بازدید 29314
۷

نفت ایران، تأمین‌کننده سوخت جنگنده‌های آمریکایی!

در شرایطی که تحریم‌های شدید غرب علیه بخش نفتی ایران، به واقعیتی تثبیت شده تبدیل شده و فروش نفت ایران به بسیاری از مشتریان، کشور را با مانع روبه‌رو کرده، گه‌گاه اخباری عجیب و جالب توجه از این حوزه منتشر می‌شود؛ در جدید‌ترین مورد، اخبار برخی رسانه‌ها از احتمال استفاده از نفت ایران در تأمین سوخت جت‌های جنگنده آمریکایی در منطقه حکایت دارد.
کد خبر: ۳۱۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲ 24 April 2013
در شرایطی که تحریم‌های شدید غرب علیه بخش نفتی ایران، به واقعیتی تثبیت شده تبدیل شده و فروش نفت ایران به بسیاری از مشتریان، کشور را با مانع روبه‌رو کرده، گه‌گاه اخباری عجیب و جالب توجه از این حوزه منتشر می‌شود؛ در جدید‌ترین مورد، اخبار برخی رسانه‌ها از احتمال استفاده از نفت ایران در تأمین سوخت جت‌های جنگنده آمریکایی در منطقه حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، ‌«رویترز» در مطلبی به بررسی صادرات نفت ایران به کشور امارات پرداخته و می‌نویسد: با وجود تحریم‌های شدید آمریکا، سوخت تولیدی از نفت ایران، هر ساله به طور قانونی در راستای تأمین سوخت هزاران پرواز فرودگاه دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما نکته جالب‌تر اینجاست که به گزارش این خبرگزاری، این سوخت احتمالاً حتی برای جت‌های نظامی آمریکا در منطقه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های شدید علیه بخش انرژی ایران، بسیاری از مشتریان نفت ایران را وادار کرده‌اند در پی منابع جایگزین برای تأمین انرژی خود برآیند.

با وجود این، دبی، متحد نزدیک ایالات متحده که از دیرباز ‌از مشتریان مهم نفت ایران شناخته می‌شود، همچنان به کار پالایش روزانه ده‌ها هزار بشکه از این نفت در پالایشگاه شرکت ملی نفت امارات ادامه می‌دهد. این شرکت سپس سوخت تولیدی را به فرودگاه دبی ـ که از نظر حجم پرواز‌ها، دومین فرودگاه جهان به شمار می‌رود ـ می‌فرستد.

رویترز می‌نویسد، مدیر اجرایی شرکت ملی نفت امارات از اظهارنظر درباره واردات نفت از ایران و میزان این واردات خودداری کرده و روابط عمومی این شرکت نیز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

بر پایه تحریم‌های غرب، شرکت‌های آمریکایی و اروپایی اجازه ندارند، هیچ گونه فراورده نفتی تولید شده در ایران را خریداری کنند؛ اما شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از سوختی که در دیگر کشور‌ها از نفت ایران تولید شده بهره‌برداری کنند.

یکی از مقامات دولتی آمریکا در این زمینه گفته: «از نظر ما، سوخت آمده از یک پالایشگاه اماراتی، سوخت اماراتی است و ایرانی نیست؛ این موضوع ربطی به اینکه سوخت مذکور از چه چیزی ساخته شده ندارد».

اما بخش مهمتر و جالب‌تر مطلب آن است که مشتریان نظامی شرکت نفت امارات نیز ‌همواره رو به افزایش هستند. یکی از این مشتریان، «آژانس لجستیک دفاعی ایالات متحده» است که وظیفه تأمین نیازهای هواپیماهای آمریکایی در فرودگاه «المنهاج» در نزدیکی دبی را بر عهده دارد؛ مکانی که به مرکز نیروهای متحده آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

با این حال، رویترز می‌نویسد، مشخص نیست چه میزان از سوختی که در پایگاه المنهاج مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نفت ایران به دست آمده باشد!

به هر حال، میزان این نفت ایرانی هر چقدر هم که باشد، نشانگر تناقضاتی است که در دل تحریم‌های غرب علیه ایران وجود دارد، به گونه‌ای که در بسیاری از موارد جنبه‌های مختلف این تحریم‌ها با یکدیگر همخوانی ندارند و در مواردی ـ مانند همین موضوع اشاره شده ـ خود آمریکا به یکی از ناقضان تحریم‌ها تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۷
دنیای مسخره وارونه
خوب آمریکا خودش رو تحریم کنه مشکل حل بشه و بی قانونی نشه.
پس در صورتی که آمریکا به ایران حمله کند اولین جایی که ایران باید صادرات نفتش را قطع کند دبی باید باشد تا در سوخت رسانی به جنگنده ها ی امریکا اختلال ایجاد شود
رویترز بدون اتخاذ بیطرفی رسانه ای موضوعات مربوط به تحریمها را طوری می نویسه که گویا تحریم ایران مقدس و وظیفه هر انسانیه! و دور زدن اون یه جرم نابخشودنی! بنابراین این مطالب بیشتر بازی هستن تا حقیقت
مافروشنده ايم ودرمقابل آن بايدبهايش را دريافت كنيم اگراينگونه است چه مانعي دارد خيراگر سوخت اين جنگنده درعميليات نظامي عليه مامصرف شودكارحرامي انجام ميپذيرد
یکی از دلایل این کار کیفیت بالای نفت خام ایران است که از بقیه تولید کنندها گران تر بوده و حتی به علت تحریم نفت ایران پالایش گاه های خیلی از کشورها نتوانستند نفت سایر کشورها را راحت جایگزین نفت خام ایران کنند 
این امریکاایه که من می شناسم هم چیزو برای خدشون میخوان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست