بازدید 192019

8 توصیه شهاب مرادی برای دختران مجرد در سن بالا

کد خبر: ۳۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶ 24 May 2013
حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش مهر، چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.  

این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختري ۳۷ ساله و مجرد، داراي بالاترين مدرک تحصيلي از بهترين دانشگاه کشور ، دارای يک شغل خيلي خوب دارم و استقلال مالي در زندگي هستم .با پدرو مادر پيرم زندگي ميکنم و از نظر خانوادگي زندگي سطح متوسط رو به پاييني داريم . خانواده اي مذهبي و مقيد دارم هيچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طريقي عمل نکردم که جلوه گري باشد...


از زمان دبيرستان خواستگاراني داشتم ولي به دلايل زير هنوز ازدواج نکردم:

*اوايل مي گفتم مي خوام برم دانشگاه و رد مي کردم .

*کمي بعد تر به دلايل بچه گانه آنها را رد مي کردم  .

*چند سال بعد جدي تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خيلي از آنها از نظر معيارهاي اصلي و مهم با من همخوان نبودند .

* مواردي هم بودند که خودشان ديگر پيگيري نمي کردند .

*کمي که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد.

الان خيلي احساس تنهايي مي کنم و واقعا نياز عاطفي دارم که ازدواج کنم اما نمي توانم از معيارهايم پايين بيايم که مهمترين آنها ايمان، شخصيت، اخلاق، تطابق فرهنگي، تناسب سني و تا حدودي تحصيلي، مجرد بودن و خانواده خوب داشتن است.

شما راهنمايي کنيد چه کنم. من که به عنوان يک خانم نمي توانم پا پيش بگذارم و خودم دنبال همسر بگردم حتي غرورم اجازه نمي دهد با کسي از اطرافيان مطرح کنم و مثلا بگويم مورد مناسب مي شناسند يا خير، عزت نفسم چه مي شود؟ پس چه کنم؟

همسريابي اينترنتي را هم با توجه به پيامدهاي احتمالي کار درست و معقولانه اي نمي دانم اگر چه از سر استيصال چند بار اين فکر به ذهنم رسيده... نظر شما چيه؟ در هر حال بگوييد چه کنم؟

8 توصیه حجت الاسلام مرادی برای حل مشکل

حجت الاسلام شهاب مرادی نیز پس از بررسی مشکلات این دختر جوان و به دلیل اینکه افراد زیادی با مشکل او رو به رو هستند هشت راهکار را برای حل این مشکل پیشنهاد کرد. وی در بخشی از این توصیه‌ها با پیشنهاد چند دیالوگ، توصیه کاربردی خود را با سبکی ابتکاری تکمیل کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

1ــ نگرانی شما در مورد تاخیر در ازدواج خردمندانه و منطقی است.


2- بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه زندگی نیست! اجازه ندهید نگرانی از این مسئله تمام زندگی شما را مختل کند. بین یک دختر خانم مجرد با مشکلات روحی و خُلقی و یک دخترخانم مجرد با روح و روان سالم حتما سلامت را انتخاب کنید و مراقب سلامت روح و جسم تان باشید. کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند. اگر احساس ناخوشایند و یا افکار آزاردهندی دارید و ناامیدی یا حس افسردگی که در پیام قبلی بیشتر به آن اشاره کردید مانع انجام عملکردهای شماست و آرامش شما را مختل می کند حتما به مشاوری متدین مراجعه کنید.

3 - شاید یکی از علل عدم حضور خواستگار با توجه به شرایطی که شما دارید سطح بالای تحصیلات و موقعیت اجتماعی خوب شما است و نگرانی آنها از بابت بالا بودن سطح توقعات شما که دور از ذهن نیست و حتی برخی از خواستگارهای بالقوه در چنین شرایطی در قبال دختر خانمی با شرایط تحصیلی و اجتماعی شما -شاید- احساس حقارت می کنند.

4 - لازم است با توجه به سن و شرایطِ امروزتان، دوباره تمامی معیارها و ملاک ها و سلیقه های خود را بازبینی کنید و با حفظ مبانی ملاک ها و معیارها و حتی برخی سلیقه ها را تعدیل و به روز کنید.مثلا بر اساس معیارهای ۲۰ سال پیش شما خواستگار امروزتان با تفاوت سنی ۴-۳ سال، باید ۴۱-۴۰ ساله باشد و حتما مجرد. اما اولا این معیار امروز برای یک دوشیزه ۳۷ ساله، واقع بینانه نیست! ثانیا احتمال مشکلات شخصیتی برای پسر ۴۰ ساله مجرد به مراتب بیشتر از یک مرد ۴۰ ساله ایست که تجربه طلاق دارد.

5 - نسخه ی به روز شده معیارها و ملاک هایتان را در خلال صحبت هایتان راحت با دوستان و نزدیکان و اطرافیان در میان بگذارید،نقش آنها را به عنوان معرف نادیده نگیرید. روشن است که منظورم درد دل با بدخواهان و دشمنان نیست!

۶. به صورت غيرمستقيم درصحبت هایتان عدم مخالفت تان را براي ازدواج ابرازکنید. مثلا در مورد خواستگاری که -مثل دشمن فرضی- به علت بی نماز بودن او را رد کردید صحبت کنید و با دیالوگی مانند این شماره ۵ را هم اجرایی کنید: «یکی دو جلسه صحبت کردم مرد محترمی بود و من مشکلی با شرایط سن و سالش نداشتم تقریبا از من ۱۳ سال بزرگتر بود اما خب متاسفانه نمازخون نبود و اظهار بی اعتقادی کرد. من هم ردش کردم» یا «خواستگار محترمی بود با اینکه تجربه یک عقد و طلاق داشت اما با این موضوع مشکل چندانی نداشتم ولی اصل موضوع این بود که در مورد شُربِ خَمر اظهارات مناسبی نداشت و گفت نمی تونه قول بده که هیچ وقت مشروب نخوره! خب شرب خمر هم می دونی یه خطِ قرمزِ جدی است. من هم ردش کردم» دو سه تا از این اظهارات را می توانید بیان کنید و اگر مصداق ندارد به نحوی بیان کنید که اصلا دروغ و کذب نباشد این طوری: « من که با ازدواج مشکلی ندارم اما از شما می پرسم به نظرت اگر دختری توی شرایط من خواستگاری داشته باشه که خدای ناکرده مشروب خور باشه و حاضر هم نیست توبه کنه اون دختر باید قبول کنه؟ ــ اگر طرف صحبت شما با پُر روی گفت: بله قبول کنه و دلیل و توجیه اورد، شما هم محکم بگید: نه رسول خدا صریحا نهی کرده از چنین ازدواجی» و ...

۷. مراجعه به مشاور برای پاسخ نهایی مثبت یا منفی به خواستگار را برای خودت لازم و ضروری بدان. دقت بفرمایید حتی پاسخ منفی. و خیلی به صرفه است مشاورتان ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.

8. از دعا و توسل غافل نیستید خوب است. از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد. برای امر ازدواج توسل و نذر به امام هادی علیه السلام مجرب است. نذر ایشان کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۹۷
تا زمانيكه 90 درصد پسران مشكل مسكن و سربازي و شغل و ... دارند،‌هم پسران مجرد ميمانند و يا 30 سال به بالا ازدواج ميكنند و هم دختران مجرد ميمانند.
پسر و دختري كه دير ازدواج كنند هم دچار هزار و يك مشكل و انحراف ميشوند.
بنده خدا
ابتدائا خودم را معرفی کردم تا مثل بسیاری از متصدیان فرهنگ و دین مردم پشت ترس یا بی تفاوتی مخفی نشوم. امّا مطلب اصلی: بسیار متأسفم که به دلیل روگردانی جاهلان جامعه از سیستم بسیار مترقی ازدواج در مکتب شیعه که با پیشبینی ازدواج دائم، موقت و مجدد باب ازدواج را برای همۀ سنین و سلیقه ها باز نگه داشته است دوستان عالمی مثل جناب مرادی هم به هر دلیلی که خودشان می دانند، به جای ارجاع مردم به سیستم مشروع ومترقی ازدواج، توصیه های بی سر وته به دختران سی وهفت ساله می کنند؟چقدر دوری از فقه شیعه؟ چقدر تسلیم جهل مردم بودن؟ چقدر زن ذلیلی و زن اسیری در این جامعه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
ما که نفهمیدیم کجای توصیه های فوق با اسلام مخالف است؟
تا دیروز شعار میدادید ازدواج نصف دین است
ای بابا 37 سال کی میگیره سن دختر سی به بالا خط قرمزه
انشا الله كه همه همسر مناسب خودشونو پيدا كنن و خوشبخت بشن
صیغه ..................
با این تفاصیل من که قبلا ازدواج کردم یک بچه هم دارم فکر ازداوج رو از سرم بیرون کنم؟
سلام .درمورد اخرش نظری ندارم ولی بقیه توصیه هاشو زیاد معتقد نیستم دردی رو درمان کنه .با اینکه ارادت خاصی به اقای مرادی دارم و همیشه درباره سخنانش با دوستانم صحبت میکنم.
سلام
راهکارای خوبیه ولی با این راهکارا هم باز اتفاقی ک باید بیفته نمیشه!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
حرفاش توجه نکنید
من این چیزی که بالا خوندم خانومی که وضعش به مراتب بهتر از کسانی است که تا به حال حتی مزه خواستگاری رو نچشیدن مثل من ولی من همیشه میگم این کار مربوط به خداست من میگم نباید غضه چیزهایی رو بخوریم که ازدست ما خارجه شایدبااین تفکر راحتتر به زندگی میشه ادامه داد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
ساده نباش!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
شاید
خدا به هممون کمک کنه.
از خدا با تمام وجودم برای شما آرزوی عاقبت بخیری دارم ازدواج امری است الهی که فقط خودش زمانش رو میدونه
سلام. من فکر می کنم ریشه این مشکل بر می گرده به سیاستهای که در یک برهه ای از زمان برای جامعه گرفته شد.
من متاهلم اما نزدیکان مجرد کم ندارم
چقدر دعا؟ چقدر توسل؟
سلام، این مشکل خیلی از دخترهاست، به تحصیل کردن علاقه داشتن و درس خوندن ولی متاسفانه نمی تونن با یکی مثل خودشون ازدواج کنن، به نظر من مسئولین باید به فکر چاره ای باشن و مراکز همسریابی به شکل قانونی و مطمئن رو ایجاد کنن که بشه بهشون اعتماد کرد و فرد مورد نظر واسه ازدواج را پیدا کرد تو ایران مثل این خانم زیادن و این خیلی نگران کنندست.
این روزها اینقدر ظاهر برای آقایان مهم شده که نگو
سلام واسه من هميشه خواستكار اومده اما يا منو ديده در رفته يا خواستكار خواهركوجكم بوده و اشتباه واسه من اومده در هر صورت من هركز بسند نشدم بس كجاست اين خدا؟؟
سلام از آقای مرادی توقع بیشتری داشتم
منم موافقم باهات . فقط اراده ی خداست و بس
دخترای با سن بالا توصیه نمیخوان بابا شوهر میخوان ............................
ایول میناخانوم .بانظرت صددرصدموافقم
سلام به نظرم خیلی راهکارهای مناسبی بود امیدوارم این خانم به زودی یک ازدواج موفق داشته باشه.
من یه عالمه غصه دارم این و هیشکی نفهمید،تاحال واستون پیش اومده یه شب گریه کنید؟من هر شب گریه میکنم ارزوم هس بدون گریه بخوابم یه شب،شرایط ازدواج وندارم چون مشکلی دارم اما ارزوم هس یکار بگیرم چون دارم میمیرم از غصه دیگه،اقای مرادی نامردی توام مثل بقیه که پارتی بازی هس
یا بامن ازدواج کن
مینای عزیز باهات موافقم
خواهرم که ازدواج کرد به این باور رسیدم که این چیزا دست خداست
به خدا باید توکل کرد فقط همین
به امید خوشبختی همه جوانان
به نظرمن ازدواج درسن کمتربهتره البته نه کمتراز20ولی باتقدیرنمیشه جنگیدانشاالله که همه خوشبخت وعاقبت بخیربشن التماس دعا
باسلام. یک چیزی میخواستم بگم
در هجوم غصه ها باتوکل میتوان اعجاز کرد
براي دختراني كه اصلا خواستگار ندارن ايشون چه توصيه ای دارند؟
ولی بدتر از اینا ااینکه یکی رو دوست داشته باشی اونم بخوادت ولی تو حتی نتونی به احساساتش جواب بدی
به نظر ازخدادرهرشرایطی آرامش بخواهیم بعدبقیه چیزها خودبه خود حل می شه چون خودم همین شرایط رودارم سعی می کنم ازفرصتی که بهم داده لذت ببرم
سلام
اين مشكل خيلي از دختران جامعه ماست
احتمالا مشاوری که ثابت باشد. مومن و از لحاظ تاهل و خانوادگی موفق و شاداب.
خود مرادی نیست؟!
سلام
ممنونم از راهنمایی ایشان واقعا نذر وتوسل 100درصد تاثیر داره اکثر دختران فامیل ما با دعای 7صحیفه سجادیهبختهای خوبی گیرشون امده بجز من که فکر کنم مصلحت نیست فعلا ازدواج کنم
یه سوال اگه کسی اصلا خواستگار نداشته باشه چی کار باید بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
سلام عزیزم. منم نداشتم و ندارم. اما خب مشکلی ندارم. اولویتم نیست. اما اگر برای شما اولویت و نیاز طبیعی هست خب، آرزوی همسری بسیار خوب رو دارم.
من سنگ صبور چندتا از دوستام هستم...
سلام
واقعا ازدواج دست خداست منم قبول دارم . اه کسی غصه اش رو بخوره هیچی درست نمیشه به کنار ناراتی روی هم مییره . باید دید بختت کجاست . مطمئن باش هرکسی بختی داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
اگه پای درد دل زنهای بیچاره ای که شوهر بدی دارند بشینین روزی هزار بار از اینکه مجردین خدارو شکر خواهین کرد عزیزانم ...آسوده وشادباشین که حداقل تنهایین ...تنهایی به مراتب از همنشین بد بهتره!
حاج اقا کلاستون کجا تشکیل میشه؟؟؟؟؟ منم دوست دارم شرکت کنم
پاسخ ها
منصوره
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
اقای مرادی خواهش میکنم ...عاجزانه برای مجرد ها ثبت نام میان دوره بزارید...ممنون.
مصطفی
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
کلاس اقای مرادی.در تهران برگزار می شود.به نام کلاس مجرد ها.شما می توانید برنامه ایین زندگی را دنبال کنید.یا اگه اینستاگرام دارید مراجعه کنید.
باغبان هر چقدر هم که باغش را غرق آب کند درختان در فصل خود میوه می دهند...پس:صبر+خواستن همسر خوب و خداترس ازخدا و بعد اهل بیت+تلقین مثبت...من متاهلم اما این موضوع رو خوب درک میکنم.انشالله ک پدر مادراتون در قید حیاتن اگه هم خدای نکرده نیستن غصه نخورید ها.منم یکیشونو ندارم ولی جورای دیگه هستن.فراموششون نکنیم. فعلا ک پیش پدرمادرتون هستید با روحیه مثبت دخترونه دلشونو شاد کنید.قدر این نعمات خوبو بدونید و بزارید از راه بدست آوردن دل این نعمات خدا یه نعمت همسر خوب رو نصیبتون کنه.یادمون باشه:چ قبل از ازدواج چ بعد از ازدواج هدف و مقصد اصلی چیه. توسل ب حضرت معصومه رو داشته باشید توی این موضوع.دوستون دارم. التماس دعا...
سلام اقاى مرادى من دخترى 29 ساله هستم. از دست خواستگارانم خسته شدم که مىان اول معماران بعدش سمساران بعدش خواستگاران خسته شدم از دست اىراداتشان خسته شدم از اىنکه بهانه هاى الکى مىگىرن. ما ىه خانه ار ث ى. دارىم قدىمى حالا به خاطر اىن وضع خانه خواستگارانم را از دست مىدهم به نظر شما باىد چه کارکنم ؟؟؟؟؟؟؟
باسلام
اگرواقعاازدواج دوزوج جوان براتون مهمه و پایبند به سنت پیامبرهستیدمنوکمک کنید25سللم هست،یکساله بخاطر مشکل مالی امر ازدواجم به تاخیر افتاده چون نامزدم هزینه اولیه ازدواج حتی خواستگاری رو نداره توروخدااگرکاری ازشما برمیاد انجام بدید
سلام.عزیزم انشاالله درست میشه.فقط سعی نکن به خود ازدواج فکرکنی به بعدش هم فکرکن.من بعد 7سال خواستگاراومدن ازدواج کردم اما دارم جدا میشم.فقط از خدا بخواه شوهری فهمیده و باعقل نصیبت کنه.التماس دعا.
با سلام و درود
حاج آقا مرادی بنده مورد خواستگاری برایم پیش آمده که من خودم تمایل دارم که این مورد به ازدواج منجر شود از شما التماس دعای فراوان دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
صیغه
اقا دلم گرفته خسته شدم از این زندگی
سلام .اقای مرادی خدا قوت بهتون میگم بخاطر دین شناسی قشنگتون .ازخدای مهربون میخوام همیشه باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
بنده خدا
هرچی خدابخوادهمون میشه توکلتون بخدابشه برای همه ی جوانان دعاکنید
هر چی خدا بخوان همون میشه
سلام دخترا منم دانشگاموتموم کردم می خوام ازدواج کنم ولی مورد خوبی نیست خیلی احساس تنهایی می کنم همش به خدا دعا می کنم ازش ناامید نمی شم بچه ها بیان به همدیگه دعا کنیم توکل به خدا که از همه مهربونتره به امید باز شدن بخت همه دوستان
من فكر ميكنم همه چيز دست خداست واينكه وضعيت يه دختر مجرد خيلي بهتر از زني است كه شوهرش اورا درك نميكند.باسپاس از حاج آقا
با سلام خدمت حجه الاسلام مرادی
در دانشگاه دختری را برای ازدواج می خواهم.سنی است ولی من به اهل بیت علاقه مندم.چه بکنم؟لطفا راهنماییم کنید.
سلام آقای مرادی یکی از اقوام یه مورد خواستگاری بهم پیشنهاد دادن حدود 10روز پش با خانوادشون اومدن خونمون که همدیگرو ببینیم ما از همه لحاظ ایشونو پسند کردیم ولی متاسفانه از اون موقع تا حالا هیچ خبری ازشون نیست حتی با واسطه هم درتماس نبودن کلا سردرگمم خیلی در عذابم نمیدونم چه مشکلی داشتم که....
پاسخ ها
منصوره
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
لزوما نباید شما ایرادی داشته باشی عزیزم...الان بیشتر خانواده و خود اقا پسرا خیلی خود شیفته شدن و هم ممکنه ی سری شرایط رو که باید میداشتی که شاید از نظر شما اصلا لزومی نداره که داشته باشی اونا بخوان اصلا هم تو جلسه مطرح نکنن...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
سلام.
نماز اول وقت داشته باشید بسیار راه گشاست
سلام آقای مرادی من فقط یک سوال دارم اینکه چرا پسرا حتی با سن خیلی بالا حق دارن با کسی که دوسش دارن ازدواج کنن ولی دخترا اگه از مرز 25 گذشتن (شایدم کمتر) باید هرکورو کچلی که آمد بله رو بگن.واقعا چرا؟اسلام بهترین ارزشها رو برا زن قائله ولی تو جامعه کمترین ارزشهارو در حقشون می بینیم .
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
واقعا راست گفتین
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
نه ، خانم گلی، با احترام، این اشتباه را نکنید. در این خصوص سلسله سخنرانی همایش دکتر شاهین فرهنگ (روان شناس) رو با عنوان ازدواج و انتخاب همسر از اینترنت دانلود کنید و گوش کنید. اونجا جواب این شبهه شما رو میدهند. موفق باشید
سلام من 23 سالمه.از12-13سالگي خاستگار داشتم،دختر فعال وبانشاطي بودم در دانشگاه فعاليت هاي زيادي داشتم بخطر همين خيلي سرشناس بودم واين به تعداد خواستگارام اضافه ميكرد.ترم آخر بايه نفركه از طرف نهاد رهبري دانشگاه معرفي كردن وبه ظاهر خوانواده قرآني،نخبه وجانباز بودن ازدواج كردم ولي وقتي توي زندگي رفتم فهميدم چقدر رياكارو دو رو هستند با اين حال تحمل ميكردم ومدام براي حل مشكلات زندگيم بامشاوران مختلف در تماس بودم ولي در نهايت كار به جايي رسيدكه با فتنه انگيزيهاي خوانوادش منو ازخونه انداختن بيرون
نجابتم رو هیچ وقت از دست ندادم توکل به خدارو بی نهایت دوس دارم .فک می کنم اینا جزو بهترین سرمایه های زندگیمن.حتا اگه تاآخر عمر مجرد بمونم.
پاسخ ها
پریسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
گلی راست میگه به خدا این بی عدالتیه
شیعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
شدیدا موافقم
آقای شهاب مرادی ، ای کاش شما یک سایت همسر یابی فقط برای دختران بالای 30 سال درست کنید.دختران قدیم واقعا پاکند و بخت آنها تمام جوانانی بودند که یا در انقلاب شهید شدند یا در جنگ تحمیلی ، من خود دختر مجرد 36 ساله ام ، اما شاد و سالمم و توکل برخدا دارم
این حرفها فقط زیبا هستند
سلام آقای مرادی این موضوعی که مطرح کردید مشکل خیلی از دخترها ی با آبرو وبا عفت لست که نمی توانند راز دلشان را به کسی حتی به مادرشان هم بگویند
اقای مرادی بودن ادمایی مثل شما حس عظمت خدا رو تو وجودم چند برابر میکنه
سلام...
دوستان من یه خواستگار دارم که ۷ساله میخواهیم ازردواج کنیم اما بخاطر پدرشون که بهانه میگیرن این ازدواج سر نگرفته...
والا دیگه خسته شدم...
اصلا نمیدونم باید چکار کنم...
حاج اقا من دیگه نمیدونم باید چکار کنم؟
خیلی وقت ها چون میخوایم حد و حدود و شرع و عرف رو در نظر بگیریم از هم دلخور میشیبم.
منم خیلی دوس دارم ازدواج کنم.
اما ازدواج سخت شده.
شرایط خوبی دارم.
اما توقع دخترا خیلی زیاده.
اختلاف طبقاتی زیاده.
مقایسه کردن خیلی زیاد شده.
واقعا ناراحتم
سلام من دختری هستم 28 ساله هیچ مشکلیم الحمدالله ندارم ولی ازدواج برام ی فکر اساسی شده یه دختر مذهبی بودم که بقول خودم 28 سال با عزت زندگی کردم ولی الان بد 28سال با ی پسری ک 2سال فقط درخواست دوستی میکرد مثلا دوست شدم خودم راضی نیستم وفقط از خدا میخوام تا مسیرمو بیشتر از این گم نکردم نجاتم بده
من هم
فقط نکاح دائم کنید
سلام دختری دانشجو هستم که تاحالا با هیچ پسری دوست نشدم برای اینکه ازاین کارها خوشم نمیاد ولی برای اولین بار عاشق پسری شدم که استادم است ونمیدونم این دوست داشتنم راچطوری به او بفهمانم وچطوری بدونم استادم هم از من خوشش میاد یانه ؟وواقعا مهرش تودلم جاکرده که شب وروز به او فکر میکنم تو رو خدا حاج آقا راهنماییم کنید که چه کار کنم
صلوات بفرستید درست میشه. انشاالله
سلام حاج آقا ببخشید چرا جواب سوالم رو نمیدهید لطفا راهنماییم کنید
متاسفانه بدلیل مشکلات فرهنگی و مسائل اقتصادی سن ازدواج بالا رفته است ، آمار 14.5 میلیون مجرد آماده ازدواج و 18 طلاق در هر ساعت نشان دهنده چیست ؟
سلام اقای مرادی.
فقط ازدواج
با سلام
ازدواج یه برش از زندگییه همش نیست که اینقدر خودمون رو اذیت کنیم.خیلی راحت اصلا فک میکنیم خدا ازدواج نذاشته .این طوری راحت تر میشه با این مورد کنار اومد
..
خیلی احساس تنهایی میکردم شکست عشقی هم داشتم بدجور فقط میخواستم ازدواج کنم تا یکم ارامش داشته باشم با یه موردی که اومد بدون در نظر گرفتن خیلی چیزا فقط واسه اینکه از این شرایط بد دور باشم ازدواج باهاشو قبول کردم اما کاش تنها میموندم کاش هیچوقت ازدواج نمیکردم
الصبر مفتاح الفرج
خدا خیرتون بده با این همه راه حل!!!!!!
بسیار عالی
دعا كردن در حق يكديگرو فراموش نكنيد.
خخت
با سلام و احترام به شما و همه دوستان كه از نظراتشون خيلي استفاده كردم ...
ایه ی مربو ط در باره ی حجاب و ایا واقعا حجاب مو لازم است وساعت سخنرانی تونم لطفا بگین این مورد رو حتما در برنامه ها تاکید کرده و تو ضیح بدید
به نام خدا- من یک پسر35 ساله هستم تا31سالگی شغل درست و درمان نداشتم تا ازداوج کنم الان که کمی خودم رو جمع کردم و حدود1 ساله دنبال ازدواجم و چند جا رفتم و نتونستم مورد دلخواه رو پیدا کنم حسابی تحت فشار روانی هستم داره سنم بالا میره از فامیل و درو همسایه حرف میشنوم میخواستم بگم من که تازه پسرم دارم میدونم این خانوم چی میکشه !! وقتی هم سن ها و هم دوره ای را رو میبنم با همسر و بچشون تو خیابون هستند احساس بدی بهم دست میده ... امثال ما تو این جامعه کم نیستند شنیدم در آمار 5 میلیون جوان در سن ازدواج هستند و تا کنون ازداج نکردندو خطر تجرد قطعی برای 1 میلیون دختر هست . جامعه شناس ها بیاند سریع علت یابی کنند تا دیر نشده یه کاری بکنند والا تمام خرابی های و کمبودها خورد به نسل ما .. واقعا خدا به این خانم و امثال این خانم صبر بده. فقط میتونم برای این نسل سوخته دعا کنم
سلام .ای فریاد رس فریاد خواهان المستغاث بک یا غیاث المستغیثین ...المستغاث بک یا صاحب الزمان
سلام
اگر بخواهیم از جناب اقای شهاب مرادی برای مشاوره حضوری وقت بگیریم با چه شماره ای باید تماس بگیریم؟
باسلام و احترام به آقای مرادی عزیز و افرادی که پیام دادن.
پیام من به عنوان یک برادر دینی این هست که 1.به هیچ وجه ارتباط با خداوند متعال رو از دست ندید.2.دعا و توسل کنید و از خدا بخواهید که همسری مناسب و لایق نصیب کند که لیاقت شما را داشته باشد. برای امر ازدواج توسل و نذر به امام هادی علیه السلام مجرب است. نذر ایشان کنید. باتشکر.
من مادریک دختر با همین شرایط هستم از اینکه دخترم تا این سن بدون همسر است ودچار ناراحتی روحی شده از چشمانم به جای اشک خون می بارد دلم اتش میگیرد وقتی مینم دخترم با چه حسرتی لباس عروس نگاه میکند من از ناراحتی واحساس گناه حتا نمیتوانم باشوهرم رابطه ای داشته باشم غصه ام از این است که خدا چرا به ما نظری نمیکند این امتهدا نالهییه اگر از خط قر مز حیا نگذریم «» اخرش چه من باید دخترم را ببینم که در حسرت از
سلام حاج آقا. من دختری ۳۷ ساله با تحصیلات لیسانس و شغلی با درآمد حدود دومیلیون تومان هستم اما بنا به دلایلی تا حالا ازدواج نکردم,خانواده خیلی مذهبی دارم,,اما الان خواستگاری که به شرایط من بخوره ندارم فقط یه مورد خوب هست که اونم یه ایراد بسیار بزرگ داره و اون اینکه از من کوچکتره و خانوادش نمیزارن با هم ازدواج کنیم اما به شدت به هم علاقه داریم,سوالم اینه که آیا میتونیم فقط واسه رفع نیاز عاطفیمون با هم بدون اینکه پدرامون مطلع باشن صیغه بخونیم؟
پاسخ ها
کوثر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
عقد دختر باکره بدون اذن پدر باطل است
مراقب ابشدی
سلام اقای مرادی..من شما رو تو خندوانه دیدم..خیلی از صحبتاتون درس گرفتم..بابا شما خیلی باحالید...خیــــــــــــــــــــــــــــــــــلی
انشاالله با دعا از خداوند بهترین رابرایت ارزو مکنم
مطمین باش خداوند برای هر انسانی جفتی قرار داده حتی اگر دیر شود
بسیار تکرار کنید :
سوره ی فرقان ایه ی شریفه ی 74
قطعا بی تاثیر نخواهد بود
هیچ دعایی از جانب خدا بی جواب نمی ماند .
باسلام.بنده 28 سال سن دارم و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستم.بنده در این سن واقعا به دلیل نیاز های خدادادی ای که در این سن خداوند در وجود انسان و مخصوصا بعد نیازهی عاطفی دختران نیاز به ازدواج را در وجود خود حس میکنم شرایط خانوادگی نسبتا مطلوبی هم دارم اما متاسفانه بنده قبلا مشکل قلبی مادرزادی داشتم در سن 24 سالگی عمل کردم اما اکنون هیچگونه خواستگای ندارم...دعا و توسل را هیچ وقت فراموش نکردم...ولی واقعا به مشاوره احتیاج دارم چون با خودم فک میکنم اگر این بیماری را نداشتم شاید....توکل برخدا
شما دخترا همش دنبال بهو نه اید .
سلام.من فوق لیسانسم معلمم ۳۹ساله ام یکی ازهمکارانم دکتری رابه من معرفی کردکه سیزده سال ازمن بزرگتر بود ویک پسر سیزده ساله داشت خودم زیاد راضی نبودم خانواده ام مخالف جواب رد دادم نمیدونم چقدرکارم درست بود.درصورتی که هنوز خواهان من هستند.
فقط امیدم به خداست...بین این همه مشکلات...
سلام.اقای مرادی یعنی این وضعیت کی میخواد تموم بشه؟؟
سلام آقای مرادی
میتونم برای مشاوره با خودتان وقتی بگیرم اگرامکانش هست خواهش میکنم اطلاع بدید. به مشاوری مطمئن وباخدا نیازدارم.بازم ازتون خواهش میکنم.
سلام میخوام بگم هرکی در مورد ازدواج یه مدلی مشکل داره نمونه اش من تا دیروز که دانشگام تموم نشده بود از ازدواج بدم می اومد ولی العان که دانشگام تموم شده تازه مشکل اصلی به چشمم خورده اون هم زن برادرمه که همه خواستگارامو رد کرده آخرین بار هم جلو چش خودم اومد وتو حیاط اونهم وقتی که خواستگارا حضور داشتن هر چی از دهنش در اومد علیه ما گفت جالبش اینجاست که طبقه بالای خونه ی ما میشینه اونهم ده سالیه که نه اجاره میگیریم نه آب برق ونه...برای همه دعاکنین ما هم میون اونها برای حل شدن همه مشکلات صلوات
پاسخ ها
سعیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
نگران نباشید/ان شاء الله به موقع اش اون شخص تقدیر شده میاد و زن برادر شما هم هیچ کاری ازش برنمیاد. براش دعا کنید تا به زندگی شما سم پاشی نکنه.
سلام دوستای خوبم ازتون میخوام فقط توکلتون به خدا باشه و مثبت اندیش باشید
واقعا یه مصیبت شده این ازدواج
سلام من یه دختر ۲۹ ساله هستم. نسبتا مذهبی و چادری راستش از زمانی که خودمو شناختم مواظب محرم و نامحرم بودم تو دانشگاه یا هر جای دیگه. دوست دارم با یه ادم مقید ازدواج کنم. اما اصلا همچین ادمی دور و بر من نیست.
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
برین در مجالس مذهبی تا دیده و انتخاب بشیت و اون کسی که مورد پسندتونه شما رو میدا ونه
کبوترباکبوتر بازباباز کندهمجنس باهمجنس پرواز
سلام دوستان توکل بهترین راه حل هست فقط ازخو خدا بخاین تا بهترینها رو براتون رقم بزنه
"بسم الله الرحمن الرحیم"

بنده شنیدم اگر خانمها 5 شب جمعه چادر سر کنند و حدیث کساء بخوانند برای ازدواج خیلی مجرب است. توکل به خدا ان شاء الله بهترین قسمت نصیب همه خانم ها شود.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
خواهشا از چادر استفاده ابزاری نکنید! همون حدیث کساء خوبه بخونید
به خدا منم خیلی خستم نمیدونم چیکار کنم
سلام اقای مرادی دختری 43ساله هستم ومجرد خیلی دوست دارم ازدواج کنم چون تنهای داره داغونم میکنه از خانواده باااعتقادی هم هستم تا حالا سعی کردم گناه نکنم ولی نیاز به همدم دارم کمکم کنید چه کنم مرا دعا کنید متشگرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
چله حدیث کساء
سلام ممنون از زحماتتون ، خدا قوت ، حاج آقا ان شاء الله همیشه باشید ، ما جوونا به وجود افرادی مثل شما وواقعا نیاز مندیم ، ازتون ميخواستم برام دعا کنید، هم انقد گناه نکنم ، هم فرد مناسبی واسه ازدواج پیدا کنم ، التماس دعا
به نظر من کمیت(سن) ازدواج مهم نیست مهم کیفیت ازدواجه
به نظر من کمیت(سن) ازدواج مهم نیست مهم کیفیت ازدواجه
برای امر ازدواج داشتن رابطه خوب اجتماعی هم خیلی کمک می کنه
به به آفرین به آقای مرادی. اصلا دید خوبی به روحانیون ندارم وقتی وارد حوزه ی روان شناسی میشن. اما حرفای ایشون انصافا منطقی بود.
ادم اگه خودش غصه نخوره. اطرافیان نمیذارن ادم راحت بمونه . والاااااااا
اینقد که این مردم (پدر و مادرم شاملشن) رو مخ ادم میرن.
سلام من دختری ۲۷ساله هستم تاحالا چندتا خواستگار داشتم اما همشون اول خیلی راغبن اما دیگه پیگیری نمیکنن خسته شدم نمیدونم چرا .ترجیح میدم که نیان اصلأ تا اینکه اینجوری بشه .همش پیش خودم فکر میکنم که چه مشکلی دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
قبل از اینکه بیان کاملا طرف مقابل رو از شرایط خودتون آگاه کنید همون پای تلفن که اگه پسند نشد دیگه پا نشن بیان خونه که باعث ناراحتی تون بشه
سلام.من خیلی دوست دارم اطلاعات دینی ام رابیشتر کنم یه زحمت کتابها وکلاسهایی را معرفی کنید تاازاول شروع کنم وراه قدم گذاشتن وخدمت به خداوند چیست؟لطفا پاسخ دهید.مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
در کتابخانه عمومی عصو بشید و از قفسه کتاب های مذهبی استفاده کنید
سلام اقای مرادی من خیلی نا امیدم دلم میخواد توبه کنم اما خیلی عذاب وجدان دارم فکر میکنم هر بلایی که سرم بخاطر گناهمه.لطفا راهنمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
نماز توبه - استغفار - انجام واجبات - ترک گناه
آ یت اله بهجت میفرمایند: برای حل مشکل ازدواج این آ یه شریفه را زیاد تکرار نمایید: ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین وجعلنا للمتقین اماما.
سلام .هرچی که خواهرای گلم گفتن درسته.ولی چیزی که ازتنهایی دردناکتروزجرآورتره برخورد آقایون مخصوصامتاهلاشون هست.نمیدونم چی بگم چرا دخترای مجرد جامعه خصوصااونایی که سنشون بالاتره هدف رفتارای نادرست این آدمان؟؟؟
تاذوذتئ
متاسفانه برخی خانواده ها وهمچنین دختر خانمها در امر ازدواج بسیار سختگیری میکنند،بنده به زندگی آرام و بی حاشیه علاقه مندم و دوس دارم محبت و صمیمیت درکنار عشق واحترام متقابل وصد البته همراه با منطق حرف اول وآخر رو در زندگی مشترک بزنن؛از روزی که باداشتن موقعیت مناسب وتحصیلات عالی از یک دختر خانم زیر دیپلم و خانواده شان جواب رد شنیدم دیگر شور و شوق ازدواج از من گرفته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
قسمت نبوده
ناراحت نشید
به تلاش تون برای رسیدن به ازدواج پایدار ادامه بدید
سلام آقای مرادی من 34 سالمه با آقایی در سایت همسریابی آشنا شدم چندباری با هم بیرون رفتیم الان بهش میگم نظرش جیه میگه بیشتر باید باهم آشنا بشیم و عجله نکنیم حالا من چیکار کنم می ترسم اذدستش بدم از طرف دیگه هم به شدت مخالف داشتن روابط هستم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ ها
مطهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
به نظر من بگید سریعا با خانواده اش برای خواستگاری رسمی اقدام کنه
نگران از دست دادن اش هم نباشید
باید از خودش لیاقت نشون بده
با سلام به نظر من تو این شرایط نه چندان خوب اقتصادی که خصوصا پسرها بیشتر باهاش درگیر هستن اکثر پسرها دنبال دختری می گردند که از نظر اقتصادی بتونه باری رو از دوششون برداره خب این هم یک امتیاز خوبی هست که جامعه کنونی ما برای دخترهای شاغل فراهم اورده پس جای تعجب داره دختری که شرایط خوبی از نظر شغلی داره بدون شوهر بمونه حتی اگر سنش هم بالا باشه من فکر می کنم اگرچنین هست باید ریشه مشکل را در خود دختر پیدا کرد مثلا امکان داره دختر دنبال شوهری باشه که لازم نباشه تو مشکلات اقتصادی ساپورتش کنه یا شوهری که از نظر مالی از خودش بالاتر یا هم تراز خودش باشه
سلام حاج اقا،من یه دختر بیست و پنج ساله هستم که از خونواده ی خوب و اصیل و میشه گفت سطح بالا هستیم و برادر و خواهرام ازدواج موفق داشتن ولی مدت زیادیه که برای من خواستگار میاد و بیشترشون مجددا اقدام نمی کنن،نه من و نه خونوادم هیچ صحبتی از پول نمیکنیم ولی باز هم پیگیری نمی کنن،توی سالی که گذشت سی و چهار خونواده اومدن منزل ما که بی نتیجه بوده،من از بابت اینده ام بسیار نگران هستم ،شما بگید که من چه کنم؟انگار کسایی که خودشون با دوستی ثیگیر ازدواج شدن موفق تر و از ما جلوتر ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
شما احتمالا عاقد والد هستی
باید رابطه ات رو با پدر مادرت قشنگ کنی
سلام حاج اقا،من یه دختر بیست و پنج ساله هستم که از خونواده ی خوب و اصیل و میشه گفت سطح بالا هستیم و برادر و خواهرام ازدواج موفق داشتن ولی مدت زیادیه که برای من خواستگار میاد و بیشترشون مجددا اقدام نمی کنن،نه من و نه خونوادم هیچ صحبتی از پول نمیکنیم ولی باز هم پیگیری نمی کنن،توی سالی که گذشت سی و چهار خونواده اومدن منزل ما که بی نتیجه بوده،من از بابت اینده ام بسیار نگران هستم ،شما بگید که من چه کنم؟انگار کسایی که خودشون با دوستی ثیگیر ازدواج شدن موفق تر و از ما جلوتر ان
توکلتون به خداباشه واسه یه ازدواج بد همیشه وقت هست شاید مصلحت در این باشه
سلام من سی سالمه وهیچ خاستگاری ندارم چکار کنم از خدا هم ناامید شدم تموم عمرمو پاک زندگی کردم به امید ازدواج حلال ولی ..... افسوس دارم افسردگی میگیرم هیچکدوم از دعاهام مستجاب نشد. علیرغم تحصیلات بالا ظاهر زیبا و اخلاق موجه و خانواده خوب دریغ از یه خاستگار من چه گناهی کردم که سرنوشتم تجرده!!؟ پس خدا کجاست چرا کمکم نمیکنه خسته ام از زندگی.
پاسخ ها
کوثر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
شاید عاق والدی!
پدر و مادرت رو از خودت راصی کن
به نظر من ارزش هرآدمی به قدردینداریش اولین ملاک هردخترخانم بایدصالح بودن وپاک بودن ومهمترازهمه بانمازبودن مردزندگیش باشه من ۱۹ساله ازدواج کردم ثمره ازدواجم یه نعمت الهی یه پسرگل شوهرم ۲۰سال ازخودم بزرگترولی باهرخانمی نشستم وباهم حرف زدیم به این نتیجه می رسیدم که شوهرم بی نظیرچراچون خداترسه مومن ومنوعاشق اسلام کرده باکارهای خوبش ازایشون بی نهایت سپاس گذارم همسرم دوست دارم
ان شأالله که مشکل همه دخترا حل بشه
سلام خسته نباشید من امروز تازه برنامه تون رو دبدم خیلی قشنگه برای منم دعا کنید
اقای مرادی بعضی وقتا فکر میکنم خدا اصلا به حرفم توجهی نمیکنه هرچی دعا بلد بودم خوندم برای اجابت دعام اما... مگه نمیگید خدا ادمو ناامید نمیکنه من از همه بریدم وبه خودش پناه بردم ولی تنهام گذاشته و توجهی نمیکنه میدونم الان میگید حکمت خداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
خدا رو سوپر مارکت نبینید!
خدا رو برای خودش عبادت کنید
سلام من دختری 26هستم اماتاحالا هیچکدوم از خواستکارام ادم جدی برای ازدواج نبودن مثل اینکه اومدن کالا ی رو ببینن و برن بدون اینکه بگن پسند نشدم میرون و پشت سرشونم نگاهی نمیکنن الان بخاطر تنهای خودم یجورای کم اوردم پدرو مادرم و از دست دادم درسته خواهرو برادرم دارم اما به شدت احساس تنهای میکنم بخاطر فرهنگ خوزسنانی من اهل سرگرم کردن خودم با کارو کلاس نیستم درواقع خانه دارم حس اینکه دیگه ممکن نیست خواستگار برایم بیاید تحت فشار های روحی شدیدم ممنون میشم منم راهنمایی کنید
باسلام لطفا من را نیز دعا کنید بزودی ازدواج کنم.دختری32ساله ام.
استان اردبیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
ازدواج کردی یا نه؟
مریم خانوم به ایمان وعشق قشنگ تو وجودت حسادت کردم انشاالله امید قشنگ تو امثال تو به گل بشینه ،صلوات
به نظر منم ازدواج خوبه اما همه جاي زندگي نيست اين خانم درك درستي از ازدواج نداره فقط به خاطر شرايط خانواده ميخخواد ازدواج كنه قصه نخور بگو هرچي قسمته همون بشه اينطوري ارامش پيدا ميكني
به نظر منم ازدواج خوبه اما همه جاي زندگي نيست اين خانم درك درستي از ازدواج نداره فقط به خاطر شرايط خانواده ميخخواد ازدواج كنه قصه نخور بگو هرچي قسمته همون بشه اينطوري ارامش پيدا ميكني
سلام دوستان این که یه دختر به امید موقعیت بهتر سطح خودش رو از همه لحاظ بالا میبره تا فردا روزی به خودش نگه شوهر فلانی عالیه چون خود دختره عالیه سنش بالا میره ونگرانی ترس از تنهایی حصرت دیونش میکنه پس شانس ونطرکرده خدا بودن خیییییییلی مهمه ،دوست خوبم برات دعا میکنم به مراد دلت برسی
سلام ، من ٢٩ سال دارم و سه ماه هست نامزد شدم سه روز هست متوجه شدم نامزدم با دختري در ارتباطه ، ميخوام از حاج آقا بپرسم فرصت دوباره بهش بدم يا نه ، قبل از نامزدي دو ماه تحقيقات خانوادم راجع به اين آقا مورد تأييد بود و همه جا و همه كسى تاييدش كردن از همه لحاظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
نماز استخاره بخونید تا مشخص بشه اصلا این ازدواج به صلاحتونه یا نه
و برید پیش مشاور متدین
به نام خدا سلام برهمگی دوستان همه حرفهای آقای مرادی متینه ولی بنظرم با این وضع جامعه کم کم نسل دخترای با حجاب و باوقار ازدواج کرده داره منقرض میشه
پاسخ ها
مهلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
اینطور نیست/دوستان من همه با حجاب و وقار و ازدواج کردن و همچنان میکنن
باید دید وقت اش کی میرسه
جهت. مشکلات موجود مراجعه به مشاور خانواده نیز میتواند مفید باشد
با سلام. از دوستان خوب یه سوالی دارم: چرا اینقدر مساله ازدواج برامون مهم شده؟ آیا واقعا برای همه ی مشکلات مون اینقدر تلاش و دعا می کنیم؟ هر کس فکر کنه ببینه می خواد بعد از ازدواج به کجا برسه؟ الان سعی کنه در اون مسیر قرار بگیره. اگه دید ازدواج نکردن مانع رسیدن به هدفش شده قطعا در انتخاب مسیر اشتباه کرده.......
سلام خواهرم ۲۹ساله است دفتر وکالت دارد بسیار محجبه است وهمه می گویند وکیل این مدلی کم دیدیم متدین است چهره اش بسیار کمتر از سنش نشان می دهد ولی نمی دانم چرا ازدواجش جور نمی شود خواستگارانش یابی نمازند یااینکه برای چادر سرکردنش بهانه می گیرند یاابدارچی هنوز استخدام نشده اند و.................
یعنی پسرهای مومن وتحصیلکرده کجایند ..........
خدایا هرروز برای خواهرم گریه می کنم
کاش بی حجاب وبی سواد بود شاید ...................
خدایا به حق خانم فاطمه زهرا دختران مجرد دهه ۶۰راسروسامان بده
اینها چوب نسل کشی صدام لعنتی رامی خورند
وگرنه درهیچ دوره ای اینهمه دختر مجرد نبود......
منم یه جورایی شبیه توام ولی به قول حاج آقا تنها کاری که تو این شرایط از دستمون بر میاد اینه که مواظب سلامت روحی و جسمیمون باشیم(با اینکه خیلی سخته)،مثل تمام مشکلات گره این مشکل فقط فقط به دست خدا باز میشه باید منتظر باشیم ببینیم چی برامون در نظر گرفته
سلام.و خسته نباشی خدمت شما سوالی داشتم...من سه سالی با پسری دوست بودم الان سه هفته رابطمون تموم شده....من در یک شهرزندگی میکنم اونم یه شهر دیگر...وقتی میره یه شهره دیگه واسه کار کردن وقتی ازم دور یا نزدیک میشه حسش میکنم .یعنی تپش قلبی میگیرم حالم دگرگون میشه...یا وقتی تو دنیای مجازی انلاین میشه هم حسش میکنم...میخواستم بدونم.علتش چیه..؟لطفا مرا راهنمایی کنید؟
پاسخ ها
محدثه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
توبه کنید
نماز توبه بخوانید
محبت خدا را بخواهید
دل تون از خدا خالیه که محبت حرام در اون جا گرفته
حدددوددوسال پیش یه خوسگار داشتم که بدم نیومد اما یک سالی خبری ازش نشد وبعد از یک سال خواست بیاید که سکوت کردم وچیزی نگفتم نمیدانم چه کارکنم؟
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت اقای مرادی من دختر خانمی 27ساله و مجرد هستم که بسیار مذهبی هستم و از کودکی با همین اعتقادات مذهبی بزرگ شده ام و از خداوند می خام همسری نصیبم کنه که فقط ایمان و اخلاقش برام راضی کننده باشه متاسفانه با
وجود اینکه خواستگاران زیادی داشتم اکثرا ایمانشون سست بوده یا کاهل نماز بودند یا بی نماز بودند یا اهل برنامه های مبتذل ماهواره ای و.... بودند که به همه جواب رد دادم فقط یک مورد رو مناسب می دونستم که باتوجه به اینکه تحصیلاتش ازمن پایین تر بود و وضعیت مالی خوبی نداشت ولی چون مطمئن بودم مردمومن و خوش اخلاقی هست و برا خانواده ارزش قائل هست جواب مثبت دادم اما متاسفانه بعداز انجام چندین مرحله ازمایش فهمیدیم که هردوی ما تالاسمی داریم و خانواده هامون اجازه ندادند ازدواج کنیم .اون پسره با کسی دیگه ازدواج کرد و من به طور کلی ماجرا رو فراموش کردم
سلام.من ميگم توکل به خدا کنیدوهمه چی رو بسپارید به خودش.
سلام حاج آقا،من27سالمه و8ساله که باپسرعموم ازدواج کردم.الحمدلله زندگی ساده وآرومی داریم پول نداریم اماخوشبختیم.
سلام
ان شاءالله ک ی همسر خوب و با خدا نصیبتون شه
برای ماهم دعا کنید
سلام منم از زندگی خسته شدم زندگی که هیچ وقت بر وفق مراد نبوده ای کسانی ک میگین توکل به خدا داشته باش. من داشتم هیچی نشد الان کلا ازش سرد شدم چون خدا منو دوست نداره دیگه نمیدونم چی کار کنم ازدواج دست خداست که فعلا برای منم نخاسته با سن 41 که هنوز مجردم.
یه دعا معرفی کنیدکه صددرصدجواب بده وبرای همه جواب بده نه بعضیا
سلام آقای مرادی دختری 31ساله هستم که از 18سالگی خواستگار داشتم اما پدرم مخالف ازدواجم بود و اسرار داشت من با طلبه ازدواج کنم و من مخالف بودم حتی یکی دوبار هم خودش منو به چند طلبه معرفی میکرد من بازم مخالف بودم چون ما تو ی خانوادی متعصب افراطی بزرگ شدم حتی خوندن نماز و چادر اجباری بود دوست داشتم با فردی ازدواج کنم که اجبار تو زندگیش نباشه .
سلام حاج آقا
من یک معلم 36ساله هستم فوق لیسانس دارم درسن 23سالگی بایک آدم معتاددارای مشکل جنسی وروانی ازدواج کردم درتحقیقات همه اوراآدم خوب معرفی کردندسه روزبعدازعقدمتوجه شدم ویک سال تلاش من برای درمان اوبامقاومت شدیدش باشکست وجدایی پایان یافت و12سال تنهایی رابرایم رقم زده است.
سلام تروخدا واسه ازدواج عجله نکنيد ودرست تصميم بگيريد و پيش مشاور بريد من 15سالم بود ازدواج کردم و تو سن17سالگى به علت اعتيادش دارم جدا ميشم الان دوساله نمياد طلاقمو بده شرايط سختى دارم تروخدا برام دعا کنيد .التماس دعا
شما هم تحصیلات دارید هم شغل خوب اما مهارت ارتباطی ندارید در دیده شدن و مطرح شدن!
اقای مرادی سلام خسته نباشید من یه اقا پسری دوست دارم که ایشون هم منو دوس داره ولی من یه کم بهش دروغ گفتم ازم بدش اومده ومنم به خاطر برخی عقایدش ازش بدم اومده ولی هنوزم دوسش دارم چی کار کنم فراموشش کنم ؟؟؟؟لطفا راهنمایی ام کنین ممنون میشم ....
سلام پسری هستم 27ساله مدرک دیپلم از لحاظ مالی
نسبت به اطرافیانم خوبه شاغل هستم
ولی مجردم دنبال یک دختر خوب هستم اگه میشه معرفی کنید
باتشکر
سلام چرا وقتی همه چی داری میخای ازدواج کنی برو یه بچه بیار بزرگ کن از پدر ومادرت جدا شو یه خونه مستقل بگیر نه اینکه پدر و مادرت رو فراموش کنی تو ازدواج هیچی نیست
بخت ما که فعلا یه تخت خواب فنری پیدا کرده گرفته خوابیده.داره خواب هفت پادشاه رو مبیبنه. عین خیالشم نیست.کسی میدونه چطوری میشه بیدارش کرد؟
خدابزرگه بچه ها غصه نخوریدمن خیلی مشکل دارم مجردم هستم ولی شکر.
سلام اقای مرادی من کسی رو دوس دارم ک باهم ۱۷ سال تفاوت سنی داریم و خانواده ناراضی هستن چیکار کنم؟
سلام اقای مرادی من کسی رو دوس دارم ک باهم ۱۷ سال تفاوت سنی داریم و خانواده ناراضی هستن چیکار کنم؟
سلام اقای مرادی من کسی رو دوس دارم ک باهم ۱۷ سال تفاوت سنی داریم و خانواده ناراضی هستن چیکار کنم؟
سلام اقای مرادی من کسی رو دوس دارم ک باهم ۱۷ سال تفاوت سنی داریم و خانواده ناراضی هستن چیکار کنم؟
سلام چطور میتونم با آقای مراید حضورا مشاوره داشته باشم تو رو خدا راهنمایی کنید
من 35 سالمه یه نفرم تا حالا نیومده خونمون بشینه از من خواستگاری کنه .
سلام مرسی از توصیه هاتون
سلام،چطور میتونم تو کلاساتون شرکت کنم؟ممنون
احتمالا یکی از پیشنهاداتش دوستی با خودش بوده
سلام حاج آقا و دوستان عزیز من با نظر اون دوستم موافقم و سوال دارم چرا آقایون راحت انتخاب می‌کنند و حتی اگر ده بار طلاق بگیرن باز میتونن بهترین ازدواج رو انجام بدن ولی خانمها حتی با وجود مجرد بودن و بعضا سالم و صالح بدون طرد میشن و انتخاب نمی شن حاج آقا لطفا نظر بدید با تشکر
سلام آقای مرادی ممنون ازاطلاعات بروز جناب عالی شمافردی روشنفکر هستید بنده ارادت دارم.خارج ازبحث ازدواج صحبت های دیگری هم ازشما شنیده ودیده ام مخصوصا گفتگوی شما دربرنامه خندوانه .شادوموفق باشید.
سلام آقای مرادی من سال 80 عقد کردم و83 رفتم خونه خودم از همون اول این آقا با خانمهای زیادی در ارتباط بود ومنم همیشه بهش اعتماد صددرصد داشتم تا اینکه ی روز بطور اتفاقی فهمیدم بایکی دوست داشته از اونجا به بعد همیشه گوشیشو چک میکردم از همه بدتر اینه که این آقا اصلا برای من وبچهمون وقت نمیزاشت یادم رفت بگم من ی سال بعد ازدواج به اصرار خانواده اش بچه دار شدم اما نه من آمادگی مادر شدن داشتم نه اون حتی میدونست وظیفه ی پدر چیه
با سلام من میخواستم در کلاس های شما که برای مجردهاست شرکت کنم لطفا چه زمانی کلاس ها تشکیل میشود؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.با تشکر
با سلام من میخواستم در کلاس های شما که برای مجردهاست شرکت کنم لطفا چه زمانی کلاس ها تشکیل میشود؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.با تشکر
من هم معتقدم که قسمت وجود داره
اقای شها ب مرادی از امام زما ن برای فرزندان من در امر از دواجشان کمک بخواهید وحید هفتاد و سه ودخترم شصت وپنجی التماس دعا
سلام، حاج آقا تورو خدا به من کمک کنید.
سلام ببخشید اگه پسر کوچکتراز دختر باشه این می تونه یه ازدواج موفقی باشه
راهکارتون برای دخترهایی که اصلا خواستگار ندارن چیه ؟یا خواستگارهایی که میان و همون دفعه اول میرن؟
سلام آقای مرادی حرف های شما همیشه به ما آرامش میده آن شاالله که همیشه سالم و شاد باشید
جناب مرادی سلام.اول باید بگم من همیشه ازشنیدن صحبتهاتون تورسانه واقعا لذت میبرم وازدرک عمیقتون از جامعه ومشکلات آن.راستش منهم دختری 38 ساله ومجردم که خواستگارهای زیادی رو ردکردم که هرگز افسوس شوهم نمیخورم.ولیچند سالی که وقتی باهرپسری که وارد گفتگومیشم میبینم دوست دارن وارد مسائل وصحبتهایی بشن که بدوراز حیا هست
سلام اقای مرادی من دختر خالم که ۱۶سالشه حدود ۴ماه پیش با یه اقا پسری که نسبت خیلی دوری هم با هم نداشتن شیرینی خوردن اما هنوز عقد نکردن این اقا پسر با دختر خالم که میره بیرون یه درخواستای نامتعارفی از ایشون داره که اصولا برمیگرده به روابط جنسی حالا خانوادم خیلی نگرانن که این اقا پسر به خاطر دلایل شهوانی تصمیم گرفته ازدواج کنه و نکنه یه موقع بعد ازدواج این نیازها برطرف بشه و کلا نسبت به زندگی سرد بشه لطفا کمک کنید و بگید چیکار کنیم ممنون
روشهایی صحیح و مطمین برای شناخت افراد و همسریابی بکار گرفته بشه مثل سایت همسان یابی که دولت ساخته یا حتی مراکز همسر یابی آقا به افراد مطمین مجوز بدیم که افراد رو به هم معرفی کنند.
ی کلمه میگید فکر نکنید و تمام
با سلام خدمت آقای مرادی و تمام دوستان
ی کلمه میگید فکر نکنید و تمام ولی از دل پریشون کسی هیچکس حبر نداره دلم میخواد بمیرم فقط مردن ازدواج نکردن ی درد ولی نگاه فامیل و دوستان و غصه خوردن پدر مادر ی چیز دیگه کاش تنها ی جای دور و غریب زندگی میکردم تا کسی هر بار که تو مهمونی ها یا عروسی ها اینقد بهم نمیگفتن پس تو کی میخوای ازدواج کنی دیر شده ها دعا و نذز و نیاز نمونده که نکرده باشم با اینکه از نظر اخلاق رفتار و قیافه و خیلی چیزها مشکلی ندارم اما انگار خدا هم دوس ندارع من ازدواج کنم دلم خونه آقای مرادی دلم خون
کاش میشد جایی باشه که بتونه اشنا کنه کسایی که مجردن و هم سلیقه هم هستن
سلام.دختری هستم که از هکه لحاظ شرایط ازدواج را دارم ولی هرکس که میادبه دلیل اینکه خانواده ام سنتی هستندوپایبند رسوم منصرف میشوند مثلا ارتباط باگوشی ازدیدگاه خانواده ام کارنادرستیه.راهنمایی کنید که ایا بایدپایبندرسوم بود یا تکنولوژی روز
حالا میگی شوهر چیه؟؟!
بعضي وقتا در ازدواج بچه ها احساسي عمل مي کنن
بااینکه به مقام روحانیت احترام قائلم امابه همه ی شماجوانان عزیزچه دختروچه پسرتوصیه میکنم اینقدربه ازدواج فکرنکنید
سلام حاج آقاوقتی به دیگران حتی نزدیکترین کست احترام میکنی ووظیفت واحمق بودنت تلقی میکنن بایدچیکارکردمن ومامانم به خاطرهمین عقایدداریم ازفامیل دورمیشیم به نظرتون راه حل چیه
سلام اقای مرادی به نظر شما دختران چرا باید همیشه مظلوم باشند
سلام به همه دوستان من یک متاهلم و همه خانوما مثل خواهران خودم هستند .از خداوند آرزوی عاقبت به خیری برا همشون دارم .منم سه خواهر دارم درست مشکلشون شبیه خانمیست که پیام دادند .فقط من به این جمله اعتقاد راسخ دارم که اگر نازی کند یکدم فرو ریزند محملها.پس فقط باید خدا بخواهد و در این میان معرفها یی هم که هستند نقش دستان و وسیله خدا هستند روی زمین . ومن الله التوفیق
سلام.منم ی پسر 30 ساله هستم.درس خوندم.کار و موقعیت اجتماعی خوبی هم دارم.از دختری خوشم اومد و تقریبا با تمام معیارای من مطابقت داشت.ولی خیلی راحت.پدر م میگنه نه!! باید اون دختری که من میگم باشه!! خلاصه اینکه زندگیه!! همه سرکاریم!!
سلام آقای مرادی دختری 36 ساله هستم دچار بیماری صرع شدم مادرزادی نیست اما خواستگارانم قبول نمی کنند ویکی پس از دیگری میان ومیرن .
باسلام خدمت آقای شهاب مرادی
دختری27ساله ام ولی ب دلیل مشکلات خانوادگی تابه حال موفق ب ازدواج نشدم باوجود این ک دخترمحجبه ومقیدوخوش قیافه ایم
سرگذشت پدربنده این جوربوده ک ازازدواج اولش2دخترو1پسرداشته ولی چون هیچ محبتی ازهمسرش دریافت نکرده ازش جداشده ک بعدهاهمان پسرپدرم ک برادرناتنی من بودبعدازازدواج وداشتن1فرزندخودکشی کرد.
منم تو شرایط شما بودم خانمی ولی با توکل به خداو وساطت آشنایان خدارو شکر الان همسر خوبی دارم.
پیگیری
خواستگار برام زیاد میاد قبلش سر کار منو میبینن خیلی خوششون میاد از طریق واسه تمام شرایط خانوادمونو میدونن ولی وقتی بعد خواستگاری میرن دیگه نمیان,خیلی عذاب میکشم,اگه قراره قسمت نشه چرا مهر به دلم میوفته
سلام 36 سال سن دارم و مدرس ؛‌دوران دبيرستان و دانشجوئي خواستگار زيادي داشتم ،‌الان مدتي هست بازار كساد شده ،‌از شخصيت يك نفر كه اشنا و همسايه است خوشم اومده ولي نمي دونم چطور بهش بفهمونم؟ لطفا راهنمايي كنيد با تشكر
سلام حاج آقا من هم تو کلاس مجردها و هم تو کلاس خانواده نوپا هستم ، مدتی هست با همسرم دچار اختلاف شدیم و بیشتر اختلاف های ما سر مادرش هس و هیچ وقت پشت من نیس ما دوسال و خورده ایی هست.عقدیم به خاطر شرایط همسرم موفق نشدیم بریم سر زندگیمون
لطفا کمکم کنین
دوست خوب سلام ، من هم 38 سال دارم من هم در این مورد ناامید شده ام اما فکر میکنم دیگر ازدواج نکنیم بهتر از این باشد که با فردی ازدواج کنیم که مورد تمسخر دوست و دشمنان خود قرار بگیریم.
منم يك دختر 34 ساله هستم. بعد از اين همه سال ذعا به درگاه خدا نهايتا به اين نتيجه رسيدم كه شايد اصلا ازدواج به صلاحم نيست وگر نه تا حالا اتفاق مي افتاد . خواستگار زياد داشتم خواستگار كه چه عرض كنم هر كي ميبينه كه نجيب و پولدار و تحصيلكرده و شاغل و... هستي خوب به دلش صابون ميزنه سنگ مفت گنجشك هم مفت . ولي هنوز اون
آدم باشعور و با شخصيت كه حداقل 70 % مثل خودم باشه نيومده. وقتي تا حالا كه جوان بودم و برو رويي داشتم همچين موردايي داشتم ديگه حالا كي ميخواد بياد؟
به خدا بدبين نيستم ولي حتما صلاحم در ازدواج نيست ميخوام از اين به بعد بدون فكر كردن به ازدواج همونطوري كه مجردم خوش بگذرونم و بهش فكر نكنم.
اگه به اونايي كه تو سن بالا ازدواج كردن نگاه ميكنم ميبينم بيشترشون از اينكه ازدواج كردن پشيمونن پس زياد غصه نخورين مردا همچين آش دهن سوزي نيستن. اگه استقلال مالي دارين و يه خانواده خوب از معياراتون فقط براي ازدواج پايين نياين.
سلام آقای مرادی، من معلمم وهمیشه سعی کردم رویه وسیره ی اسلام اصل وناب محمدی ص راپیشه ی خودسازم انشالله تعریف ازخودنباشه انسان محاسبه گردرزمینه ی اعمالم هستم اسلام اصل را شناختم ولی اطلاعات م نسبت به مساءلی که غرض ورزان نسبت به اسلام ازم میپرسن نیاز به اطلاعات بیشتر دارم
سلام من یه دختر۳۲هستم الان حدود۴ساله که طلاق گرفتم وخیلی توزندگی شکست سنگینی خوردم وعلت طلاق هم باهم تفاهم نداشتیم واون اقا بعداز اینکه منو طلاق داد بعدازسه سال اون اقا سرطان گرفت ومرد ومن به خاطر طلاق هیچ کس دیگه منو نمی گیره میشه منو راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام آقای مرادی
ممنون بابت نگاه زیبای شما به مسئله ازدواج و سن ازدواج
چقدر خواندن مطالب شما خوشحال کننده و امیدوار کننده است من دقیقا همین نگاه رو نسبت به ازدواج دارم اما فکر می کردم زیادی خوشبین هستم وقتی مطالب شما رو هم خط با افکار خودم دیدم واقعا خوشحال شدم که اشتباه فکر نمی کنم " بی تردید ازدواج مهم است اما مسلما همه ی زندگی نیست " " کم نیستند افرادی که در سنین بالا ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند " این جملات عالین , ممنون , کاش در جامعه ما همه این گونه زیبا به قضیه ازدواج نگاه می کردند کاش سن اینقدر مسئله مهمی نمی شد که بخواهد با بالا رفتن خود همه ی شخصیت و غرور یک دختر خانم را به دیار نیستی ببرد . این خاطره که می نویسم از چند سال پیش به خاطرم مانده است و حتی ناراحتی آن تا امروز که خواندن جمله های زیبای شما ناراحتی یادآوری آن خاطره را در ذهنم کم رنگ کرد . مسجدبودیم شب قدر بود شاید یا دهه محرم دقیقا به خاطر ندارم , روحانی مسجد صحبت هایش به اینجا رسید که پدر ها و مادرها ازدواج را آسان بگیرید و...تا آنجا که با یک حالت تأسف و ناراحتی می گفتند واااااای چقدر پیر دختر بالای 30 سال سن در خانواده ها است و نتیجه گیری شان این بود که این هم نتیجه سخت گیری در امر ازدواج
به آسانی واژه پیر دختر استفاده کردند و حس من و دختران چون من مطمئنم آن لحظه پای منبر ایشان این بود که پیر دختران بالای 30 سال سن احتمالا باید به مردن فکر کنند تا به زندگی
خیلی به کار بردن چنین واژه هایی سنگین و درد ناک است
آنهم جایی و از زبان کسی که باید بیشتر رعایت کند
مگر سن چیست جز گذر روز ها و ماه هایی که شتابان می گذرند و نام سال می گیرند آنقدر در این زمانه شتاب عمر زیاد شده است همانگونه که پیامبر اسلام" صلی الله علیه و آله " فرموده اند : در آخر الزمان ماه هایش به سرعت روز می گذرند و سال هایش به سرعت ماه .
یک سال گذشته است اما گویی یک ماه گذشته این قدر سریع . این قدر سریع بزرگ می شویم و تا می آییم معنای زندگی را بفهمیم باید چنین برچسب هایی را نیز از طرف جامعه تحمل کنیم " پیر " واقعا این سن ها 30 , 40 سنی هستند در برابر عمر بینهایت انسان در عالم هستی در برابر زمان بی پایان
چه زیبا بیان داشتند استاد الهی قمشه ای " که همه ما انسان ها نسبت به عمر بی نهایت خود الان در زمان شیرخوارگی خود هستیم . ما شیر خوارگان ابدیتیم.
این دوران کوتاه عمر نسبت به عمر ابدی مثل دوران شیرخوارگی نسبت به عمر دنیایی مان است "
ای کاش فرهنگ جامعه ما دختران جوانش را در اوج جوانی و شکوه و زیبایی و دانایی با برچسب سن پیر نمی کرد .
موفق باشید
ممنون
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
عالی نوشتین ابجی.ممنونم.حالم خوب شد با نوشته ات.
سلام .برای من خواستگاری دارم ک نظرم نسبت به ایشون مثبت ولی من بیماری صرع دارم و در حال حاضر تحت درمانم و دارو مصرف میکنم ..لطفا راهنماییم کنید که چطوری این موضوع رو مطرح کنم.با خودش صحبت کنم یا با خانواده مطرح کنم .چطوری موضوع رو مطرح کنم که ایشون رو از دست ندم..خواهش میکنم راهنماییم کنید.ممنون
باسلام من ٣٠سالمه و تقريبا از همه جهت معنوي و مادي و...در سطح خوبي هستم ولي نميدونم چرا هر جا كه زنگ ميزنن برا خواستگاري يا قصد ندارن يا اينكه همون روز خواستگار اومده و جواب بله رو دادن من حتي ١بارم به خواستگاري نرفتم
سلام آقاي مرادي ايميل شما رو ميخواستم يك سري سوال داشتم ممنون ميشم ايميلتون رو ارسال كنيد
سلاموگاهی وقتا نمی شه که نمی شه.باید جور دیگه ای زندگی رو ادامه داد.فرزند خواندگی بهترین گزینه است.شاید قسمت به ازدواح نکردن باشه.اما وقتی یه موجود کوچولو بیاد و با شما زندگی کنه.زندگی خیلی شیرین میشه.و اون طفل معصوم توی خانواده بزرگ میشه.
سلام به دلهای پاک و معصوم
نکات آقای مرادی درست،فطری و چاره سازند.
بنده هم به نوبه خود چند مطلب رو تیتر وار بیان می کنم.
1-ایجاد پیوند و ارتباط با خداوند(از طریق نمازها و دعا وقرآن) و توسل به ائمه اطهار
2-تقویت امید و نشاط در ظاهر(منظور عرضه خارج از عرف وشرع خود به دیگران نیست) و باطن
*برنامه ورزشی منظم داشته باشید.ورزش منظم باعث جلوگیری از تنش های جسمی و فکری شما می شود.
*مشغولیت داشته باشید حتی اگر استخدام نیستید منظورم مشاغل خانگی یا هر فعالیت مثمرثمر دیگه هست یعنی از خودتان احساس مفید بودن داشته باشید.
3-حذف یا محدود کردن تعامل با دوستان و یا نزدیکانی که احساس نا امیدی یا خود کم بینی را به شما القا می کنند.
*نا امیدی بدترین سم مهلک زندگیست.
4-واقع بینانه به مسئله ازدواج نگاه کنید(با توجه به سنتان، عرف شهرتان، آدابتان،سننتان، عقایدتان،جایگاه اجتماعیتان) و... اما این موضوع منافاتی با آرمان گرایی و خوب خواهی ندارد.
5-علاقه خود را برای ازدواج با افراد مومن، رازدار(کسانی حرف بقیه را هرجایی نمی گویند)،متاهل، دارای موقیت اجتماعی خوب و... در میان بگذارید.
6-ابتدا از همه اگر در خانواده و اقوام افراد مورد اعتمادی هستند به آنها بگویید تا به طور غیر مستقیم و از جانب خودشان واسطه ازدواج شما با فرد مورد دلخواه تان و یا معرف شما به افرادی باشند که دنبال یه دختر خوب هستند و ازشان بخواهید اگر هم این وصلت شکل گرفت تا ابد این موضوع راز باقی بماند اگر از طریق اقوام نشد یا نمی خواهید این کا را از طریق افراد مومن و متعهد جامعه نظیر روحانی های نهادهای رهبری در دانشگاه ها و بانوان مسئول حوزه های علمیه و روحانی های مساجد اساتید آقا یا خانم دانشگاه و از این دست بازهم تکرار میکنم کسانی که رازدارند مومنند و این افرادی راکه برشمردم به این معنی نیست که همه شان مومن و رازدار باشند اما خوب جواب دادند.
توصیه آخر سر هم همان اولی است عشق بازی و در خواست از خداوند و ائمه خصوصا امام عصرمان مهدی عج.
سلام.به خواهرای گلم پیشنهاد میکنم برای امر خواستگار و ازدواج فقط دعا کنید و به ائمه متوسل شید شک نکنید که اگه ازدواج به صلاحتون باشه قطعا این امر اتفاق خواهد افتاد.با خدا عین یه دوست صمیمی و با دل پاک درد دل کنید قطعا و حتما خدا قسمت خواهد کرد.من متا هلم و این خوشبختی رو توی حرم امام رضا از خدا گرفتم.از خدا بخواهید فقط بخواهید
من حتی یک بار هم خواستگار نداشتم
یعنی آنقدر وضعم نابسامان هست ؟
یادم نمیاد یک بار هم کسی در این خونه رو زده باشه
انصراف از رشته ی پزشکی هستم و تحصیل کرده ی حقوق
زیبایی متناسب و بروز ......شاید چون پدر پولدار نبوده
یا شاید خونه ی ما بزرگ نبوده
مهم نیست
مردی که با این موارد خواسته باشه بیاد تو زندگی من همون بهتر که نیاد
سلام،حاج آقا من واقعا شمارو دوستدارم وصحبتاتون آرومم میکنه
سلام اقای مرادی
من از شمابه خاطر حرف های خوبی که دربرنامه سمت خدا زداید خیلی خوشم امد بسیارررررررررر ممنون
با سلام خدمت عزیزان..هر کدوم از آدم ها زندگیشون پر از حکمت و تقدیر خوب و بده..دوستان نجابتتون رو از دست ندید که این شاید یک امتاحان الهی باشه..من هنوز وارد دانشگاه نشدم اما خواستگاران خوبی داشتم که به علت سن کمم رد شدن..خطاب به ارغوان جان،،..نه پول و نه خونه ی بزرگ خوشبختی میاره..مردی که توجه به این موارد تصمیم به ازدواج گرفته اهل زندگی نیست..موفق باشید،،یاحق.
با سلام خدمت همه
یه خاهشی که دارم انقدر سخت نگیرید.مخصوصا مساله سن و سال رو.
من چند ماه پیش از یه خانومی تو کیلینیک دندونپزشکی خوشم میومد که اونجا بود و بهش میخورد اونجا کار کنه قطعا.
من رفتم خاستگاری اون خانم و دیدم 3سال و 1 ماه از من بزرگتره.من مذهبی و اون مانتویی با حجاب. اون در باطن نماز خون و کاملا مقید بود.
الان 3ماه از عقدم میگذره و قراره به زودی عروسی کنیم.من 29 سالمه.
انقدر سخت نگیرید.خانواده ای که من رفتم خاستگاری دخترشون هم اصلا سخت نگرفتن.طوری بود که مادر و پدرم اصلا باورشون نمیشد.
جالبترش اینه من فهمیدم اون خانم دکتر هستن و من رو که بیماری cis دارم و مهندس طراح یه شرکتم قبول کردن به همسری.
ایشاله همه جوونا موفق باشن
التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
عزیزم به این میگن شانس.
من بیست و نه سالمه اللبته چهرم نشون نمیده و جوونتر میخوره بهم . فوق لیسانس مکانیک دارم و استخدام یک شرکت دولتی که خیلی ها ارزوشونه اما مجردم ولی خدا شاهده تا این سن دنبال کارهای خلاف عرف و شرع نبودم نمیشه گفت مذهبیم ولی نماز و روزه و .... رو انجام میدم.ولی کیس مناسب خودم رو پیدا نمیکنم همه فکر میکنن من دنبال پدر زن پولدارم ولی نیستم دنبال یه خانواده خوبم که بچه ام قراره توش بزرگ بشه ولی اطرافیان اینطوری فکر نمیکنن. چه میشه کرد ولی به قسمت خیلی اعتقاد دارم این شبای قدر هم از خود خدا خواستم کسی که مناسبم باشه رو سرراهم قرار بده.
سلام عرض میکنم خدمت دوستان گرامی و عزیزم .همانطور که همه میدونیم جمعیت آقایان روز به روز بر اثر جنگ و حوادث طبیعی و یا حوادث جاده ای و...داره کاهش پپیدا میکنه ، از طرفی خیلی از پسران مجرد بالای 30 سال هستن که هنوز انگیزه ازدواج ندارند و این میتونه در افزایش تعداد دختران مجرد تاثیر بذاره به نظر من باید یه فکری برای جلوگیری از افزایش جمعیت خانمها در آینده داشت و در پسران امروزی انگیزه ازدواج ایجاد کنیم.
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
لطفا با توجه به آمار صحبت کنید و گمانه زنی نکنید آمار سرشماری 95 منتشر شده تعداد فوتی های زن و مرد یکسانه
سلام به همی دوستان وخواهران وبرادران ایمانی خو ن جناب
مرادی عزیز ازاینکه دا ری به نشکلات جونا گوش میکنی و راه کا ربهشون میدی خیلی خیلی ممنون وماشکرم ولی یه چیزی اینچا به نطربنده رسیده .مثلا خانمی اومده مشکلاتشو نوشته منم بعنوان بازدیدکننده مطالبشو میخونم .میبینم که مثلا فلان خانم که ازخودش گفته ومنم مطالبشو خوندم .نیبیم که فلان خانم باروحیه من سازگاری داره ومن دوس دارم یچورایی باشون ارتباط برقرار کنم ببیننشون شاید خوشم ازشون اومده وبخوام واقعا باتحقیق باشون ازدواج کنم .ولی توسایت شما این امکان وجود تداره حالا من بایداینجاچیکارکنم. لطفا اگه ممکنه این امکانو فرام کنید. الان متنی رو ازیه خانمی که اسمش راضیه بود خوندم واقعا دلم میخواست باشون ارتباط برقرارکنم وتحقیق کنم شاید بتونم باشون ازدواج کنم .دراخ صمیمانه متشکرم
جناب اقای مرادی امشب درشبکه دو برنامه ای بود که شما دررابطه با مشکل ازدواج ودوام ازدواج وثمره ازدواج صحبت داشتید وتماما سوال داشتید که چرا وچرا اینگونه است وچرا اینهمه مشکلات هست آیا واقعا نمیدانید ریشه همه این مشکلات چیست وکجاست ؟ اگر میدانید ونمی گویید که شاید دلیلی دارید ولی من به شما میگم ریشه همه این مشکلات قاطی شدن دین وسیاست است تا زمانی که زندگی معمولی مردم تحت الشعاع سیاست باشد مردم شادنخواهند شد شادکه نبودند ازدواج کم خواهد شد ثمره ای هم وجود نخواهد داشت .
با سلام خدمت آقای مرادی من دختری با سن 40سالم هست بااینکه خواستکار زیاد داستم به دلایلی که مادرم خودش صلاح میدونست رد میکرد وهیچ وقت نظر منو نمیپرسید وحالا خیلی با مادرم مشکل دارم با هم نمیتونیم کنار بیایم ورفتار های بدش رو با خودم که از وقتی شناختم در ذهنم هست هر کاری میکنم نمیتونم ازش گذشت کنم وهیچ وقت باهاش نمیتونم دردل کنم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید
سلام به همگی وقتتون بخیر...
یه سلام خاص و ویژه هم تقدیم به استاد مهربون و دلسوزم حاج آقا مرادی
چند ماه پیش که تشریف آوردین شیراز تو حرم آقا علی ابن حمزه زیارتتون کردم،ازتون خواهش میکنم شیراز هم برنامه داشته باشین تا ما جوونا از راهنمایی هاتون استفاده کنیم،امثال شما کم هستن که به جوون ها اهمیت بدن و پای درد ودلشون بشینن پس لطفأ تنهامون نذارین حاج آقا....
با سلام. دختری 30 ساله با مدرک تحصیلی بالا از دانشگاههای معتبر کشور.تا الان خواستگار زیادی نداشتم چون بقول بعضی پسرهای فامیل خیلی در رعایت شرع دقیق و مذهبیم. باور کنید تنها چیزی که از طرف مقابلم میخوام اینه که حلال و حرم سرش بشه و کلا ی زندگی باشه که توش خدا باشه دیگه برام خیلی مهم نیست خانوادشون چند نفره،باباش چیکارست، اهل کجاست،چقدر درامد داره، خونه و ..داره یا نه. و در ضمن اصلا اهل ارایش کردن و جلوه گری نیستم ولی با همه این وجود معتقدم چند صبای دنیا بالاخره تموم میشه و مسافرخونه دنیا ارزش مخالفت با خدا نداره برا همین دنبال ی شریک خوب برای گذر از این دنیا و رسیدن به اجر اخرتم. با این اوصاف بگید به خاطر موقعیت شغلی خیلی خوبی که دارم مجبور به زندگی در شهردیگه ای شدم و این تنهایی خدامیدونه چقدر روم فشار اورده و بین موندن و رفتن مستاصل شدم چون رفتن و بیکار نشستن تو خونم ی جور مشقتای دیگه برام داره و فعلا مجبورم تا مجردم برم سر کار و خدا میدونه که اصلا سر کار رفتن برای ی زن را نمی پسندم وقتی فکر میکنم شغل زن تربیت بچه و رسیدن به زندگی و شوهرشه؟ با این همه چیکار کنم؟
پاسخ ها
هادی
| Netherlands |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
باسلام عایا همه دخترا مثل تفکراتته شما فکرمیکنند خداکنه که همه مثه شما فکر کنند من مجرد هستم خیلیها چنین تفکرات وتعهد برزندگی اینده وپایبند به اصول زندگی بیخیال هستند
ببخشید ما در فامیل و آشنا دختران و پسران سن بالا داریم. تو هر خانواده یه دختر سی سال به بالا است و دو تا سه پسر پای این خواهر نشستن و ازدواج نکردن. تو فامیل از یه طرف بده که خواهر بزرگ دارند و از طرف دیگر جرات نمی کنند دختر به غریبه بدهند، از طرف دیگر هیچ کدوم پا جلو نمی ذارن دختر پسر همدیگر رو بگیرن. در حالی که دختر و پسرها از لحاظ سن و تحصیلات و فرهنگ منزلت اجتماعی هم کفو هستن. اما بیشتر حس می شود طرز تفکر اشتباه پدر و مادرها و انتقال آن به بچه ها مانع از شکل گیری ازدواج جوانان شده است. هیچکدام از ریس سفیدان محل هم دیگر جرات پا در میانی ندارند، چون هر دفعه مطرح شده، مخالفت های بی دلیل مانع ازدواج حداقل 15 نفر پسر و دختر فامیل آشنا شده که همین طور سن شان بالا می رود، و کیس ازدواج در بیرون هم برای دختر و پسر کم شده است! از آقای شهاب مرادی خواهش می کنم راه حل یا توصیه ای بکنند. یا من می تونم آدرس بدم شاید پا در میانی موثر واقع شود.
با سلام
به نظر من اشتباهاتی داره تو زندگی ما دخترا اتفاق میفته که حسابی ازشون غافلیم مثلا همین ادامه ی تحصیل ,که اینقدر برامون مهم شده که به خاطرش بقیه زندگی رو نادیده میگیریم,به خاطرش خواستگاری رو رد میکنیم که ترجیح داده به جای رفتن به دانشگاه و مدرک گرایی و داشتن یک مدرک لیسانس یا فوق لیسانس به درد نخور از یک دانشگاه به درد نخورتر که فقط بر کسب درامد برای صاحبانشون و سرگرم کردن ما تاسیس شدن,کار کنه و زحمت بکشه.
من اصلا منظورم این نیست که دانشگاه و ادامه تحصیل خوب نیست بلکه میخوام بگم نباید معیار سنجش برای افراد قرار بگیره,ادامه تحصیل و ازدواج هیچ کدوم نباید مانع برسر راه همدیگر بشن.
فراموش نکنیم در اسلام ناب محمدی ایمان و اخلاق معیار یک ازدواج موفقه.
بیایم زندگی رو اینقدر سخت نگیریم
امیدتون به خدا باشه ایشالا خدا بهترین افراد رو که در شان خودتون و خانواده های محترمتون باشه رو به زودی قسمتتون کنه.
دخترعموی من 30 ساله هست خواستگارای خوبی داشت ولی چون تهرانی نیستند رد میکنه وبه ویژكی خوب اون ها مثل خانواده توجه نمیکنه
سلام و خسته نباشيد به همه ي دوستان منم يه دختر ٣٢ ساله هستم ليسانس و شاغل خداروشكر چهره خوبي هم دارم واهل نماز و روزه ولي تا الان نتونستم در خواستگارانم شخص مماسبي انتخاب كنم متاسفانه فشار روحي و نگاه مردم در جامعه سنتي ما درمورد ازدواج كار رو سختتر كرده . در قديم معرف دختر وپسر بيشتر بود الان انگار همه ميترسن دوتا جوونو بهم معرفي كنن
سلام آقای مرادی من یه مشکلی برام پیشش اومده که نیاز به راهنمایی شما دارم من یک سال که عقد کردم هروقت ازهمسرم میپرسیدم کی زندگی مشترکمون رو شروع میکنیم فقط درجواب میگفت هروقت شرایطش جوربشه تااینکه مشکل مالی پیدا کردو حالا میگه بیا ازهم جدابشیم ولی من همه جوره باهش راه اومدم گفتم بیاازصفرشروع کنیم من آبروم ازهمهوچیزمهمتره ولی اون میگه تاحالاهرکاری کردم جورنشدشایداشتباه بوده پس بطورمنطقی جدابشیم من گفتم اگه اینجوری میخوای تمام حق منو بده بعدجداشو اون میگه من هیچی ندارم منم گفتم ولی من بخاطره آبروم که شده دوست ندارم جدا بشم لطفا منوراهنمایی کنید ممنونم
سلام مکالمات دخترم رو با دوست پسرش شنیدم حالا باید چی کار کنم موندم به روش بیارم یا نه
با سلام خدمت آقای مرادی و ودوستای گلم ایشالله که خدابخت همه جوونا رو باز کنه منم 28سالم مجردم دلیل نمی بینم خودمو پیر کنم برا نبود شوهر من اگه تا آخر عمر مجرد بمونم مصلحت خدارو میدونم و خودم مرد خودم میشم اونم با ازدست ندادن نجابتم... منم یه تحصیل کرده هستم ولی به خدا مدرک اصلا مهم نیست اصل شعور و تربیت آدمهاست به خدا و ائمه متوسل بشین من خودم بی بی عالم حضرت زینب رو خیلی دوس دارم ازش میخوام به داداش حسینش قسمش میدم بخت همه اونهایی که میخوان ازدواج رو باز کنه به امید براورده شدن یه صلوات..........
سلام خسته نباشید من یه خواهر بزرگتردارم که سه سال براش خواستگار میاد به جلسه دوم نمیرسه و میرند و من هم خواستگار دارم ولی پدر و مادرم میگن باید به ترتیب برید منم الان صبر کردم ولی الان دختر عمو کوچکیم شوهر کرده هم خواهرم ک هم من یه طور ضرب خوردیم من هیچ وقت حسود نبود ولی وقتی دختر عمو و شوهرشو می بینم حال روحیم بد میشه راستش خواهرم خیلی حساس حتی اسم خواستگار برای منا میشنوه بهم میریزه و مگه یا زندگی منا بهم میریزه یا از خونه فرار میکنه موندم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام آقای مرادی تشکر میکنم از نظرات خوبتون راستش آقای مرادی من دختری هستم 28 ساله لیسانس حقوق دارم و مدتی هست که در دادسرا شهشهرمونشغول به کار هستم از دوران دانشجویی خواستگاران زیادی داشتم که گاهی به بهانه های الکی رد میکردم ولی در کل هر کسی هم میومد برای ازدواج از سطح شخصیت خانوادگی من بسیار پایین تر بود . تا الان که تو این سن هستم از خواستگمگوید مکم شده و این امر موجب ناراحتی بیش از اندازه مادرم شده و مدام من را سرزنش میکند و دختران دیگر فامیل و اطرافیان را با من مقایسه میکند و دائما به من میگوید تو عرضه نداری برای خودت همسری را پیدا کنی . من از این خواسته مادرم بسیار ناراحتم که آبروی خود را زیر پای مردان بریزم برای پیدا کرذن شوهر ... هر کسی هم که می آید خواستگاری با وجود مناسب بودن سنشان که از من بزرگتر بودند پشیمون میشود و درخواست همسری دارای سن بیست و سه یا بیست و چهار میکنند . خواهش میکنم کمکم کنید گرچه من از توکل به خدا هیچ وقت غافل نشدم و نمیشوم ...
از خدا بخواه که آنچه قراره اتفاق بیفته لحظه ای حسرت گذشته نخوری
باز خوبه تو خواستگار داشتی من چی بگم که 28 سالمه همش دو تا خواستگار داشتم هیچ مشکلی هم ندارم خوانوادم فرهنگین معلوم نیست این مادرا که دوره میافتن میرن خونه اینو اون چی می خوان دنبال چی هستن که میرن یه زنگ هم نمیزنن خدا ازش نگذره که اعتماد بنفس آدم رو کم میکنن
سلام. ازدواج بیش تر از همه ی امورات شما دست خداست چون یه امر کاملا خداییه و پیوندی مقدس که همتای آن در جهان هستی وجود ندارد شاید به خاطر همین تقدس بی نظیرشه که آدمای حسود دور زوج های خوشبخت معمولا وجود دارند و افرادی تکه پران جلوی زوج جوان هستند تا کاری کنند دست و پاشون بلرزه و عادی بشن مثل همونایی که فقط تظاهر میکنن خوشبختن اما به فرزندشون بیش از شوهرشون علاقه دارن در حالیکه شوهرشون ادم خوبیه . خیلی ها با وجود داشتن سن بالا نمی توانند به اندازه ی یک زوج جوون خوشبخت و با تجربه رفتار کنند.
شک نکنید ازدواج یه امر خدایی و قسمتیه.فقط خودتان را آماده ی شرایط جدید کنید و بدونید خوشبختی حق شماست در هر زمینه ای در هرجایی. یه نکته دعا کنید خدا موانع رسیدن به همسرتان را از میان بردارد و او را یاری کند. مانع می تواند افرادی باشد که دلشان میخواهد شوهرشما مجرد بماند و موانع مالی ،عدم استقلال ، اعتماد به نفس و .....صلوات .
سلام به همه کسانییکه این مطالب رو میخونن؛نمیدونم واقعا مشکل کجاست به قول بعضی از دوستان یه سری خانمها اصلا خاستگار ندارن یه سری از آقایون هم تمرکز میکنن رو یه خانم که بخواد از بین چندتا عاشق وخاستگار پروپا قرص یکی وانتخاب کنه...ولی نباید با انتظار برای ازدواج تموم لحظات زندگیمون رواز دست بدیم البته من ۳۵ساله وهمسرم رو از دست دادم خاستگار هم داشتم بعداز فوت همسرم اما هیچکدوم اونی که من میخواستم از نظر طرز فکر نبودن یا کوچکتر از خودم بودن ازدواج موفق خیلی کمک میکنه برای پیشرفت عارفانه وحتی عاشقانه چون خداوند واهل بیت راضی وخوشنودن که یه زوج حلال وپاک با هم تشکیل خانواده میدن..انشاالله همه دخترو پسرها خوشبخت وپاک وسلامت زندگی کنن...
باسلام،آقای مرادی ،دوست دارم باگروه شما همراه باشم .ان شاءالله یوسف گمگشتم امسال پیدابشه.باتشکروسپاس ازشما
سلام دختر من ۱۶ سال دارد ونامزد شده ۱۰ سال اختلاف سنی دارد قرار شد ۱۹ ساله عروسی کند آیا سن خوب است یا زود است
اتفاقی به اینجا وارد شدم و بعد از خوندن نظرات و دیدن اتفاق هایی که دور و برم افتاده بهم ثابت شده که کمتر کسی واقعا یا خودش و دیگران رو راسته.یعنی طرف میگه نه پول مهمه نه قیافه نه کلاس طرفم ولی از اون طرف کلی خواستگار یا کلی دختر رو به همین دلیل رد کرده!!!
به قول استاد عزیزم:بزرگترین صداقت.صداقت با خویشتن است.
اگه کلاه خودمون رو قاضی کنیم خیلی از مشکلاتمون حل میشه
حاجی جان میشه بگین کلاس مجردها کی تشکیل میشه من ۱۶سالمه میتونم شرکت کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
بچه جان برو بشین درستو بخوون حالا زوده بری اینجور کلاسها
باور کن ...
سلام من ۲۷سالمه دنباله یه دختر بساز میگردم لطفا راهنمایم کنید
سلام حاج آقا من به یه پسری علاقه مند شدم یعنی مغازه شون سرکوچه خودمون هر روزهم میبینمش اونم مرتب نگام میکنه تاحالا نه حرفی زده نه کاردیگه ای کرده فقط نگاه میکنه سرشومیندازه پایین من اولش متوجه نشدم اصلا توجه نمیکردم بهش ولی نمیدونم چی شد که خوشم ازش اومده ولی اون نمیدونه دلم میخواد باهاش ازدواج کنم پسربدی هم به نظرنمیرسه نه جلف نه چیزدیگه ای ظاهرا خوبه حالا میخوام بهش بگم که خوشم ازش اومده ولی یکی گفت پسرا وقتی بهشون پیشنهاد ازدواج بدن فکربد میکنن من باید چیکارکنم
سلام دوستان نا امید نباشید من برای اینکه به زندگی امید داشته باشین بهتون یه کتاب معرفی می کنم این کتاب خیلی خوبه من با خوندنش آروم شدم اسم این کتاب هست خاطره نویسنده زهرا ولی پور این کتاب را می تونید از سایت کتاب راه دانلود کنید به دوستانتونم بگویید که حتما این کتاب رو بخونن من که خیلی خوشم اومد
سلام خدمت جناب اقای شهاب مرادی .من تو اینترنت دنبال کانال شما در سروش میگردم ولی همش نوشته تلگرام. مگر تلگرام ممنوع نیست. لطفا در سروش هم بزارید تا همه از صحبت هایتان بهرمند شوند.
سلام من نظرات دختران و پسران مجرد را خوندم به نظرم لزوم یه مرکز ملی ازدواج احساس میشه که در هر شهری شعبه ای داشته باشه و بصورت غیر حضوری و حضوری افراد را به هم معرفی کنه
سلام
خواهش میکنم یکی منو درک کنه
مرکز معرفی ازدواج با قوانین و نظارت خوب مورد نیاز جامعه است یا به صورت اینترنتی یا حضوری
اما متاسفانه نیست
و واقعیتش این که ازدواج در سنین بالا به درد نمیخوره به وقتش ازدواج کردین که نکردین برین عشق و حال کنین.
این ازدواجم شده زهرمار واسه جوونا بابا بیخیالشه میخوان چیکار
سلام حالتون خوبه بچه ها من همه پیاماتون خوندم خیلی جالب بودن لذت بردم
دختری 28ساله هستم که تابه امروزخواستگاری نداشتم اگه داشتم هم فقط به حرف بوده نمی دونم پسرابرچه اساسی انتخاب میکنن دختردیدم که زشته ولی جای خوبی ازدواج کرده دیدم طرف بی پوله ولی ازدواج کرده دیدم طرف هیچس نداشته ولی ازدواج کرده نمی دونم چرامن هنوزازدواج نکردم
چقد همتون از بدبختی دم زدید،حالم بد شد
اسلام ودعای خیر حاج آقا مرادی عزیز خیلی خیلی از دخترخانمها ازهمون میگن باید پولدارباشه ادم مگه اخه پدر ومادر های ما ازاول زندگیشون پولدار بودن عایا متاسفانه خیلی ازدخترخانمها پول راملاک زندگی میدونن ومحبت وتعهد برازندگی رواهمیت نادیده میگیرین، وبیشتر به این فکر هستن، واقعا جوانی که ورزشکار هست وهیچ گونه مشکلی نداره چکارباید بکنند، وخیلی ازجوان های مثل من دوست دارن زندگی کنن اما بااین شرلیط یه جور معامله به حساب میاد تازندگی هادی حسینی هستم باتشکر از حاج مرادی عزیز
توصیه های فوق به جاست و مخصوصا برای تغییر ذهنی افراد مناسب است.
بعضیها می گن قسمت واقعلا کار خداست بدبختی یا انتخاب تا درست ؟
من دلم گرفته خسه شدم احساس میکنم هروزم مثل دیروزه خسه شدم دقیقا نمیدونم الان دلیل زنده بودنم چیه تک و تنهام هی نمیدونم چی بگم والا☹
سلام.من هم ازدواج نکرده بودم و ناراحت بودم....ولی بعد از مدتی دیگه نمیخواستم ازدواج کنم و تصمیم گرفتم مجرد زندگی کنم ولی خدا یکی رو قسمتم کرد.میخوام بگم نترسید...همتون ازدواج میکنید....ولی کلا مجردی بهتره اگه شرایط مالی تون رو درست کنید
من بدبخت تراز همه بودم موردم رو در رو بهم جواب دادن انقد باحال
جهنم غرور م
یار رو رو دروایسی نکرد
قیافه من دیدنیه ،اگر بدونید یه چشم خون یه چشم اشک سالهاست ب مرگ فکر میکنم
سلام دختری ۳۳ ساله هستم
انقدر نا امیدم که حد و نصاب نداره ، اشک‌هام اجازه نمیده تایپ کنم
فقط یه چیزی میگم ! بعد ۲ سال بگیر و ببند ، ۱۲ آبان ماه۱۳۹۹ به عبارتی چند ساعت دیگه قرار نامزدی من و اونی که دوستش داشتم بود ، ولی کنسل شد
دارم دیووووونه میشم
دلم میخواد خواب باشه همه این اتفاقا و صبح وقتی پا میشم سر همون خونه زندگی باشم که دوست دارم
تو رو خدا دعا کنید خواب باشه همشون
سلام وقت بخیر شما تلفنی یا توواتساب مشاوره میدین لطف کنیدشماره تماس بدین خیلی احتیاج دارم ازتون مشاوره بگیرم
سلام وقت بخیر حاج آقا مرادی چطوری میتونم برا ی حل مشکلم حضوری در ارتباط باشم خداخیرتون بده لطفا راهنمایی کنید
سلام حاج اقاوقتتون بخیرببخشیدمیخواستم بپرسم ایازن اجازه نظردادن توزندگی مشترم داره یانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار