بازدید 24551
جابجایی زمان امتحانات، اعتراض دانشجویان را به‌ همراه داشت؛

به خاطر «ترس مدیریتی» دانشگاه ها را تعطیل نکنید!

وزارت علوم در بخش‌نامه خود به دانشگاه‌ها، این تغییر زمان را بنا به درخواست دانشجویان‌ اعلام کرده‌ است، حال آن که از زمان ابلاغ آن، دانشجویان بسیاری به این کار اعتراض کرده‌اند! اما ماجرا از این قرار است: وزارت علوم نمی‌خواهد به هیچ وجه در نزدیک‌ به انتخابات و پس از آن، کسی در دانشگاه‌های کشور ‌باشد و تعطیل کردن دانشگاه را آسان‌ترین راه برای آسوده کردن خیال خود دانسته است.
کد خبر: ۳۱۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸ 24 April 2013
در ‌روزهای پایانی ‌اسفند ماه سال گذشته، وزارت علوم، بخش‌نامه‌ای صادر کرد که در آن از بیش از هشتاد دانشگاه و مجتمع آموزش عالی کشور خواسته شده بود در ترم پیش روی، امتحانات را در تاریخ بیستم خرداد تا دوم تیر ماه برگزار نکنند و زمان ‌آن را به پیش با پس از این تاریخ بیندازند.

به گزارش «تابناک»، این بخش‌نامه در آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رؤسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها‌ عملیاتی شد؛ اما خبر کوتاه شدن زمان ترم پیش ‌روی و برگزاری سریع امتحانات تا پیش از بیستم خرداد از سوی دانشگاه، اعتراض دانشجو‌ها را برانگیخته است. البته این روز‌ها، دیگر نهاد و تشکیلاتی در دانشگاه‌ها نیست که با صدور بیانیه‌ای، اعتراض خود را نسبت به این کار دانشگاه اعلام نکرده باشد؛ برای نمونه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، تنها بخشی از نهادهای دانشگاهی هستند که در این روز‌ها بیانیه‌هایشان را در دانشگاه‌ها صادر کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، وزارت علوم در بخش‌نامه خود به دانشگاه‌ها، این تغییر زمان را بنا به درخواست دانشجویان‌ اعلام کرده‌ است، حال آن که از زمان ابلاغ آن، دانشجویان بسیاری به این کار اعتراض کرده‌اند!

اما ماجرا از این قرار است: وزارت علوم نمی‌خواهد نزدیک‌ انتخابات و پس از آن، کسی در دانشگاه‌های کشور ‌باشد و تعطیل کردن دانشگاه را آسان‌ترین راه برای آسوده کردن خیال خود دانسته است؛ چاره‌ای ‌که بیش از هر چیز‌ به وضعیت علمی و آموزشی دانشجویان در طول ترم تحصیلی پیش رو ضربه وارد می‌کند.

 ترم‌های بهاره در نظام آموزش عالی کشورمان به دلیل همزمانی با تعطیلات عید نوروز به اندازه کافی کوتاه و بریده بریده است؛ بنابراین، اکنون که قرار است به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کل وضعیت آموزشی یک ترم و امتحاناتش تا قبل از بیستم خرداد ماه به پایان برسد، باید پرسید، ‌قرار است چه بلایی بر سر ماندن سرفصل‌های درسی ترم پیش رو بیاید؟ چرا که با ‌وجود این، اساتید مجبور خواهند بود از بسیاری مباحث گذرا عبور کنند و بسیاری از تحقیقات و پروژه‌های درسی را ‌ناقص انجام دهند؛ جدای از اینکه دانشجویان باید فشار درسی بیشتری را در زمان کوتاه مانده به امتحانات پایان ترم متحمل شوند و این امر خود به افت تحصیل دانشجویان در ترم جاری منجر خواهد شد.

هم‌اکنون پرسش این است: آیا مدیرانی که تصمیم گرفته‌اند ‌هر گونه شده، سر و ته ترم تحصیلی را ‌به هم بیاورند که به انتخابات برخورد نکند، به پیامد‌های این تصمیم برای جامعه علمی و میزان هدر رفت منابع علمی کشور اندیشیده‌اند؟!

از سوی دیگر، وزارت علومی که در بخش‌نامه خود درخواست دانشجویان برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دلیل ‌این تصمیم دانسته است، بد نیست نگاهی به فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها در چهار سال گذشته بیندازد، که کم از پاشیدن «گرد مرگ» بر فضای دانشگاهی ندارد.

بی‌گمان، پویایی فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها به رونق شور انتخاباتی در جامعه نیز کمک می‌کند و این تصمیم، موجب تشدید رکود حاکم بر فضای دانشگاهی کشور خواهد شد؛ رکودی که نتیجه مستقیم امنیتی کردن فضای دانشگاه است و موجب شده دانشگاهی که همواره یکی از کانون‌های اساسی تأثیرگذاری در مسائل کلان کشور بوده، به شیر بی‌یال و کوپالی تبدیل شود که در حساس‌ترین روزهای تاریخی کشورمان، هیچ تأثیری در حماسه‌آفرینی نداشته باشند.

بنابراین، بد نیست مسئولان کشورمان عینک نگاه امنیتی به همه چیز را از چشمانشان بردارند و موقعیت‌های فرصت محوری را که پیش روست، با این دست تصمیمات عجولانه به موقعیت‌های تهدید محور تبدیل نکنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶۸
انتشار یافته: ۱۰۳
برای ما 4 تا کلاس جبرانی برای چند تا درس مون اضافه کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
من شنیدم کسانی که واحدی را نتوانند پاس کنند می توانند شهریور ماه به شورای شهر خوشان مراجعه و در خواست امتحان مجدد کنند. و این درخواست حتی می توانند در سه مرحله باشد یعنی سه بار می تواند امتحان بدهد.
موسی الرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
هم دردیم دانشگاه صنعتی شاهرود هم همین کار رو کرده یعنی روز جمعه هم آسایش نداریم به شخصه روز پنج شنبه ها من 5 تا کلاس دارم و از طرفی اواسط هفته هم حداقل دو سه روز 6 تا 8 شب کلاس داریم
تابناک من دانشگاه پیام نور درس میخونم و این ترم اخرم هست و 24 واحد برداشتم

امتحانام از 30 اردی بهشت تا 20 خرداد شروع میشه ! سه تا تعطیلی جمعه داریم و دو روز تعطیلی رسمی ! میشه 15 روز مفید ! من تو 15 روز باید 10 تا کتاب رو پاس کنم ! به اینا اضافه شدن آزمون ارشد آزاد که روزای 7،8،9 خرداد هست رو هم اضافه کن ! که هر کدوم از اون روزا مرتبط با رشته ی من باشه همزمان میشه با امتحانای دانشگاهم ! ینی باید به خاطر 2 یا 3 واحد من 9 ترمه بشم ! هرچی هم پی گیری میکنیم میگن دست ما نیست !

تابناک ما دانشجوها دستمون به جائی بند نیست ! خواهش میکنم پی گیری کن لااقل بعد از انتخابات بذارن ! به خدا وقت نمیشه خوند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
خب الان برو سر درست ديگه..اينترنت اومدي چيكار آخه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
منم پیام نوری هستم
باور کنید دوره کتاب های 500 صفحه ای پیام نور توی این مدت اندک امتحانات اصلا شدنی نیست

زمانبندی امتحانت هم خیلی جالبه در هر روز 5 نوبت امتحان برگزار میشه
ساعت8 تا 9 - 9 تا 11 - 11 تا 13 - 13 تا 15 - 15 تا 17
کاش کسی به فکر دانشجو هم بود
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
دوست عزیز اسم دانشجو یعنی تمام ترم دانش بجوی نه شب امتحان بری دنبال دانش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
جالبیش اینجاس من قبل عید رفتم پیش ریس دانشگاهمون که استاد خودمونم هست بهش گفتم امتحان ارشد ازاد با یه امتحانم همزمان شده چرا امتحانا انقدر جلو اوردن مینداختن بعد انتخابات....فرمودن إإإ مگه امتحانا را اوردن جلو !!
ناشناسي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
خواهشا موضوع را بصورت جدي پيگيري فرماييد براي برخي دانشگاه ها از جمله دانشگاه پيام نور با توجه به عدم دخالت استاد تصميم گيري و دخالت درامور دانشجويان وضعيت خيلي اسف بار و وحشت ناك است .
دانشگاه که دانشگاه هست جای خودش چرا مدارس زدتر از موعد تعطیل میشه؟
خوب زیادم عجله برا خوب فارغ شدن و تبدیل به یک بیکار شدن جایز نیست ، همون دانشجو موندن بهتره
واقعا وحشت ناک شده این ترم
اساتید فقط فکر میکنند درس خودشان عقب هست به زود کلاس جبرانی برگزار میکنند
گاها چند کلاس جبرانی با هم همزمان میشوند
امتحانات هم سطحشان بالاست
یکی مثل من که هم متاهل هست هم کارمند هم دانشجو چنان فشاری تحمل میکنم که دیگر از دانشگاه زده شدم امتحانات میان ترم و پایان سر به سر هم گذاشتند تا ما بدبخت شیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
استادان هم چند درس در ترم می دهند. آنها هم تحت فشار هستند. استادانی که کلاس جبرانی هم می گذارند، فشار بیشتری را متحمل میشوند اما حاضر به کاهش کیفیت نیستند. به جای قدردانی، گله نکنید
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
من علمی کاربردی هستم هر روز یک استاد میگه کلاس جبرانی دیگه خسته شدیم از کار و زندگی افتادیم
حداقل نمیکنن مطالب رو کمتر کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
قربونت برم تو هنوز فارغ التحصیل نشدی بهم بگو چه جوری کارمند شدی با این همه فارغ التحصیل بیکار!!!!!
اقای الان دانشگاه ما یک ماه اورده امتحانها را جلو یعنی از 28 اردبیهشت شروع میخوان بکنن ، هیچکدام از دانشجوها راضی نیست ، اساتید یا خیلی دروس را حذف میکنن بعضی ها هم فشرده درس میدن که خیلی فشار و استرس بر روی دانشچو هست
با تغییر زمان امتحانات یک ماه از زمان مطالعه ما کم خواهد شد، جالبه که دانشگاههای پولی قبل از انتخابات امتحانات رو برنامه ریزی کردن که با افتادن دانشجوها دوباره پول خوبی به جیب بزنن. هرچند آدم درسخون درسشو میخونه ولی کم کردن زمان مطالعه بی تاثیر نیست.
آخه تقصیر من بیگناه چیه که باید توی یک روز دو تا درس سنگین و اختصاصی رو امتحان بدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
تقصیرت اینه که یا یه بار درسو افتادی و یا با ترم بندیت جلو نرفتی.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
عزیزی که مقصر میدونی این دوستمون رو ، من تا الان نه درسی رو افتادم نه برنامه زمانبندیم غلط بوده
موقع انتخاب واحد هم هیچ مشکلی نبود.
الان به خاطر فشرده شدن امتحانها 3 تا امتحانم افتاده تو 2 روز درحالیکه اینطور نبود اولش.
چرا نسنجیده سخن میرانید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ترک تحصیل کن .
استادتم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
امتحانات رو که فشرده نکردند فقط روزها رو جلو کشیدند ببم جان. پاشو از پای اینترنت برو درستو بخون!!!!!!
با سلام
بنده از اساتید حق التدریس یکی از دانشگاه ها هستم. صحبت از کوتاه شده ترم از اوایل ترم مطرح بود ولی دانشگاه ان را تکذیب نمود و حتی تاریخ امتحاناتی هم که به اساتید ابلاغ نمودند مطابق همیشه بود ولی به یکباره انتهای فروردین اعلام شد که کلاسها بایستی تا ابتدای خرداد به اتمام برسد. حالا ما موندیم و حجم بالای مطالب و یکی دو تا کلاس جبرانی که معلوم نیست تشکیل بشود و یا نشود... و با این وضعیت حق التدریس و بی انگیزگی اساتید نهایتا اتفاقی که می افتد حذف شدن بسیاری از سرفصل های اصلی و سر هم بندی مطالب خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
به شدت موافقم

من که خودم نرسیدم کل مطالب رو بگم


اونوقت با این وضعیت میخان علم پیشرفت کنه

با این گرونیها
هنوز حقوق بچه های حق التدریس ساعتی شش یا هفت هزار تومنه که تازه بیمه و مالیات هم کم می کنند
خدا خیرشون بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
با اينکه ترم کوتاه شده من تمام درسامو به موقع تموم مي کنم چون تو اسفند ماه حدس مي زدم اين جوری بشه هر هفته برا هر درس 2 3 جلسه اسفند تشکيل دادم خيالم راحته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
منم حق التدریس درس میدم و دقیقا با مشکل شما مواجه شدم. اونقدر اعصابم به هم ریخته که اگه اون به اصطلاح حق التدریس رو بعد از دو سال بخوان بهم بدند همه اش رو میدم رد مظالم! بعضی از این دانشجوهای عزیز ما که بسیار از کوتاه شدن ترم خرسندند خبر از پیشنیاز بودن مطالب محذوف ندارن....
حالا که این بخش نامه رو کردن یه بخشنامه دیگه بدن بگن به معدل همه دانشجویان 5 نمره اضفه می کنیم بابت فشردگی ترم و جلوگیری از افت تحصیلی.

موافقاش دست ها بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
پيشنهاد جالبي است من موافقم!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
عالیییییییییییییه ،
منم موافقم!!!!!!!!!!!!
من دانشگاه ازاد میرم
برای ما از 20 اردیبهشت تعطیلمون میکنن
بعد ما باید 21و 22 امتحان بدیم
ولی کلاس جبرانی نذاشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نام واحد شما چیه؟ لابد برنامه واحد شما اینطوریه؟ بقیه جاها و بقیه کلاسها قدری فرق داره عزیزم!
سلام/ حرف دل ما رو زدی. اگه میدونستم اینطوریه، یه فکر دیگه میکردیم. آخه انتخابات چه ربطی به امتحانات داره؟ قبلاً بین امتحانات 2 الی 3 روز فاصله بود، الآن 5 روز پشت سر هم 5 تا امتحان دارم!!!!!! کی جوابگو هست؟؟
بخدا گل گفتید.
مادانشجوهای پیام نور خیلی ساعات کلاس هامون زیاده این ترم کمتر هم قراره بشه ومتاسفانه مسولان خواست خودشونو انداختن گردن دانشجو.
آخ آخ چه بار علمی زیادی الان تو دانشگاه های ما هست که با این کار تلف می شه!؟؟؟؟؟! دلت خوشه اخوی، کلا دوره لیسانس رو از چهارسال به یک سال هم کاهش بدن ضرری حاصل نمی شه! حالا شما جوش 20 روز رو می زنی!؟...یا دانشجوی سال اولی یا یه مشت سال اولی که هنوز نمی دونن دانشگاه های ایران یعنی کجا، آتیشت رو تند کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شاید جنابعالی بی سواد فارغ التحصیل شده باشی ولی من به عنوان استاد یکی از رشته های مهندسی در دانشگاه دولتی می توانم درک کنم عواقب کواته کردن ترم چیه.
وقتی که دانشجو درس طراحی ساختمان را نصفه کاره یاد بگیره و سال بعد هم فارغ التحصیل میشه و وارد بازار کار میشه و خونه حضرتعالی را طراحی می کنه و خودت نتیجه را حس خواهی کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
عزیز جان بنده دانشجوی ارشد دانشگاه شریف هستم. گویا شما از دانشگاه و حجم مطالب و سنگینی پروژه ها و امتحانات چیزی متوجه نشده اید!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نمی دونم چی خوندین و کجا درس خوندین اما ما نه زمان تحصیلمون در ایران چنین وضعی داشتیم و پیش از این تدریسمون وقت تلف کردن بود. اتفاقا خیلی هم برامون مهمه که دانشجوهامون چیزی که باید یاد بگیرن رو یاد گرفته باشن و زمانمون هم مو به مو می رسه
شماها وضیعتتون خوبه
ما قبل عید اصلا درس نخوندیم.....بعد عید هم 23 فروردین شروع شده....خلاصه تا الان فقط یک یا دو بار کلاس رفتیم....
با سلام ممنون از شما.این وسط فقط لطمه به دانشجو وارد میشه که باید هم به درسش لطمه بخوره و هم فشردگی زیاد رو تحمل کنه و هم اینکه فرجه امتحانات نداره.
تابناک جان من دانشجوی شیرازم.22بهمن توی جاده تصادف کردیم و به 3ماه رو استراحت مطلق دارم چرا که مهره گردنم شکسته و هنوز هم در آتل هستش. 20 واحد برداشتم به امید اینکه نیمه تا 20 اردیبهشت که درمانم تکمیل میشه و فیزیوتراپی رو شروع میکنم یک ماه وقت دارم تا درس ها رو بخونم و امتحان ها رو بدم.شما جای من باشی،با اینکه کلاس نمیتونسی بری و 20 واحد هم داری چطوری میتونی 7 تا از امتحان ها رو از اول خرداد تا دهم پاس کنی؟آخه شما که میخواستین چنین بلایی رو سر دانشجوها بیارید چرا از اول ترم اعلام نکردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شما می خوای 3 ماه خونه بخوابی بعد هم تو این وضعیت همه درسا رو پاس کنی ؟؟؟؟

باید مرخصی می گرفتی داداش .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شما با استراحت مطلق اصلا نمی تونستی این همه واحد بگیری و باید ترم رو مرخصی می گرفتی.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نظر من اینه که حذف ترم کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
شمابا اين وضع بهتر بود ترم را مرخصي ميگرفتيد حتي اگر تاريخ امتحانها عوض نمي شد در س خوندن با اين وضعيت بدرد نمي خورد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
عجب اساتیدی دارید که اجازه میدند 3 ماه کلاس نری و بعد امتحان بدی ایول دانشگاه شیراز
به نظر بنده زودتر برگزار کردن امتحانات هیچ نفعی برای دانشجویان نخواهد داشت، و عملاً نظم محیط آکادمیک کشور را که باید در نظم و انضباط بی همتا باشد را برهم می زند
کنکور ارشد و چی کار کنیم !! من برای فوق لیسانس خیلی زحمت کشیدم و میترسم همه تلاشهام به باد بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
نترس - درست را بخوان- و اميدوار باش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
بابا خيلي دلت خوشه!!!!!!!!!
من 10 پروژه تحویلی دارم که باید تحویل بدم. توی این فرصت کم که نمیشه.
بابا یه فکری بکنید..
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
داداش همدردیم...
بسلام
بنده نیز از دانشگاه ازاد سبزوار هستم
اینجا کلاسها تا 20 اردیبهشت برگزار میشود و امتحانات نیز از اول تیر.
در ضمن اساتید موظف شده اند دو هفته جبرانی نیز برای دانشجویان به خاطر تعطیلی 20 تا 30 اردیبهشت برگزار کنند.
من که دیگه دارم از پا می افتم تمام استادا گفتن تا آخر اردیبهشت باید مقاله بهشون ارائه کنیم-اول خردادهم امتحانات شروع میشه- ای خدا خودت به داد مابرس
من دانشجوی دانگاه امیرکبیر هستم. مقطع کارشناسی.
این تصمیم نابخردانه رو درحالی گرفتند که پروژه فوق لیسانس خیلی از هم کلاسی های من مانده و از طرف دیگه هم از همین سال قبل تصویب کردند که هرکه کارش به ترم 5 کشید باید شهریه دانشجوی شبانه پرداخت کند. آخه این چه وضعیه؟ اینجوری داریم پیشرفت میکنیم تو مجامع علمی دنیا؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
میشه بگی چطوری هم کلاسی های لیسانس شما پروژه فوق لیسانس دارند ؟؟؟؟
یه پلی تکنیکی سابق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
ببخشید علیرضا خان، من متوجه نشدم شما که مقطع کارشناسی می خونین چرا هم کلاسی هاتون پروژه فوق لیسانس دارن؟
کسی میدونه دانشگاه ازاد از کی تعطیل میشه؟
من نمی دونم با این فرصت کم چطوری خودمو برسونم ؛ استرس تمام وجودم رو گرفته
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
این همه استرس و فشار دانشجو رو خورد میکنه
پس با این حساب بهانه افتادن در درسهای دانشگاهها جور شده
مطمئن باشید اون دانشجوئی که بخواد یک روز قبل امتحان درس بخونه اصلا نخونه بهترقبل امتحان فقط زمان مرور کردن که در عرض چند ساعت شدنی است
اتفاقا خیلی خوب شده امتحانات انداختن جلو هرکی با استاد پیش بره واسش مشکلی پیش نماد
حالا اینقدر جوش نزنید این ترم هم مثل بقیه ترم ها فوقش چند واحد می افتید
من دانشجوی معماری هستم الان 5 پروژه دارم که باید انجام بدم و هر هفته باید با استادم کرکسیون کنم که ایراد بر طرف و کرسیون یه جورای واسه من حیاطی هست ولی الان 4 از زمان کم شده و این باعث میشه اساتید من هم می خوان این زمان رو جبران کنن هم می خوان پروزه مثل گذشته بشه و این دوهفته چنان فشاری من تحمل کرد که دیگه دیشب می خواستم بشنیم گریه کنم
راه حلش خیلی آسان هست
مثل مدارس بشود
امتحان الکی و نمره های الکی و قبولی الکی
در حالت عادی هر روز می رفتیم کلاس .... حالا جمعه ها هم کلاس جبرانی گذاشتن !!!!!!!!!
حالا تحویل پروژه ها به کنار ............ !!!!
پاسخ ها
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
جناب مثلا به خودت می گی دانشجو برای اوقات فراغت که دانشگاه نمی ری ، باید برای علم آموزی باید یکم سختی ببینی
من يك كارمند متاهل هستم كه در دانشگاه آزاد درس مي خوانم و طبق قوانين دانشگاه آزاد بايد قبل از شروع امتحانات با دانشگاه تسويه كنم حالا من كارمند با اين وضعيت حقوقها و هزينه ها چگونه بايد قبل از گرفتن حقوق ارديبهشت پول ترم را فراهم كنم ضمناً حالا كه تعداد كلاسهاي يك ترم رو از 16 جلسه به 6 جلسه تقليل دادند آيا درست است كه پول شهريه ثابت بماند و حقوق اساتيد را نيز همان 6 جلسه پرداخت كنند
کاش زودتر امتحانات را برگزار کنند من که دانشجو نیستم من یک بیکارم بیکارم چه فرقی به حال من میکنه من بیکارم
واقعا خدا وکیلی اینا همه راست میگن معترض هستن یا توی دلشون عروسیه که بابا زودتر ترم تموم بشه اون مدرکشو بگیره اونای دیگه به پولشون برسن!!!!
نظر سنجی:
امتحانات را مطابق سالهای پیش برگزار شوند
موافق مثبت
مخالف منفی
انشااله ترم هاي بعد جبران مي كنيد دانشجوهاي عزيز
حداقل این ترم سوالات را آسون طرح کنند که کمک دانشجو بشه.
كلاس جبراني روز جمعه ها واقعا ضد حاله. و مصداق شعر حسني به مكتب ني رفت وقتي ميرفت جمعه ميرفت
از چي بگم براتون دلمون پر درد ه
پاسخ ها
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
دوست عزیز اگر اسم دانشجو رو یدک می کشی دیگه ضد حال معنی نمی ده مگر ان که واقعا دنبال علم و دانش نباشی ...
بابا به خدا ما دانشجو ها هم ادمیم

چی میشه مگه بندازین بعد انتخابات ، تمام استادا جمعه ها کلاس اضافی گذاشتن ، از مبحث ها کم هم نکردن میگن وقت نمیشه خودتون مطالعه کنید از کتاب مرجع

به خدا همه بریدیدم ... کم فشار بود روی دانشجو ها قبلا ؟
دانشگاه علم و صنعتی که ما میریم هیچ تغییری نداده و از همون 28 خرداد تا 16 تیر امتحاناتش برگزار میشه ...
ترم بهار خودش کوتاهه این بلا رو هم سرمون آوردن دیگه هیچییییی!!!!!!!!
پاسخ ها
دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
جناب کل ترم رو مگه خواب بودی که حالا واسه دقیقه نود تصمیم گرفتی سراغ علم و دانش والا اگه به جای این همه چرخ زدن تو اینترنت یکی دو ساعت بیشتر درس بخونی جبران مافات کردی!!
سلام
من دانشجوی حسابداری شیراز هستم این ترم ابتدا قرار شد امتحانات بعد از انتخابات برگزار شود ولی بعد بخشنامه کردن که از اول خرداد برگزار شود. الان تمامی استادان امتحان میانترم ها را حذف کردن وشدیدا دارند درس می دند که مطالب جمع شود حالا ما چه گناهی کردیم که نه فرجه داریم که درس ها را مرور کنیم یا حداقل نمره میانترمی داشته باشیم که به ما کمک کند.
از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فیروز کوه هستم ! بر اثر کوتاه نگری کلا من 5 جلسه سر کلاس حاضر شدم و می بایست 2 جلد کتاب را برای امتحان آماده بشم ! چطور ؟ نمی دانم ! کسی هم نیست به دادمان برسد !
درود

اساتید نه از سرفصلها کم می کنند و نه حاضر به امتحان در زمان بعد از انتخابات هستند و در عین حال کلاسهای جبرانی می گذارند ولی ما که در مقطع کارشناسی ارشد هستیم و مشکلات شغلی داریم آیا می توانین به این کلاسها برویم و در ضمن یکی به من بگه بازدهی این طور درس خوندن چی؟
من هم تازه ارشد پیام نور کرج قبول شدم و این ترم باید ثبت نام می کردیم که گفتند بعد از عید انتخاب واحد کنید تازه هفته پیش به ما گفتند که بیائید انتخاب واحد بکنید تا نامه بزنیم برای تهران که درستون شروع بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و ما هم هنوز منتظر جواب نامه ای هستیم که اجازه شروع ترم را بدهد حال می کنید هنوز نمی دانیم چه درسی را باید بخونیم تازه باید بریم سر امتحان اون هم درس های بیوتکنولوپی که هر درسش یه ترم وقت می خواهد تا یه کتاب یه بار بخونی واقعا این دانشگاهه؟
چه نسل بشه نسل ما دانشجو ها !
اینم مدل جدیده!
امروز استاد استاتیک گفت باید 5 جلسه جبرانی تشکیل بدهیم
19 واحد ما رو گذاشتن تو 13 روز مردانه از اول ترم بخونی هم میتونی تو این تاریخ فقط مرور هم بکنی؟
دوستان نظرات الکی ندید خواهشا میدونی فشار چقدر زیاده یا نه
من دانشجوی ارشد دانشگاه مدیریت علوم تحقیقاتم.یکی از درسهای اصلی ما فقط 2 جلسه تشکیل شده و بعد از اینکه اعتراض کریم گفتن ما استاد رو نمیتونیم تغییرش بدییم... با این بخشنامه وزارت علوم هم کلا ما 6 جلسه کلاس خواهیم داشتیم البته اگه استادتشریف بیارن
سلام من خودم استاد دانشگاه تهران هستم و از این وضعیت راضی نیستم ولی برای جبران از همین هفته کلاس جبرانی گذاشتم بقیه اساتید هم بهتر از این کار را کنند تا دانشجو ضرر نکند.
درکشور های دیگه هم همینطوره؟
تابناک جان تو رو خدا پیاممو منتشر کن
تاریخ امتحانات این ترم که شد کاریش نمی شه کرد
تو دانشگاهها بحث شده می خوان ترم تابستون هم بردارن
یعنی اوج بدبختی من
واسه 5واحد اونم تربیت بدنی و عمومی می افتم واسه ترم مهرماه
ترم اخرمه بخدا وقتی اینو فهمیدم شب و روز ندارم
تو رو خدا بررسی کنید که اینطوری نشه
کلا 8واحد مونده دارم تا فارغ التحصیلی ولی طوری امتحانات برنامه ریزی کردن که از 93/3/5 شروع میشه 93/3/7تموم میشه اونم واسه 4ماده درسی دیگه امیدی به فارغ التحصیلی نیست
خیلی هم عالیه.زودتر از شر این درسای لعنتی آزاد میشیم.دستشون درد نکنه
من دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درس میخونم.کلاسها تا 20 خرداد برقراره و امتحاناتمونم 1تا20 تیر برگزار میشه.البته ما زیرمجموعه وزارت بهداشت محسوب میشیم.
پزشکی که 28 خردا به بعد امتحانات شروع میشه
من دانشجوی ارشد دانشگاه تهرانم ، واقعا فشار فقط رو دانشجوهاس با این تصمیم
من دانشجوی علوم تحقیقاتم فیزیک مهندسی میخونم...20واحد دارم...
با برنامه جدید امتحانی تمام امتحاناتم پشت سرهمه تا اول خرداد باید بریم سر کلاس!از 2خرداد هم امتحانات تا 19خرداد که ماله من بیچاره تا 13خرداد تموم میشه همشم اختصاصی.موندم از کدومش شروع کنم انم با این همه فوق العاده.
منم ترم اخرم.با توجه به اینکه این ترم به اندازه کافی خودش کوتاه بود دیگه این کار غیر کارشناسی چیه که انجام دادن من 22واحد دارم.پروژه دارم .اگه کل 24ساعتو درس بخونم باز وقت ندارم.
ترم تابستون رو هم حذف کردن !
من دانشجو امیر کبیر هستم و مخالف جابجایی زمان امتحانات بودم.ولی کسی به حرف ما دانشجویان توجهی نکرد
اتفاقا خیلی خوبه که زود تموم میشه. من مطمئنم که تمام درسهارو پاس میکنم ولی نمیخوام کمتر از 15 تو کارنامم ببینم
ما رو تعطیل نکردن
با سلام به تمامی جوانان کشورم و سایت تابناک

مقداری دیر نوشته اید ولی خوب نوشتید. این رو می نویسم تا اگر از همکاران این حقیردر دانشگاه های دولتی، کسی این مطالب رو می خواند، قدری تامل کند:

به گمانم سه هفته قبل از عید بود که به تمامی دانشجویانم گفتم:
«با توجه به اینکه قبلا اعلام کرده بودم امتحانات میان ترم رو بعد از عید میگیرم، ولی تصمیم رو عوض کرده ام و عزم کرده ام تا که امتحانات رو بشکنم. یعنی اینکه در چند مرحله ازتون امتحان بگیرم و هرقسمتی رو که گرفتم، حذف میکنم.»

البته حدس زده بودم که چه خواهد شد. بنابراین ، با توجه به اینکه هیچ وقت حرفم رو عوض نمیکنم، ولی این یکبار رو استثنا قائل شدم و به خاطر بچه ها و پایین نیامدن کیفیت کار، مجبور شدم که این تصمیم رو بگیرم. امتحان مرحله اول رو از دو کلاس (هر کدام ۶۰ نفر) گرفتم. بعد از اجرای کلاسهای فوق العاده و درس دادن فصل سوم کتاب ، دو روز قبل اعلام کردم که امتحان میان ترم دوم را هم از فصل سوم خواهم گرفت که حدود یکی دو هفته بعد انجام خواهد شد (باز هم ۱۲۰ برگه)
تمامی فصل های امتحان گرفته شده را نیز برای امتحان پایان ترم حذف میکنم. یعنی از ۵ فصل در امتحان پایان ترم، فقط از دو فصل امتحان میکیرم. در ضمن، نمره نهایی هم، مجموع سه نمرات ۳ امتحان داده شده به علاوه فعالیتهای کلاسی می باشد. (سعی کردم که به دانشجویانم، مسائل خارج از کتاب بدهم که اگر در پایان ترم نمره پایین آمد، قادر به جبران باشند.)

تمامی این کار رو انجام دادم تا اثرات منفی تصمیمات غلط را بر دانشجو کمتر کنم، ولی برای خودم از دو کلاس ۱۲۰ نفره، ۳۶۰ برگه امتحانی درست کردم و تصحیح آنها هم نیاز به اعصاب فولادی دارد. با تمامی این اوصاف، به جان می خرم تا کیفیت پایین نباشد و همچنین استرس دانشجو در امتحان پایانی کمتر شود و وقت خود را برای دروس دیگر بگذارند. از همکاران تقاضا میکنم که در این ترم، کیفیت را پایین نیاورند، بلکه با مدیریت درست، استرس و فشار رو بر این جوانان عزیز کمتر کنند.
باشد که بزرگان بدانند.

با احترام
من یه پیشنهادی دارم، از سال های بعد انتخابات را بعد ترم های دانشگاهی بندازن که دیگه دانشجو ها ضربه نبینن. ولی خداییش تعطیلی مدارس خنده داره.
دانشگاه ما که انداختن 4 تیر!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی