بازدید 54382

جزییات جدیدی از نقشه‌های ائتلاف «۱+۴» علیه ایران

چند روز پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل، می‌خواهد با حمایت و هدایت آمریکا، وارد ائتلافی ضدایرانی با چهار کشور منطقه شود. اکنون به نظر می‌رسد، شکل‌گیری این ائتلاف جنبه جدی‌‌تری به خود گرفته و حتی جزییاتی از برنامه این گروه برای تقابل با ایران منتشر می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴ 05 May 2013
چند روز پیش خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل، می‌خواهد با حمایت و هدایت آمریکا، وارد ائتلافی ضدایرانی با چهار کشور منطقه شود. اکنون به نظر می‌رسد، شکل‌گیری این ائتلاف جنبه جدی‌‌تری به خود گرفته و حتی جزییاتی از برنامه این گروه برای تقابل با ایران منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار اخبار اولیه مبنی بر احتمال وارد شدن رژیم اسرائیل به ائتلافی با شرکت ترکیه و سه کشور عرب منطقه، اکنون روزنامه «ساندی تایمز» گزارش داده رژیم اسرائیل در حال آماده شدن برای ورود به این همکاری است.

به نوشته این روزنامه، هدف اصلی این ائتلاف، برقرار کردن یک سامانه هشدار به منظور مقابله با «موشک‌های بالسیتک ایران» است.

ساندی تایمز می‌افزاید، پیشنهاد این ائتلاف که از سوی دیپلمات‌ها با نام «۱+۴» از آن یاد می‌شود، ممکن است سرانجام منجر به این شود که تکنیسین‌های ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن، به همراه اسرائیلی‌ها، مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه ایجاد کنند.

این طرح که نخستین بار از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده، هدف ایجاد یک «هلال معتدل» از دولت‌های متحد را دنبال می‌کند که در زمینه مقابله با تمایلات هسته‌ای ایران، با یکدیگر اهداف مشترک دارند.

یک مقام اسرائیلی در این زمینه گفته: «شروع برنامه، با تسهیم اطلاعات درباره موشک‌های بالستیک ایران است». به باور وی، باراک اوباما علاقه‌ای به حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد و به همین دلیل است که آمریکایی‌ها برای مهار تهران، به دنبال ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای هستند.

بر پایه جزییاتی که از این طرح منتشر شده، اسرائیلی‌ها به صورت لحظه‌ای به داده‌های مراکز راداری عربستان سعودی و امارت دسترسی خواهند یافت. در مقابل، رژیم اسرائیل امکان دسترسی به سامانه‌های دفاع ضدموشکی و رادارهای هشدار خود را به صورت آنلاین برای شرکای جدیدش فراهم می‌کند.

افزون بر این، سامانه رهگیری ضدموشکی «آروو» رژیم اسرائیل، در مقابل موشک‌های ایران برای اردن سپر دفاعی فراهم می‌کند.

اما علاوه بر این جزییات، تحلیلگران یکی از دیگر جنبه‌های اهمیت این پیمان اتحاد را از این جهت می‌دانند که عربستان سعودی و امارات، دارای روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل نیستند و پیوندهای ترکیه با این رژیم نیز پس از واقعه حمله به کشتی «ماوی مرمره» در سال ۲۰۱۰، هنوز ‌‌کامل به حالت عادی بازنگشته است.

در پایان ساندی تایمز اشاره می‌کند دولت اوباما می‌خواهد این به اصطلاح «هلال معتدل» را در مقابل آنچه «هلال بنیادگرا» می‌داند و از ایران، عراق، سوریه و حزب الله تشکیل شده، قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۱
انتشار یافته: ۱۴
از نام ايران هم مي ترسند
قابل پیش بینی بود.
از آشوب و اغتشاش در کشورهای دوست و هم پیمان ایران شروع شد.
اون از وضع سوریه، عراق هم که بنظر میاد استارتشو دارن میزنن...
اختلاف نظر با ترکیه هم که هر روز داره بیشتر میشه...
بمب گذاری های پاکستان هم از بعد از جدی شدن خط لوله صلح بیشتر شده...
اظهار نظرهای عجیب جمهوری آذربایجان...
بنظر میاد یک نقشه و سناریو بلند مدت در حال اجراش...
بفرموده امام راحل : آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند !
"معتدل" از نظر آمریکا یعنی هرکی در راستای منافعش باشه.از کی تا حالا عربستان سعودی معتدل بوده؟ اسراییل کی اعتدال داشته؟حتی اردن.تحریم اقتصادی و علمی و دارویی و ..میکنن،کشورهارو برعلیه ایران متحد میکنن،تجهیزات جنگی در اختیار حکومت های دیکتاتور منطقه مثل عربستان قرار میدن،تهدید به حمله نظامی هم میکنن.بعد میگن ما دست دوستی به سمت ایران دراز کردیم. :|
اینان هیچ غلطی نم توانند بکنند زیرا ما بر انرژی جهان تسلط کامل داریم و حتی در یک ساعت می توانیم چاههای خارج از خلیج فارس را منهدم کنیم پس جرأت چنین جسارتی را نخواهند یافت.
مثل بازی فوتبال کشورهای عربی میمونه.همیشه با بازی کثیف سعی میکنن پیروزی کسب کنن.سناریوی عربستان و قطر و آمریکا و انگلیس برای سوریه خوب جواب داده و ایران و روسیه حرکت قاطعی صورت ندادن و برای مزدورها این برداشت صورت گرفته که میتونن این سناریو رو برای ایران هم تکرار کنن.حرکت ایران رو هم که همه میدونیم و کسانی که قدر زمان و لحظات رو ندونن همیشه ضرر میکنن.خطر بسیار نزدیکه و مستقیم داریم به سمت یک جنگ کثیف پیش میریم.در چنین جنگی و در مقابله با یک گروه شبه نظامی موشک بدرد نمیخوره.
سه دلیل عمده می تواند در پس ماجرا وجود داشته باشد:
1- ارسال کشتی کمک رسان به ترکیه عملا یک ترفند فریبکارانه و تبلیغاتی برای فریب مسلمانان و اعراب منطقه و جذب توریست به ترکیه بود و ترکیه با این کار خود را پرچم دار جهان اسلام معرفی کرد.

2- می تواند در ارتباط با تحولات جاری در سوریه و خوابی که احتمالا محور غربی- عربی ضد حکومت بشار اسد برای امسال(1392) تدارک دیده اند، مربوط باشد. بحران سوریه روز به روز به شرایط حساس خود نزدیک می شود و در صورت اعمال هر گونه مداخله نظامی از جانب غرب بر ضد حکومت سوریه، ترکیه و رژیم صهیونیستی دو ضلع مهم و دو بال عملیاتی بسیار مهم برای انجام سناریوی مداخله نظامی ناتو در سوریه خواهند بود. از این رو مقامات رژیم اسراییل با توجه به شرط دولت ترکیه برای همکاری با اسراییل و ناتو در مداخله نظامی در سوریه مجبور شده اند با گرفتن امتیازاتی از واشنگتن (که چند و چون آن هنوز مشخص نیست) تن به این عذرخواهی دهند.

3- در نگاهی فراتر به موضوع سوریه که اتفاقا بی ارتباط با سوریه نیز نیست مساله ایران و محور مقاومت مورد حمایت ایران در منطقه (شامل عراق، سوریه و حزب الله لبنان) است. غرب به خوبی می داند که هر گونه تغییر رژیم در سوریه مستلزم رویارویی جدی و عملی با محور مقاومت است و از این رو تضعیف این محور را برای ضربه زدن به منافع و نفوذ منطقه ای ایران حیاتی و مهم قلمداد می کند.
پس مسئولین ما بایستی باهوش باشند و فریب کشوری مثل ترکیه را نخورند .
چنین چیزی فقط جنبه تبلیغاتی دارد.
مرگ بر اسرائیل.مسئولان نظامی ایران بایدپدافندهوایی روتاجایی که میتونندقدرتمندترکنند.دیدیم که جنگنده های رژیم جعلی صهیونیستی چطورسوریه را زدندودررفتند؟
غربی ها هیچوقت خودشون وارد درگیری با ایران نمیشن بلکه تا حد امکان کشورهای منطقه رو به درگیری با ایران تحریک می کنند به سه دلیل:
1- وارد شدن به یک جنگ جدید و بسیار سخت برای امریکا بسیار پرهزینه است.
2- با این کار پول خوبی نصیب شرکت های بزرگ ساخت سلاح در امریکا می شود.
3- علاوه بر ایران، خود کشورهای درگیر با ایران هم تضعیف می شوند و احتمال شکل گیری قدرت های اسلامی در منطقه کم می شود.
این یعنی یک تیر و چند نشون!
این وسط ایران اولا باید به دیپلماسی فعالتر روی بیاورد و کشورهای منطقه را از این مکر غرب آگاه سازد و ثانیا قدرت نظامی خود را بالا ببرد تا احتمال خطر کمتر شود.
بفرمایید 5+1 یعنی ترکیه و سه کشور عرب منطقه، و اسراییل + آمریکا
هیچ غلتی نمی توانند نسبت به ایران انجام دهند
از ماست که بر ماست...
این سه کشور امارات و عربستان و ترکیه رو خودمون پرورششون دادیم و بزرگ کردیم و حالا واسه ما شاخ شدن و پررویی میکنن...
تا کی پول و ثروت ایرانیها باید بره تو جیب اینها تا اونا روز به روز قوی تر بشن و واسه ما شاخ و شونه بکشن. آیا باید همینطور ساکت نشست و نظاره گر بود؟!!!!
واقعا نمیتونیم جوابی کوبنده داشته باشیم؟!1
غلط کردنداصلا این گروه آخرش می خوان بشن ایالات متحده چه غلطی می تونن بکن بااون اسراییل که باچهارتاموشک مانتونست مقابله کنه چه برسه با ارتش وسپاه وانصارو ازهمه مهمترسربازان گمنام امام زمانمون
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج