بازدید 1672

كشور ورزش نمي كند

کد خبر: ۳۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۳ 15 January 2009
با سقوط 3 پله اي فوتبال كشور در رده بندي جهاني فوتبال بار ديگر افكار عمومي را به سوي عملكرد دستگاه طويل و عريض ورزش كشور سوق داد و عملكرد اين دستگاه از سوي كارشناسان مورد سوال قرار گرفت.

یکی از بینندگان تابناک در پیامی برای این سایت با ذکر مطلب فوق در ادامه نوشت: سازمان تربيت بدني از دستگاه هايي است كه علاوه بر آن ناكامي هاي پي در پي در عرصه هاي جهاني و اعزام هاي مكرر تيم هاي ورزشي به تورنمنت ها و اردوهاي خارجي كه اغلب نتيجه قابل توجهي براي ورزش كشور در پي ندارد ، از ناكامي هاي ديگر در عرصه ورزش است.

اينكه چرا سازماني كه سطح آن معاونت رياست جمهوري است به اين مشكلات دچار شده ، بايد ريشه آن را در ساختار علمي اين دستگاه پيگيري كرد.

با كمال تاسف نگاه ورزش كشور همواره به آن سوي مرزها بوده و هميشه سعي در برقراري تعادل با سطح ورزش جهاني را مد نظر قرار مي دهد و اين موضوع موجب شده كه تنها راه حل مشكلات ورزش كشور را بكارگيري مربي و تكنولوژي خارجي دانسته و دقيقا از اين ديدگاه است كه همواره ناچاريم هزينه هاي سنگيني را كشور تحميل كنيم و البته نتيجه اي هم بدست نياوريم زيرا ابزار لازم و دانش كافي براي ارتقاء ورزش كشور را در اختيار نداريم و متوليان امر سعي مي كنند با تزريق بودجه هاي ميلياردي بدنه فربه ورزش كشور را سامان بخشند

نكته قابل توجه ديگري كه در سازمان تربيت بدني به عنوان زخم كهنه همواره ورزش دوستان را رنج داده ، توجه غيرمنطقي به به برخي رشته ها و بي توجهي و بي مهري به برخي ديگر رشته هاي ورزشي است.

فوتبال در كشور هواداران بي شماري دارد و البته هيجان آن قابل مقايسه با بسياري از رشته هاي ورزشي ديگر نيست اما واقعيت اين است كه اين ورزش بومي كشور نيست وفرهنگ آن متاثر از فرهنگ بيگانه و تفكرات متوليان آن نيز وارداتي است.

حضور ورزشكاران ايراني در تيم هاي خارجي و دعوت سازمان تربيت بدني براي حضور آنان در يك يا چند فصل در كشور و پرداخت مبالغ هميشه سري به اين افراد و استخدام مربيان خارجي گوياي اين واقعيت تلخ است كه برخي متوليان ورزش دچار خود كم بيني شده و پتانسيل هاي كشور در زمينه ورزش را ناديده انگاشته اند.

ايران در بسياري از ورزش هاي انفرادي نظير كشتي و وزنه برداري كه ريشه در فرهنگ ملت ايران دارد، مي تواند در سطح جهان حرف براي گفتن داشته باشد و تنها همين دو رشته كافي است كه افتخارات جهاني را براي ورزش كشور به ثبت برساند و اخبار ناخوشايند سقوط چند پله اي كشور در سطح جهاني را شاهد نباشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار