بازدید 77008

جزییات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که از امروز اجرایی می‌شود

از نزدیک دو هفته پیش، باراک اوباما‌ رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش‌نویس تحریم جدیدی علیه ایران را ‌امضا کرده ‌که قرار است از امروز بر پایه برنامه‌ اجرایی شود. بنا بر گزارش‌ها، تحریم‌های جدید آمریکا، قرار است حوزه‌های وسیع‌تری را در بر گرفته و برخی صنایع ایران همچون صنعت خودرو نیز به آن افزوده شده است.
کد خبر: ۳۲۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ 01 July 2013
جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که از امروز اجرایی میشود
از نزدیک دو هفته پیش، باراک اوباما‌ رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش‌نویس تحریم جدیدی علیه ایران را ‌امضا کرده ‌که قرار است از امروز بر پایه برنامه‌ اجرایی شود.  بنا بر گزارش‌ها، تحریم‌های جدید آمریکا، قرار است حوزه‌های وسیع‌تری را در بر گرفته و برخی صنایع ایران همچون صنعت خودرو نیز به آن افزوده شده است.

به گزارش «تابناک»، امروز یکم جولای سال 2013 میلادی، مصادف است با زمانی که در یک سال پیش اتحادیه اروپا و آمریکا، تحریم‌های اقتصادی و نفتی را علیه ایران اجرایی کردند. در سالگرد آغاز تحریم‌های جدید، قرار است از امروز تحریم‌های دیگری علیه ایران اجرایی شود؛ تحریم‌هایی که طرح پیش‌نویس آن چندی پیش به امضای باراک اوباما رسیده بود.

این تحریم‌ها قرار است بر تحریم‌های سابق افزوده شده و بنا بر آن، پیش‌بینی شده ‌که شرکت‌های غیر آمریکایی نیز ـ که به تجارت با ایران پرداخته یا به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک کنند ـ ‌مشمول تحریم آمریکا شوند.

بنا بر قانون اجرایی 13645 جزيیات تحریم‌های جدید آمریکا به شرح زیر است:

تحریم پول ملی ایران: نهادهای مالی خارجی که اقدام به تسهیل یا هدایت نقل و انتقالات مالی مربوط به خرید‌های خارجی ایران یا ریال ایران ‌یا اقدام به معامله پایاپای ارزی و ابقای حساب‌های بانکی با ارقام بالا کنند، مشمول تحریم آمریکا خواهند بود.

تحریم حمایت کنندگان از شرکت‌های ملی ایران: هر فردی که در فراهم آوردن مواد اولیه، تکنولوژی و خدمات مورد نیاز برای نهادها و شرکتهای ملی ایرانی شرکت داشته باشد، ‌تحریم‌ خواهد شد. این بند از تحریم ضمن وسعت بخشیدن به تحریم افراد در بعد فرامرزی، نقل و انتقالات به شرکت‌های دولتی ایران را نیز در بر می‌گیرد.

تحریم بخش خودروی ایران: هر فرد یا نهادی که مستقیم یا غیر مستقیم در معاملات یا فروش خودرو و قطعات مورد استفاده در صنعت خودرو‌سازی ایران درگیر باشد، مشمول تحریم خواهد بود. این معاملات شامل معامله کالاهایی که در صنعت خودروی سبک و سنگین، موتور سیکلت یا هر وسیله نقلیه دیگر بشود نیز هست.

تشدید تحریم صادرات پتروشیمی و نفت: قانون تحریم 13622 که در جولای سال گذشته به اجرا درآمد، شامل تحریم افرادی بود که‌ ‌در نقل و انتقال و معاملات محصولات پتروشیمی و نفت ایران حضور کارآمدی داشتند. تحریم جدید و قانون 13645 ضمن تشریح و شفاف سازی تحریم سابق، هر شرکت یا شخصی را که در حمل و نقل و بازاریابی این محصولات فعال باشد، نیز‌ تحریم‌ خواهد کرد.

تحریم جدید همچنین به شفاف سازی در برخی حوزه‌ها و تحریم‌های سابق نیز پرداخته است. در ماه‌های اخیر، وزارت خارجه آمریکا، تلاش بسیاری برای شناسایی و تحریم شرکت‌های غیر آمریکایی که اقدام به همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌ها می‌کنند، داشته است.

بنا بر قانون جدید، شرکت‌هایی که پس از تاریخ یکم جولای (امروز) اقدام به تجارت با ایران کنند، ضمن خطر تحریم احتمالی آمریکا با ریسک‌های تجاری زیر نیز روبه‌رو می‌شوند:

* محرومیت از خدمات بیمه‌ای شرکت‌هایی که ریسک تحریم را نمی‌پذیرند.

* عدم پذیرش از سوی بانک‌هایی که نقل و انتقال مالی با ایران را تحریم کرده‌اند.

* قوه قاهره نهادهای مالی قانونی برای فسخ قرار‌داد با افرادی که احتمال یا قطعیت فعالیت آنها با ایران مشخص شده است.

گفتنی است، بنا بر گزارش‌ها، از نزدیک دو هفته گذشته که این قانون به امضای اوباما رسیده، به شرکتهای غیر آمریکایی فرصت داده شده بود تا سیاست‌های خود را برای تطبیق با تحریم‌های جدید تغییر دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۰۹
انتشار یافته: ۱۱
حرامزاده تر از آمریکاییها توی این دنیا نیست.
خدا نابودشون کنه
مرگ برآمریکای جهان خواروجنایتکار.لعنت خداوتمامی مستضعفان جهان نثارشان باد.
مرگ بر امریکا و سردمداران امریکا
آمریکا کم کم داره صدای ناله هات از اعماق وجودت به گوش میرسه !!! نمی تونی کاری از پیش ببری تحریم می کنی ؟؟!! به زودی خواهد آمد اون روز که گردن ، گردن کلفت هایی مثل توی با 300 سال تمدن زیر زانوی ما باشه !!!
ما ملت مثل شیر پشت دولت می مانیم و مذاکره هم نمی کنیم.
یاحق
امریکا باید این تحریمها را عقب میانداخت تا مجالی به اقای روحانی دهد . ولی امریکا نشان داد که خیلی فکرهای پلیدی در سر داره و باید این را بداند که کور خونده. مرگ بر امریکای ظالم
سلام
ما هم مي توانيم با خريد محصولات اَپِلْ از كشور دوست ايالات متحده آمريكا حمايت كنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
در راستای همکاری این کار هم بد نیست.
واقعآً باید خجالت کشید
واقعا که مرگ بر آمریکا. آمریکا هر تحریمی که شکل می دهد به مردم عادی صدمه می زند . بنده به این نتیجه رسیده ام که آمریکا دشمن ملت ایران است و می خواهد دشمنی خود را ادامه دهد.
به درك .....ما كوتاه نميايم تا چشتون درآد
تحریم , تحریم, تحریم ,که چی بشه دارو گرانترشده مواد غذائی گرانتر شده هزینه مسافرت گرانتر شده پس در حقیقت تحریم فقط برای ملت ایران هست و بس ولی به کوری چشم دشمنان این ملت در مقابل ظلم وستم زانو نمیزند چون که مولایش حسین (ع ) میباشد پس مرگ بر یزید زمان آمریکا وبه امید موفقیت دولت آقای دکتر روحانی
امریکا به این تحریمهای ظالمانه ویه طرفه ثابتکرده ه بااین ملت دشمنی داردواهل هیچ مذاکره ای هم نیست حداقل صبر میکرد تا دولت جدید بیاد سر کار .اینتحریمهافقط داره به مردم فشار میاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی