بازدید 8680
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

شرکت روسی: زلزله بر نیروگاه بوشهر تأثیری نداشته است

گزارش‌های مربوط به وقوع زلزله در استان بوشهر، تأکید شرکت روسی سازنده نیروگاه بوشهر بر عدم آسیب این نیروگاه، مواضع و ادعاهای جدید وزیر خارجه سابق و رئیس رژیم صهیونیستی علیه ایران و بازرسی دومین هواپیمای ایرانی عازم سوریه از سوی عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۱۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 10 April 2013
گزارش‌های مربوط به وقوع زلزله در استان بوشهر، تأکید شرکت روسی سازنده نیروگاه بوشهر بر عدم آسیب این نیروگاه، مواضع و ادعاهای جدید وزیر خارجه سابق و رئیس رژیم صهیونیستی علیه ایران و بازرسی دومین هواپیمای ایرانی عازم سوریه از سوی عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، بخش عمده‌ای از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع وقوع زلزله شدید در استان بوشهر و تلفات این زلزله اختصاص دارد؛ اما در این رابطه، اخبار مطبوعات و رسانه‌ها به دو بازه زمانی بخش‌بندی می‌شود؛ بازه زمانی نخست، اخبار مربوط به ساعات اولیه پس از وقوع زلزله است که در آن به طور خاص به نزدیک بودن مکان وقوع این زمین لرزه به نیروگاه هسته‌ای بوشهر تأکید شده است. در این زمینه می‌توان به «کریستین ساینس مانیتور» و «فاکس نیوز» اشاره کرد که در گزارش خود ضمن اشاره به مرکز وقوع زمین لرزه، به اظهارنظرهای اولیه مقامات و همچنین عملیات‌های امدادی در حال انجام در مناطق زلزله زده اشاره شده است. البته فاکس نیوز به این نکته اشاره نموده که استاندار بوشهر هر گونه تأثیر این زلزله بر کار نیروگاه بوشهر را رد کرده است.

بازه زمانی دوم، مربوط به ساعاتی بعد و پس از تأکید مقامات بر عدم تأثیر زلزله بر نیروگاه است که در تیتر خبر‌ها، اشاره‌ای به موضوع نیروگاه دیده نمی‌شود. از این میان، می‌توان به روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» و نیز خبرگزاری «ترند» اشاره کرد که گزارش خود را به انتشار جدید‌ترین آمارهای اعلام شده از تلفات زمین لرزه اختصاص داده‌اند. آیریش تایمز اشاره می‌کند که بر اثر این زلزله، دست‌کم ۳۷ نفر کشته و ۸۵۰ نفر مجروح شده‌اند و خانه‌های زیادی نیز تخریب شده است. ترند نیوز نیز اشاره می‌کند که در مجموع، شمار خانه‌های تخریب شده به هفتصد عدد بالغ می‌شود. بر اساس این گزارش، صلیب سرخ ترکیه نیز آمادگی خود را برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان اعلام کرده است. 


در همین باره، روزنامه «مسکو تایمز» نیز با انتشار خبری به نقل از شرکت روسی سازنده نیروگاه بوشهر، تأیید کرده که این نیروگاه بر اثر زلزله آسیبی ندیده است. به گفته یکی از مقامات این شرکت، زلزله هیچ تأثیری بر فعالیت نیروگاه بوشهر نداشته است.

وی در این رابطه گفته: «زلزله به هیچ وجه بر وضعیت معمول رآکتور تأثیری نداشته است. پرسنل به کار خود در شرایط عادی ادامه می‌دهند و سطح تشعشعات نیز کاملاً در حد معمول است». مسکو تایمز اشاره می‌کند که مقامات محلی ایرانی نیز پیش از این بر موضوع عدم تأثیر زلزله بر نیروگاه تأکید کرده بودند. 


اما از میان دیگر اخبار، می‌توان به موضع‌گیری دو سیاستمدار اسرائیلی علیه ایران اشاره کرد. در مورد نخست، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه سابق رژیم اسرائیل را بازتاب داده که ضمن مقایسه ایران با آلمان نازی، ادعا کرده کارکرد جامعه جهانی ‌در قبال ایران، مشابه عملکردی است که در سال ۱۹۳۸ در قبال آلمان نازی وجود داشت و سبب خشنودی و ادامه فعالیت آن کشور شد.

وی همچنین مدعی شده، ایران می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. به ادعای وی، نتیجه دور اخیر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، پذیرش ضمنی بمب هسته‌ای ایران از سوی قدرت‌های جهانی بوده است. 


در مورد دوم، سایت خبری «آروتز شوا»، اقدام به انتشار اظهارات «شیمون پرز»، رئیس رژیم اسرائیل کرده که در دیدار با وزیر خارجه کانادا، از آنچه «شجاعت کانادا در قطع روابط با ایران» خوانده، تشکر کرده است. پرز در این رابطه گفته: «این اقدامی شجاعانه بود. کانادا موضعی روشن در قبال بزرگترین خطر زمانه ما اتخاذ کرد و این نشانگر جرأت و تهور این کشور است. ما به شدت از این اقدام تقدیر می‌کنیم». به نوشته این سایت، در دیدار «جان برد» با رئیس و همچنین نخست وزیر رژیم اسرائیل، درباره طیف وسیعی از موضوعات، از جمله ایران، سوریه و مسئله فلسطین بحث و گفت و گو شده است. 


در پایان، روزنامه «گالف تودی» از بازرسی دومین هواپیمای ایرانی عازم سوریه از سوی دولت عراق خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دفتر نوری مالکی، نخست وزیر عراق اعلام کرده، این کشور روز گذشته برای دومین بار یک هواپیمای ایرانی عازم سوریه را بر زمین نشانده و ‌بازرسی کرده؛ اما این هواپیما تنها حامل کمک‌های بشردوستانه و غیرنظامی بوده است. این روزنامه اشاره می‌کند که ازسرگیری بازرسی هواپیماهای ایرانی، پس از پافشاری اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه صورت می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۴
کاش خانه های مردم هم به اندازه نیروگاه محکم بودند.
تا الان حدود 30الی 40 انسان جون دادن.شما به فکر نیروگاه اتمی هستید!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
فرمایش شما متین ولی میدونی اگه نیروگاه مشکلی پیدا کنه چقدر جون مردم در خطره؟
عزیزم آگر خدای ناکرده نیروگاه آسیبی ببینه بش از 40 نفر در معرض خطر هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها