بازدید 33182
دومین تجمع چه فرجامی داشت؟

فیلم: نمایش اتحاد سینماگران ایران مقابل خانه‌ سینما

در این تجمع علی رغم آنکه مدیران خانه سینما، سینماگران را دعوت به آرامش می‌کردند، تعدادی از سینماگران قصد داشتند از در پارکینگ وارد ساختمان شوند اما این کار آنها با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد تا عسگرپور مجدداً سینماگران را دعوت به آرامش کنند. در روزی که داوودنژاد با آرامش ناظر ماجرا بود، برزیده به شدت مواضع تندی داشت و خواستار بازگشایی خانه سینما توسط سینماگران به هر طریق ممکن بود...
کد خبر: ۳۳۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲ 18 July 2013
دومین تجمع اهالی خانه سینما بدون تعیین زمانی برای برگزاری تجمعی تازه یا نتیجه گیری مشخصی به پایان رسید تا برگزاری مجمع عمومی سینما در ششم مردادماه به میزبانی ساختمان سمنان خانه سینما، متکی به رایزنی‌هایی باشد که در روزهای آتی انجام خواهد پذیرفت و آن گونه که مسئولان وزارت ارشاد امروز عنوان کرده‌اند تا آن زمان خانه سینما در اختیار گروه موسوم به «خانه سینمای 2» قرار نخواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»، در پی توافقی که میان سینماگران در پایان نخستین تجمع‌شان مقابل خانه سینما در روز سه شنبه 25 تیرماه برای جلوگیری از تصرف ساختمان این نهاد صنفی توسط گروه محدود نزدیک به وزارت فرهنگ و ارشاد صورت پذیرفت، قرار بر این شد که در صورت عدم تفاهم طی 48 ساعت و عدم رفع پلمب غیرقانونی وزارت ارشاد، برای بازپس گیری این نهاد، روز پنج شنبه 27 تیرماه تجمع دیگری با حضور سینماگران برگزار شود و تلاش شان را برای بازگشایی خانه سینما جنبه از مذاکرات بی نتیجه به اقدام عملی تغییر وضعیت دهند.

همانگونه که پیش بینی می‌شد، شمقدری در واپسین روزهای حضورش در سازمان سینمایی، حاضر به پس دادن خانه سینما و عقب نشینی از مواضعش نشد و در همین راستا امروز گردهمایی به مراتب بزرگ‌تر از تجمع روز سه شنبه در مقابل درب اصلی ساختمان خانه سینما برگزار شد؛ گردهمایی که جمعیت وسیعی از سینماگران، خود را به آن رساندند و اگر استمرار می‌یافت از جشنواره فجر پیشین به مراتب شلوغ تر می‌شد!

اصغر فرهادی، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، بهمن فرمان آرا، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی، حسن برزیده، پرویز پورحسینی، غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، الهام پاوه نژاد، سامان مقدم، رویا تیموریان، مسعود رایگان، وحید موساییان، فاطمه گودرزی، مریم بوبانی، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، مهرداد صدیقیان، محمد مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، مجتبی راعی، قاسم زارع، حمیرا ریاضی، محمدعلی سجادی، کمال تبریزی، شهرام مکری، مهرداد فرید، ستاره اسکندری، جواد نوروزبیگی،منوچهر شاهسواری، محمد پیرهادی، پگاه آهنگرانی، امیر اثباتی، ابراهیم مختاری، ژاله صامتی، مهدی رحمانی، مهران کاشانی، مجید برزگر، مجتبی میرطهماست، سپیده عبدالوهاب، علیرضا داوودنژاد، رضا داوودنژاد، محسن هاشمی، بیژن امکانیان، صابر ابر، هانیه توسلی، مهرشاد کارخانی، عزیزالله حمیدنژاد، حسین محجوب، علی دهکردی، خسرو دهقان، جعفر دهقان،‌ بهروز شعیبی، جعفر صانعی مقدم، مهدی فخیم زاده، عزیز ساعتی، پیمان قاسمخانی، سیف‌الله صمدیان، پارسا پیروزفر، داریوش اسدزاده، رضا درمیشیان، سروش صحت، کامبوزیا پرتوی، رهبر قنبری، کیوان کثیریان، ابراهیم شیبانی، امیرحسین علم الهدی، مازیار میری، بیژن میرباقری، رسول صدرعاملی، عبدالله اسفندیاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و ... از جمله سینماگران حاضر در این تجمع بودند.

فیلم: نمایش اتحاد سینماگران ایران مقابل خانه‌ سینما

در این تجمع علی رغم آنکه مدیران خانه سینما، سینماگران را دعوت به آرامش می‌کردند، تعدادی از سینماگران قصد داشتند از در پارکینگ وارد ساختمان شوند اما این کار آنها با ممانعت نیروی انتظامی مواجه شد تا محمدمهدی عسگرپور مجدداً سینماگران را دعوت به آرامش کنند. در روزی که داوودنژاد با آرامش ناظر ماجرا بود، برزیده به شدت مواضع تندی داشت و خواستار بازگشایی خانه سینما توسط سینماگران به هر طریق ممکن بود و ادبیات تندی را نیز به کار گرفت که البته از سوی کیانیان و پرستویی دعوت به آرامش شد تا در فضایی آرام، مطالبات سینماگران پیگیری شود.

سپس پرویز پرستویی و فرهاد توحیدی که برای مذاکره رفته بودند، به خانه سینما بازگشتند و خبر دادند که شمقدری با آنها توافق کرده که بلافاصله در گفت و گویی با رسانه‌های آنلاین برخی خواسته‌های اهالی خانه سینما از جمله مجمع عمومی 6 مردادماه را بپذیرد اما با گذشت ساعتی، متن مصاحبه شمقدری نه تنها تاکید بر مواضع گذاشته اند که حتی یک خیز رو به جلو بود تا سینماگران با عدم پذیرش مواضع این شخص، خواستار مذاکره مستقیم با رئیس جمهور یا یک مقام ارشد تر از وزیر ارشاد شدند و اعلام کردند تا زمان انجام چنین مذاکره‌ای و دستیابی به یک توافق منطقی برای بازگشایی خانه سینما، عقب نشینی نخواهند کرد.

این تجمع که به تحصن اهالی سینما مبدل شده بود و با افزایش لحظه به لحظه تعداد سینماگران حاضر در آن، می‌رفت که به یک جریان دامنه دار تبدیل شود که وزیر فرهنگ و ارشاد را در واپسین روزهای مسئولیتش، از کار بی کار کند، در نهایت با پادرمیانی سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران به پایان رسید و قرار شد طبق اعلام سردار کارگر، تا زمان حل اختلاف بین هیات مدیره خانه سینما و سازمان سینمایی، حفاظت از خانه سینما با نیروی انتظامی باشد و در واقع تصرف خانه سینما توسط مدعیان تازه عملاً منتفی شد.

سردار ساجدی‌نیا نیز به سینماگران قول داد: از منظر پلیس من به شما اطمینان می دهم تا 6 مرداد این مکان دست کسی نمی‌افتد و ما نیروی پلیس را تا آن روز در اینجا مستقر خواهیم داشت و این اطمینان را به شما می دهیم که تا 6 مرداد هیچ کس وارد ساختمان نشود تا تصمیم گیری ها صورت گیرد. با توجه به گرما من از شما خواهش می کنم به منزلتان بروید تا تصمیم لازم گرفته شود. درباره بحث هایی که عنوان می شود نمی توانم اظهارنظر کنم چون باید بررسی شود. 

در آخر نیز محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما از همه هنرمندانی که به یک باره مقابل خانه سینما تجمع کرده و از حریم کانون صنفی‌شان حراست کردند، تشکر کرد و متذکر شد: ما 6 مرداد ماه ساعت 10 صبح در این مکان مستقر می شویم و بعدازظهر نیز مجمع عمومی (خانه سینما) برگزار می کنیم.

البته مشخص نیست فرجامی که عسگرپور در پایان این تجمع مطرح کرد، عملی شود و بعید نیست تا ششم مردادماه بود که تنها ده روز تا فرا رسیدنش باقی مانده، اتفاقات نامترقبه‌ای دیگری رخ دهد و معادلات پیرامون خانه سینما بار دیگر دستخوش تغییر شود و البته در این ارتباط موضع "عملی" بالادستی‌های شمقدری که تاکنون در حد حرف بوده، می‌تواند تاثیرات اساسی داشته باشد. به هر صورت تجمع دوم سینماگران حتی اگر بی نتیجه نیز تلقی شود، نمایش کم سابقه اتحاد سینماگران ایران مقابل خانه‌ سینما بود؛ اتفاقی که اوجش را با جمع آوری کارت‌های عضویت خانه سینما شاهد بودیم.

گزارش کامل تجمع امروز را که در نهایت به نمایش اتحاد سینماگران ایران مقابل خانه‌ سینما مبدل شد، در «تابناک» تماشا می‌کنید؛ با این توضیح که به دلیل کثرت نمایندگان رسانه‌های گروهی و همچنین فشردگی جمعیت، کیفیت بخشی از این فیلم، مطلوب نیست.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۸
تجمع غیر قانونی و شعار قانون سر دادن !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
منفی ها خودش جوابت رو داد!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
قانون خواست اکثریت مردم است نه 4 تا جمله که به نفع گروهی خواست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
بستن غیر قانونی همین جواب رو میخواد همونطور که ....
امیدوارم هر چه زودتر شاهد برآورده شدن خواسته های مشروع تمامی صنوف و به ویژه سینماگران باشیم.
اگه نظر بد بدم
آقای شمقدری میاد
.
.
.

دهن منو پلــــمـپ میکنه


پس بهتره هیـــچی نگم
همون= ( همه چیز گل بلبل )
زنده باد هنر
آقای شریفی نیا کجا تشریف داشتند ؟!!!!!!!
راستی اون چشم آبی های سینما که یک شبه وارد سینما شدن و بار خودشون رو بستن و همینطور اونایی که ادعا میکنن معدل بازیگری سینمای ایران رو با حضورشون بالا بردن (!!) کجا بودن؟ چرا نبودن توی این 2 روز؟ الان خودشون رو جزء سینماگران نمیدونن یا خبری دیگه است؟
اتحاااااااااااااد
اتحااااااااااااد
رمز پیروزیست
درود بر برادر شمقدری که به راستی سینما از تولیدات مستهجن پاک نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
کاری که شمقدری با خانه سینما کرد ، خود بزرگترین فیلم ... بود ، اخلاق که فقط برای فیلم ساز نیست مسوول باید بیش از دیگران بر اخلاق و درستکاری پایبند باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
...
ما سینمای رانت باز (پروژه لاله) با میلیاردها تومن پول بیت المال نمیخوایم
ای کاش این اتحاد و همبستگی یک سال پیش که ای موضوع مطرح شد انجام میشد تا هیچ گاه شاهد بسته شدن درب خانه سینما نبودیم البته فکر میکنم اگر شمقدری بسته نگه دارد روحانی با کلیدش درب را باز خواهد کرد !
باید خانه سینما را از وجود افراد خودفروخته وابسته به بیگانگان پاک نمود.
آفرین بر این اتحاد .
در عجبم که چرا یکی از کسانی که توسط آقای احمدی نژاد یه شبه به پست و مقام رسیدن حالا دیگه واسه ایشون و دستوراتش تره هم خورد نمکنن؟؟
اون از وزیر علوم و مساله برکناری رییس دانشگاه تهران اینم از وزیر ارشاد!!!
وقتی به یاد دکتر عارف می افتم که چطور با یک دست خط از آقای خاتمی به نشونه احترام برای اون بزرگوار سر تعظیم فرود آورد می فهمم چقدر فرق بین دکتر حمدی نژاد و تیمش با آقای خاتمی و اطرافیانش وجود داره.
جداي از همه مسائل ايجاد شده در مورد خانه سينما ، اين حركت رسانه ها بسيار خوب و قابل تقدير است كه اخبار مختلف من جمله اعتراضات و مطالبات به حق مردم از طريق رسانه هاي داخلي بازتاب داشته باشد تا اين كه هرگونه اخباري اعم از صحيح يا كذب را از طريق رسانه هاي بيگانه پيگيري كنيم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار