
حرفت حسابه
رضا-ب
| United States |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بعلاوه اینکه حتی اگه وجودافغانی درکشوربعنوان کارگرعاملی برای بیکاری نیروهای خودمحسوب شود
سید محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
به این راحتی نیست که.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مسلما افغانی ها تو مملکت ما پشت میز نمی شینند اگه می تونی بیل و کلنگ به دست بگیری بسم الله.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اگرسدزدن برروی رودخانه مرزی مشکل نداردچراایرادمیگیریدواگرمشکل دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
افرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نه اینکه خیلی هم کارکن هستید
رفیق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
فکر کنم افغانی ها هم دیگه اینترنت دارن!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ساستمدارای مام کاش بیان گهگاهی سایتای این مملکتو بخونن بدونن مردم مملکتشون چیا میخوان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
هیچ جوان بیکاری کارهایی رو که افغانی اشغال کردند رو حاضر نیست انجام بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
خدا خیرت بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
افرین عالی بود
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
فعلا كه اكثر استان هاي ايران براي افغانيها ممنوعه .... برو حالشو ببر حداقل دل تو يكي كه خنك ميشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
چی میگی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
در کشور خودمون هم حق آبه درنظر گرفته نمی شود چه انتظاری از هماسیه دارید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ببینید ما به کجا رسیدم که حتی افغانستان هم به ما نه میگه، چندین ساله افغانیها تو ایران علاوه بر درآمد دست به هر جرم و جنایتی زدن ولی ما جیکمون در نیومد، ما داریم به کجا میریم خدا میدونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغان ها زبان در آورند دست شما دولت مردان درد نکند . ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دراین مورد از موضع ضعف بر خورد نکنید و نظیر قضیه هیرمند حقابه ایران را نا دیده نگیرید که ایندگان مارا سر زنش و مسخره نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا خر رو شناخت بهش شاخ نداد
خدا کنه اقغانستان هیچ وقت قدرت نگیره چون افغانی ها جنبه اش رو ندارند
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این رفتار افغانها نتیجه همان اتوبان هایی است که بلا عوض در افغانستان ساخته می شود. !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما هم در عوض تشکر میکنیم و برای اینکه خدا نکرده آنها ناراحت نشوند
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هعییییی
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
وقتی گدامعتبرشود!!!ا
دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
الان افغانی ها دارن مارو تحدید میکنن.......خدایا
محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دارم فکر میکنم که چه دست بی نمکی داریم ما ایرانی ها.
این از افغانستان اون از حماس و بقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دستی که به منافع ملی خودش رحم نمی کنه، بقیه هم بهش رحم نمی کنن
جمال
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دستمان بي نمك نيست
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا رحم کنه فردا سوریه چه برخوردی با ما خواهد داشت !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دست بی نمک نه
کوته فکری سیاسی!
بی تدبیری
جو زدگی
توهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چو شیران برفتند از این مرغزار
کند روبــــــــه لنگ اینجا شکار
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
و البته بحرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ّبوسني و چچن رو يادت رفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اشکال از دست بی نمک نيست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
غلط زیادی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اصلا با نظر شما موافق نیستم. ما بلد نیستیم طرفمون درست انتخاب کنیم. چرا باید روی کشور ها و گروه های بی ثبات و منفعت طلب سرمایه گذاری کنیم؟!!
ناشناس قبلی!
| Afghanistan |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
. دستتون درد نکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مرتضی جون، چه ربطی به سوریه داره، این دوتا رو یکی می دونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دلیلش سیاست های غلطه
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم برادر این حرفای تفرقه برانگیز چیه می گید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
نوبت سوریه روسیه چین و.........میرسه جواب سلاممونو ندن
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
می دونی مشکل کجاست؟
سیاست نمک نمیشناسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
با آقا رضا کاملا موافقم. از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دست ما بی نمک نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اینم حرفیه!
javad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این رو که خیلی خوب گفتی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آقا مرتضی قبل اینکه ما به سوریه کمک کنیم سوریه بود که تو جنگ ایران و عراق به ما کمک میکرد
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
نیکی که از حد بگذرد نادان گمان بد کند !
محمدرضا از لنگرود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عزیزم این حرف شما درست ولی نظر اکثر افغانها این نیست اونا نمیگن که مردم ایران لطف کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
واقعا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
این همه استفاده بردید از افغانی ها، همیشه هم طلبکار هستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
احسنت رضا.گل گفتی
ایرانی اذری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
والبته ان باکو ونخجوان که دولت ما مثل نقل ونبات روغن نباتی واقلام مورد احتیاجشان را به پایشان میریخت
یک لاییک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
سوریه وحزب الله اتفاقا لایق حمایت هستند ودوست استراتزیک ایران ولا غیر
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من فکر کنم بازم رافت اسلامی کمکمون کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
انصاف داشته باشین تو خوده ایران ده ها صد وجود داره و آب رو مهار میکنه نمیزاره بره جای دیگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
زمانی جرات بستن آب رو نداشتن حالا ببینید چی شدیم که جراتشو راحت پیدا کردن
پاسخ ها
PEYMAN
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بخاطر دیپلماسی قوی خارجیمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما چیزی نشدیم .همونیم که بودیم .
افغانی ها دارند ذاتشون رو نشون میدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شیر که ضعیف شود شغالها او را هم شکار می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما هم الان شديم شير بي يال و دم و اشكم.
یه ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یه عمر از دستشون کم نکشیدیم کم بلا سر مردم ما نیاوردن.
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
زمانی هم شما از نبود دولت واحد سو استفاده کردید سد ساختید روی رودخانه مشترک!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
الان هم جرات ندارند.
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
الان هم جراتشون ندارن - گاهی بعضی ها کری می خونند ترسشون بریزه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شایدم اون بابا پول گرفته اینطوری حرف بزنه میونه 2 کشورو بریزه به هم!
مسلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چی بودیم مگه افغانیم قبلا جزی از ملت ما بودن .راه حل از طریق گفتگو حل میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
فقط یک جمله : اونها توی دیپلماسی به تدریج قوی شدن و ما ضعیف
نمونه اش اینه که نمیتونیم مهاجرای افغانی رو براحتی از کشورمون خارج کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
سرشون اون موقع گرم بوده اما الان سرشون خلوت شده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
سالهاست بواسطه سد کجکی اب هیرمند رو بستندو سیستان رو که معروف به انبار غله ایران بود به بیابان تبدیل کردند.خبر ندارین...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
!!!!!
محمد
| United States |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
زمانی که بزرگترین قدرت جهانی یعنی روسیه پیش افغانستان سر خم کرد و شکست خور.اون وقت شما کجا بودین که جرت را میدیدین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بفرما این هم نتیجه میلیاردها دلار کمک ایران به افغانستان ، کلا خیلی عتیقه هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اگر این کارو کردن میشه فورا تمام افغانیها رو از کشور اخراج کرد. این یعنی امنیت بیشتر، مصرف کننده کمتر، بهبود وضعیت معیشتی کارگران ایرانی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
باید اخراج بشن
م.ص
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تازه این تعداد بالای مهاجرها در بازگشت شون ، میشن بلای جان افغانستان .
اولا انتظارشون بالا رفته
دوما با وضعیت فعلی افغانستان ، چند هزار نفر به بیکاراشون اضافه میشه و این یعنی به فنا رفتن امنیت ، جذب گروهای تکفیری برای پول شدن و بازگشت به همون افغانستان طالبان دیگه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مواد مخدر کمتر -
سرما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من دانشجو هستم و کارگر ساختمان
و هرکاری افغنستانی انجام میدهند ما هم انجام میدیم ولی چون که این عزیزان وجو ددارند ما باید 10 روز کار کنیم 20 روز بیکار
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خروج همه افغانیها به هر حال باید صورت بگیره ربطی به این قضیه نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تاسف انگیزه که ایران این همه به افغانستان و افغانها کمک کرده اما اونا....
ناشناس
| United States |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جالب اینجاست که ما را بیرون میکنند و افغانی ها را نگه میدارند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
از دوست عزیزم خواهش می کنم این قدر راحت و با ادبیات توهین آمیز به یک ملت توهین نکنند.
ایران دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بابا اینا دارن از بودن افغانی ها بهترین استفاده رو میکنن و به عنوان فرصت بهش نگاه میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چاه مکن بهر کسی .
ر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
البته معمولا ما ایرانی ها به کلاسمون بر میخوره بریم کارگری...!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کاش تمام افغانی ها از ایران برن
مهندس کارگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اصلا هم بر نمیخوره بخوایم کارگری کنیم.
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما بیماری جناب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
گل گفتي.
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اونوقت ما هم باید آجر بخیریم دانه ای هزار تومن....
کشاورزی نیمه تعطیل......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با ناشناس ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹ موافقم
sadegh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بهتر اونا لیاقت امنیت روندارن اونها باید زیر تیغ طالبان باشند تا بفهمند همسایگی با ایران بعنی چه ؟
ميهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
برويد دم كنسولگري افغانيستان در مشهد. ببينيد هرروز چه جمعيتي از جوانهاي ايراني منتظر ويزا هستند... متاسفانه.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
دوستان گرامی / مطمئن باشید اخراج افاغنه به سود کشور نیس
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدایا ببین چقدر بیچاره شدیم دیگه افغان ها هم واسه ما پررو شدن.
یادشون رفته چقدر تو ایران چاه کندن.این همه آدماشون تو ایران دارن کثافت کاری میکنن.
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چون ایران کشور خشکسالی است بایستی هدف زیر اعمال شود، در غیر اینصورت در سال های بعد دچار مشکل کمبود شدید منابع آبی خواهیم داشت، مانند پروژه های کشورهای عربی
بهترین راه برای صرفه جوئی تقسیم منابع آب شیرین و آب شور است برای مصارف غیر ضروری مثل دوش حمام، دستشوئی، شستن دست ها، باغچه، شستن ماشین کارواشی ها، استخرها، دادن آب شور به صنایع و ساختمان سازی (البته بهترین آب برای این کار آب شیرین است)، و پرهیز از آب دادن چمن ها (کم کردن فضای سبزها)
اما برای مصارف ضروری مانند پختن غذا، آشامیدن، کشاورزی از آب شیرین استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کشورهای عربی که حتما منظورت جنوب خلیج فارس است، منابع آب زیرزیمنی که دارن همه شور است، همین وضعیت را در جنوب کشور خودمان هم داریم، یعنی در اینجاها آب شیرین یا اصلا" نیست و یا اگر هم باشه خیلی کم و محدوده. برعکس این وضعیت در مرکز ایران است یعنی اگر ابی وجود داشته باشه شیرینه، دیگه آب شور به میزانی که مصرف صنعتی و غیر شرب را جبران کند وجود ندارد
دانش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آقای داوود،شما درباره کم کردن فضای سبز چه فکری کرده ای؟فضای سبز نباشه اونوقت کجا میری خوش میگذرانی؟حاضری تعطیلاتت را وسط بیابان بگذرانی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خسته نباشید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کم کردن فضای سبز یعنی اینکه محدود کردن سطح زیر کشت چمن و گل و بعضا اضافه کردن درخت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم کم کردن فضای سبز!!!!!!!!!!!!
قربون اون استدلالت برم!!!!!!!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
در ساختمان سازی مصرف اصلی آب برای بتن است .
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
داوود جان شما یه سر به شهر های شرقی سفر کنی از اون بالا تا پایین عمدتا به جز برخی نواحی همه جا خشکه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ساختمان سازی یه سرمایه گذاری بلند مدته و با جان آدمها در ارتباطه پس اگر آب شیرین بهتره باید حتما از اون استفاده کرد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ضمنا آب دادن چمن ها در شب خیلی موثر هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مرسی راه حل !!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آقا داوود شما از مشاورین جوان دولت نهم و دهم نبودی احیانا......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
90 درصد مصرف آب برای کشاورزیه سطح اون رو باید بیاریم پایین چه حرف خنده داری
نازنازي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
من كه حاضر نيستم با آب شور دوش بگيرم. شما رو نميدونم.
راهش اين نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اونی که ب........
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آنها فقط منافع ملی خودشان را در نظر دارند این ما هستیم که به فکر خودمان نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نمیدونم چرا در ایران یه نگرش منفی دارند به اینکه کشوری به فکر منافع خودش باشه
تا صحبت از کشوری میشه مینویسن اونها به فکر منافع خودشونن
پس به فکر منافع کی باشن؟ طبیعی یه که هر کسی به فکر منافع خودش باشه
اینکه ایرانم به فکر منافع خودش نیس جای ایراد داره
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آفرین
هر کشوری دنبال منافع خودش هست
عاشق چشم و ابروی ما که نیستن
ر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اما خوب بعضی وقتا راهو اشتباه میریم!!
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
قربون دهنت
ناز نفست

که اصل مطلب و گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بالاخره فرقی بین یک شیعه با یک مذهب دیگه باشه دیگه.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
زمانی جرات بستن آب رو نداشتن حالا ببینید چی شدیم که جراتشو راحت پیدا کردن ما گدا پروریم آنها را چاق میکنیم بعد به جون خودمون می افتن تا کی باید تاوان اشتباهات را بدهیم ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
مسوولین به فکر خودشون هستن به فکر مردم خودشون نیستن
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
وقتی اونا حاضر نیستن در مورد یه "رودخونه" بیان مذاکره کنن و منافع مشترک رو در نظر نمیگیرن و میگن ما نیاز نداریم مذاکره کنیم ما برای چی باید اجازه بدیم اطباعشون بازم تو کشور ما زندگی کنن درس بخونن کسب درامد کنن و حتی خیلی از جرایمم مرتکب شن؟
ما هر روز که از خونه میریم بیرون تعداد زیادی افغانی میبینیم اگه قرار باشه ما هم مثه وزیر نیروی اونا برخورد کنیم خودشون خوششون میاد؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانی های داخل ایران را اخراج و یا هرچه سریعتر بیرون کنید.
وقتی به مردم حقیر یه کشور حقیر چندین دهه تو جنگ داخلی کمک میکنی و اجازه نمیدی تو گرسنگی و تشنگی بیرن ( که همون بهتر که میمردن) همین میشه دیگه.
آب که سر بالا بره .........
چرا هرچی کشور داغونه اطرافه ایرانه؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران نیز بایستی مقابله به مثل کند و هرچه سریعتر مرز ترانزیت کالا به افغانستان را مسدود و تمامی افغانهای مهاجر را از ایران اخراج نماید.
پاسخ ها
یک سیستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانها در مناطق شرقی کشور ، امنیت نخواهند داشت و با مشت و لگد بیرونشان میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پس مصلحت چه مي شود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سال89 مرز ترانزیت سوخت بسته شد.چه اتفاقی افتاد غیر اینکه سوخت از طریق ترکمنستان با کلی هزینه برای رانندگان ترانزیت ایرانی وارد افغانستان شد.اگه اینها اخراج بشن چه کسی جای مشاغل خالی و طاقت فرسای اینها رو پر میکنه؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ناشناس جون افغانی! تو نگران نباش! برو!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داداش من من ،من پر می کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا داده کارگر بنگالی و هندی بیکار فقط دنبال یک لقمه نان بخور ونمیر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
متاسفانه این دیدگاه رو بین ما ایرانی ها رواج دادن
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
به به ! آفرین پروفسور! بیمار بعدی لطفاً
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
واقعا که
سال89
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اتفاقا يكي از بهترين كارهاي احمدي نژاد بستن راه قاچاق سوخت بود
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
تا آنجایی که اطلاع دارم ایران با بستن راه ورود سوخت به افغانستان کاری کرد که کرزای به غلط کردن اوفتاده بود و ایرام به شرطی گذاشت تامکرهای سوخت از مرز ایران رد بشن که این سوخت به ناتو داده نشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
باید میلیاردها دلار از پول نفت صرف تحقیق شیرین کردن اب در مقیاس بسیار وسیع با هزینه بسیار ناچیز در حد مجانی شود این کار ممکن و شدنی است واگر شود ایران گلستان میشود باور کن همیشه ذهن مرا مشغول میکند با این کار چه رودخانه ها و دریاچه های مصنوعی و عظیمی که میتوان ساخت به امید ان روز که دور نباشد
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حق آب حق قانونی ایران است.اگر نداند.کاری نداره شما بسازید ما منفجر میکنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما هم اول همه افغانها را اخراج میکنیم تا آنجا دنبال کار بگردند بعد هم اقداماتی دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بسم الله بفرما شروع کن . . .
پس با این حساب از فردا اگه دولت ایران با یه کشوری به مشکل خورد کل مهاجرای ایرانی رو باید اخراج کنن؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
چون آمریکا با ایران مشکل داره پس تمام 3-4 میلیون ایرانی که تو آمریکا زندگی می کنند باید اخراج شوند. بیان ایران.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بله، مهاجری که سرمایه به کشوری نیاورده، یعنی مزاحم، یعنی اضافی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من فکر میکنم حالا که دولت اقای روحانی اومده باید به سمت اعتدال بریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دارن اخراج می کنن شماخبرنداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
امارات که کرد
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خب قربونت برم همین کارو هم میکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یعنی همین الان مهاجرای ایرانی رو اخراج نمیکنن داداش یه نگاه بنداز استرالیا ببین چه بلایی سرشون دارن میارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بله مگر غیر از این بوده؟ اون از امارات، اینم از استرالیا و اندونزی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
داداش اینا مهاجر نیستن پناهجوی غیر قانونین که دارن خون این مملکتو تو شیشه میکنن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
دوست عزیز مهاجر غیرقانونی رو همه جا بدون کوچکترنی اغماضی اخارج میکنند!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بابا ول كنيد
همه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بله اون كشور هم حق داره اين كار رو بكنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
بابا شروع کن
مگه میشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منظورت مهاجران غیر قانونیه؟
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
حداقل از دشمنتون ياد بگيريد .امريكاي خونخوار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بفرمایید پول بیت المال رو بریزید تو کشورشون اینم نتیجه
قائم آصف نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
منم با نظر دوستی که گفتن " بهترین راه ممکن برای ما انتقال آب شیرین شده از خلیج فارس برای داخل ایران است" موافقم ، حتا به صورت آب شور از دریای عمان و خلیج فارس می شه آب آورد در دل کویر لوت و دشت کویر دریاچه ی بزرگی احداث کرد که علاوه بر سرسبز شدن خاک داخلی کشور عزیزمون ، برای زیست محیط جهان هم مفیده هم اکنون جهان از افزایش و بالا آمدن آب های بین المللی به دلیل ذوب شدن یخ های قطبی رنج می بره و این طرح به واقع بزرگترین طرح رفاحی و محیط زیستی جهان می شه
پاسخ ها
بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
قائم جان اختلاسها نفس اقتصاد رو بریده و نمی زاره عزیز جان برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آب شور باعث سرسبزی و حیات نمیشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما و دوستتان رسما از اقتصاد چيزي سر در نمي‌آوريد. قيمت اين آبي كه شما مي فرماييد از تصفيه آب شور بايد استحصال شود بسيار بسيار گرانتر از آب معدني كه فعلاً با بطري مي خريد، خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
قیمتش رو از کسی که می خواهد استفاده کند می گیریم .
مگه قرار نیست دنیای آینده ، آب حکم ثروت باشه !
مگه کور باشی از الان نشانه هاش رو نبینی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مگه هم کور باشی از الان نشانه هاش رو نبینی !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تهیه آب شیرین از دریا و انتقال آن به داخل ایران هزینه خیلی بالایی داره و در حال حاضر اصلا مقرون بصرفه نیست، روش خیلی بهتر و مقرون به صرفه تر استفاده بهینه از آبهای موجود و هدر ندادن اونه. انتقال آب شور به کویر و سرسبز کردنش هم مثل این میمومنه که از بچه 5 ساله توقع بلند کردن وزنه 100 کیلویی داشته باشی. در حال حاضر باید از منابع موجود آب چه در مصرف خانگی و کشاورزی درست استفاده کنیم ، مثلا برای مسوراک زدن مصرف یک لیوان آب کافی است، با 20لیتر یا حداکثر 30 لیتر آب هم میشود حمام کرد، مشروط به اینکه آموزش داده شود و مردم هم اهمیت آب را درک کنند. در بخش کشاورزی هم ببینید برای تولید مثلا یک کیلو گوجه فرنگی به روش سنتی چقدر آب مصرف میشود و حالا همین یک کیلو را به روش صنعتی و گلخانه چقدر آب مصرف میشود تفاوتها باور نکردنی است.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بیشتر از آب معدنی بشود بهتر است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزيز جان بايد ببيني اين كار اصلا علمي و عملي هست يا شبيه طرحهاي ابرساني به قم هستش
قائم آصف نیا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سلام دوباره : در پاسخ به دوستی که گفته : آب شور باعث سرسبزی نمی شه باید بگم آب دریای خزر شوره اما تمام شمال سبزه با بخاری که از این دریا بلند می شه و در نتیجه در اطراف دریاچه نیز چشمه های آب شیرین حاصل از باران بخار تشکیل می شه
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
برای روستا که نمی خوایم آب ببریم که لوله 20 بکشیم. صحبت سر یه مملکته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
راه حل اب دو خیاری
جواد
| Afghanistan |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
ببین وقتیکه خودتان هم ببافید هم پنبه درست کنید چیزی درست نمیشه.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانستان آب رو رو ما میبنده ما مدعی مدیریت جهان هم هستیم.
هامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پس کی می خواهید بخودتون بیایید؟ حضور افغانی ها در کشور جدا از مشکلات امنیتی و اجتماعی که برای کشور در بر داشته بسیاری از فرصت های شغلی را که می توانست در اختیار جوان هایمان باشد را از بین برده، بنظر مسئولین خود را به خواب زده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این ها آدم هایی هستند که اگر دستتان را تا آرنج در عسل فرو کنید و در دهان آنها قرار دهید باز هم قدر نمی دانند.
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تا ارنج اگه دستتو تو دهنش بکنی که بدبخت خفه میشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بابا آدم بودند که کشورشونو به این روز نمی انداختند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
چون خفه میشن نمیتونن قدرشناسی کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آن چیزی که شما دستتان را تا آرنج در آن فروکردید، عسل نبود، فلفل بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
بمیر باو
alia
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالا بگو کشور دوست و برادر افغانستان خوب برادر خوب چرا اب را رو ما می بندی حالا برو سرمایه گذاری کن اخه من دیگه هیچی نمی گم
tms
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مشکل از سياستمداران کشورمون هست ادمهاى بيخيالى هستند
lمحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سلام
اين نامرد"شجاع الدین ضیایی"، معاون وزارتخانه انرژی و آب افغانستان ، يادش رفته كه اگر ايران نبود الان دولتي درافغانستان وجود نداشت كه اين تازه به دوران رسيده معاون وزيرش باشه ، خداوند جاي حق نشسته است اين قوم افغان درطول تاريخ به وحشيگري وحق ناشناسي خصوصا درمورد ايران واقوام ايراني معروف است وبه همين خاطر خداوند اينان را دريك كلاف سردرگم با خودشان مشغول ميكند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تراخداافاغنه هم کارشان به جاىى رسیده که براى ماکلاس گذاشته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران قدرتمنداینقدرضعیف شده هرکس درهرکجای دنیاحق مردم کشورمان راتصرف می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو این قرن دعوا سر منابع آبیه بعد بیاید آب شیرین رودهای ایرانو دو دستی تقدیم عرب های خلیج پارس بکنید
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما خودمان با زدن سدهای بیشمار در کشور همین بلا را به سر زمینهای پایین دست سد آورده ایم قطع آب به مناطق پایین دست برابر نابودی آنها و بیایان زایی است . گرد وغبارها هم به همین دلیل بیشتر منشا داخلی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داداش چرا حرف الکی میزنی؟ همه میدونن گرد و غبار منشاش عراق و عربستانه.در ضمن سد هایی هم که ایران زده روی رودخونه هایی زده که به بقیه کشورها نمیره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سدها باعث نابودی سفره های آب زیر زمینی شده اند.
دانش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ناشناس اول با حرفت موافقم،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سد کرخه باعث خشک شدن بخش عظیمی از هورالعظیم در عراق شده که حدود 90% گردوغبار از آنجا بلند می شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خشکسالی های بی سابقه تالاب شادگان و هویزه ، نقش مهمی توی گرد وغبار استان خوزستان داشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گردوخاک از بیابان های عراق اردن و عربستان و سوریه میاد
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گرد و غبار از زمینهای خشک بلند میشود حال میخواهد عراق یا ایران باشد...
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جناب ناشناس ، شما حرف الکی میزنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
سد جیرفت باعث شده منطقه جنوب کرمان دچار خشکسالی بشه. و اکو سیستم منطقه رودبار زمین رو نابود کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تراخداافاغنه هم کارشان به جاىى رسیده که براى ماکلاس گذاشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما در دنيا خيلي بي ارزش شديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حرفات بوی تبعیض نژادی میده
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
توهین نکن به یک قوم اونم ماه رمضون
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
وای که چقدر بی سوادی
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
؟؟؟؟؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
به همه دنیا داریم باج میدیم که با آمریکا بد باشیم جالبه
محمدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ماهم نیروهاشون پس بدیم(برادران .....افغان)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هرکسی باید بیاد ایران رو درست کنه واقعا
امين د
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بچه پررو !؟
مصطفی نبی لو
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اخراج تمام افغانیها ضربه مهلکی خواهد بود بر پیکره رژیم قدرنشناس افغان.
بلوچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کارخانه سیمان زابل درخدمت افغانستان است هرچه سیمان می خواهندبه آنها می دهیم تانگذارندیک قطره آب به زابل بیایدآیا این فکر کرده ایم؟که با آنان همکاری میکنیم تا سیستان خشکترشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سد را بمباران کنند تا حالشون جا بیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این افغانها از همه امکانات و سرمایه ملی ما استفاده کردندومی کنند حالا قمپوض میان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حق گرفتن کلاس می خواهد چقدر بد بخت هستید شماها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
راست میگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
میشه بپرسم کدوم امکانات و سرمایه ملی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
قمپز
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما چقدر بايد به خاطر مصالح در دنيا تحقير شيم؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دولت دهم به جاي اينكه فكر انتقال از درياي خزر
به سمنان را داشته باشد كه نيازي به اب شرب
ندارد بهتر بود ظرف اين چهار سال كه سد سلما در دولت دهم ساخته شد واب ورودي به
سد دوستي امسال 80 درصد كاهش يافت مذاكرات جدي با دولت افغانستان مينمود نه تنها اين كار را انجام نداد بلكه غافل ساخت سد سلما در افغانستان به فكر هيچ گزينه
جايگزين هم نبوده است لازم به ذكر است
نزديك به 40 درصد اب شرب مشهد مقدس
از سد دوستي تامين ميشود!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اب دریا باعث بالا رفتن سطح اب زیر زمینی و باعث افزایش رطوبت هوا شده که همین باعث متعادل شدن اب و هوای مرکزی ایران می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
متاسفانه نظر دوستان تخصصی نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تازه رفتن واسشون نیروگاه هم ساختن!
Mangool
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سلام؛
آنها حق دارند از این امتیاز خود نهایت بهره برداری را بکنند. اما اما اما ما هم بدون پشتوانه نیستیم.....
بنظر بنده انتقال آب از دریای خزر و دریای عمان و خلیج همیشه فارس را جدی بگیریم و باندازه پروژههای پتروشیمی و پالایشگاهی حتی بیشتر و سریعتر به آن با تمامی قوا بپردازیم.
این امر به لحاط امنیتی و اقتصادی و پایداری کشور بنظر بنده الویت بسیاری هم دارد و هم خواهد داشت.
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
لطفا بیش از این طرح های الکی ندهید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
عمو اصلا میدونی هزینه ی تولید 1 متر مکعب آب با آب شیرین کن چقدره که طرح میدی؟!
شنگول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
داداش لطفا شماره مصوبه و تاريخ قانوني رو كه سازمان ملل تصويب نمود و شما الان بيان كرديد رو بگيد تا ما هم مطلع شويم
کامران بخت آور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
؟؟؟؟
عارف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ببین کارمان به کجا رسیده که افغانستان هم برای ما تکلیف مشخص میکند چقدر کشور مقتدر وقدرتمندی هستیم قدرت اول منطقه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ماهم درجواب این اقدام انها برایشان استادیم بسازیم
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
به هر حال انان نیز از قبل ما بیشتر خورده و فربه شده اند بهتر است در سیاستها نسبت کشورها تجدید نظر شده ومنافع ملی را مد نظر واز کمکها بی حد وحصر به انان خود داری کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این افغانی های پر مدعا را از کشور بیرون بیندازید
نادعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
روکه به مرده بدی کفن لی ازت میخواه!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما تا کی باید افغانی ها رو تحمل کنیم؟
این مهمونی کی تموم میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این همه به افغانستان بابت بازسازی کمک میکنیم ولی چی عاید مملکت ما شده؟ بستن آب ، مواد مخدری که جوانان ما را داره نابود میکنه ، آقایون مسوول یه تجدید نظری بفرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
هعییی
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
کاش حتی یک افغانی از مهمان نوازی شما برادران راضی باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا خر و دید و شاخ نداد خوب بوده اینا به جایی نرسیدن والا...
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مردم افغانستان سالهاست تو کشورمون دارن زندگی میکنن خونه دار شدن ماشین دارن زندگی خوب دارن دولتمون ازشون حمایت میکنه کارهم بهشون میدن ادارات دولتیمون اونوقت اونا پرچم مارو میسوزونن بهمون توهین هم میکنن کی میخوایم جواب بی احترامی هاشونو بدیم که فردا مثل این عربا پررو نشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما که از چیزی خبر ندارین حرف نزنید
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ارسلان نامدار!! مردم افغانستان فقط دارن توی ایران نفس میکشند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مذاکره خیلی خوبه ولی اگر اونها قانع به مبانی بین اللملی نباشند ما هم می توانیم شبکه برق رو قطع کنیم ، تحریمشون کنیم و با رایزنی با کشور های منطقه تحت فشارشون قرار بدیم تا به قوانین بین اللملی احترام بزارند

اخراج اتباع افغانی کاریه شبیه کار غیر قانونی اونها و در سطح ایران اسلامی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ساده لوحانه ترین راهها رو در نظر گرفتی برادر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
همه منافع را می چسبند
وقتی استرالیا اون کار را کرد...
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
بیشتر جمعیت 3 ملیونی افغان مهارج غیر قانونی هستن
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
یکم به مهاجر ایرانی در آمریکا فکر کن بعد حرف بزن بی انصاف.
افغانها حتی حق ثبت یک سیمکارت به نام شون را هم ندارند اونوقت حرف از ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این کارشون حق ماست
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بخدااین افغانهااب نمی بینن وگرنه یک شناگرای خوبین که نگو
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
موافقم
حسن 1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
باهات موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
پ چی فکر کردی
چوپان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
به دولت افغانستان بگوييد لااقل به اندازه مصرف آب مهاجرين غيرقانوني افغان به ايران آب را باز کنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گل گفتی
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فكر كنم خودت يكي از اين مهاجرهاي افغاني باشي كه فقط به فكر خودت هستي !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اون وقت باید یک چیزی هم به اون اضافه کنند :)
اردلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تورو خدا، لا اقل، جون من جون تو نداره.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سلام.اینا یادشون رفته وقتی تو کشورشون جنگ بو بیشترشون به ایران پناه آوردن حالا واسه ما خط نشون میکشن...نمک خوردن و نمکدون شکوندن...ما هم باید لطف کنیم بفرسیمشون خونشون تا کسی با میزبانش اینکارا رو نکنه...هنوز یادم نرفته اون افغانی که تو ایران تمرین کرد بعد رفت المپیک لندن...بعدشم رفت تو تلویززیون MANOTOگفت دروغه من تو ایران نبودم!!!!!!!خدایا ببین ارزش ایرانی تا کجا پایین اومده که افغانی هم واسمون ناز میکنه!!!!البته با معرفتش هم هست بی انصافی اگه بگم همشون بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اون"افغانی" از زحمت خودش توی باشگاه یه "افغانی" دیگه و در خفا و بدون رضایت شمایان! تمرین کرد یادگرفت و رفت برنده شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
هی بشکنه دستی که ...
ناشناس
| - |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
یعنی از افغانی ها بیشتر از این انتظار دارید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
ما هم بعضی وقتا عجب حرفایی میزنیما
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من یه ایده دارم بهترینه ممکنه. سه ولایت غور و بادغیس و هرات ولایت های فارسی در افغانستان هسستند که با فارس های ایران دقیقا یکیند. اگه واقعا پشتون ها نمی فهمن معنی تفاهم رو بهتره ما یکبار هم شده عقلمونو کار بندازیم و از کارت قومی استفاده کنیم و نیز این که با پاکستان هم نوا بشیم و بعد از 2014 ما هم خواهان فدرالیسم در افغانستان بشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران درباره حق آبه سیستان از رود هیرمند کوتاه آمد و حالا هریررود باید با این مشکل دست و پنجه نرم کند ولی ایران درباره هریررود کوتاه نمی آید چون سیستان کجا و خراسان کجا..........
بیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اونا بسازن ما هم بایه موشک سدشون رو خراب می کنیم ببینیم اونوقت چکککار می یکنن !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مي دانيد دولت عراق جديداً ورود افغانيها را به آن کشور بصورت کلي ممنوع نموده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اینا معتبر نشده چی میگن وای به زمانی که معتبر بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
گدامعتبرشود....؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
میشه بفرمائید با بیرون کردن افاغنه از چه نیروی کاری باید استفاده کنیم
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دانشمند با اخراج چندتا افغانی که کار درست نمی شه. نمی شه آب برای ایران.
باید مدیریت استراتژیک داشت. باید زیرساختاری کار کرد. باید با مدیریت آینده نگرانه مسایل رو دید. تمام این رودها و آبهاشون مشمول قوانین بین المللی هستن.
پاسخ ها
mmf
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کاملا درست است آبهای فرا منطقه ای تابع یک سری قوانین بین المللی هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آب نمیشه اما تا کی از گلوی خودمون بزنیم و در گلوی خارجی بریزیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مشکل اشتغال زایی روی دوش دولت برداشته میشه-اونوقت میتونه کارهای دیگه انجام بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خواهشا این افغانی ها روازایران بندازین بیرون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یادتونه ایران چه کمک هایی به افغانستان کرد ؟
یادتونه چقدر حمایت کرد ؟
چقدر هزینه کرد ؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یادتونه چه تفرقه افکنی کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بهتر است جهت مهار آب بر روی این رودخانه در ایران سد ساخته شود تا از هدر رفت بیهوده آب جلوگیری شود وآب به اندازه نیاز مردم منطقه باز وکنترل گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
داخل ایران به دریاچه میریزه سد نمیخواد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سد دوستی هست
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
وقتی بالاش سد بزنند پایین دست سد ساختنش چیه؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اونقدر تو این چند سال سد ساختن که فک کنم دیگه جا واسه ساختن نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اين هم نتيجه اينهمه سال ميزباني و پناه دادن به افاغنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شما تو میزبانی و پناه دادن به افاغنه به نظرت چه چیزهایی به افغان ها دادی؟ غیر از تحقیر در خیابان و کوچه و مدرسه و دانشگاه و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
واقعا چه میزبانی!!!!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دراخبار گفتندکه برای ترانزیت بارهای افغانستان به توافق رسیدن که از بندرهای ایران استفاده کنند.
تا دیر نشده بایستی این مصوبه باطل شود تا بدانند همه چی دوطرفه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
با این تحریم ها که ترانزیتی باقی نمونده حتی برای کالاهای ایرانی تا چه برسد به افغانی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خوب بندر ایران نشد، پاکستان، پاکستان نشد، چین. این همه کشور.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اون وقت پاکستان از خدا خواسته میپره وسط
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
رضا جان یه بچه ده ساله هم این راه حلها به ذهنش میرسه نمیدونم چرا به ذهن مسئولین ما نمیرسه!
ناشناس
| Afghanistan |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
میدونید یکی از بزرگترین خریداران کالاهای صادراتی ایران افغانستانه؟!
و اگه معاملات تجاری بین این دو کشور به مخاطره بانجامه ، اونوقت افغانستان میتونه واردات خودشو از پاکستان بیشتر کنه که این بیشتر به ضرر ایران تموم میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
واقعیت این است که خاورمیانه با کمبود آی مواجه است و در این میان سیاست افزایش جمعیت را هم پیگیری می کند!
محمد صابرعلي
|
United States
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
منم با اين نظر موافقم كه
"آب شور از دریای عمان و خلیج فارس می شه آب آورد در دل کویر لوت و دشت کویر دریاچه ی بزرگی احداث کرد که علاوه بر سرسبز شدن خاک داخلی کشور عزیزمون ، برای زیست محیط جهان هم مفیده هم اکنون جهان از افزایش و بالا آمدن آب های بین المللی به دلیل ذوب شدن یخ های قطبی رنج می بره و این طرح به واقع بزرگترین طرح رفاحی و محیط زیستی جهان می شه" بهترين راه حله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دوست دانشمند من آب شور باعث سرسبزی نمی شه
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
احتمالا منظور دوستمون اینه که با احداث دریاچه ای بزرگ و حرارت بالای منطقه کاهش پیدا می کنه و با تبخیر آب ابر های باران زا تولید میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
اب دریا باعث بالا رفتن سطح اب زیر زمینی و باعث افزایش رطوبت هوا شده که همین باعث متعادل شدن اب و هوای مرکزی ایران می شود.
دردراز مدت هم به خاطر سنگینی اب شور و سبکی اب شیرین سطه اب شیرین زیر زمینی افزایش میابد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
مشکل بالا اومدن آبهای کره زمین با ایجاد دریاچه در کویر ایران حل نمیشه.
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدايا ببين ما چقدر بيچاره وزبون شده ايم كه افغانستان هم برايمان شاخ وشانه مي كشد اي مسئولين بهوش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
ساستمدارای مام کاش بیان گهگاهی سایتای این مملکتو بخونن
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
منم موافقم
jamshid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اينها مزد ميهمان نوازي ما ايراني هاست ؟. حيف از كسي كه رنج كشد پاي ناكسي.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
امریکا اینقدر مهمان نوازی ایرانیها رو کرد چی شد؟
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
هعیییی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اقتدار ملی یعنی این؟؟؟؟
سید سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این کارنباید بهانه ای برای ایجاد محدودیت برای برادران مسلمان افغانی تبدیل بشه من بعنوان یک ایرانی مخالف تحقیر قومیت ها ومسلمانان دیگر کشورها از جمله مردم افغانستان هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افرین همینطوره
در طی جنگ جهانی دوم که ژاپن با امریکا میجنگید ، امریکایی حتی ژاپنی ها را اخراج هم نکردن
حالا ما که ادعای شیعه حضرت علی را داریم باید علی وار برخورد کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کسی نمی خواد کسی رو تحقیر کنه، فقط گفته میشه برگردن به کشورشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بحث تحقیر نیست-
داداش شما که تا ابد نمیری جایی مهمون بشی.
بهتره از حالا به فکر خودشون باشند و کشور خودشون را آباد کنند.
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من خودم دوست افغانی زیاددارم ودوست ندارم تحقیربشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سران افغانستان سنی هستند اما مهاجران شیعه که توسط خودشون توسط ظلم دور انداخته شدند
اونها از فشار به مهاجرین باکی ندارند
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بس کنید دیگه آقا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ناشناس اولی اتفاقا امریکا تمام ژاپنی های ساکن امریکا رو به بدترین شکل به اردوگاهها تبعید گرد . در گوگل سرچ کنید.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
میگن روابط دو طرفه ما از ملت افغان در مقابل ظلم و کشت و کشتار تو کشورشون دفاع کردیم ولی دولتشون داره ظلم میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تحقیر چیه؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
شما به عنوان یه ایرانی بیجا میکنی که همچین نظری داری
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
از کی افغانی ها یک قومیت ایرانی شدن؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برادر عزیز تحقیر کدومه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اقای سید سعید موافق تحقیر ایرانیها چی هستی؟!
امیر
| United Kingdom |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
آمریکایی ها ژاپنی ها را اخراج نکردند
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
هر موقع 6 ميليون مهمون هاي ايراني از كشورهاي ديگه برگشتن بيا حرف مفت بزن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حق ، گرفتنیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
همین خود خواهی شماست که کار دستتان داده افغانها هم ملتی هستند تو اینرا درک نمی کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من یه ایده دارم بهترینه ممکنه. سه ولایت غور و بادغیس و هرات ولایت های فارسی زبان در افغانستان هسستند اگه واقعا پشتون ها نمی فهمن معنی تفاهم رو بهتره ما یکبار هم شده به فکرمنافع ملی مون باشیم و نیز این که با پاکستان هم نوا بشیم و بعد از 2014 ما هم خواهان فدرالیسم در افغانستان بشیم
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو پاکستان یه روده به نام سند. رود پرآبی هست خیلی از حجم اون به دریا مکران ریخته میشه. ما میتونیم از اونجا که فاصله کمی با مرزهای شرقی داره.آب انتقال بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
رود سند اولاً مال پاکستانه، ثانیاً نزدیک مرز هند هست نه ایران.
از دیار سیستان و بلوچستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
در حال حاضر صد درصد دریاچه هامون خشکیده وگرد وغبار زندگی مردم سیستان و استان رو تحت الشعاع قرارداده ، از طرفی افغانیها آب رو بستند واز طرفی مسئولان کشور با بستن سد وانحراف آن به چاه نیمه ها از ورود آب به دریاچه جلوگیری میکنند گناه مردم منطقه چیه که گرد وغبار برخاسته از رسوبات کف دریاچه رو تحمل کنند . خدا خودش به داد مردم برسه
پاسخ ها
سوسکک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ببینید کل گازوئیل و بنزین و مواد سوختی و همچنین مواد غذایی افغانستان از ایران تامین میشه .
مرز دغارون، میلک و میل 78 رو ببندید تا ببینیم کی به کی نیاز داره عمو جون !!!
پاسخ ها
سفارتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من مخالفم.همین روزا افغانستان مرز رو برای ورود سوخت بسته و تعداد کمی بار رد میشه و اینور به مشکل خورده.در ضمن کشورهای زیادی به افغانستان کالا میفرسته و سهم ایران خیلی کمتر از توانایی و موقعیتش هست
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
!!!!!! کوروش کجائی !!!!!
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دولت ایران نیاز مند سیاست مشت آهنین دربرابر برخی همسایگان است. مثل امارات متحده، افغانستان وجمهوری آران.
اینها به دنبال ضربه زدن ونابودی ایران هستند.
متاسفانه به دلایلی که کاملا واضح وروشن نیست، ملت ایران مجبور به کرنش وعقب نشینی دربرابر این کشورهای بی هویت شده اند.برای تادیب این ها باید سه کارانجام داد:
1- قطع خط ترانزیتی افغانستان از داخل خاک ایران.
2- قطع مبادلات تجاری با امارات.
3- قطع خط ترانزیتی باکو- نخجوان.
آنوقت خواهید دید برای برقراری ارتباط التماس خواهند کرد
پاسخ ها
یک دلسوز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نژادپرستی در تک تک جملات شما موج می زد
بهتر است شما ابتدا به تادیب خود بپردازید و دیگران را بی هویت نخوانید
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اون وقت از کجا نفس بکشیم ..
تنها راه های ما هم همینه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بند اولش حل مساله ارتباط با آمریکاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اولاً سال گذشته خط ترانزیتی ایران و افغانستان قطع شد افغانستان هم رفت سراغ پاکستان، چین، تاجیکستان
دوماً قطع مبادلات تجاری با امارات فقط و فقط به ضرر ایرانه نه امارات
سوماً خط ترانزیتی باکو - نخجوان هم تنها به ضرر ایرانه چرا که بازارهای جایگزین در منطقه به وفور یافت می شود.
زنجانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تنهاراه برای حل اینگونه مسائل مدیریت صحیح است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دمت گرم قشنگ گفتی
رجب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تنها راهش اخراج افاغنه می باشد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
جمهوری آذربایجان
آذربایجان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
کی از تو نظر خواست شهرام؟؟؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
سیاستمداران ما دقیقا طرز فکر همین ناشناس بالایی رو دارن که هیچ اقدامی نمیکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
تو از این لات های ماهواره ای هستی که میان هارت و پورت می کنن ولی تو عمرشون دو تا کتاب نخونده ان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
با یک موافقم
ضمنا اخراج اتباع افغانی به علت عدم توانایی ایران در تامین اب شرب
sadegh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تنها راه دست چین افغانهای ساکن ابران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سیاست خارجه ایران در دوره جدید بایستی بطور جدی مورد تجدید نطر قرار گیرد بویژه در ارتباط با افغانستان و بحث مهاجران غیر قانونی افغانی در ایران که بایستی سریعابه کشور خود برگشت داده شوند.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اون روزی که روابط ایران با سایر کشورها خوب بشه و ایران قدرت خودش رو بازیابی کنه.همه ی این کشورهای همسایه می افتن دنباله رابطه با ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ای کاش!
شرطش هم مذاکره مستقیم با آمریکاست والا اوضاع بدتر هم خواهد شد
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
با این سیاست مردان ما باید این روزا رو تو خواب ببینیم.
ناشناس
| - |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
بزک نمیر بهار میاد !
نژاد پرست نیستم ولی واقع نگرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من میگم اینا پررو هستن میگید نه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یادم هست وقتی بنزین سهمیه بندی شد و کارتی و قیمت آن افزایش یافت مردم افغانستان جلوی سفارتخانه کشورمان در کابل جمع شدند و شعار دادند تا جاییکه ما حاضر شدیم قیمت بنزین را برای رفاه آنها کاهش دهیم حیف که ماهنوز نتوانستیم از این ابزارها به خوبی استفاده کنیم.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ببین کار ما به کجا رسید !!! اونی که بما .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایران چرا اینقدر ضعیف شده؟
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من یه ایده دارم که به کمک اون این مشکل به شکل همیشگی حل میشه بهنره ما هم هم صدا با پاکستان خواهان فدرالیسم برای افغانستان بعد از 2014 بشیم بدین ترتیب متحدان ما در غرب افغانستان کنترل قدرت رو به دست می گیرن و مسئله برای ابد حل خواهد شد.این تنها راه ممکته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دورود بر شاه سلطان حسین
ناشناس
|
Japan
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بیین چقدر آش شور شده که این افغانها هم فهمیده اند
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دولت نمی تونه مهاجران افغانی رو از کشور اخراج کنه بگه مردم اقدام کنن!
میدونید 3-4 میلیون افغانی تو ایران چقدر اب مصرف میکنن
علی بشرویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مرز ایران افغانستان در ناحیه هیرمند منابع آبی زیر زمینی شیرین و وتجدید شونده دارد.20 حلقه چاه عمیق در کنار مرز کار یک هیرمند را برای مردم زابل میکند. این کار برای ایران هزینه چندانی هم ندارد. کاملا عملی است. ما ضرب المثلی داریم که میگویند اگر گاو با سر نمیرود طویله با .... ببریدش.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تابی شما نظر منو چاپ نمی کنی ؟ تا حالا پنج بار نوشتم
دشمن افغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اگر امکان داشت همشونو اعدام میکردم.باید ایران رو ترک کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
همه اش تقصير احمدي نژاد است
از دیار سیستان و بلوچستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
در حال حاضر صد درصد دریاچه هامون خشکیده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالانوبت افغانهاست كه دم دربيارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آینده قیمت اب بیشتر از نفت می شود
در اینده حجم آب ایران فقط برای 20 تا 35 میلیون جوابگوست
در اینده جنگ آب بجای جنگ نفت به راه می افتد
اگر کنترل جمعیت صورت نگیرد آب مصرفی کشاورزی تمام آب های زیر زمینی را تمام خواهد کرد
تعطیل کردن نیروگاه های با برج تر (با بخار کردن آب گرم خنک می شوند)
ما هم خیلی سد زدیم که الان به دلیل بارش کم آب پشت سدها نیست باید راه دیگری پیدا کرد
نیروگاه ها در کنار دریاها ساخته شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
عزیزم سیاستمداران که میخوان جمعیت سه برابر بشه....
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این 3-4 میلیون افغانی در ایران چقدر اب مصرف میکنند اب اینها را باید خودشون تامین کنند یا بای بای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فقط باید سد ترکوند مردیکه های خاین نون مارو میخوردند دست تو خونه اجانب میشورند
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
کلی افغانی از داخل افغانستان مهاجرت کردت لب مرز نزدیک زابل .ایران عملا مجانی تمام برق شهر زرنج افغانستان رو می ده واسشون کارآفرینی انجام شده عاقبتش اینه؟ ببند این مرزو
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این 3-4 میلیون افغانی در ایران چقدر اب مصرف میکنند اب اینها را باید خودشون تامین کنند یا بای بای
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این 3-4 میلیون افغانی در ایران چقدر اب مصرف میکنند اب اینها را باید خودشون تامین کنند یا بای بای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
واقعا برای خودمون متاسفیم
کیا
|
United States
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالا باز هم کمک های میلارد دلاری به افغان ها داشته باشیم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
من شک دارم که این سد رو با همون پولی که ایران همیشه بهشون کمک میکنه نساخته باشن!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فقط احساس بدبختی می کنم هر روز بیشتر از دیروز
پاسخ ها
احمدلطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
الله واعلم
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بله دیگه خرشون از پل گذشته ... بقیه هم پاش بیفته میگن ایران کجاست خودمونو بچسب کیه که درس بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
كارگران افغاني از ايران برن شك نكنيد قيمت مسكن بالا ميره. كارگر ايراني مگه كار ميكنه؟
خراسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آب حیاتی ترین موضوع برای ایران است . باید برای یک قطره آب تصمیم گرفت . بهره وری آب را بالا برد و اجازه نداد با افزایش تولید وضع آب بیش از این خراب بشه . ظرف ده سال گذشته بیلان منفی آب دوبرابر شدهو به بیش از یازده و نیم میلیارد مترمکعب رسیده . حتی سفره های زیر زمینی در حال تخریب هست که دیگه اگه هزارمیلی متر هم بارون بباره محلی برای ذخیره زیر زمین نداره . کشاورزی را باید طوری اداره کرد که محصولاتی که زمینه صادرات دارند و با آب کمتری تولید میشه تولید کرد در برابر محصولات دیگر را وارد کرد . این یعنی وارد کردن آب شیرین به کشور !! همونی که عده ای مسخره کردند تا حالا . باید اقتصادی و رقابتی کار کرد و آدمهای بزرگ را به خدمت کشور گمارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عزیزم اون یه قطره که باید براش تصمیم گرفت این یه قطره نیست که بحثشه...
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مشکل اصلی این همه تحقیر از کشورهای بزرگ و کوچک ، قدرت خارجی ایران نیست ، مشکل اختلافات داخلیه که جناح های سیاسی سر مسائل کوچک و بزرگ با هم دارند
he2sam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نگران نباشید

یه اصل هست که میگه

"آدم تو محدودیت ها ستاره میشه"

فقط صبر صبر صبر
پاسخ ها
امین د
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این حرف از اون حرفهای سلطان حسینی بودا !!!
سیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
صبر؟ بیا یه ماه یزد زندگی کن بی آبی بخوره زیرت بهت بفهمی صبر یعنی چی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
آره انقدر صبر کنیم تا نسلمون منقرض بشه
سوسکک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
افرین بر این اعتماد بنفس
گل آقای 2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما ایرانی ها باید کمی از این محبت های زیادی به همسا یگان دست بر داریم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
برادران دینی هستند اشکال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
شرع اجازه تصرف در حق برادر دینی رو نداده ، برادر !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما دشمن دینیشون هستیم؟ یک طرفه که نمیشه فقط ما حسن نیت ثابت کنیم
امین د
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
برادران دینی شما دارند آب را بر روی شما می بندند , اشکالی ندارده!؟
سعدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
ما همش از این برادران دینی خوردیم
ناشناس
| United States |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
برادر و خوب امدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
تو افغان هستی آره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
کدوم برادر دینی
هریسلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
مگه ما برادر غیر دینی هستیم؟بگو خب... .
ناشناس
| - |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
برادران دینی البته از نسل شمر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
افغانی ببینم میکشمش
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما هم همه افغانی ها رو که جز هزینه و ضرر چیزی برای ما ندارند دیپورت میکنیم به کشور عزیزشون تا ببینیم کی ضرر میکنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم بعد از سقوط آزاد ارزش ریال دیگه خودشون دارن می رن لازم نیست زحمت بکشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
انشاالله از کی این دیپورت استارت میخوره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
الان این همه کارگر افغانی با تخصص دارن کار میکنن، کارای سختی که همین کارگرای ایرانی انجام نمیدن بعد جز ضرر چیزی نداشته؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
اون وقت شما حاضری به جای اونا کار کنی؟
کیوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
آب که سر بالا بره افغانی هم هفت تیر کش میشه ...
خدایا ما چرا این قدر بدبخت شدیم
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اعصابتان را بی جهت برای اظهار نظر یک فرد که معلوم نیست
حسين از بندرعباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بهترين راه استفاده از شيرين سازي آب خليج فارس و انتقال آن به مناطق مركزي ايران است كه هم صرفه اقتصادي دارد و هم منابع مطمئن و پايداري است وبسيساري از كشورها نيز از همين طريق مشكل خود را حل كرده اند
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این 3-4 میلیون افغانی در ایران چقدر اب مصرف میکنند اب اینها را باید خودشون تامین کنند یا بای بای
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تنها راه درست کردن سیاست خارجیمونه چقدر دشمن دشمن ودوست دوست الکی می کنیم بابا دو دو تا چهار تا اونی دوست ماست که برا ملت صرف داشته باشه و برعکس
بدبختی ما فقط از بیلیاقتی مدیراست هر چی امروز سرمون میاد از تنبلی های دیروزو پشت گوش انداختن خیلی چیزای مهم وچسبیدن به کلی کار الکیو بدرد نخوره بخدا من از اینده نزدیکمون میترسم
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ما هم همه افغانی ها رو که جز هزینه و ضرر چیزی برای ما ندارند دیپورت میکنیم به کشور عزیزشون تا ببینیم کی ضرر میکنه!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
انقدر در زمینه سیاست خارجی ضعیف عمل کردیم که افغانی ها هم به خودشون جرات دادن در مقابل ما که اینقدر بهشون خوبی کردیم گردن کلفتی کنند به قول معروف: شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیر میکشه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو قسمت نظرات یه همچین اخباری که روی سایتای خبری گذاشته میشه خدا رو شکر میکنم که ما هیچی نشدیم وگرنه به هیچ کس رحم نمیکردیم
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پس 3-4 میلیون افغانی تو ایران اب نمیخوان؟
برای چی چاپ نمیکنی؟!
آسو
|
Iraq
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این کاری که‌ افغانستان کرده‌ که‌ عین همون کاریه‌ که‌ ایران چند ساله‌ در مرد کردستان عراق میکنه‌
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
پاسخ این کار بسیار ساده است
ایران نیز باید تهدید کند در صورت چنین رفتاری... افغانی‌های مقیم ایران را اخراج خواهد کرد.
متأسفانه بد دنیایی شده به ه کسی لطف میکنیدر پاسخ به محبتهای تو به رویت پنجه میکشد....
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
این تازه اولشه. بذار یکی دو سال دیگه هم بگذره تا آن روی واقعی برادران افغانی نمایان شود.
حالا خیلی زوده
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فقط راهش وصل کردن دریای خزر به خلیج فارس اونوقت فوایدش دنیا رو متحیر خواهد کرد. فقط 60 میلیارد دلار هزینه داره دیشب حساب کردم. وایییی فکر کنید بشه چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حساب سرانگشتی کردی یاچی ؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خواب دوست من الآن یک بزرگراه سراسری از شمال به جنوب هنوز نداریم اونوقت این طرح چند سال طول بکشه خوبه ؟ ضمنا طبق مقررات بین المللی هیچ کشوری حق نداره جریان طبیعی رودها رو به نفع خودش مصادره کنه
علی آبادان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خدا وکیلی آدم از دیدن این همه کارشناس و نخبه احساس غرور و افتخار میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
حالا که افغانستان کرده :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یه جوری میگی انگار میخوای دو تا جوی آب رو به هم وصل کنی!
ناشناس
| Iraq |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اگه مقررات بین المللی میگه هیچ کشوری حق نداره مسیر طبیعی رودها رو به نفع خودش مصادره بکنه
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اصلا میفهمی چی میگی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
به دلیل ارتفاع بالای دریای خزر کلش خالی میشه؛حالا فهمیدی چی میشه نادون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
عزیز برادر اونوقت آب دریاچه خزر 28 متر میاد بالا چیزی از شمال نمیمونه و از این بابت همه دنیا احتمالا متحیر میشه
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایا میدانید ایران روزانه به ازای هر افغانی 4 دلار باید خرج کند یعنی در سال ما باید 4 میلیارد دلار برای افغانیها خرج کنیم علاوه بر مشکلاتی که از نظر امنیتی هم برای ما دارن تازه بیشتر هم میشود حالا باید اونا اینجوری با ما بکننن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
از بس به این افغانی ها رو داده اند آنها اینقدر پر رو شده اند.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
طبق معمول ادعاهای الکی و بی پایه و اساس
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
نیکی که ازحدبگذردنادان خیال بد کند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
از ماست که برماست!!!
اردوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یه زمانی تمام کشورهای جهان آرزوی دوستی با ملت ایران رو داشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
دولتی های ما و مسدولین فقط حرف می زنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مبارک مسئولین
jdhk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
در علوم سیاسی می گویند رفتار متقابل کشورها بازتابی از ظرفیت های اجتماعی انهاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
سلام تامین آب همین 75 میلیون نفر برای دولت مشکل است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فعلا تا تایید این خبر از سوی خبرگزاری های دیگه موضع گیری نمی کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اگر کمک های مالی خدومون ازشون برداریم وهری افغانی رو از کشور آریایی خدمون بیرون کنیم اون وقت حساب دستشون می آد
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
اظهارنظرهای مملو از اهانت همواره جزء از اداب و بخش از فرهنگ شما بوده و هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بخدازشته.اخه اگه مامهمان نوازیم این کارا جیه
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
گور باباشون
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
مرد حسابی به هم چه ربطی داره؟؟؟ هراتفاقی که تو سیاست ایران افغانستان میفته پای افغانیهای تو ایران رو میکشید وسط؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
فقط همین مونده بود افغانستان واسه ما قد علم کنه .چه بساطی داریم والا
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹