بازدید 160991

تغییر محسوس آرا در جدیدترین نظر‌سنجی

مقایسه این نظرسنجی ـ که پس از عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی بوده است ـ با دو نظر‌سنجی قبلی همین نهاد که در تاریخ‌های هفدهم اردیبهشت (پیش از ‌نام‌نویسی آقای هاشمی) و 23 اردیبهشت، پس از نام‌نویسی آقای هاشمی انجام شده، نشان می‌دهد،‌ بر خلاف آقایان جلیلی، عارف و روحانی که پس از عدم احراز صلاحیت هاشمی تعداد آرای آنها افزایش یافته است...
کد خبر: ۳۲۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ 29 May 2013
تغییر محسوس آرا در جدیدترین نظر‌سنجیدر ‌نظر‌سنجی که برای ‌بررسی دیدگاه شهروندان تهرانی با همکاری یک نهاد صنفی خصوصی پیرامون نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم انجام شده است، نتایج ‌نشان می‌دهند که 21 درصد افراد، محمدباقر قالیباف را گزینه نخست خود برای انتخاب می‌دانند و پس از وی، آقایان روحانی با 17 درصد و رضایی با 16 درصد به عنوان گزینه‌های دوم و سوم مردم تهران بیشترین شانس را دارند.

به گزارش پایگاه جامع انتخابات ایران، در این نظر‌سنجی که در سطح محدودی منتشر شده است، دیدگاه‌های 51383 نفر از شهروندان تهرانی شامل 38341 مرد و 12742 زن از قشرهای و طبقات ‌جامعه در بازه زمانی چهارم تا ششم خرداد ماه جاری سنجیده شده است که در آن پرسیده شده در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به چه کسی رأی می‌دهید؟

نتایج‌ این نظر‌سنجی، نشان می‌دهد، 21 درصد افراد آقای قالیباف را به عنوان فردی که به وی رأی می‌دهند، برگزیده‌اند و در رده‌های بعدی، آقای روحانی با 17، رضایی 16، ولایتی 15، جلیلی 14.9، حدادعادل 9، عارف 7 درصد و غرضی 1. (یک دهم) درصد قرار گرفته اند.

در این نظرسنجی همچنین به تفکیک جنسیت، در هر دو گروه مردان و زنان قالیباف با 21 درصد در صدر است؛ اما در گروه آقایان در رده دوم روحانی با 18 درصد و رضایی با 17 درصد قرار گرفته، در حالی که در گروه زنان، جلیلی با 18 درصد و عارف با 17 درصد در رده دوم و سوم قرار دارند.

گفتنی است، بر پایه این گزارش، مقایسه این نظرسنجی ـ که پس از عدم احراز صلاحیت آقای‌ هاشمی بوده است ـ با دو نظر‌سنجی قبلی همین نهاد که در تاریخ‌های هفدهم اردیبهشت (پیش از ‌نام‌نویسی آقای‌ هاشمی) و 23 اردیبهشت پس از ‌نام‌نویسی آقای‌ هاشمی انجام شده، نشان می‌دهد که، بر خلاف آقایان جلیلی، عارف و روحانی که پس از عدم احراز صلاحیت‌ هاشمی تعداد آرای آنها افزایش یافته، شمار آرای آقایان قالیباف، ولایتی و حدادعادل سیر نزولی داشته است.

لازم به تأکید است که این نظر‌سنجی تنها در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل