بازدید 21511
۷

راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش چه بود؟

کد خبر: ۳۱۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶ 15 April 2013
«عامل قتل خلبان ايران اير و همسرش دستگير شد». اين خبر را بازپرس عطاءالله رودگر، رييس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران به اعتماد داد. قاضي رودگر كه رسيدگي به اين پرونده را از شامگاه شانزدهم اسفندماه گذشته بر عهده داشت در حالي در گفت‌وگو با خبرنگار ما جزيياتي را درباره دستگيري متهم اين پرونده ارائه كرده است كه قتل خلبان منصور شهركي و همسرش را يكي از فجيع‌ترين و متاثر‌كننده‌ترين جنايت‌هايي مي‌داند كه تا به حال مسوول رسيدگي به آنها بوده است.

بالاخره متهم به قتل اين پرونده دستگير شد، زمان دستگيري وي كي بود؟

بله، ماموران پلبيس موفق شدند شنبه بعد از ظهر 24 فروردين ماه متهم را در شرق تهران دستگير كنند.

مشخصات متهم چيست ؟ اسم او را مي‌توانيد بگوييد؟

متهم مردي 40 ساله، تنومند و قوي هيكل است. هويتش براي ما محرز و مشخص شده است اما فعلا امكان افشاي آن وجود ندارد. شما مي‌توانيد در خبرتان متهم را با نام كوچك «م» معرفي كنيد.

بسيار خب، آيا متهم به قتل اعتراف كرده است يا تنها مظنون است و براي انجام تحقيقات دستگيرشده است؟

خير، متهم در همان لحظات اوليه دستگيري به قتل با انگيزه سرقت اعتراف كرد.

انگيزه متهم از ارتكاب دو فقره قتل چه بوده است؟

سرقت، انگيزه اصلي او بوده است، با اين حال دستورات لازم براي انجام تحقيقات تا كشف انگيزه‌هاي احتمالي ديگر متهم براي ارتكاب اين دو جنايت صادر شده است.

ماجراي سرقت چه بوده است؟در زمان وقوع كه چنين فرضيه‌يي مطرح نبود زيرا مي‌گفتند از خانه خلبان چيز با ارزشي سرقت نشده است؟

ماجرا از اين قرار بود كه مرحوم منصور شهركي قصد داشته خودروي سوناتاي خود را به فروش برساند به همين دليل اين خودرو را براي فروش آگهي كرده بود. در همين روز‌هايي كه اين خودرو براي فروش آگهي شده بود چندين نفر براي خريد خودرو با منصور تماس گرفتند كه يكي از اين افراد همين فرد متهم به قتل است. اين فرد به بهانه خريد خودرو و با طرح اين ادعا كه مي‌خواهد خودرو را از نزديك ببيند به خانه مرحوم منصور شهركي و همسرش مي‌رود. به نظر مي‌رسد بعد از آنكه با هم درباره خودرو صحبت كردند متهم تصميم به عملي كردن نقشه‌اش گرفته. او منصور و همسرش سارا را تهديد كرده و از آنها خواسته تا مدارك و سوييچ ماشين را به او بدهند. خودش در بازجويي‌ها عنوان كرده كه وضعيت مالي مناسب منصور او را وسوسه كرده تا اموال‌شان را سرقت كند. منصور با متهم درگير شده‌اند و متهم كه مردي قوي هيكل و تنومند بود دست و پاي منصور و همسرش را مي‌بندد و بعد هم براي آنكه شناسايي نشود آنها را به قتل مي‌رساند و مقداري از اموال خانه را نيز به سرقت مي‌برد كه از جمله اين اموال مدارك متعلق به خودروي سوناتا بوده است. متهم بعد از ارتكاب اين جنايت تمام آثار قتل را به طرز ماهرانه‌يي از بين برده بود اما پليس موفق شد با كار‌هاي علمي و اقدامات فني در شب چهلمين روز از وقوع اين جنايت قاتل را دستگير كند.

آيا به جز اقرار متهم به جنايت دليل ديگري مبني بر قاتل بودن وي در دست است؟

تحقيقات كماكان ادامه دارد و ما تا كامل شدن همه گره‌هاي پرونده به تحقيقات ادامه مي‌دهيم با اين حال از آنجايي كه برخي اموال متعلق به مقتول در منزل مسكوني متهم كشف شده اين مساله دال بر صحت اقارير متهم دارد.

اين وسايل چه بودند؟

وسايلي كه از خانه متهم كشف شده شامل مدارك خودرو و مقداري از وسايل قيمتي متعلق به خانه مقتول بوده است.

متهم سابقه كيفري هم داشته است؟

فعلا نمي‌توانم درباره اينكه اين فرد سابقه كيفري دارد يا خير صحبت كنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۷
تناقض های چندی در این خبر است. 1. گفته شده بود که چیزی دزدی نشده ولی گفته می شود که شده. 2. چه گونه یک نفر می تواند در یک ان، دست و پای دو نفر را ببند د? اگر او در ماشین با خلبان بوده، پس از ان وارد خانه می شود، چه گونه می تواند در یک ان دنبال دو نفر باشد? و ان یکی جیغ ودادی نکند و یا فرار نکند? چرا باید هویت این فرد، اگر دزد بوده، افشا نشود و این گونه، مبهم در باره ی او گفتگو شود? روش کشتن این دو بنده ی خدا هم یاد اور روش کشتار های زنجیره ای نیست?
ماجرا به نظر نمیاد فقط دزدی بوده.
وقتی اینارو آدم میخونه همه وجود آدم میلرزه.خدایا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میخوان وجودتان بلرزه ولی نلرزید ماجرا درگیری و دزدی نبوده
کسی که هیچ ردی از خود به جا نگذاشته و خیلی زود دستگیر میشه کمی جای شک داره
به نظر من دزد هم اینقدر احمق نبوده که وارد خونه بشه و دو نفر را بکشه با وضع فجیح و ماشین و مدارک ماشین را که هر لحظه امکان دارد او را پلیس رد یابی کند بدزدد من که باورم نمیشه
علت موفقيت هر انساني به تلاش و پشتكار فرد بستگي دارد اين قاتلين سارق ميخواهند بدون تلاش يه شبه ره صدساله رو طي كنن غافل ازاينكه روزي گرفتار خواهند شد خدا ازشون نگذره
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی