بازدید 9579

زلزله سراوان یک کشته بر جا گذاشت

کد خبر: ۳۱۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۸ 17 April 2013
استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بر اثر زلزله و ریزش کوه در شهرستان‌های خاش و سراوان، یک نفر جان باخت و ۱۲ نفر نیز مجروح شدند.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حاتم نارویی، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اعلام این خبر افزود: زلزله فقط یک کشته داشت که یک خانم بود که در دامنه کوه برای جمع آوری گیاه دارویی رفته بود و به علت افتادن تکه های سنگ کوه جان خود را از دست داد.

وی گفت: زلزله سراوان کشته دیگری نداشت و فقط 12 نفر مجروح شدند، هیچ نگرانی و کمبود دیگری وجود  ندارد و نیروهای استان امکان مدیریت حادثه را دارند با این حال اگر نیاز به کمک و کمبودی بود اعلام خواهیم کرد.

 مرتضی اکبرپور، معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره تلفات زلزله 7.7 ریشتری امروز در شهرستان‌های سراوان و خاش اظهار داشت: خبر وقوع زلزله به دلیل وسعت آن نگران‌کننده بود و به دلیل اینکه عمق زلزله بالا بود در سطح زمین خسارت قابل توجهی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه یک نفر در اثر این زلزله و ریزش کوه جان باخت، اظهار داشت: 12 نفر مجروح شدند که 8 نفر تاکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند و 4 نفر دیگر نیز تحت درمان هستند.

اکبرپور به اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: با توجه به شدت زلزله نیروهای پیش‌رو اعزام شدند و دو بالگرد از سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات به تمامی روستاهای منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند و سازمان مدیریت بحران از دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرده است تا نیروهای خود را در مناطق حادثه‌دیده مستقر کند.

نارویی درباره اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان اظهار داشت: با توجه به پس‌لرزه‌های احتمالی که ممکن است خسارات بیشتری را به وجود بیاورد چادرهایی برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در دو ساعت اخیر پس‌لرزه‌هایی با کمتر از 5 ریشتر در سیستان و بلوچستان رخ داده است و از مردم این منطقه تقاضا شده است که امشب را بیرون از منازل خود به سر ببرند.

اکبرپور درباره پیش‌گیری از خسارت‌های زلزله اظهار داشت: باید باور کنیم که زلزله یکی از پدیده‌هایی است که تأثیرات و خسارات جانی و مالی بسیاری خواهد داشت.

وی گفت: قانون مدیریت بحران الزام کرده است که در دورافتاده‌ترین نقطه کشور نیز مدیریت و شورای بحران تشکیل شده باشد تا در حوادث طبیعی و پیشگیری از حوادث در منطقه اقدام کند.

وی گفت: با توجه به این زلزله مردم منطقه به دنبال این خواهند رفت که خانه‌های خود را مقاوم سازی و بازسازی کنند و بنیاد مسکن و شهرسازی نیز در این خصوص کمک‌ لازم را انجام می‌دهد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مقاو‌م‌سازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های غیرمقاوم باید در تمامی نقاط کشور اتفاق بیفتد و این موضوع علاوه بر کمک‌های دولتی به عزم و اراده مردم نیز نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه زلزله در صورتی که پیشگیری شود کشنده نیست، گفت: از دو روز آینده دستگاه‌های تخصصی وارد مناطق زلزله‌زده می‌شوند و نقاط آسیب‌دیده را بازسازی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان