بازدید 17951

پاسخ بنیاد به عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان

کد خبر: ۳۱۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ 02 May 2013
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی  با بیینندگان   ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری ها در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.


طرح مشکل:


امور دانشجویان بنیاد شهید و ایثارگران در هر ترم برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا با توجه به درصد ایثارگری خود دانشجو یا پدر مبلغی به عنوان کمک هزینه ی ترم تحصیلی به حسابشان واریز می کرد( تا ترم دوم تحصیلی سال تحصیلی 90-91) به علاوه به دانشجویان شاهد و ایثارگری که در هر ترم ممتاز می شدند( علوم انسانی معدل 18 به بالا – فنی 16 به بالا- علوم پایه 17 به بالا) مبلغی به عنوان تشویق و هدیه اختصاص میافت که طبق روال هرساله به جای پرداخت در هر ترم در آخرین تاریخ ممکن با تاخیر به این دانشجویان پرداخت می شد. ضمناً از آنجایی که این بنیاد هیچ کمکی برای کلاس ها و جزوات کنکور مقاطع بالاتر در نظر گرفته ، در صورت قبولی در مقاطع بالا تر هدیه ورودی در نظر گرفته اند که چنین هدیه ای هم به هیچ یک از دانشجویان ورودی 91 و 91 کارشناسی ارشد و دکترا پرداخت نشده است. گفتنی است این مبالغ هرچند ناچیز برای فرزندان معزز شهدا و ایثارگران بسی غنیمت و کارگشا بود اما از ابتدای سال تحصیلی 91-92 به دلایل نا معلومی این مبلغ پرداخت نشده و دفاتر شاهد و ایثارگر دانشگاه ها هم اظهار بی اطلاعی میکنند. لذا از آن رسانه ی محترم خواهشمند است این امر را پیگیری نماید


جوابیه :

برادر ارجمند جناب آقای بربریان
مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی تابناک
با سلام و احترام؛
بازگشت به نامه شماره 621/ت مورخ 7/2/92 در خصوص کمک هزینه تحصیلی، تشویقی و هدیه دانشجویی، پاسخ مدیر کل آموزش عالی بنیاد جناب آقای دکتر شهرکی پور به شرح ذیل جهت بهره برداری و اقدام مقتضی ارسال می گردد.

1-    اجرای قانون از عهود و مقیدات بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و در نظر نداشته و ندارند که هیچ یک از تعهدات خود مربوط به دانشجویان شاهد و ایثارگر را قطع نماید و متعهد به انجام آن ها می باشد.

2-    با عنایت به ضوابط اجرایی بودجه سالیانه و ابلاغی دولت به دستگاه ها ، بنیاد در چارچوب قواین مطرح در قانو پنجم توسعه و قانون بودجه سنواتی نسبت به تعهدات خود در قبال دانشجویان شاهد و ایثارگر اقدام می نماید.

3-    منطق بنیاد برای ارائه خدمات مطلوب دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوع پرداخت کمک هزینه تحصیلی ، تشویق و هدیه دانشجویی بر این اساس استوار بوده است تا ضمن رفع خلاء های قانونی ، مصوبات موجود شورای طرح و برنامه شاهد و سیاست گذاری های کلان بنیاد را در مراجع قانونی فرا بخشی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و جاهت قانونی بخشد و از سویی دیگر تا رفع مشکل، از طریق ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت ، درمان و آموزش پزشکی و ستاد برنامه ریزی طرح شاهد نسبت به رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانشجویان تحت پوشش ، تلاش وافر در جهت بهبود وضعیت تحصیلی  و کاهش مشروطی و ارتقای تحصیلی آنان به ویژه در تحصیلات تکمیلی اهتمام ویژه مبذول نمایند.

4-    شایان ذکر است بنیاد همواره تلاش خود را معطوف به حفظ سطح ارائه خدمات و قانونمندی کردن آن¬ها از مجاری قانونی کرده است. ( حسن شهرکی پور – مدیر کل آموزش عالی)


                                                                     حسن خسرو آبادی
                                                     رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار