بازدید 16325

سوئیس شادترین کشور جهان شد

کد خبر: ۳۲۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ 02 June 2013
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در آخرین گزارش خود از رده‌بندی شادترین کشورهای جهان تحت عنوان «شاخص زندگی بهتر» اعلام کرد که مردم سوئیس بیشترین رضایت را از زندگی‌ خود دارند و این کشور در گزارش فوق بعنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با اعلام فهرست شادترین کشورهای جهان منتشر کرد: سوئیس در رتبه نخست این رده‌بندی قرار گرفته و دانمارک را به رتبه پنجم تنزل داده است. همچنین برای سومین سال است که آمریکا از جای گرفتن در میان 10 کشور شاد دنیا ناکام مانده است.

این گزارش به ارزیابی 36 کشور عضو این سازمان در 11 منطقه جهان مختلف با هدف بررسی تمامی جنبه‌های زندگی پرداخته است. در این گزارش، شاخص‌هایی همچون درآمد، اشتغال، تحصیلات، محیط زیست، سلامت، امنیت و رضایت در زندگی بررسی شده است.

در این بررسی آمده است: اولین و مهم‌ترین عامل در رضایت از زندگی داشتن شغل است. از این 10 کشور، هشت مورد از آن‌ها بالاترین میزان اشتغال را دارند. داشتن شغل در شرایطی که توانایی کار کردن وجود داشته باشد بیش از هر عامل دیگری بر رضایت از زندگی تاثیر می‌گذارد.

همچنین عامل سلامتی نقش قابل توجهی در این دسته‌بندی دارد. در هفت مورد از این 10 کشور، نسبت قابل قبولی از میزان سلامتی میان مردم آن‌ها وجود دارد. به طور مثال طبق آمار تهیه شده در کانادا، 88 درصد شرکت‌کنندگان از سطح سلامت خود راضی بوده‌اند.

در عین حال شاخص دیگری که در رتبه بندی 10 کشور شاد جهان تاثیر دارد به نقش دولت‌ها برمی‌گردد به این ترتیب که کشورهایی همچون دانمارک، اتریش و سوئد بیش از آمریکا سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی‌شان را به مردم‌شان اختصاص می‌دهند و همین امر به بهبود سطح رفاه مردم در این کشورها کمک می‌کند.

در فهرست 10 کشور شاد جهان، سوئیس با امتیاز 7.8 رضایت از زندگی رتبه نخست را دارد و میزان طول عمر مردم آن 82.8 سال تخمین زده شده است.

در این فهرست رتبه دوم به نروژ اختصاص دارد. در نروژ نیز میزان رضایت از زندگی و طول عمر به تربیت امتیاز 7.7 و سن 81.4 سال گزارش شده و شاخص سلامتی 73 درصد اعلام شده است.

ایسلند نیز در رتبه سوم این رده‌بندی قرار دارد و 98 درصد مردم این کشور معتقدند در مواقعی که به کمک دیگران نیازمندند، می‌توانند به دوستان و اعضای خانواده‌شان اعتماد کنند. همچنین نرخ طول عمر 82.4 سال گزارش شده است.

در رتبه چهارم این فهرست، سوئد قرار دارد. طبق آمار بدست آمده در سال 2011 میلادی مشخص شد که 80 درصد مردم این کشور در وضعیت سلامت مطلوبی قرار دارند. همچنین شاخص رضایت از زندگی و طول عمر به ترتیب امتیاز 7.6 و سن 81.9 سال اعلام شده است.

دانمارک و هلند نیز به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند. طبق بررسی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، نرخ رضایت از زندگی و طول عمر در دانمارک با امتیاز 7.5 و سن 79.9 و در هلند با امتیاز 7.5 و سن 81.3 بوده است.

میزان رضایت از زندگی و طول عمر در اتریش که در رتبه هفتم قرار دارد، با امتیاز 7.4 و سن 81.1 سال است و نرخ بهره‌مندی از سلامت در میان مردم این کشور 69 درصد گزارش شده است.

کانادا با اختصاص رتبه هشتم در این فهرست، بالاترین میزان سلامتی را با 88 درصد داراست و نرخ رضایت از زندگی و طول عمر در این کشور به ترتیب با امتیاز 7.4 و سن 81 سال است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، فنلاند با امتیاز 7.4 رضایت از زندگی و متوسط طول عمر 80.6 سال در رتبه نهم و مکزیک با امتیاز 7.3 رضایت از زندگی و طول عمر 74.2 سال در رتبه دهم قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل