بازدید 27497

ولایتی: این چه وضعی است كه داریم!؟

کد خبر: ۳۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹ 11 April 2013
عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با انتقاد از وضعیت فعلی سیاست خارجی گفت: این چه وضعی است كه داریم؟ ولایتی همچنین تشكیل ائتلاف با حضور خود، حدادعادل و قالیباف را برای مقابله با فتنه و انحراف اعلام كرد.

به گزارش تسنیم علی‌اكبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان ظهر امروز پنجشنبه در جمع روحانیون و طلاب استان البرز با بیان این كه انتخابات سرنوشت‌سازی در پیش رو داریم، اظهار داشت: در تاریخ جمهوری اسلامی شرایطی كه امروز داریم، بی‌نظیر است و قبلاً چنین سابقه‌ای نداشته‌ایم چرا‌كه حساسیت وضعیت منطقه و مسائل داخلی زیاد است.

وی با اشاره به تشكیل ائتلاف پیشرفت اصولگرایان گفت: ما 3 نفر با اشتراك‌نظر تصمیم گرفتیم كه یك زمینه‌سازی و مقدمه‌سازی به سهم خودمان برای برگزاری انتخاباتی پرشور انجام دهیم تا مصداقی از حماسه سیاسی باشد.

ولایتی با بیان اینكه نامگذاری سا‌ل‌ جاری توسط مقام معظم رهبری و ترتیب حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بی‌حساب نیست، گفت: حماسه سیاسی مقدم بر حماسه اقتصادی است و تا زمانی كه در كشور، منطقه و شرایط بین‌المللی كار اساسی انجام ندهیم، معلوم نیست كه بتوانیم حماسه اقتصادی را پیش ببریم.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاكید كرد: كشور ما بسیار وسیع و باكیفیت است و بنده با تجربه چندین‌ساله می‌گویم كه هیچ ملتی به كیفیت ملت ما نیست‌ چرا‌كه این ملت به خوبی وفاداری و انسجام خود را در تاریخ نشان داده است.

وی با اشاره به اینكه تاریخ كشور ما سرشار از حماسه‌سازی‌های مردم است، افزود: با وجود اینكه در برخی دوران كشور ما دولت هم نداشته است و كشور بارها تحت اشغال بوده اما ملت همواره پایدار مانده است و این به دلیل ویژگی‌های ملت و شایستگی‌هایی است كه دارد.

ولایتی با بیان اینكه بیداری اسلامی در حقیقت رنسانس اسلامی است، اظهار داشت: رنسانس اروپایی به معنای بازگشت به اصل قبل از دین بود اما در جهان اسلام این موضوع برعكس است و بیداری اسلامی به نوعی بازگشت به عصر اسلامی است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان افزود: كشورهای اسلامی همه مكاتب شرقی و غربی را امتحان كرده و در دورانی تحت‌تاثیر یا تحت حكومت روسیه، انگلیس و آمریكا بوده‌اند اما در نهایت تجربه‌ حكومت اسلامی كارساز شد، چرا‌كه وابستگی به شرق و غرب عقب‌افتادگی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه محور تمدن اسلامی ایران بود و امروز هم محور بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است كه این بیداری اسلامی در اثر سرخوردگی از مكاتب شرق و غرب بوجود آمد.

ولایتی با بیان اینكه از افتخارات ماست كه بیشترین خدمت را در ملل به اسلام كرده‌ایم، گفت: اولین كسی كه مقاومت در برابر غرب را آغاز كرد، میرزا‌رضا شیرازی بود نه گاندی، چرا‌كه می‌گویند گاندی منسوجات منچستر انگلیس را تحریم كرد‌ اما مقاومت میرزا در برابر تنباكو به یادماندنی است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با تاكید بر اینكه ملت ایران در 34 سال اخیر سخت‌ترین شرایط را تحمل كرده ‌و امروز دارای استقلال است، افزود: بعضی خلط مبحث می‌كنند و می‌گویند در حال حاضر مرز استقلال نیست و دنیا جهانی است اما هدفشان این است كه كدخدای این جهان آمریكا باشد در حالیكه ما آن بین‌المللی كه آنها می‌گویند را قبول نداریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره مذاكره با آمریكا گفت: ما باید استقلال خود را حفظ كنیم و مذاكره با آمریكا نیز باید از موضوع برابر باشد. اینكه آمریكایی‌ها چیزی را از قبل مشخص كنند و بگویند هرچه ما می‌گوییم، باید ایران قبول كند، درست نیست.

ولایتی همچنین تاكید كرد: ‌هنوز صف‌بندی حسینی‌ها و یزیدی‌ها وجود دارد و راه خدایی و راه شیطانی است و باید پیروان دین خدا در مقابل جنود شیطان بایستند.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تصریح كرد: بعضی خلط مبحث می‌كنند و می‌گویند نباید شمشیر به روی دنیا بكشیم، منظور ما هم این نیست اما به این معنا ‌هم ‌نیست كه هركس بخواهد اقدامی علیه ما انجام دهد و كاری نكنیم.

وی ادامه داد: با حقوق و احترام برابر خواهان روابط بین‌المللی متقابل هستیم؛ بخش مهم مشكلات امروز این است كه آنطور كه باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم.

ولایتی ادامه داد: بنده با تجربه طولانی‌مدت درعرصه سیاست خارجی معتقدم كه می‌شود با همین شرایط فعلی روابط بین‌الملل خوب داشت و در چارچوب عزت و ارزش‌ها‌ی اسلامی نیز حركت كرد و با دنیا رابطه خوب داشت.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاكید كرد: زمانی كه بنده در وزارت خارجه مسئولیت داشتم و در زیر سایه امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت می‌كردم، ذره‌ای از ارزش‌ها پا را فراتر نگذاشتم اما با افتخار در مذاكرات 598 پیروز شدیم و برای اولین بار در تاریخ 200 ساله كشور ایران ذره‌ای از خاك خود را تقدیم نكرد كه این نتیجه مقاومت ما بود.

وی خاطرنشان كرد: اقدام موفقیت‌آمیز ما به بركت خون شهدا و هدایت‌های امام (ره)، مقام معظم رهبری و حضور جدی و روشن علما در جبهه بود و این مذاكرات برپایه حق توسط ما انجام شد چرا‌كه هركاری قاعده‌ای دارد.

ولایتی تصریح كرد: می‌شود مذاكره كرد، مبانی را حفظ و در چارچوب ارزش‌ها نیز حركت كرد و در عین حال قواعد مذاكره را نیز حفظ كنیم. رابطه بین كشورها مانند رابطه آدم‌هاست و گاهی آدم‌ها هم تحت‌تاثیر عواطف هستند و لذا مذاكره نیز نیازمند همت، تدبیر و هدایت است.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان افزود: می‌توانیم همین حالا روابط جمهوری اسلامی ایران را با دیگر كشورها به سطح بسیار خوبی برسانیم كه پایه اول‌ بهبودی روابط وضعیت اقتصادی است.

وی با بیان اینكه می‌شد بسیاری از این تحریم‌ها شكل نگیرد، گفت: اگر تدبیر می‌شد، بسیاری از تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد كه امیدواریم در آینده برطرف شود.

ولایتی با تاكید بر اینكه انتخابات ریاست جمهوری 92 گام اول حماسه سیاسی است، اظهار داشت: در این انتخابات شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تر از هر زمان دیگری است و به همین دلیل بود كه با آقایان حدادعادل و قالیباف قرار گذاشتیم همبستگی میان اصولگرایان اتفاق بیفتد.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان با بیان اینكه اصولگرایی یك مارك مخصوص بر روی عده‌ای خاص نیست، افزود: این ائتلاف ایجاد شد تا بتوانیم در مقابل فتنه و انحراف بایستیم و لذا فعالیت خود را شروع كردیم و از بقیه نیز برای ائتلاف دعوت خواهیم كرد.

وی تاكید كرد: امیدواریم یك انتخابات پرشور داشته باشیم تا حكومتی توانمند، دولتی قدرتمند و آشنا به مبانی حكومت تشكیل شود و هر كس در جای خودش قرار بگیرد و كار بزرگ به دست آدم كوچك و كار كوچك دست یك فرد قدرتمند نیفتد تا كابینه قدرتمند شكل بگیرد.

ولایتی ادامه داد: می‌توانیم این كشور را با پشتوانه فرهنگی زیاد، وسعت بی‌سابقه و با استقامتی كه در بین مردم وجود دارد، به مراتب و مدارج بالاتری رساند تا مسائل معیشتی مردم هم حل شود.

عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان تاكید كرد: كار دردناك و ناراحت‌كننده‌ای است كه در یك كشور ثروتمند مردم لنگ معیشت خود باشند. در حوزه سیاست خارجی و روابط با كشورها نیز می‌توانیم كار بسیاری انجام دهیم نه در طولانی‌مدت بلكه بنده با تكیه بر تجربیات می‌گویم كه می‌توانیم از وضع فعلی روابط خارجی خارج شویم.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی سیاست خارجی گفت: این چه وضعی است كه داریم؟

ولایتی با بیان اینكه امیدواریم به تبعیت از مقام معظم رهبری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در كشور محقق شود، گفت: امروز هیچ مسئله‌ای در منطقه و كل جهان اسلام نیست كه بدون دخالت جمهوری اسلامی حل شود و اگر مسائلی در جهان اسلام وجود دارد، بدون كمك جمهوری اسلامی قابل حل نیست. با وجود اینكه با در حوزه اقتصاد مشكلاتی داریم اما در كل جهان اسلام كشوری با قدرتمندی جمهوری اسلامی نیست و لذا باید یك دولت همدل، هم‌زبان و مقتدر مشكلات را حل كند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر