بازدید 2745

دستگیری باند سرقت محموله‌های آهن

کد خبر: ۳۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷ 08 May 2013
باند سرقت محموله‌های آهن، هنگام فروش یک محموله بار آهن، توسط ماموران آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش بهار، در ساعت 19:00 روز هشتم اردیبهشت سال‌جاری مأموران کلانتری 168 سیزده آبان در حین گشت‌زنی در آدرس یکی از روستاهای حاشیه اتوبان بهشت زهرا به یک دستگاه خودرو خاور برخورد می‌کنند که در حال بارگیری محموله آهن از داخل یک گاوداری است. در زمان مراجعه مأموران کلانتری برای بررسی موضوع احدی از افراد حاضر در محل بلافاصله با یک دستگاه موتوسیکلت از محل متواری، اما مأموران موفق به دستگیری سه نفر دیگر در محل شدند که در تحقیقات اولیه مشخص شد که محموله آهن در حال بارگیری مسروقه بوده و سارقان قصد فروش آن را داشته‌اند که در ادامه مال‌خر به همراه خودرو خاور و مبلغ 20‌میلیون تومان وجه نقد برای خرید محموله آهن مسروقه به همراه دو متهم دیگر، به کلانتری منتقل شدند. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت محموله و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و برابر اعترافات متهمان، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که محل گاوداری توسط فردی به نام اصغر اجاره و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است که بلافاصله این شخص به عنوان یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه سرقت محموله و متهم سابقه‌دار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد شناسایی قرار گرفت. برابر سوابق به دست آمده از متهم اصغر 45‌ساله، وی آخرین بار و در سال گذشته نیز به اتهام سرقت محموله و توسط کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده، اما با طی مدت کوتاهی از دوران محکومیت و با تامین قرار وثیقه از زندان آزاد و بلافاصله پس از آزادی از زندان و اجاره گاوداری، مجددا سرقت‌های خود را به همراه دو نفر از متهمان دستگیر شده به نام‌های رضا 27‌ساله و رضا 34‌ساله از سر گرفته است.

برابر اعترافات به دست آمده از متهمان و با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده درباره محل‌های تردد و دیگر اقدامات پلیسی به‌عمل آمده، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه میدان شوش شده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه، وی را دستگیر و به پایگاه نهم آگاهی منتقل کردند. سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعترافات به دست آمده از اعضای گروه مشخص شد که متهمان اقدام به سرقت خودروهای دارای محموله آهن‌آلات در مناطق مختلف استان تهران به‌ویژه ملارد، شهریار و اسلامشهر کرده و پس از سرقت، اموال مسروقه را به گاوداری استیجاری منتقل و از این مکان به عنوان محلی برای نگهداری و فروش استفاده کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی