بازدید 41464

طرح مشترک ایران و عربستان برای مقابله با طرح آمریکا و ترکیه

دیدگاه‌های عربستان برای حل بحران سوریه به تدریج به ایران نزدیک می‌شود. سعود الفیصل ساعت‌ها با علی اکبر صالحی در این باره صحبت کرده است و حتی عربستان می‌خواهد مانورهای ترکیه و نقش ترکیه در سوریه را نقش بر آب کند.
کد خبر: ۳۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲ 14 May 2013
طرح مشترک ایران و عربستان برای مقابله با طرح آمریکا و ترکیهعربستان سعودی به دنبال راهکار ایران برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه است، زیرا این کشور پذیرفته ‌‌که سیاست آمریکا در قبال سوریه کارآیی ندارد و عربستان هم به رویکرد ایران و روسیه در قبال مسأله سوریه نزدیک شده است.

به گزارش «تابناک»، دبکا فایل گزارش داده است که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی ـ که در جده برگزار شد ـ از فرصت استفاده کرد و در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران به تبادل نظر در این موضوع پرداخت‌.

بر پایه این گزارش، اولویت نخست عربستان، همکاری با ایران در لبنان است تا با ایجاد تعادل در میان نیروهای لبنانی، موزانه قوایی میان نیروهای درگیر در بحران سوریه پدید آورد. مقامات سعودی می‌دانند که موضع اسرائیل و غرب در قبال مسأله سوریه، موضع تعیین کننده‌ای نیست و به محض پیروزی اسد در سوریه ـ که همانا پیروزی ایران و حزب الله است‌ ـ آن هنگام‌ است که حزب الله با دست پر به عرصه سیاسی لبنان باز خواهد گشت و نیز نیروهای تحت حمایت عربستان در لبنان ـ که همان نیروهای سعد حریری هستند ـ در مقابل حزب‌الله چاره‌ای جز پذیرش غلبه آنان ندارند.

این موضوعی است که سعود الفیصل در دیدار با علی اکبر صالحی، ساعت‌ها در‌باره آن گفت‌وگو کرده است؛ حال آن که آنان به شدت به طرح جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه بد بین هستند. آنان بر این باورند که در دیدار باراک اوباما و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، اوباما نشان داد که نمی‌تواند موضوع سوریه را حل کند، چرا که وی مدعی است، بحران سوریه، جنگ سرد جدیدی بین مسکو و واشنگتن است؛ بنابراین، با چنین رویکردی توانایی حل بحران سوریه وجود ندارد.

به این ترتیب، هر گونه توافق تهران و ریاض در مسأله سوریه در مخالفت کامل با طرح‌های آمریکا برای سوریه است، چرا که برای انجام‌ چنین توافقی قطعا سعودی‌ها باید با خواسته ایران مبنی بر باقی ماندن اسد در آینده سوریه موافقت کند؛ مسأله‌ای که در طرح‌ها و راهکارهای آمریکا و غرب جایی ندارد.

سعودی‌ها با نقش ترکیه هم در بحران سوریه مخالف هستند و این توافق آنان با ایران مانوری از سوی عربستان در آستانه سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا و گفت‌وگوی وی با باراک اوباما در رابطه به سوریه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۶
انتشار یافته: ۵۰
محال است عربستان همچین کاری کند . همکاری با ایران برای عربستان یعنی سقوط حکومت پادشاهی .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
در صورتی که _به فرض محال_بشار سقوط کنه اخوان المسلمین سوریه قدرت میگیره و این اصلا خواسته آل سعود نیست چون جنبش جهانی اخوان خطرش به مراتب از ایران برای عربستان بیشتره.
علی اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
طرح آمریکا رو به شکست است عربستان خودرا کنار می کشد که زیر آوار نماند
ما این رویکرد عربستان را باید تقویت کنیم تا پشتوانه تروریستها خالی شود
ضمنا این رویکرد باعث بد بینی تکفیری ها به عربستان می شود
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
توی مناسبات سیاسی همه چیز ممکنه دوست عزیز.
ای بابا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
آمریکا و روسیه بر سر دو مورد توافق کردند:
1.از میان برداشتن دیگر گروههای مبارز از جمله جبهه النصره... و این یعنی کنار گذاشتن عربستان...
2.کنارگیری اسد از قدرت... که کاملا با تلاشهای ایران در تضاد است...
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
اتفاقا خیلی هم ممکنه چون اینا تو سوریه شکست خوردن و بهتره که تا اوارش روسر خودشون خراب نشده با ایران کنار بیان.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
ایران نشان داده که بدنبال سلطه نیست بلکه دنبال همزیستی مسالمت آمیز است در حالیکه عربها می دانند که رفتار ترکیه با آنها در طول تاریخ بر مبنای رابطه آقایی و بندگی بوده بنابراین اگر یک مقدار دور انیشی داشته باشند در مورد سوریه و تمام مسائلی که یک طرف آن ترکیه است با ایران کنار می آیند
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
قطر و ترکیه هم پارسال کلی واسه ما فیلم بازی کردند که ما با اسراییل مشکل داریم اما حالا رفیق فابریکشون شدن.عربستان هم یکی مثل هموناست
عربــســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتان!!!
همه پول تروریستهای اونجارو عربستان و قطر دادن!
خیلی خوش باورانه است که فکر کنید دیدگاههای عربستان درخصوص سوریه درحال نزدیک شدن به ایران است والبته آینده نیز آنران ثابت خواهد کرد !!
اتحاد ایران و عربستان اتحادی طلایی خواهد بود البته اگر انگلیس و اسرائیل بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
وهابیت یعنی اسلام انگلیسی
سران كشورهاي اسلامي دراين برهه كه نقشه غرب براي تكه تكه كردن بلاداسلامي درحال اجراست عاقلانه فكركنندودرجهت اتحادجهان اسلام ازبرنامه هاي صادقانه ايران حمايت كنندوبدانندكه ايران هيچ چشم داشتي به آنهانداشته ونداردودست از لجبازي ها وعليه ايرا ن كاركردن هابردارند درقران به نيكي به وحدت مسلمين ودوري ودوستي وتبعيت مسلمين از يهودونصاري رامنع كرده است
این داستان خیلی بوداره! عربستان در سالهای اخیر جز سه دشمن اصلی ما بوده چطور حالا با ما هم نظر شده؟ البته همیشه این آرزوی همه بوده که اتحادی برقرار بشه ولی حداقل در زمان حاضر چنین هدفی به صورت عملی دنبال نشده و پیشرفتهای قبلی هم از بین رفته.
قطعا ترکیه اخوانی با سعودی وهابی نمی سازند
ان چیزی که به بهترین نتیجه منجر می شود منطق در گفتار و رفتار است
این دوروبری های ایران اصلا قابل اعتماد نیستن، با اونایی که دورترن ببندین مطمئن تره
عربستان پدر معنوی و اسپانسر مالی تمام تروریست های تکفیریه. از این حکومت حرکت عقلانی بعیده.
خدایا کم کم داریم به ظهور آقا نزدیک میشیم خدایا شکرت
ايران و عربستان هم عقيده بشن! اونم تو موضوع سوريه جنگ هشت ساله رو كه فراموش نكردين عربستان چه نامرديهايي كه نكرد چه جنگنده هاي ايراني كه نزد چه....
بخشی از مشکلات جهان اسلام با تدبیر ایران و عربستان قابل حل است و باید دیدگاههای تندروانه دوطرف کنار گذاشته شود.
یعنی عربستان می خواد با دست خودش سوریه و لبنان رو باب میل سیاست های ایران کنه؟
فقط امیدوارم این خوشبینانه نگاه کردن به عربستان موجب کلاه رفتن سر ایران نشه که کلاه گشاد و ننگینی خواهد بود
عربستان بازیگر زرنگیه به هر روش دنبال کاستن قدرت ونفوذ دو رقیبش تو منطقه که ایران وترکیه باشن میگرده.
همین دیروز نشستی در ترکیه با شرکت 5 کشور عربی(عربستان. قطر.اردن.مصر .امارات) و ترکیه برگزار شد که موضوع افزایش کمک به مخالفان بود و بیانیه این نشست هم این بود که اسد در آینده سوریه نقشی نداره
تمامي داستان به خاطر اينه كه امريكا داره به ايران نزديك ميشه اينها نميخوان از غافله عقب بمونن، از ترس اينكه كلاشونو باد نبره به منت كشي افتادن
ذخایر نفت خیز عربستان در مناطقی قراردارد که بیشتر شیعه نشین هستند. آن مناطق همان محل های پرمعترض به حکومت سعودی ها هستند بنابراین عربستان در قبال همراهی با ایران در سوریه به نوعی می خواهد از فشارهای معترضین شیعی در عربستان بکاهد.
نویسنده موضوع خیلی خوشبینانه وساده لوحانه فکر کرده ایران و عربستان در مورد سوریه ولبنان هیچگاه به توافق نمیرسند زیرا منافع آنها متضاد یکدیگر می باشد وعربستان همیشه دشمن قسم خورده ما باقی خواهد ماند حتی اگر در ظاهر چیز دیگری را نشان دهد.
با توجه به مواضع تند غرب نسبت به وهابیون مسلح در ترکیه شامل جبهه النصره (به طوری که اسرائیل و اتحادیه اروپا تحویل اسلحه به معترضین را منع کرده و امریکا هم اخیرا از ارتش آزاد خواسته آنها را مهار کند) نقش عربستان در حال تضعیف شدن است. با این حساب اگر بشار اسد سقوط کند اخوانی ها یا غرب گراهای دموکرات زمامدار امور می شوند که اصلا برای عربستان مناسب نیست و باقی ماندن اسد هم جور دیگر به ضرر آنهاست. برای عربستان در درجه اول ادامه بحران سوریه و پس از آن پیروزی تکفیریها سناریوهای مطلوب هستند که هر دو در حال ضعیف شدن هستند. پس طبیعی است که به تقلا بیفتند.
هر موقع عربستان دست از سر مردم مظلوم بحرین برداشت دست از سر سوریه هم برمیداره.
سیاست جدید ومشترم امریکا وروسیه تقویت ارتش آزاد وسرکوب جبهه النصره است.عربستان از این موضوع عصبانی ست وبا این اقدام می خواهد به اربابانش بگوید اگر اعوان مرا حذف کنید من هم در مواردی خط قرمزها را زیر پا می گذارم.ولی تلاش آقای صالحی چه نتیجه بدهد جه ندهد ستودنی ست.مذاکره درست کردن کار درستیه نه مذاکره نکردن وحساسیت بیجا ایجاد کردن.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
هیچ وقت عربستان با آمریکا تضاد پیدا نمیکند . اینها ذاتا با ایرانی ها مشکل تاریخی دارند . مطمئن باشید تلاش آنها برای اتحاد با ایران نیست بلکه برای خارج شدن از بن بست بوجود آمده است.
کشور سلطنتی عربستان کشوریست که توسط آمریکا و انگلیس بوجود آمده و خاندان السعود خوب می‌دانند اگر قدمی‌ بر خلاف میل آمریکا یا انگلیس بردارند گور خود را کنده اند.
شنیدنش ایرادی ندارد . باورکردنش مشگل است.
ایران بهترین و مطمئن ترین کشور برای همکاری هست . این را کشورهای خلیج فارس میدونند ولی امریکا نخواهد گذاشت رابطه خوبی شکل بگیره . تمام خاور میانه باید به خاطر امنیت اسرائیل همیشه در حال نزاع و جنگ باشه . این استراتژی امریکاست و حالا حالاها مردم منطقه گرفتارش خواهند بود .
باید مواظب مکر سعودیها شد.
ايران و عربستان حداقل دراين مهم با هم
ديگاه مشترك دارند.برخلاف تركيه كه به عنوان مترسك دست آمريكا.اسرائيل و اروپا.تركها با نابودي سوريه و حتي تجزيه آن ميخواهند.خوش خدمتي به اربابانشان
كرده باشند. تا از اين بيشتر پشت درب هاي بسته اتحاديه اروپا خواري نكشند.
چون منافع خود را در پيوستن به بلوك اروپا.آمريكا و اسرائيل مي بينند.نه در هم سوي منطقه اي با ايران -عربستان و...
* آن ها(تركيه) كار چاق كننان زبده اي هستند.وحاضر تا سرحد تجزيه مصر وايران وسوريه به سود اربابانشان پيش
بروند.ديگر آتش بيار اين وادي كشور بي قرب و منزل قطر است.كه از لحاظ مالي به پرو‍‍ژه هاي كثيف تركيه دلارهاي نفت و
گازي چند صد ميلياردي تزيق ميكند.
*بر عربستان و ايران واجب است جلوي
اين توطئه مشترك دشمنان صلح و امنيت
را بگيرند.همين امروز.فردا دير است.
شاید عربستانی ها سر عقل آمده اند.
آنها ازایران اطلاعات می گیرند ایران رافریب می دهند دنبال توطئه دیگری هستند
هر اتفاقی بیفته قطعا نباید طولانی بشه. چون متاسفانه به ازای هر روزی که میگذره شاهد قتل عام سربازان و مردم بی گناه سوری و به جاماندن ویرانی ها ورفتارهای ددمنشانه جمعیتی موسوم به جبهه مخالف یا تکفیری های و یا هر موجود دیگری که روی دشمنان صدر اسلام و هند جگر خوار را سفید کرده اند. چه کسی یا کسانی می تواند مرحمی بر زخمهای سنگین مردم سوریه بذارد؟ آن هم بعد از این همه فاجعه. بخدا این رفتار ها با حیوانات وحشی هم بشه مایه تاسفه چه رسد به انسان و آن هم به مسلمانانی که آه از نهاد آدم بلند می کند.
..عربستان یعنی آمریکا..ترکیه یعنی عربستان..از لحاظ مذهب به ما نزدیکه یا سیاست...
حتما اشتباه شده. عربستان احتمالا مي‌خواهد با فريب ايران كاري انجام دهد
قبلاً نيز گفتم ديپلماسي قوي ايران در منطقه مي تواند راهگشا باشد. ايران بايد ضمن حفظ اقتدار خود ، با كشورهاي منطقه ديپلماسي و گفتگوي فعالي را در خصوص موضوعات منطقه و حتي توافق و تفاهم براي نحوه اداره آن در آينده داشته باشد. درست است كه با كشورهاي منطقه اختلاف نظرهاي زيادي داريم كه اغلب آنها در طول تاريخ توسط انگليس و ساير استعمارها به دولت ها و ملت هاي منطقه تحميل شده است ولي موارد مشترك بسياري هم در منطقه وجود دارد. كشورهاي منطقه خارورميانه در صادرات انرژي به جهان و قدمت تاريخي مشتركند. دين همه كشورهاي منطقه اسلام است همه در يك موسم به حج مي روند و در يك ماه روزه دارند و اعياد و و اشتراكات ديگر كه مي تواند منشاء ارتباطات و دوستي هاي فراوان و تفاهمات في مابين باشد. اكنون بسياري از كشورهاي منطقه با اين نتيجه رسيده اند كه در صورتي كه از اين روابط و مشتركات استفاده نكنند. دشمنان اسلام كه دشمن تمام ملت هاي منطقه و مسلمانان هستند، براي اختلاف افكني و ايفاي نقش آقايي و تصميم گيري به منطقه وارد مي شوند كه به نفع هيچ كس نيست. زيرا آنها از مسلمان كشي نه تنها ناراحت نمي شوند و بلكه جز اهداف آنها نيز محسوب مي شود.
همه مسلمانان زير پرچم محمد (ص)
عربستان برای جنگ با ایران پا در سوریه گذاشته حالا بیاد تن به طرح ایران بده
محاله
از این شیوخ بعیده
دلیلی که عربستان رو به ایران نزدیک میکنه مقابله با توطئه های قطر علیه عربستانه و عربستان میخواد با این کار قدرت عمل رو از قطر و ترکیه بگیره و دوباره قدرت اول جهان عرب بشه . این به نفع ایرانه چون بسیاری از فتنه ها و ایران ستیزی ها فرو کش میکنه و بهبود رابطه با عربستان دید اعراب را نیز عوض خواهد کرد و در موضوع فلسطین و سوریه و لبنان عقاید نزدیکتر و متحد تر خواهد شد و قدرت طلبی ترکیه نیز فروکش خواهد کرد .در ماه اخیر دیدید که اردن سفیر اسرائیل رو از کشورش در اعتراض به مناطق اشغالی اخراج کرد . مسئولان با مذاکرات مکرر میتونن روابط رو بهتر کنن با دندان تیز کردن برای هم و کری خوندن چیزی درست نمیشه تنها راه مذاکراته .
افرین بر اقای صالحی که دقیقا اهداف استعمار را دقیقا میداند و دیدارهای او از اردن و عربستان دقیقا ضد استعماری است .
هدف استعمار در قرن گذشته ایجاد کشورهای کوچک در همه مناطق جهان بوده تا از طریق ترساندن آنها از کشورهایی نظیر ایران و عربستان بهانه حضور خود را توجیه و پایگاه نظامی ایجاد کنند . مثلا با ایجاد کشوری مثل قطر که اسراییل واقعی منطقه است به منابع عظیم منطقه ازجمله پارس جنوبی دست یافته و با پول آن ایجاد تفرقه نمایند .
پس اتحاد ایران و عربستان دقیقا خلاف منافع غرب بوده و چنانچه رییس جمهور آینده این بینش سیاسی را داشته باشد قطعا کمک بزرگی به کشور و اسلام خواهد کرد و میتواند جلوی خون ریزی مسلمانان را بگیرد .
ضمنا پخش فیلم خوردن قلب یک علوی بدست یک جنایتکار دقیقا برای شعله ورکردن تفرقه بوده است .
عربستان از ترسش که تندوروها بعد پیروزی به سراغ اون بیان تغییر موضع داد
چراغی که از عربستان روشن بشه ...
عربستان از ترسش که تندوروها بعد پیروزی به سراغ اون بیان تغییر موضع داد
عربستانی ها فهمیدند اربابشون امریکا با جبهه النصره درتضاده- ازطرفی با شیعیانش هم مشکل اساسی داره برای بقائ چندروزه حکومتش فعلا این بازی را پیش کشیده تا وقتی که اوضاع وفق مرادش بشه- بعدا حتما تغییر موضع میده =حالا اگه ندیدید؟؟/
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی