بازدید 12543

حزب الله تونس اعلام موجودیت کرد

کد خبر: ۳۲۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴ 27 June 2013
حزب الله تونس به عنوان یک تشکل و نهاد سیاسی اعلام موجودیت کرد. از آنجا که دولت تونس از فعالیت این حزب با توجه به علت تشابه اسمی با حزب الله لبنان جلوگیری کرد، این حزب به حزب امت تغییر نام و وعده داد از مبانی فکری خود دفاع و محافظت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیف الدین العجیلی، دبیرکل حزب الله تونس گفت: در اندیشه و تفکر ما یاد و نام خدا بر هر چیز دیگری اولویت دارد. الگوی ما در این راه، اندیشه های حزب الله لبنان و امام موسی صدر در ایجاد وحدت بین شیعیان است.

حزب امت در تفکر و اندیشه خود هیچ تفاوتی بین دین و سیاست نمی بیند و بر ضرورت وحدت تمامی مسلمانان در سرتاسر جهان تاکید می کند.

خالد شوکات، تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن استقبال از تشکیل حزب امت نسبت به وضعیت حساس منطقه پس از وقوع انقلاب در کشورهایی مانند مصر و تونس، هشدار داده و خواستار پرهیز از اقدامات تروریستی و انجام حرکات غیرعاقلانه می شود.

خالد شوکات، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اوضاع در کشورهای عربی مانند تونس و مصر بحرانی است و تقویت اندیشه های تکفیری و افراطی و ظهور گروه های جهادی وهابی تهدیدی جدی علیه همزیستی مذاهب و نزدیکی اهل تسنن و تشیع محسوب می شود.

سیف الدین العجیلی رهبر حزب امت هم اکنون به فکر ایجاد ارتباط با حزب الله لبنان و تهران در زمینه های فرهنگی، ادبی و اندیشه ای است.

محبت و دوستی در راس آرمان ها و تفکرات حزب الله تونس قرار دارد. این حزب خواستار خودداری از تندروی، خشونت و دست زدن به اقدامات تروریستی شده و دوستی با اهل بیت رسول اکرم (ص) و دشمنی با شیطان را به عنوان اصلی ترین اولویت فکری خود برگزیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل