بازدید 4313

بازداشت ۴ راهزن در پایتخت

کد خبر: ۳۱۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶ 08 May 2013
چهار مرد که در غرب و جنوب استان تهران شبکه راهزنی به راه انداخته بودند در عملیات تخصصی پلیس بازداشت شدند.

به گزارش فرهیختگان، عصر هشتم اردیبهشت امسال افسران کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان هنگام گشت‌زنی در یکی از روستاهای حاشیه اتوبان بهشت‌زهرا به یک دستگاه خاور که در حال بارگیری محموله آهن از داخل یک گاوداری بود مشکوک شدند و نزدیک رفتند.

همزمان راننده موتوسیکلت با دیدن ماموران فرار را بر قرار ترجیح داد و گریخت. اما سه همدست وی دستگیر شدند. شواهد نشان می‌داد محموله آهن دزدی بود و دو تبهکار به نام‌های «رضا-م» و «رضا-ش» که به ترتیب ۲۷ و ۳۴ ساله‌اند می‌خواستند آن را ۲۰۰ میلیون ریال به دوست مالخرشان بفروشند. پرونده به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهرری به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران بزرگ سپرده و رسیدگی تخصصی آغاز شد. سه مجرم در بازجویی مقدماتی خود را بی‌گناه خواندند اما وقتی فهمیدند دست‌شان رو شده و هیچ شانسی برای گریز از قانون ندارند به ناچار لب به بیان حقیقت گشودند.

آنان گفتند: در اطراف بزرگراه‌ها و مناطق مختلف استان تهران به‌ویژه ملارد، شهریار، اسلامشهر و... به کمین می‌نشستیم و ماشین‌های سنگین را تعقیب می‌کردیم. سپس در فرصتی مناسب به محموله‌های آهن دستبرد می‌زدیم، آن را به گاوداری که از دوست‌مان «اصغر- خ» اجاره کرده بودیم می‌بردیم و آنجا انبار می‌کردیم تا در فرصت مناسب بفروشیم. کنکاش در بانک اطلاعات خلافکاران پیشینه‌دار نشان می‌داد «اصغر»۴۵ ساله آخرین بار سال گذشته به جرم دزدی محموله «آهن» زندانی شده اما با سپردن وثیقه آزاد شده بود. وی پس از اجاره گاوداری با همدستی «رضا-م» و «رضا-ش» جرم‌های خود را از سر گرفته بود.

کارآگاهان با اطلاعاتی که از سه مجرم گرفتند مخفیگاه «اصغر» را در میدان شوش شناسایی کرده و طی عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضی رستمی - رئیس پایگاه نهم اداره آگاهی تهران بزرگ- گفت: چهار مجرم با صدور قرار قانونی زندانی شده‌اند و تحقیق جامع‌تر برای افشای سایر خلاف‌های احتمالی آنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی