بازدید 38540

مافیا عامل گرانی داروست

تهیه دارو در بازار ناصرخسرو، نشان دهنده وجود مافیای دارو و نبود نظارت‌ قوی برای جلوگیری از فعالیت این گروه‌هاست که متأسفانه چند سالی است، آن را می‌بینیم که این مافیا بازار دارو را به دست گرفته و مانع از رسیدن درست و بهنگام دارو به دست بیماران می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱ 15 July 2013
مافیا عامل گرانی داروستصبح دیروز، شصت نفر از خانواده‌های بیماران مبتلا به «نقص ایمنی» به دلیل گران شدن قیمت داروهای این بیماران، جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

‌به گزارش «تابناک»، با شنیدن سخن این افراد، انگار دنیا روی شانه‌هایت سنگینی می‌كند. مادران، پدران، خواهران یا برادرانی كه علاوه بر رنج بیماری خود یا نزدیكانشان،‌ باید با نایابی، كمیابی و یا چند برابر شدن بهای دارو تا چند ماه یا شاید هم چند هفته و روز، دست و پنجه نرم كنند.

مادري ‌که فرزند‌ ده ساله‌اش به بیماری نقص ایمنی نوع «بروتون»مبتلاست، می‌گوید: باید هر دو هفته یک بار، داروی فاکتور 7 به پسرم تزریق شود که تاکنون ماهیانه چیزی نزدیک به سیصد تا چهارصد‌ هزار تومان برای تهیه داروی او می‌پرداختیم، ولی اکنون بهای دارو به دو میلیون تومان رسیده است. اگر دارو را برای فرزندم تهیه نکنیم به مشکل حاد تنفسی و عفونت‌های پی‌درپی در اعضای بدن دچار می‌شود تا جایی که‌ شاید فرزندم را از دست بدهم.

در این باره رسول خضری ‌‌با انتقاد از بازار آشفته دارو و مشکلاتی که گریبان مردم را گرفته است، گفت: متأسفانه دولت هیچ‌ گونه نظارتی بر بازار دارو، از جمله دارو‌های کمیاب ندارد.

وی با بیان اینکه زندگی برخی بیماران، بسته به همین دارو‌های کمیاب است، گفت: این که کشور ما ‌را نا‌جوانمردانه ‌تحریم دارو کرده‌اند، شکی نیست، ولی چیزی که بیش از هر چیز دیگری در این میان دیده می‌شود، نبود مدیریت دولتی است که به این آشفته بازار دامن می‌زند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: داروهایی که وجود دارد، به جای آن که در داروخانه‌ها باشد و عادلانه پخش شود، متأسفانه به دست مافیای دارو می‌افتد و سپس در بازار سیاه و با بهایی گزاف به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی افزود: این در حالی است که دارو برای بیماران خاص به اندازه غذا بسیار ضروری است؛ بنابراین، دولت باید همچنان که بخشی از بودجه را برای مواد غذایی ضروری مانند گندم و کنجاله اختصاص داده، بخشی از بودجه را نیز در اختیار حوزه سلامت بگذارد.

این نماینده یادآور شد: اکنون با حذف ارز مرجع، افزایش قیمت دارو اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و با اینکه دولت گفته ‌که مابه‌التفاوت قیمت دارو را به صورت یارانه به حساب فرد بیمار می‌ریزند، این هم نمی‌تواند معضل دارو را حل کند،‌ زیرا اگر این یارانه‌ نقدی و در حساب بیمار باشد، فرد پیش از آنکه از آن برای خرید دارو استفاده کند، مبلغ را هزینه زندگی می‌کند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد: امروزه آنقدر معضل کمبود دارو در کشور محسوس است که مسئولان وزارت بهداشت نمی‌توانند به آسانی از رفع آن خبر دهند. ‌هم‌اکنون بیماران برای تهیه دارو با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه افزون بر معضل کمبود دارو، دیرکرد در ارایه دارو نیز بیماران را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، تصریح نمود: گاهی دارو با دیرکردهای چند ماهه به دست بیماران می‌رسد و این امر برای بیماران سرطانی و خاص دردسر‌آفرین شده است.

خضری، نبود مدیریت درست در ترخیص داروهای دپو شده در گمرک را از علت‌های اصلی کمبود دارو در کشور خواند و گفت: به علت معطلی برخی از این داروها در گمرک، مهلت تاریخ مصرف آنها در معرض خطر است که همه اینها، از مدیریت ناکارآمد سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان این که بسیاری از بیماران، داروی مورد نیاز خود را از ناصرخسرو می‌خرند، ادامه داد: هنگامی که بیمار داروی مورد نیاز خود را در معتبرترین داروخانه‌های کشور پیدا نمی‌کند، ناچارا به بازار ناصرخسرو سر می‌زند و در عین ناباوری، داروی موردنظر را پیدا کرده و آن را با سه برابر قیمت تهیه می‌کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌ گفت: تهیه دارو در بازار ناصرخسرو، نشان دهنده وجود مافیای دارو و نبود نظارت‌ قوی برای جلوگیری از فعالیت این گروه‌هاست که متأسفانه چند سالی است، آن را می‌بینیم که این مافیا بازار دارو را به دست گرفته و مانع از رسیدن درست و بهنگام دارو به دست بیماران می‌شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۱
خدایا شفابده کل مریضای دنیاراولباس عافیت برتن تمام مسلمین بپوشان آمین یارب العالمین
یک ماهه دنبال آمپولی میگردم که قحط شده. hcg5000 کسی هست به داد برسه؟
ارتباطی به ناصر خسرو و گرون فروشی داروخانه نداره این وارد کننده است که وارد میکنه و گرون به داروخانه و ناصر خسرو میده
وجود مافیا و دستهای پشت پرده موضوعی نیست که قابل کتمان باشد اما ناتوانی مقامات مسئول در امر تهیه و توزیع دارو و تغییرات متعدد در امر قوانین و گاها نوع برخودهای تنگ نظرانه و کوتاه متصدیان این امر مهم باعث به چالش کشیده شدن موضوع سلامت شده است .باید توجه داشته باشیم بیمار نباید هیچکونه نگرانی از تهیه دارو و............ داشته باشد. راستی چرا بیش از 6ماه است دارو در گمرگ مانده و ترخیص نمی شود. چرا طلب فروشندگان دارو پرداخت نمی شود و چرا علاوه بر تحریمی که دشمن بر ما اعمال می کند عملکرد خود تحریمی دست از اقتصاد و بخصوص در این مقوله بر نمدارد و خودمان هر روز با وضع قوانین متعدد و گاه متضاد شعله را شعله ورتر می کنیم
مافياي دارو و پزشك سالهاست در اين كشور ريشه دوانده علي رغم فارغ التحصيلي هزاران پزشك در سال هزينه درمان كاهش نيافته اما فارغ التحصيلان ساير رشته ها از جمله مهندسي به كارهاي ساده و در حد ديپلم روي مي آورند. اما پزشكان بسياري با در آمدهاي بسيار زياد در اين كشور وجود دارند كه براي خرج كردن پول هر سال چند بار به خارج از كشور سفر مي كنند. و ...
قیمت دارو واقعا گران شده است. دیروز یک خانمی با بچه کوچکش وقتی داروخانه قیمت داروهاشونو گفت،با نگرانی گفت آقای دکتر فعلا دفترچه را بدهید تا بعدا. دست بچه مریضش را گرفت و با رنگ پریده داروخانه را ترک کرد. چرا ؟ خواهشن به دادقشر آسیب پذیر برسید.
مردم را نابود كرد گرانى و افزايش قيمتها واقعا گرانى انتظار كسي را نمى كشد و ما را از پا انداخته
من تا دوهفته پیش قرص پلاویکس که برای بیماران قلبی مصرف میشود را 504000 ریال میخریدم ولی دیروز 92/04/24 خریدم 896000 ریال واقعا " کجا داریم زندگی میکنیم وازکجا باید آورد . تعداد هربسته 28 عدد است وروزانه باید یکعدد مصرف کرد . کی پاسخگو است ؟
خدايا شفا بده تمام مريضان را به حق همين ماه عزيز و پربركت
روش جالب محاسبه قيمت دارو در داروخانه:
1. روي برگه بيمه ويژه داروخانه:
- قيمت دارو
- فرانشيز بيمه
- حق فني
جمع
2. روي برگه بيمار (مبلغي كه بايد بپردازد):
- قيمت دارو (قيمت پيشين بدون افزايش جديد قيمت ها)
- فرانشيز بيمه
- حق فني
- ميزان افزايش قيمت دارو (با قيمت جديد)
جمع
اين جمع نه تنها فرانشيز و تخفيف را صفر مي كند و يا به حداقل مي رساند؛ بلكه بيمار بايد هزينه را به صورت تقريبا آزاد و گران بها بپردازد.
با سلام ....
با بگم که با اجرای پزشک خانواده ..... و نواقص زیادی که این طرح داره ..!!! ما که فقط داریم پول ویزیت و دارو را آزاد می پردازیم !!!
آخه چرا واسه این طرح غلط و پرازایراد که فقط افراد کم درآمد و آسیب پذیردارن متضررمی شن !!!
اشکالاتی عمده ای که در این طرح هست !!
شامل ****
1-پزشک معتمد فقط و فقط در ساعات اداری بوده و در ساعات غیر ادرای در همان درمانگاه که ثبت نام کردیدخیلی راحت با وجود داشتن دفترچه وجه آزاد می گیرند !!!!
که این خنده دارترین نکته این طرحه !!یعنی شما باید تو ساعت اداری مریضه بشین

2-شما برای ثبت نام حداقل سه بار به میزان 2-الی 3 ساعت وقت برای این کار صرف می شود !!!
3-برای پزشک متخصص با وجود مهر پزشک خانواده هیچ پزشکی طرف قرار دادبا این طرح نبوده و داروخانه و پزشک متخصص خیلی راحت از اون چه فکرشو بکنی با مبلغ 40الی 50 توان دارو ازتون می گیرن !! شاید این توری برای اونا خیلی بهتره هم شده !!!!
4-یکی نیست بیاد بگه منی که هرماه 90هزارتومان پول بیمه پرداخت می کنم ... چرا با این قوانین که گذاشتن حق ندارم ازبیمه ام استفاده کنم ... و اگه دست پزشکان باشه چند برابر تعرف هم ازما پول بگیرند کسی حق اعتراض را نداره !!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی