بازدید 5450

قاتل آتش‌افروز بخشیده شد

کد خبر: ۳۱۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷ 11 April 2013
پسر جوانی كه در پی تصاحب ثروت خانواده‌اش در شهرستان آبیك، خانه را به آتش كشیده و والدین و برادر كوچك‌ترش را قربانی جنایت كرده بود، با گذشت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت و بزودی از جنبه عمومی جرم محاكمه می‌شود.

به گزارش جام‌جم، یاوری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیك در استان قزوین از صدور كیفر خواست پرونده پسر هجده ساله‌ای كه در پی تصاحب ارثیه خانوادگی سه عضو خانواده‌اش را كشته بود، خبر داد و گفت: مهر سال گذشته مردی با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس گرفت و از وقوع آتش‌سوزی در خانه همسایه‌شان در یكی از محله‌های آبیك خبر داد.

وی افزود: در پی این خبر، چند گروه از آتش‌نشان‌ها عازم محل شدند و پس از مهار آتش، یك پسر خردسال، یك زن و مرد میانسال و یك پسر و دختر جوان را كه سوخته بودند به بیمارستان منتقل كردند.

یاوری خاطرنشان كرد: بعد از چند روز زن و شوهر میانسال همراه پسر یازده ساله خانواده بر اثر سوختگی شدید فوت كردند كه با هماهنگی قضایی اجساد آنها به پزشكی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این باره ادامه یافت.

2 نجات یافته از شب حادثه گفتند

وی گفت: دو فرزند نجات یافته این خانواده گفتند شب حادثه با صدای فریاد از خواب بیدار شده و با دیدن شعله‌های آتش قصد فرار داشته‌اند كه موفق نشده‌اند و هنگامی به هوش آمده‌اند كه خود را در بیمارستان یافته‌اند و نمی‌دانند عامل حادثه چه كسی است زیرا با كسی اختلاف نداشته‌اند.

آتش‌نشان‌ها، راز عمدی بودن حادثه را فاش كردند

یاوری افزود: با توجه به این كه حادثه آتش‌سوزی مشكوك به نظر می‌رسید، كارشناسان آتش‌نشانی با بررسی دقیق‌تر، متوجه شدند آتش‌سوزی عمدی بوده و در ورودی خانه نیز شب حادثه قفل بوده و به همین دلیل اعضای این خانواده فرصتی برای فرار نداشته و سه نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیك گفت: با مشخص شدن این موضوع تحقیق از دختر و پسر نجات یافته از این حادثه مرگبار ادامه یافت و ماموران متوجه اظهارات ضد و نقیض آنها شدند.

پسر خانواده، تنها مظنون پرونده

وی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات ماموران با توجه به گفته‌های پسر هجده ساله و تناقض آن با حرف‌های خواهرش، احتمال دادند او در این حادثه دلخراش نقش داشته باشد. به این ترتیب پسر جوان به عنوان تنها مظنون پرونده با دستور قضایی بازداشت شد.

اعتراف متهم به 3 جنایت

یاوری خاطرنشان كرد: تحقیقات از این متهم ـ كه همچنان مدعی بود در این جنایت‌ها نقشی نداشته ـ ادامه یافت تا سرانجام او راز این جنایت خانوادگی را فاش كرد.

متهم انگیزه‌اش را از این جنایت تصاحب زودهنگام ارثیه خانوادگی عنوان كرده و گفته بود چند روز پیش از حادثه بنزین خریده و شب حادثه نیز در غذای اعضای خانواده قرص خواب‌آور ریخته است.

یاوری تصریح كرد: شب حادثه جوان متهم با اطمینان از این‌كه خانواده‌اش در طبقه اول ساختمان خوابیده‌اند، در خانه را قفل كرده و نیمه‌شب با بنزین، خانه را آتش زده و به طبقه دوم ساختمان رفته و پس از آتش‌سوزی برای این‌كه ردی از خود بر جای نگذارد، با داد و فریاد از همسایه‌ها كمك خواسته است.

بخشش در یك‌قدمی محاكمه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیك یادآور شد: متهم پس از بازسازی صحنه حادثه، روانه زندان شد. در مرحله اخذ آخرین دفاع از متهم، وی همچنان گفته‌های پیشین خود را تكرار و عنوان كرده بود انگیزه‌اش از این جنایت خانوادگی فقط تصاحب ثروت خانواده‌اش بوده است. چند روز قبل پس از آخرین دفاع در حالی كه قرار بود پرونده متهم به قتل با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان ارسال و وی محاكمه شود، اولیای دم مقتولان با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب آبیك از حق خود گذشتند و متهم به قتل را بخشیدند.

یاوری خاطرنشان كرد: با بخشیده شدن متهم از سوی اولیای دم، او از مجازات مرگ گریخت و پرونده وی با صدور كیفرخواست به دادگاه عمومی ارسال شد تا بزودی این متهم از جنبه عمومی جرم محاكمه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری