بازدید 2684

تابش: امیدوارم مثل مجلس‌هفتم ردصلاحیت نکنند

کد خبر: ۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۶ 12 December 2007

محمدرضا تابش، دبير فراکسيون اقليت، بر ‌اين باور است كه بنا بر اخلاق و تربيت اسلامي ما، اصل بر برائت است.

نماينده اردکان در گفت‌وگو با سايت آفتاب درباره سخنان اخير دبير شوراي نگهبان مبني بر‌اينکه اصل بر برائت نيست، گفت: اخلاق و تربيت اسلامي که ما داريم‌اين است که اصل بر برائت گذاشته شود.

تابش تصريح کرد: ‌اين‌که براي احراز صلاحيت افراد براي تصدي برخي پست‌ها و مشاغل در همه وجوه زندگي آنها ريز شوند و زندگي خصوصي آنها مورد کنکاش قرار گيرد، کار درستي نيست.

وي اظهار داشت: درک من از اسلام ‌اين است که اصل بر برائت است و تأکيد بر آن شده و ورود به حوزه‌هاي شخصي و خصوصي افراد و به ويژه عقايد و آراي آنان، مجوز شرعي ندارد.

نماينده اردکان افزود: درباره کانديداهاي مجلس‌ اين حساسيت‌ها بيشتر مي‌شود و افرادي بايد به مجلس راه يابند که پايبند به دين و‌ آيين و انقلاب باشند که در عملکرد افراد ‌اين مسأله کاملا مشخص است و البته ‌اين از تجارب و سوابق افراد و خانواده‌اش مشخص است و احتياج به کنکاش ندارد و‌ اين که به همه افراد با ديد گناهکار نگاه کنيم، کار درستي نيست.

تابش در پاسخ به ‌اين پرسش که‌ آيا رد صلاحيت‌ها براي انتخابات آينده مجلس مانند رد صلاحيت‌هاي مجلس هفتم خواهد بود، گفت: ما خدا خدا مي‌کنيم ‌اين‌گونه نباشد و ملاک قانون باشد.

وي اظهار داشت: مقام رهبري در‌ اين باره توصيه‌هايي فرمودند که مسئولان قانون را ملاک عمل قرار دهند و اجراي قانون براي بررسي صلاحيت‌ها مدنظر باشد؛ اميدواريم ‌اين‌گونه شود و شاهد رد صلاحيت‌هاي سليقه‌اي و به دور از قانون نباشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست