بازدید 30238
چهلمین سالگرد درگذشت بروس لی

40 سال از مرگ بروس لی گذشت

«بروس لی» در سال ۱۹۴۰ در سال اژد‌ها (Year of the Dragon) طبق تقویم طالع‌بینی چینی در یک بیمارستان چینی در چایناتون سانفرانسیسکو به‌ دنیا آمد. پدرش «لی‌هو‌چون» (ChuenLee Hoi) چینی بود، ولی مادر کاتولیکش «گریس‌هو» (Grace Ho) یک چینی آلمانی‌تبار بود. وقتی بروس لی سه ماه داشت، پدر و مادرش به هنگ‌کنگ برگشتند و بروس تا اواخر نوجوانی در هنگ‌کنگ ماند. نام کوچک بروس لی، جان فان (Jun Fan) بود.
کد خبر: ۳۳۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶ 21 July 2013
40 سال از مرگ بروس لی گذشتبروس لی، اسطوره هنرهای رزمی با فنون و مهارتش، چشم میلیون‌ها نفر را بر پرده سینما خیره کرد.‌ خیلی ها او را یکی از تأثیرگذارترین رزمی‌کاران قرن بیستم می‌دانند‌.

به گزارش  «تابناک»، وی با درخشش خود راه را برای رزمی‌کارانی مانند جکی چان و جت لی به پرده سینما باز کرد. بروس لی با نام کامل لی جان فن (Lee Jun-fan) هنگام مرگ در بیستم ژوئیه ۱۹۷۳ تنها ۳۲ سال داشت. او در حالی چهل سال پیش در هنگ‌کنگ چشم از جهان فروبست که به چهره‌ای نمادین تبدیل شده بود.
40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بازی در فیلم «اژد‌ها وارد می‌شود»، بیش از پیش موجب شهرت بروس لی شد. به بهانه زادروز «بروس لی»، اژدهایی ‌مرموزانه به کام مرگ رفت. بیست‌و‌هفتم نوامبر (ششم آذر) برابر ‌با زادروز «بروس لی» استاد هنرهای رزمی، بازیگر فیلم‌های رزمی، فیلسوف و بنیانگذار سبک جیت کان دو (Jeet Kune Do) است؛ از او به‌‌ تأثیر‌گذار‌ترین رزمی‌کار قرن بیستم و نماد فرهنگی یاد می‌کنند.

‌بروس لی یکی از اشخاصی بود که در آن زمان محبوبیت خاصی میان همه مردم داشت. فردی که دست‌هایش مانند تیغ عمل می‌کرد و در کونگ فو، بازی شهرتی جهانی یافته بود. در آن دوران بیشتر جوانان به ویژه پسر‌ها، اتاق‌های خود را با عکس‌هایی از بروس لی می‌‌آراستند. .

40 سال از مرگ بروس لی گذشت

بروس لی همچنین یک بازیگر ادیب و دانشمند بود. قدرت بازیگری بروسلی مرزهای سیاسی را در‌می‌نوردد‌ و دوست و دشمن را یکسان به دیدن فیلم‌هایش می‌کشاند. هنرنمایی‌اش تحسین همگان را بر‌می‌انگیزد. هر چند او نخستین بازیگر فیلم‌های رزمی نیست، ‌توانست شاهکارهای جاودانه‌ای در سینما از خود به جای گذارد. بروس‌لی هزاران بار مرگ را به چشم خود دیده بود. سال‌ها‌ ‌مرگ در پی او بود تا اینکه در روز شوم بیستم جولای ۱۹۷۳ در ‌۳۲ سالگی او را به کام خود کشید.

از زمانی که در نقش کاتو در سریال تلویزیونی زنبور سبز به شهرت رسیده بود، نام وی همواره همنشین مبارزه و مرگ شده بود. همواره شایعاتی پخش می‌شد مبنی بر اینکه او با ده نفر مبارزه کرده و پس از کشتن سه، چهار نفر از ولگرد‌ها و اوباش یا خودش‌ زخمی شده یا به قتل رسیده است. بروس از هیچ کس نمی‌ترسید. آن قدر به توانایی‌های خودش اطمینان داشت که از هیچ مبارزه‌ای رویگردان نبود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۱
انتشار یافته: ۲۲
روحش شاد
خاطره جونی مارو زنده کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
واقعاً اون باید بیاد بیرون از قبر تو چاش بخوابی
مردی استثنایی بود
کاراته باز؟! کی بروس کاراته باز بوده کونگ فو کار بود
چه روزگاری بابروس داشتیم یادش بخیرفقط ازمن شکست میخورد.........خههههههههه
روحش شاد.هنوزم عاشقشم.
روحش شاد واقعا بی نظیر بود.دیگه دنیا مثل اون پیدا نکرد
بنیانگذار بکس چینی روحش شاد
آقا بروس لی کاراته کا نبود و کونگ فو رشته تخصصی او بود. چینی ها خیلی روی این مساله تعصب دارند. خود ایشان هم به همین شکل نسبت به تفاوت کونگ فوی چینی م کاراته ژاپنی حساس بود.
بروس لی استاد کونگ فو بود، نه کاراته.
بروس لي كاراته كار بود ؟جونم كاراته كار؟ نه عزيزم كشتي كج كار مي كرد!!!!!!!!!!!!!!!
درود به روح همه جوانمردان
قبل از انقلاب فيلم بروسكي در سينما آتلانتيك كه نميدانم الان اسمش چي است هميشه شلوغ بود و كساني بودند كه 5 بار يك فيلمش را ديده بودند و بليط گير نمي آمد
ساعت 5 صبح رفتیم سینما بهمن صف ایستادیم تا بلیط سئانس اول گیرمون بیاد (فکر میکنم فیلم خشم اژدها بود)
امروز سالگرد وفات.. بروسلیه....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
توحرف نزن
واقعا یادش بخیر ، گودااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
کاراته بازی؟؟؟؟؟؟؟؟معلومه اصلا تو باغ نیستی تابی جووون!!!! احتمالا منظورت کونگ فوووو بود
بی نظیر بود و خیلی زود مرد
13 تا فیلم بازی کرد و برای همیشه ماندگار شد.
روحش شاد
الحق و الانصاف مثلش دیگه نیومد
واقعا ضایعه بزرگی برای دنیای سینما و کاراته در سال 1973 بود
بروسلی روحت شاد ویادت گرامی
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی