بازدید 3504
۲

كلاهبرداری به بهانه جمع آوری كمك‌های مردمی

کد خبر: ۳۱۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷ 13 April 2013
فردی كه در پوشش یك مؤسسه خیریه به بهانه جمع آوری كمك های مردمی به هموطنان آسیب دیده از بلایای طبیعی اقدام به كلاهبرداری از شهروندان می كرد با هوشیاری پلیس فتاخراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشی مبنی بر كلاهبرداری فردی در پوشش خیریه از شهروندان به بهانه جمع آوری كمك های مردمی موضوع در دستور كار تیمی مجرب از كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود:‌ در بررسی های اولیه كارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی در پوشش یك موسسه خیریه با راه اندازی سایت و اعلام شماره حساب تحت عنوان كمك های مردمی به آسیب دیدگان بلایایی طبیعی پس از جلب اعتماد افراد مالباخته از طریق انتشار مطالب و تصاویری در این خصوص و جریحه دار نمودن احساس شهروندان با اخذ مبالغی دلخواه از سوی شهروندان اقدام به كلاهبرداری می كند.

وی تصریح كرد: ماموران پلیس فتا سرانجام با اقدامات فنی و استفاده از مهندسی اجتماعی توانستند رد پای متهم را در اینترنت زده و با استعلام از مبادی ذیربط متهم را شناسایی و دستگیر كردند.

عرفانی اظهار داشت: در بازجویی بعمل آمده متهم با توجه به شواهد و مدارك موجود و مواجهه با تعدادی از مالبختگان به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشت تاكنون از این طریق مبلغ بیست و پنج میلیون ریال از شهروندان كلاهبردای كرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینكه بعضی از افراد فرصت طلب بعد از وقوع حوادث و بلایایی طبیعی با جریحه دار نمودن احساس شهروندان در فضای مجازی اقدام به كلاهبرداری می كنند از شهروندان خواست جهت جلوگیری از اینگونه وقایع قبل از پرداخت هرگونه وجهی از طریق اینترنت اصالت منبع دریافت كننده كمك های مردمی را مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك پلیس فتا استان را با شماره تلفن 2183918یا 2183845 در جریان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
میدانید روزانه جند نفر با سر برگ های انواع خیریه به در خانه ها میایند حالا کدام واقعی هست خدا داند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
خوشبختانه برای خیرین و متاسفانه آنقدر آدم فقیر آبرو دار در کشور وجود دارد که لازم نیست به افرادی که با قبض می آیند کمک کرد. فقط کافی است نگاهی نه چندان دقیق به مناطق جنوبی شهر و یا افراد مختلف در شهر بیندازید تا ببینید چه کسانی نیازمند واقعی هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار