بازدید 5633

عدم افزایش نرخ حامل های انرژی تا پایان شهریور

کد خبر: ۳۱۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸ 19 April 2013
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به نظر دولت در رابطه با افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: با وجود اینکه دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری است، اما تاکنون مجلس در مقابل این موضوع مقاومت و با نظر دولت مخالفت کرده است.

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری افزایش خواهد یافت یا خیر، گفت: مجلس تا ۶ ماهه اول سال جاری برنامه و تصمیمی برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی نخواهد داشت، چراکه به نظر بسیاری از نمایندگان این موضوع بار تورمی بسیاری را در جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت اصرار بر افزایش قیمت‌ها دارد، افزود: با وجود اینکه دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری است، اما تاکنون مجلس در مقابل این موضوع مقاومت نموده و با نظر دولت مخالفت کرده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به شکل دیگری اجرا خواهد شد، تاکید کرد: مجلس خواستار تغییر در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها بوده، لذا نمایندگان با شکل اجرای هدفمندی یارانه‌ها مانند فاز اول، به طور جدی مخالف هستند.

سودانی تصریح کرد: هیچگونه افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی و سوخت ایجاد نخواهد شد و خبرهای منتشر شده در مورد افزایش قیمت سی ان جی، بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی نادرست است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به دلال بازی در صنعت نفت و حفاری کشور،خاطر نشان کرد: در هر فعالیت اقتصادی امکان حضور دست‌های مصلحت گرا و واسطه گر وجود دارد که مسئولین مربوطه باید نسبت به شناسایی و برخورد با این گونه افراد راه هرگونه دلال بازی در صنعت نفت و گاز کشور را مسدود کنند.

در این رابطه، پس از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت بنزین، دولت با ارائه پیشنهاد دیگری به مجلس خواستار افزایش ۸۰ تومانی هر متر مکعب سی ان جی شده است، که پیش بینی می‌شود در صورت گران شدن سی ان جی، تقاضا برای مصرف بنزین حتی با قیمت هزار تومان هم افزایش یابد؛ اما مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمتی در مورد حامل‌های انرژی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار