بازدید 121432

واجب بودن حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات از عراق رسید!

بهمن شریف زاده از نزدیکان مشایی ازحضور وی در روز شنبه برای شرکت در انتخابات خبر داده است و محمد هاشمی برادر آیت الله هاشمی هم از عراق بازگشته و مدعی شده است که فرمان حضور هاشمی در انتخابات را از عراق آورده است. اگر این دو خبر درست باشد که تا ساعت 18 امروز مشخص می شود، انتخابات یازدهم با حضور چهار رقیب، انتخاباتی چهار ضلعی خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹ 11 May 2013
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ایران، تقریبا به روزهای جدی خود نزدیک می‌شود. روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت، آخرین روز ‌نام‌نویسی کاندیداهاست؛ روزی که مشخص می‌شود چه افراد و گروه‌هایی بناست ‌با هم رقابت کنند.

به گزارش «تابناک»، روزها و هفته‌های گذشته، فضای سیاسی کشور، فضای حدس و برآورد کردن از یک سو و فضای خوف و رجا از سویی دیگر بود. در این میان، اصولگرایان ـ هرچند با نگرانی که نام چه کسی از ائتلاف‌های متعددشان بیرون می‌آید ـ وضعیت مشخص‌تری داشتند و این اصلاح‌طلبان بودند که خود را در فضایی حدس و گمانی برای خود و خوف و رجایی برای طرفدارانشان نگه داشته بودند.

اما ساعت 18 روز شنبه که فرا برسد، دیگر فضای حدس و گمانی وجود نخواهد داشت و آنانی که آمده اند باید آماده باشند که خود را و برنامه‌هایشان را در معرض مردم قرار دهند.افزون بر اصولگرایانی که طبیعتا فردا نام خود را برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت خواهند کرد، اصلاح طلبان و طرفداران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کنونی ایران، تکلیف خود را روشن خواهند کرد و آنوقت مشخص خواهد شد که رقابت بین اصولگرایان و کاندیدای مستقل خواهد بود یا به این دو گروه یک یا دو گروه دیگر هم اضافه خواهد شد.

در این میان، در بین دو گروهی که ممکن است فردا در انتخابات نام‌نویسی کنند، یکی‌ هاشمی رفسنجانی است که ممکن است نمایندگی اصلاح طلبان را بر عهده داشته باشد. امروز خبری منتشر شد که سرتیم محافظان‌ هاشمی برای بررسی شرایط حضور وی در وزارت کشور حضور یافته‌اند؛ خبری که اگر چه تکذیب شد، اما صرف تکذیب قابل اعتنا نیست، به ویژه که مطلعان می‌دانند که رویه محافظان‌ هاشمی این گونه است که یک روز پیشتر از حضور وی، مکان حضور را بازرسی می‌کنند.

افزون بر این، رسانه‌های طرفدار‌ هاشمی در ساعات گذشته به نقل از محمد‌ هاشمی برادر آیت‌الله‌ هاشمی که به عراق سفر کرده بود، نوشته‌اند ‌آیت الله سیستانی به‌ هاشمی رفسنجانی پیغام داده ‌که واجب است او در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

نفر دیگر هم گزینه دولت یا همان اسفندیار رحیم مشایی است که روحانی طرفدار وی یعنی شریف زاده در مصاحبه‌ای گفته ‌که او هم شنبه برای ‌نام‌نویسی به وزارت کشور می‌رود و اگر هم بعدا صلاحیتش احراز نشود، از طریق مطالبه عمومی آن را پیگیری می‌کنند.

به هر حال روشن شدن وضعیت این دو گروه از کاندیداها، وضعیت اصولگرایان را هم مشخص خواهد کرد، چرا که در این صورت اصولگرایان نمی‌توانند در درون خود به مبارزه بپردازند و با آمدن‌ هاشمی و مشایی آنان نیز یک کاندیدا را معرفی خواهند کرد، حتی در این فرایند جبهه پایداری هم ممکن است در این تصمیم که اصولگرایان یک کاندیدای مشترک بدهند،مشارکت کند. با آمدن‌ هاشمی اصلاح‌طلبان و افرادی چون روحانی هم کنار خواهند کشید و در آن صورت در انتخابات پیش روی، شاهد شکل‌گیری یک چهار ضلعی مرکب از محسن رضایی، مشایی،‌ هاشمی و کاندیدای واحد اصولگرایان خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی