بازدید 16037

شادی گسترده بعد از اول‌شدن خواننده اهل غزه

با اعلام پیروزی محمد عساف، خیابان‌های شهرهای فلسطین غرق شادی و سرور شدند و مردم در خیابان ها به شادی و رقص و پایکوبی پرداختند. خبرنگار رویترز هم می نویسد: شادی در خیابان‌های فلسطین شبیه شادی‌های عید فطر یا فینال جام جهانی بود.
کد خبر: ۳۲۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ 23 June 2013
«محمد عساف» هنرمند ترانه خوان فلسطینی توانست در مرحله نهایی مسابقه تلویزیونی «عرب ایدل» پیروز شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این برنامه رکورد پربیننده ترین برنامه تلویزیونی در جهان عرب را به خود اختصاص داده است.

بسیاری از مردم در شهرها و اردوگاه‌های غزه و کرانه باختری از طریق مانیتورهای بزرگ در خیابان‌ها و مراکز پرتجمع، مسابقه نهایی عرب ایدل را پیگیری می کردند.

این برنامه از 13 فروردین با حضور 13 شرکت کننده از کشورهای مختلف عربی در بیروت آغاز و در آخرین مرحله به سه نفر یعنی احمد جمال از مصر، فرح یوسف از سوریه و محمد عساف از غزه رسید اما عساف توانست بیشترین آرای مردم را کسب و عنوان عرب ایدل را نصیب خود کند.

با اعلام پیروزی محمد عساف، خیابان های شهرهای فلسطین غرق شادی و سرور شدند و مردم در خیابان ها به شادی و رقص و پایکوبی پرداختند.  خبرنگار رویترز هم می نویسد: شادی در خیابان های فلسطین شبیه شادی های عید فطر یا فینال جام جهانی بود.

شادی در فلسطین پس از پیروزی «محمد عساف»

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد که پیروزی عساف برای ملت ما در مسیر تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس، افتخار آمیز است.

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی نوشت: دیگر از فلسطين تنها صداي تانک و گلوله شنیده نمی شود. بعد از سال های پر از جنگ و خونريزي، صداي يک جوان فلسطيني همه چيز را تغيير داد. جواني كه توانست با صدايي كه تحسین و تعجب همه را برانگيخت؛ تصوير فلسطين را در ذهن ها تغيير دهد.

«محمد عساف» از اردوگاه خان يونس در منطقه غزه توانست رتبه نخست مسابقه «عرب ايدل» را به دست آورد. او با اينكه تنها 22 سال دارد اما صدايش چنان پخته، زيبا و قوي است كه طرفداران بسياري دارد.

شايد بتوان این حادثه را یکی از اتفاقات بسيار مهم براي فلسطيني ها دانست. اتفاقي كه توانست فلسطين را نه به دليل جنگ و درگيري بلكه به دلیل معرفی ستاره جدید ترانه سرایی و موسیقی از اين سرزمين به جهان، بر سر زبان ها بیاندازد.

«عرب ايدل» مسابقه‌اي است كه با تست گرفتن از جوانان عرب در كشورهای مختلف برای شناسايي استعدادهاي پنهان آواز خواندن آغاز شد و در نهايت براساس رای بینندگان از طریق ارسال اس ام اس يک نفر به عنوان «عرب ايدل» يا  «محبوب عرب» انتخاب شد. راه يافتگان به مرحله نهايي علاوه بر مشهور شدن، از حمايت‌هاي مالی براي ادامه كار در زمينه ترانه سرایی و موسيقي بهره مند مي شوند.

برنامه عرب ایدل در روزهای پایانی هر هفته از شبکه ام بی سی در بیروت پخش می شد.

شادی در فلسطین پس از پیروزی «محمد عساف»

او در آخرین برنامه از عرب ایدل با دو شرکت کننده از سوریه و مصر رقابت كرد. در این راي‌گيري‌ها مردم در 22 کشور عربی از طریق پیامک به یکی از شرکت‌کنندگان رای می دادند ولی در نهایت عساف توانست با اجرای موفق‌تر ترانه‌هایی بیشترین پیامک ها را از آن خود کند.

قبل از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری، اسماعیل هنیه رئیس کابینه حماس در غزه و ديگر مقامات فلسطيني حمايت و شادي خود را از حضور عساف در مرحله نهایی مسابقه اعلام کرده بودند. بسياري از بانک ها و شركت هاي بزرگ در فلسطين نيز حمايت خود را از وي اعلام كرده بودند.

شادی مردم رام الله در کرانه باختری فلسطین بعد از پیروزی «عساف»

حتي شركت‌هاي مخابراتي در فلسطین هزينه ارسال پیامک برای رای دادن به عساف را كاهش داده بودند. در روزهای اخیر می شد صداي عساف را از همه ماشين ها، كافه ها و .. در فلسطین شنيد. برخی از كافه هاي فلسطين هم در ازای هر پیامک به عساف يک فنجان قهوه مجانی به مشتريان خود مي دادند.

اگر فلسطين هنوز در اشغال است و گفت‌وگوهاي صلح راه به جايي نبرده است و نتانياهو و پرز و اوباما و ... هر روز شعاري سر مي دهند اگر حماس و فتح آشتي نمي كنند اما در اين ميان چيزهاي ديگري هم هستند كه بتوانند حداقل لبخندي بر لب های مردم  فلسطين بنشانند و شادي را به قلبشان بياورد. عساف اين كار را کرد.

همه بر این نکته متفق القول هستند که در میان ادامه جنگ و اشغال فلسطین و بحران سوریه و وضعیت دیگر کشوهای عربی به ویژه بعد از بهار عربی، مسابقه ای مثل عرب ایدل كاري مي كند كه سياستمداران كشورهاي عربي تا كنون نتوانسته اند انجام بدهند.

پیروزی محمد عساف در مسابقه نهایی «عرب ایدل»
شادی گسترده بعد از اول‌شدن خواننده اهل غزه





تبلیغات برای محمد عساف در فلسطین



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار