بازدید 42794

افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی

در شرایطی که طی روزهای اخیر، دولت آمریکا به همراه کنگره این کشور تلاش های جدیدی را برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز کرده، برخی گزارش ها حاکی از آن است که این تحریم های جدید، در حقیقت بخشی از طرح گسترده تری است که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تدوین شده است.
کد خبر: ۳۱۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲ 11 May 2013
در شرایطی که طی روزهای اخیر، دولت آمریکا به همراه کنگره این کشور، تلاش‌های جدیدی ‌برای تشدید تحریم ها علیه ایران آغاز کرده، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این تحریم‌های جدید، در حقیقت بخشی از طرح گسترده‌تری است که با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تدوین شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هافینگتون پست» امروز در مطلبی به افشای طرح سنای آمریکا برای براندازی نظام در ایران پرداخته و اشاره می‌کند نزدیک یک ماه پیش، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارشی منتشر کرد، مبنی بر اینکه گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب، در پی تدوین تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستند.

بر پایه پیش نویس این طرح، تحریم‌های جدیدی علیه ایران به تصویب می‌رسید که تنها در صورت حرکت ایران به سوی آنچه از سوی این سناتورها «یک حکومت انتخابی دمکراتیک و انتخابی آزادانه» خوانده می‌شد، قابل برداشته شدن بود.

بنا بر گزارش «بلومبرگ»، قرار بود این پیش‌نویس در ماه جاری (ما آوریل) نهایی شده و ‌رسما اعلام شود؛ اما تا کنون از این موضوع خبری نیست و سناتور «مارک کرک»، طراح اصلی این بسته تحریمی، ‌آن را اعلام رسمی نکرده است.

اما در روز پنجشنبه، «مارک کرک» طرح تحریمی جدیدی ‌به سنا ارائه داد که عبارت بود از قانون تحریم تبادلات ارزی خارجی ایران. آن گونه که از این طرح جدید برمی‌آید، هدف اصلی از آن، کشاندن ایران و آمریکا به سوی تقابل است.

با این حال،‌هافینگتون پست می‌نویسد، این طرح جدید ارائه شده از سوی کرک، در حقیقت هم راستا با همان طرح گذشته است و در مجموع، می‌تواند کنگره را به سمت و سویی ببرد که از کلیت رژیم تحریم‌ها به منظور براندازی نظام در ایران استفاده کند.

هافینگتون پست به نسخه خلاصه‌ای از طرح اصلی کرک دست یافته، می‌نویسد، پیش‌نویس اصلی طرح شامل بیش از صد صفحه است و در میان پرسنل کنگره، از آن با نام «سینک آشپزخانه» یاد می‌شود. این طرح، مجموعه گسترده‌ تحریم‌ها را نه تنها علیه ایران، بلکه همچنین علیه مجموعه‌‌ای از کشورها، شرکت‌ها و حتی نهادهای سازمان ملل در نظر می‌گیرد که با ایران با دیگر کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری می‌کنند.

در بخشی از این طرح آمده، تحریم‌های وضع شده علیه ایران، تنها در صورتی قابل از میان برداشته شدن است که «حکومت ایران همه زندانیان سیاسی را آزاد کرده و به سمت یک نظام انتخابی و آزاد دمکراتیک حرکت کرده و همچنین حقوق همه شهروندان ایران، از جمله زنان و اقلیت‌ها را محافظت کند».

این طرح تحریمی همچنین هر سازمان بین‌المللی که با کشورهای تحت تحریم آمریکا همکاری کند (به جز بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول) ‌تحریم می‌کند.‌هافینگتون پست اشاره می‌کند، با توجه به کلیت این بند، این تحریم‌ها حتی می‌تواند دامن سازمان‌هایی چون «یونیسف» و «فائو» را نیز بگیرد.

به هر حال، گزارش این روزنامه، تأییدی مشخص بر این نکته است که هدف اصلی سناتورهای آمریکایی نه آن گونه که ادعا می‌شود، توقف برنامه هسته ای ایران، بلکه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران ‌توسط به مجموعه‌ای از ادعاها و بهانه‌های واهی است؛ موضوعی ‌که تاکنون بارها مورد اشاره مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از جمله مقام معظم رهبری قرار گرفته و عامل اصلی در تقابل آمریکا با ایران بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۳
انتشار یافته: ۱۹
اوباما از یه طرف میگه ما دنبال براندازی نیستیم و میخواییم مذاکره کنیم سنا از اون طرف خر خودشو میرونه.یادمه یه وقتی امریکاییا میگفتن ما نمیدونیم تو ایران کی تصمیم گیرنده اس! حالا بگن ببینم تو امریکا کی تصمیم گیرنده اس؟
برنامه هسته اي بهانه هست اين ديگه براي همه روشن شده نيازي به گفتن اين روزنامه نيست.امريكاي ادم خوار همه را خسته كرده با اين كارها. مرگ بر امريكا
و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین
نه ما اونی هستیم که اونا از ما میشناسن و نه اونا چیزی هستن که ما
میشناسیم.این بزرگترین ایراد از رابطه ایران و امریکاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
اتفاقا ما خوب اونا رو شناختیم ولی اونا هنوز این ملت رو نشناختن....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
کدوم رابطه عزیز من!
بابا اونا دوست دارن ما مثل عربستان باهشون رفتار کنم . هر چی گفتن بگیم چشم و به جز این هم راضی نمیشن
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
چیزی که از ایران می شناسند منابع زیرزمینی فراوان است که آمریکا در تلاش برای چپاول آن است همانند عربستان، عراق، امارات، لیبی، افغانستان و ...
ببینند وعبرت گیرندکسانی که میگویند حالا دیکه وقت مذاکره است .
آمریکا واقعا روباه مکااااااااااره
ما بايد راه خودمان را ادامه بدهيم وبه ياري خداوند أمريكا ميفهمد عمر دنياي تك قطبي تمام شده.

دعاي شهدا بدرقه راه ايرانيان است!!!!
ما به وعده های اللهی ایمان داریم اگر چه ممکن است بر ما سخت بگذرد ولی تاریخ به یاد ندارد ونخواهد دید که ما تسلیم بشویم.ما فرزندان بدر حنین احد عاشورا ودفاع مقدس هستیم
عجیب تر اینکه امریکایی ها ادعای دموکراسی میکنند ولی وجود یک کشور مخالف را هم نمی توانند تحمل کنند!......تمام دشمنی امریکا با ملت ایران برسر همین استقلال طلبی ملت ایران است.
من به این تحریم جدیده بد بین هستم . عواقب خیلی بدی داره . معلوم نیست چه بلایی میخواد سرمون بیاد .
بازم گرونی ... .
تا وقتي انقلاب اسلامي ايران،ماهيت استكبار ستيزي خود را از دست نداده و شيطان بزرگ نيز از تفرعن ذاتي خود استحاله نشده؛ مبارزه فيما بين در اشكال مختلف الي ما شاء الله ادامه خواهد داشت.
سناتور های بز دل آمریکا درمورد اداره اسفناک اقتصاد کشور خودشان زاییده اند. میخواهندبکشورهای دیگر دخالت کنند. آ رزوی براندازی جمهوری اسلامی را باید بگور ببرند
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه. این سناتور های ابله آمریکا مردمان ایران را نشناختند.نشستند منافع مردم بدبخت آمریکا را با صهیونیستها هاپلو میکنند.وبرای ایران رجز می خوانند
تا قيامت رابطه ايران و امريكا درست نميشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
مطمئن باش به قیامت نمی کشه . همون طوری که ظالمان قبلی نابود شدن اینم میره.
قارون کجاست؟فرعون کجاست؟شمر و یزید؟معاویه؟چنگیز؟هیتلر؟
این عالم صاحب داره.
مادرتحريم انقلاب كرديم وموفق شديم درتحريم 8سال جنك كرديم وسربلندشديم درتحريم هسته اي شديم درتحريم هوافضايي شديم همانارازموفقيت مادرتحريم است ومافرزندان حسين زمانيم همواره خواهان صلح اماهمواره اماده جنك
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست