بازدید 100344

در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران هر که بخواهد کاندیدا می‌شود!+فیلم

انتخابات ریاست جمهوری است و شاید به زحمتش بیارزد که برخی شال و کلاه کنند، تا خیابان فاطمی خود را برسانند، مدارکی را پر کنند، با قیافه‌هایی شناخته و ناشناخته‌ در مقابل نور دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران ژستی بگیرند، خودی نشان دهند، فیلم و تصویرشان دست به دست بچرخد و دست آ‌خر، شب هم با افتخار به اهل خانواده، بگویند که امشب تلویزیون آنان را نشان خواهد داد؛ نمونه ای از فیلم این گونه افراد را ببینید و قضاوت کنید!
کد خبر: ۳۱۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۶ 07 May 2013
انتخابات ریاست جمهوری است و شاید به زحمتش بیارزد که برخی شال و کلاه کنند، تا خیابان فاطمی خود را برسانند، مدارکی را پر کنند، با قیافه‌هایی شناخته و ناشناخته‌ در مقابل نور دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران ژستی بگیرند، خودی نشان دهند، فیلم و تصویرشان دست به دست بچرخد و دست آ‌خر، شب هم با افتخار به اهل خانواده، بگویند که امشب تلویزیون آنان را نشان خواهد داد؛ نمونه ای از فیلم این گونه افراد را ببینید و قضاوت کنید!

به گزارش «تابناک»، ‌نام‌نویسی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از سه‌شنبه صبح آغاز شد و بعد‌از‌ظهر هم با ‌نام‌نویسی بیش از 65 نفر پایان یافت. در میان این 65 نفر، نزدیک شش نفر آنان از چهره‌های مطرح بودند؛ چهره‌هایی که حتی در اینکه برخی از آنان هم رجل سیاسی باشند، شک و تردیدهایی است!

با این اوصاف تکلیف شصت نفر ‌نام‌نویسی کننده روز نخست، از روز روشن‌تر است. تازه چهار روز دیگر هم ‌مانده ‌و مشخص نیست ‌این وضع به کجا خواهد رسید!

وجود شرایط حداقلی برای ‌نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در مرحله نخست، هم مخالفانی دارد و هم موافقانی.

موافق این شرایط حداقلی و فراهم بودن عرصه برای ورود عموم مردم را نشان دهنده حد اعلای دمکراسی در کشور می‌دانند؛ فرایندی که در آن قانون مانع ‌نام‌نویسی افراد نمی‌شود و همه می‌توانند ‌نام‌نویسی ابتدایی کرده و وارد عرصه بررسی صلاحیت‌های تخصصی‌تر شوند.

مخالفان بر این باورند که شرایط حداقلی و بسیار باز که برای ‌نام‌نویسی افراد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گنجانده شده، باعث می‌شود ‌افراد زیادی که صلاحیت‌های مورد نظر قانون و شورای نگهبان را ندارند،‌ نام‌نویسی کنند و وقت نهادهای حیاتی کشور همچون شورای نگهبان و وزارت کشور را می‌گیرند و از سویی، باعث پدید آمدن جوسازی‌هایی در مورد انتخابات در ایران می‌شوند؛ جو‌سازی‌هایی که به صورت فیلم و کلیپ در شبکه‌های اجتماعی یا دست به دست می‌چرخد و در بخش‌هایی باعث تمسخر انتخابات می‌شوند.

شاید بتوان گفت با احترام به موافقان، حرف مخالفان منطق بیشتری داشته باشد، چرا که طبیعتا افرادی بسیار‌ی که ‌نام‌نویسی می‌کنند، در مراحل بررسی تخصصی غربالگری می‌شوند؛ اما برخی نمایش‌ها و شوهایی که برخی از کاندیداهای ‌نام‌نویسی کننده در هنگام ‌نام‌نویسی اجرا می‌کنند، در بخش‌هایی باعث وهن انتخابات می‌شود. شاید نمونه‌هایی از این موارد برای آگاهی بخشی و در حد یک تلنگر برای همه کفایت کند.

طبیعتا همه افرادی که صلاحیت‌های عمومی را دارند، بر پایه قانون کنونی حق ‌نام‌نویسی دارند، ولی نباید ‌به گونه‌ای باشد که ناظر بیرونی سطح کاندیداهایی که قرار است یک کشور به بزرگی ایران را اداره کنند، سطحی بیرون از عرف و استاندارد جهانی ببینند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵۹
انتشار یافته: ۳۶
اگر مثلا یک مبلغ 200 هزار تومانی از افرادی که ثبت نام میکنند اخذ بشه و بعد از اینکه احراز شرایط اولیه شد اون مبلغ بازگردانده بشه 90 درصد متقاضیان ثبت نام ناپدید میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
یعنی شما میگی مردم اینقدر گشنه شدن که 200 تومن نمیتونن جور کنن؟
به این نحوی که رسانه ها ، مجانی و بدون دردسر افراد را معروف می کنند ، معلومه که هرکسی هوس ثبت نام به سرش میزنه * عجیبه که ( آقای دوربینی ) توی تصاویر امروز_ تون نداشتید !!!
سلام

از نظر من كه هيچ ايرادي نداره
چه اشكالي داره كه عوام مردم نيز خود را بخشي از نظام بدانند و نظام نيز با بصيرت و شكيبائي حضور برخي از همين مردم را در كانديداتور رياست جمهور بپذيرد

شما كه به اصطلاح اهل قلم هستيد و خود را فراي ديدگاه ها ميدانيد بايد سعه صدر و شكيبائي بيشتري داشته باشيد

در ضمن هر كسي كه كانديد شود كه قرار نيست تائيد هم بشود
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
واسه معروف کردن خودشون میان نه کاندیداتوری چون میدونن رد میشن.آخه یه لیدر فوتبال رو چه به ریاست تازه لیدری هم قبولش ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
برای هر شخصی که ثبت نام میکنه یه زمانی صرف میشه تا صلاحیتش تایید شه حالا هرچقدر این افراد بیشتر بشن از دقت عمل برای افراد اصلح کم میشه
گرفتی؟
قانون انتخابات باید بازنگری شود.
این که حسودی نداره تابناک جون، دوست داشتی تو هم برو کاندید شو. چه کسی بهتر از تو، من که به تو رای میدم. مگه نه؟!!
عیب ندارد بگذار دلشان خوش باشد
تابی توام که داری دامن میزنی به این کارا.اصلا ارزش گزارش گیری داره ؟
این وقایع موجب خجالت مردم شریف ایران است. بنظر می رسد یک خلا قانونی در این زمینه وجود دارد و با تمهید لازم می بایست جلوی این وضعیت را بگیرند.
این نشانه وجود دمکراسی در ایران می باشد

هیچ اشکالی ندارد و اکثر مردم ایران از این موضوع ناراحت نمی شوند چون انها هم بندگان عزیز خدا هستند خوب در نهایت تایید نمی شوند
که مسلم است ولی شور و شوق انتخابات زیاد می شود اشکالی ندارد سخت نگیریم
همه دنیا این شکلیه ؛ امریکا رو ندیدی ؟!
قلبم گرفت

بخدا باید زار زار گریه کرد به حال خودمون
دست مایه مسخره شدن دشمن ها قرار گرفتنمیم

باید جلوی این آدم ها رو بگیرن

حد اقل یه قوانینی بذارن که این چیزا پیش نیاد
اره همه میتونن برگه کاندیدیو پر کنن ولی 99% نمیتونن کاندید شن!
همه هم میدونن اینو ولی الکی میان که فقط تلویزیون نشونشون بده!
فکر کنم گرونی دیگه حسابی فشار آورده رو مردم!!
بسی تاسف خوردم
به نظر من این مرد صادقانه صحبت می کنه از ته دل صحبت می کنه
مسخره دنیا شدیم
اگر ادمی به چشم است ودهان وگوش وبینی / چه میان نقش دیوار و میان ادمیت/ عقل وفهم و درایت واعتقادات او وبرنامه ی کاری او مهم است نه خوش تیپی فرد مگر بوتیک راه میاندازیم که خوش اندام باشد / مدیرومدبر وشجاع ومبارز واگاه به اوضاع جهان ومطیع رهبری کفایت میکند
سلام شاید یه کم مسخره باشه ولی به نظر من نشان می تونه نشان دهنده ی دموکراسی داخل ایران هم باشه که هر کسی می تونه احساس تکلیف کردن رو تو عمرش یه بار تجربه کنه اشکال ما ایرانی ها اینه که همیشه به دهان غرب نگاه می کنیم و اونارو ملاک درست یا غلط بودن افکارمون می دونیم
برای نمایندگی مجلس مدرک کارشناسی ارشد و شرایط دیگری لازم است تا تنها افرادی ثبت نام کنند که حداقل آگاهی را نسبت به امور کشور داشته باشندچرا برای ریاست جمهوری شرایطی نمی گذارند تا هر کس نتواند شان یک کشور 75 میلیونی را در نزد جامعه بین المللی به مسخره بگذارد.این فرد تنها کشورش را مسخره می کند.
پیشنهاد می دهم هر کسی برای ثبت نام مجبور به جمع کردن تعدادی امضاء باشد.
مثلا 500 تا 1000 نفر از مردم عادی یا حتی 5 تا 10 نفر از نمایندگان مجلس در دوره های مختلف.
تابناک جان مردم به همین چیزا خوشن !
این خوشی رو از مانگیرین
حالا بیا در فرانسه، ۵۰۰ شهردار باید به شما امضا بدهند که حق اسم نویسی داشته باشید !!!!!!!
اصلا نبايد اين آدم را نام نويسي مي كردند . ايشان نمي داند كه دوران كلاه شاپو و جاهلي تمام شده و شان رياست جمهوري و مملكت را به تمسخر گرفته
چه بيكار بودن برو بچه هاي خبرنگار كه ميرن از اين افراد گزارش تهيه كنن
واقعا برای خودمان متاسف شدم وقتی کسی جایی می خواهد کار کند سابقه مفید کاری در آن زمینه می خواهند ولی متاسفانه ظاهرا در کشور ما برای ریاست جمهوری نیازی به سابقه کاری در این مورد نیست و هر کسی به خود حق می دهد شرکت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
میتونه اسمش را ثبت کنه یعنی نام نویسی کنه نه شرکت.
اگر بابت هزینه های بررسی صلاحیت از هر کاندیدا فقط مبلغ 000'200 تومان دریافت شود به راحتی این مشکل برطرف می شود. واگر این مبلغ 000'000'1تومان باشد که برای فردی که خود را در قامت ریاست جمهوری می بیند هزینه ی زیادی نیست.تنها کسانی کاندیدا می شوند که شانسی برای خود قائل باشند و دیگر نیاز به وضع محدودیت های قانونی نیست.
با ثبت نام افرادي مثل ايشان ، جز تلف كردن وقت نيست ، در بسياري از كشورها ثبت نام براي مواردي اين چنين و خارج از احزاب نياز به امضاي حداقل در نظر گرفته شده است ، يعني نياز به امضاي مثلا حداقل 5000 نفر با نام و مشخصات واقعي براي كاندبدا شدن . به نظرم اين راه بهتر است .
کاغذ اصراف میشه. وقت مسئولین هم گرفته میشه.
وقتی وضع اینترنت اینجوری باشه بیکاری هم باشه سرگرمی جدید جوانان ایران میشه این . تابناک ناراحتی نداره خیلی هم شیک .
سلام به نطر بنده بايد يه سري شرايط محدود تر شود واين بدان معنا نيست كه شخص حتما چهره ي سياسي معروفي باشد
یک نفر که نماینده 75 میلیون نیست هر کش اینجوری راجب یک کشور قضاوت کنه مشاهیرشو از دست داده بذار هر چی دلش میخواد بگه
این قضیه ها رو واسه انتخابات قبلی و قبلترش هم داشتیم
ولی خداروشکر موضوع خنده امروزمون هم جور شد
من بیشتر از بعضی افرادی دلم میگیره و تاسف میخورم که خودشون میفهمند که به درد ریاست جمهوری نمیخورن ولی باز میان کاندید میشن و به شعور خودشون و مردم توهین می کنند
علت تعدد زیاد هم همینه و خیلی ناراحت کننده هست
چیزیکه مشخصه اینه که نشون دادن اینگونه افراد در تلوزیون و رسانه ها باعث ترویج این فرهنگ در سال های آتی خواهد شد.
{مانند سری های پیشین نام نویسی}
مقصر اصلی صدا و سیما و البته عکاسان خبرنگار هستند.
نباید از ایران و آینده آن چهره مسخره ای ساخت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی