بازدید 64510
پایان عملیات جستجوهای امدادی؛

زلزله ۶.‌۱ ریشتری بوشهر را لرزاند

شدت زلزله به اندازه‌ای گزارش شده که در کیلومتر‌ها آن‌ سو‌تر از کانون لرزه نیز موجب وحشت مردم و به خیابان ریختن آن‌ها شده است. تا این لحظه خبر می‌رسد که آمار جان باختگان به ۳۷ تن ‌و آمار مجروحان به ۸۵۰ تن رسیده است. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تخریب صد درصدی دوازده روستا خبر داده است.
کد خبر: ۳۱۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵ 09 April 2013
تا این لحظه خبر می‌رسد که آمار جان باختگان به ۳۷ تن رسیده و شمار مجروحان ۸۵۰ تن گزارش شده است.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه عصر امروز، زلزله‌ای به بزرگی ۶.‌۱ ریشتر، شهر کاکی در شهرستان دشتی (۸۹ کیلومتری استان بوشهر) را لرزاند.


به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران، این زلزله در عمق دوازده کیلومتری زمین رخ داده و در ادامه پس لرزه‌های بزرگی به وقوع پیوسته که با بزرگی ۴.‌۸ و ۵.‌۳ ریشتر در این مرکز به ثبت رسیده است.

دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، کانون زلزله را در نزدیکی گنبد نمک جاشک و در نزدیکی روند گسل برازجان گزارش کرد.

گزارش‌ها حاکی است که شدت زلزله به اندازه‌ای بود که لرزش زمین در مناطق بسیاری از استان احساس ‌و موجب وحشت مردم شده تا جایی که بسیاری به خیابان‌ها ریختند.
اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که به رغم لرزش شدید بسیاری از مناطق استان بوشهر و فاصله حدود هفتاد کیلومتری کانون زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه هیچ خسارتی ندیده است.

حسن وند، استاندار بوشهر نیز در این باره گفت: منطقه زلزله با نیروگاه اتمی بوشهر ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته و هیچ خسارتی به نیروگاه بوشهر وارد نشده است.



بر پایه اطلاعات ثبت شده در بانک داده بر خط مرکز لرزه نگاری کشوری، نزدیک ۲۵ دقیقه پس از وقوع زمین لرزه نخست، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.‌۲ ریشتر شهرستان خورموج را لرزاند.

به گزارش فارس، تا کنون پیکر بی جان سه تن از هم‌وطنانمان از زیر آوار خارج شده است.

سید علی هاشمی، فرماندار دشتی گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است. در همین ارتباط  ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده ‌و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.

فرماندار دشتی در ادامه خواستار اختصاص بالگرد برای ارزیابی مناطق و کمک به زلزله زدگان شد.

اعزام نیروهای ارزیاب به منطقه

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب در پی زلزله شش ریشتری بوشهر خبر داد.

وی به ایسنا گفت: در پی وقوع این زمین‌لرزه، چهار تیم ارزیاب شامل بیست امدادگر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه فرستاده شدند.

سازمان لرزه نگاری آمریکا شدت لرزه را ۶.‌۳ ریشتر و کانون آن را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.


شنیده می‌شود، بر اثر شدت لرزش، بخش‌هایی از کوه دیرمی و کوه‌مند در پیرامون کاکی ریزش کرده و گرد و غبار زیادی پدید آورده که از دور دست دیده می‌شود.

اینها همه در حالی است که با گذشت نزدیک صد دقیقه از وقوع زلزله (تا ساعت ۱۸) پس لرزه‌ها همچنان ادامه دارد و شدت این پس لرزه‌ها تا پنج ریشتر نیز ثبت شده ‌اما هنوز آماری از تلفات و خسارات احتمالی گزارش نشده است.



محمدتقی طالبیان، رئیس اورژانس کشور نیز از اعزام گروه‌های ارزیاب اورژانس به منطقه زلزله زده خبر داد و به فارس گفت: هنوز مأموران اورژانس به محل حادثه زلزله در استان بوشهر نرسیده‌اند اما گروه‌های ارزیاب اعزام شده‌اند و به زودی برآورد خود را از شمار مجروحان و حادثه دیدگان ‌اعلام می‌کنند. همزمان دو دستگاه اتوبوس آ‌مبولانس از شیراز و اهواز به سمت منطقه زلزله زده در استان بوشهر اعزام شده‌اند تا در کنار امکانات خود استان بوشهر به زلزله زدگان رسیدگی کنند و امکانات کافی در این استان برای پوشش همه نیازها برقرار بماند.

شهر شنبه از حالت عادی خارج شده / چهار استان به کمک بوشهر شتافته‌اند


ابراهیم درویشی، بخشدار شنبه با اشاره به وضعیت تخریبی زیاد شهر شنبه گفت: به دلیل زلزله ۶.‌۱ ریشتری، شهر از شرایط عادی بیرون شده‌ و مردم به خیابان‌ها ریخته‌اند. سیستم آبرسانی و برق منطقه‌ای شنبه نیز بر اثر زلزله قطع شده، تخریب‌های منازل زیاد است و تاکنون بیش از صد نفر به بیمارستان انتقال یافته‌اند.



شاپور رستمی، معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: ستاد بحران استان بوشهر تشکیل شده ‌و بسیج امکانات نیز صورت گرفته است و همچنین با هماهنگی معاون اول رئیس جمهور و سازمان جمعیت هلال احمر چهار استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و چهارمحال بختیاری که در مجاورت بوشهر بوده‌اند، نیروهای امدادی خود را به سمت مناطق زلزله‌زده فرستاده‌اند.

مجروح شدن پانصد تن و تخریب دو روستا

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مجروح شدن پانصد نفر در زمین لرزه بوشهر خبر داد و به مهر گفت: بر پایه آمار اولیه در زلزله منطقه دشتی، پانصد نفر مجروح ‌که ۴۵۰ نفر ‌‌سرپایی درمان و مابقی به بیمارستان منقل شده‌اند. با هماهنگی‌های انجام گرفته، آمبولانس‌هایی از اصفهان و کرمان به منطقه دشتی فرستاده شده‌اند.

مظفر افزود: بر این اساس با ارزیابی‌های صورت گرفته، دو روستای منطقه بالای ۸۰ درصد تخریب شده‌اند؛ افزون بر این، روستاهای دیگر نیز دچار شکاف عمیق شده‌اند.

وی یکی از دلایل عمده کاهش خسارت در این زلزله را نزدیکی منطقه به دریا عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از دلایلی که خسارت کمتری به منطقه زلزله زده دشتی وارد شده، مربوط به این است که این منطقه در نزدیکی کوهستان است.

آمار کشته شدگان به 31 تن رسید

غلام رضا حیدری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کشته شدن 31 نفر در زلزله عصر امروز در شهرستان دشتی تاکنون خبر داد.



اعلام سه روز عزای عمومی در بوشهر

از سوی آیت‌الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر از فردا به مدت سه روز در استان بوشهر عزای عمومی اعلام شد.

همچنین به دستور استاندار بوشهر مدیران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با مسئولان ذی‌ربط در تماس بوده و آماده کمک‌رسانی هستند.

همچنین مدیر روابط عمومی فرمانده سپاه امام صادق(ع) به فارس گفت: در پی زلزله شهرستان دشتی گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)، امام حسین(ع) و امام علی(ع) شهرستان‌های دشتی، دیر، کنگان، تنگستان،بوشهر و دشتستان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و در حال آواربرداری هستند.

توزیع ۵۰۰ چادر و ۲۰۰۰ تخته پتو در میان زلزله‌زدگان

سید اسماعیل جعفری، رئیس هلال احمر دشتی گفت: پانصد چادر، دوهزار تخته پتو، دویست طاقه موکت و دو تن مواد غذایی در بین زلزله‌زدگان دشتی توزیع خواهد شد.

حیدر عباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر نیز گفت: پس از وقوع زلزله، فرماندهی انتظامی با بسیج امکانات و نیروهای موجود با کمک فرماندهی انتظامی دیر و تنکستان به محل حادثه فرستاده شدند. هم‌اکنون مشکل انتظامی نداریم و پلیس راه در منطقه حضور دارد و شاهد ترافیک شدید به سمت شنبه هستیم.


شمار مصدومان زلزله بوشهر به ۸۰۰ نفر رسید

محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تعداد مصدومان زلزله بوشهر به حدود ۸۰۰ نفر رسیده و بیش از ۲۰۰ خانوار در شهر شنبه و روستاهای آن بی‌خانمان شده و خانه آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده است. تاکنون حدود ۸۰۰ نفر مصدوم شده‌اند که نزدیک هشتاد نفر آ‌نها به بیمارستان خورموج منتقل ‌و بقیه سرپایی درمان شدند.

وی افزود:صد تیم امدادگر و هشت تیم سگ زنده یاب نیز در محل زلزله هستند و کار تجسس زنده‌ها و اجساد ادامه دارد. کار اسکان اضطراری و تغذیه زلزله زدگان نیز با کمک لجستیکی استان‌های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله‌زده

سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به فارس گفت: بر پایه گزارش‌های رسیده از مناطق زلزله‌زده استان بوشهر بار ترافیکی در جاده‌های بوشهر به کنگان، هرمز به کنگان پرحجم و نیمه‌ سنگین است و همچنین محورهای فرعی کاکی به شنبه و همچنین تمام جاده‌های فرعی منتهی به مناطق زلزله‌زده برای بار ترافیکی سنگین‌ است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده توسط پلیس‌راه استان بوشهر دوازده تیم ویژه پلیس راهور به این جاده‌ها به منظور روان‌سازی بار ترافیک منطقه و تسهیل آمد و شد نیروهای امدادی و مردم به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.



۳۱ پس لرزه بالای دو ریش‌تر در بوشهر

به گزارش پایگاه داده برخط مرکز لرزه نگاری کشوری، پس از وقوع زلزله ۶.‌۱ ریشتری کاکی، تا این لحظه (ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه) ۳۱ لرزه و پس لرزه با بزرگی بیش از دو ریش‌تر در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

پزشکی قانونی ۲۴ کشته زلزله بوشهر را تأیید کرد

محمود خدادوست، مسئول کشیک سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: مسئولان سازمان پزشکی قانونی در استان بوشهر تا این لحظه ۲۴ جسد از کشته شدگان حادثه زلزله بوشهر را تحویل گرفته‌اند. البته گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که شمار کشته شدگان این زلزله بیش از این تعداد است و تعدادی از اجساد متوفیان در بیمارستان خورموج مانده که هنوز تحویل پزشکی قانونی نشده است.

وی افزود: آمار دقیق کشته‌ها احتمالاً فردا مشخص می‌شود.

نجات بیست نفر از زیر آوارهای زلزله

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هشت قلاده سگ و ده دستگاه زنده‌یاب توسط امدادگران هلال احمر برای جست‌وجو و نجات افراد از زیر آوار به کار گرفته شدند و تا این لحظه بیست نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند و به نظر می‌رسد کار جست‌و‌جو تا یک ساعت دیگر به پایان برسد.

به گفته درخشان اسکان اضطراری زلزله‌زدگان آغاز شده و ظرفیت اسکان سه هزار نفر وجود دارد.

اعزام نیروهای یگان ویژه، یگان امداد و بالگرد به مناطق زلزله‌زده

سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در استان بوشهر نیروهای یگان امداد در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و سپس با توجه به حساسیت موضوع نیز یگان ویژه به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: همچنین تعدادی از بالگردهای نیروی انتظامی به این مناطق اعزام شدند و در حال حاضر با حضور نیروی انتظامی و همکاری مردم از نظر نظم و امنیت و امدادرسانی به این مناطق مشکل خاصی وجود ندارد.

آمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

حسن وند، استاندار بوشهر در آخرین گزارشی که از وضعیت مناطق زلزله زده داد، تعداد جان باختگان این حادثه را ۳۷ تن اعلام کرد.

دوازده روستا صد درصد تخریب شد

حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تا دو ساعت دیگر (نزدیک ساعت دو بامداد) عملیات امداد و نجات به پایان می‌رسد، گفت: تاکنون دوازده روستا صد درصد تخریب ‌و چادرهای اسکان اضطراری نیز در مناطق حادثه‌دیده برپا شده است.

قدمی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷ کشته و ۷۵۰ نفر زخمی شده‌اند، گفت: تا دو ساعت دیگر، عملیات امداد و نجات و جستجو در مناطق حادثه‌دیده به پایان می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: ارزیابی نهایی از تعداد بی‌خانمان‌ها صورت نگرفته و چادرهای اسکان اضطراری در مناطق حادثه دیده برپا شده است. نزدیک دوزاده ‌روستا صد درصد تخریب شده‌اند که علت تخریب روستا‌ها نیز بافت فرسوده بوده ‌و البته تعداد سکنه این روستا‌ها هنوز مشخص نشده است
.

پایان عملیات جستجوهای امدادی

مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به فارس گفت: با به‌کارگیری صد تیم امدادی و پانصد امدادگر عملیات جستجو و امداد در منطقه زلزله زده بوشهر پایان یافته و عملیات اسکان اضطراری همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار هلال احمر ۸۵۰ نفر در زلزله بوشهر مصدوم شده‌اند، افزود: با توجه به زمان‌بر بودن برپایی چادر‌ها و اسکان اضطراری هفده تیم تخصصی وارد منطقه شده و ساعت‌هاست که کار اسکان را آغاز کرده‌اند.

مظفر در مورد خسارت‌های بجا مانده از زلزله گفت: هشتصد واحد مسکونی صد در صد تخریب شده و صد واحد مسکونی نیز بین ۲۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷۱
انتشار یافته: ۱۴۷
2 بار لرزید یکی هم تقریبا 10 دقیقه بعد.
کاملا قابل حس بود . من الان شیرازم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
تو فداغ لارستان هم که به فاصله 220کیلومتری کاکی هستش هم به مدت 1دقیقه تقریبا شدید احساس شد.
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خارگ هم لرزید ..
ما تو کنگان بودیم خیلی شدید بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
عالیشهر هم لرزید
خورموج هم 5بار لرزید
زلرله در شیراز هم کاملا احساس شد
خیلی خفن بود
خدا کنه تلفات نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
خوبه تو خود خبر تعداد تلفاتو نوشته.میگی خداکنه تلفات نداشته باشه؟!
شیراز هم لرزید
لرزشش هم دلهره آور بود
امیدوارم هیچ خسارتی را سبب نشده باشد، نه مالی و نه جانی، فقط بیدارباشی بنفع مردم عزیز بوشهر بوده باشــــــد،
انشاء الله!
ممنون از اطلاع رساني سريع شما
فاصله تا نیروگاه چقدره
خدا به داد برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خودش نوشته. خودت بخون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
حدودا 70 کیلومتر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
150كيلومتر
ما در خیابان ملاصدرا شیراز هم شدت زمین لرزه را بخوبی و بشدت متوجه شدیم هم شدید و هم مدت زمان آن طولانی بود خداکنم خسارت مالی و جانی نداشته باشد .
خیلی شدید بود ما اینجا در شهرستان جم شهرک بتروشیمی



به طرز شدیدی احساس کردیم طولانی بود 1دقیقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
دوستان توجه بفرمایید آدرس منزل لازم نیست.
تنها نام شهر را بفرمایید.
تا حالا 3 نفر تلفات داشته.خدا بیامرزشون.دعا کنید تلفات بیشتر نشه
عجب بابا.میبینی شانسو؟!
خدایا بداد مردم برس
سلام خدمت شما و ممنون بابت اطلاع رسانی سریع....
بنده در نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر روستای (هلیله) سکونت دارم زمین لرزه اینجا هم احساس شد من پشت سیستم بودم که میز کامپیوتر لرزید و حدود 10 ثانیه هم طول کشید خدا رو شکر در اینجا هیچ خسارت جانی و مالی نداشت ولی تو شهر کاکی(مرکز زمین لرزه) تا این لحظه 3 نفر از هموطنانمان متاسفانه کشته شدن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
تو بوشهر فقط به صورت لرزشهای خفیف حس شد و خوشبختانه حتی تو بافت قدیم که فرسوده محسوب میشود هم شکر خدا خسارت نداشتیم
زلزله وحشتناکترین پدیده طبیعی که ماهها انسان را افسرده میکند.
خداوند متعال خود کمکشان کند - ما که لیاقت ساخت بناهای مقاوم را نداریم - دولت وملت هر دو .
خدایا بداد مردم برس
با سلام
از مردم فهیم کشورم درخواست کمک برای هم استانی های عزیزم را دارم مرکز زلزله در روستاهای شنبه و سنا بوده و چندتن تاکنون کشته داده.
کمک برسانید تا تلفات بیشتر نشه.
باید مراقب سونامی احتمالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
احتمال سونامی در مناطق جنوب ایران چون از مسیر مستقیم به اقیانوس وصل نیستند، در حد صفر به نظر میاد و اگر هم باشه شدت بسیار کمی خواهد داشت.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
کمی مطالعه آن هم در این قرن بد نیست ! سونامی در دریاهای کم عمق و به خصوص در خلیج بوجود نمی آید .
شهر شیراز هم لرزید!
ما که مرکز شیراز بودیم حس کردیم.خیلی وحشتناک بود.
ما احساس کردین اینجا تو کنگان خیلی شدید بود
تابی جان تو شنبه یکی از شهر های توابع شهر کاکی چندین کشته داده حدود 100 نفر بردن بیمارستان منازل تخریب شده شدت زلزله طوری بوده به شعاع 200 کیلومتری شهر کاکی از جنوب شهر جم و عسلویه از طرف شرق شهر جهرم و مهر و از طرف شمال خورموج بوشهر برازجان این زلزله به شدت احساس شده و کمک های امدادی از استان فارس و خوزستان راهی منطقه اند
امروز 4 بار مرکز بوشهر لرزش هایی خفیف را تجربه کرد ولی هیچ خسارتی نداشت
اوج زلزله در کاکی ، شنبه و باغان بوده
که بسیاری از خانه های روستایی تخریب و همچنین کاکی 5 نفر از هموطنانمان کشته شده اند
عملیات نجات زیرآوار شروع شده
خیلی بزرگ بود شهر کنگان هم حسش کرد
آنقدر شدید بود که در شهر جهرم هم احساس شد. تا الان 13 پسلرزه داشته خدا بخیر کنه.
اینجور که شیراز لرزید . معلومه که واقعا قوی بوده
انشاالله که خسارات جانی بیشتری نداسته باشه و مسئولین نیز تمام تلاششون را برای حفظ حال مردم و رفع نگرانی و رسیدگی به منطقه رو به کار ببندن.
باسلام اميدوارم اين موضوع ربطي به هارپ نداشته باشه...چون خيلي مشكوكه دقيقه چند كيلومتري نيروگاه اتمي بوشر بوده....اميدوارم انتشار بديد.با تشكر
خدا بخیر بگذرونه
دستتون درد نکنه خدا قوت چه زود خبرو زدید تو سایت خدا خودش رحم کنه به مردم عزیز بوشهر و شهرستانهای اطراف بوشهر تو شهر دیر هم زلزله بود همه وحشت کردن مرسسسسسسسسسسسسسسسی از خبرای داغ تابناک
طبق آخرین خبر جسد 5 تا 6 نفر از زیر آوار بیرون آورده شده است تلفن های همراه هم دچار اختلال هستند یکی از مسئولین هم اعلام کرد احتمال افزایش کشته شدگان و مجروحان زیاد است.
زلزله در روز انرژی هسته ای خیلی عجیبه اونم نزدیک نیروگاه بوشهر
خدا بخیر کنه
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بابا توهم نزنید باز، شما اصلا میدونید شنبه و اهرم و خورموج کجاست. حتما میخواید بگید انفجار هسته ای بوده
کاش خبری هم سازمان به قول معروف مدیریت بحران کشور می نوشتید که البته بعید است .این سازمان با بکار گیری افرارد غیر متخصص عملا تعطیل شده است .
خدایا کمک شون کن
کاش تو دبی می ومد
تا الان حدود 20 تا 30 کشته داشته که همچنان داره به تعدادشون اضافه میشه...
من که عالیشهر حوالی شهر بوشهر زندگی می کنم و لرزه رو کاملا احساس کردم... لرزش هم تقریبا طولانی بود و دو بار پشت سر هم لرزید
دقیقا در همون لحظه در تبریز یکدفعه هوا طوفانی و تاریک شد و بعد از چند لظه دوباره به حالت عادی برگشت.
پاسخ ها
بهراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آره راست میگی منم حوالی زلزله بوشهر تو پشت بودم و دقیقا چیزی رو که میگی دیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اونهایی که منفی دادن مگه تبریز بودن؟ یاد بگیرین در مورد چیزی که نمی دونین اظهار نظر نکنین.
کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
حرکت لایه های زمین میتواند سبب تجمیع الکتریسیته شده در ابرها و جو اثراتی بگذادر. البته عالبا فاصله جغرافیای این تقارن زیاد نیست ولی با توجه به تعدد زلزله های بالای سه در روز 20 فروردین گزارش ایشان ارزش بررسی در موسسه زلزله را دارد
باریش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
تقریبا من هم یادم میاد که اون لحظه هوا به شدت طوفانی شد.البته نه دقیقا اون لحظه که همین حوالی...
امیدوارم و انشاالله تلفات جانی و مالی کم باشه و به هموطنانی که عزیزانشونرو از دست دادن تسلیت میگم و خدا به بازماندگان آنان صبر عنایت کنه و برای رفتگان طلب رحمت و مغفرت دارم
اگر این زلزله در تهران می آمد چه می شد؟ کمی فکر کنیم بر عاقبت کار
عسلویه ام هم لرزید. کاملا محسوس بود
شدت زمین لرزه زیاد بود، توی بندر محمد عامری( 35 کیلومتری بوشهر) هم شدیداً احساس شد. خداراشکر استحکام منازل باعث شده تلفات کم باشه، اما توی روستاها هنوز ساختمان های خشتی و گلی هست، ان شاء الله تلفات از این بیشتر نشه
ما الان منتظر دستور مدیرمون هستیم تا همه به محل حادثه اعزام بشیم، نیروها و امکانات منطقه ویژه نفت هم همه همون لحظات اول اعزام شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
سازمان منطقه ویژه به فکر ساختمان خود باشد که در چند جایی از ساختمان خصوصآ دیوارهای بیرونی آن ترک خوردگی مشاهده شده است.
سوره حج :یا ایها الناس اتقو ربکم ان زلزله الساعه شی عظیم . ای مردم از عذاب پروردگارتان بترسید که زلزله رستاخیز امر عظیمی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
این همه منفی برای چیست؟
توی آبادان خیابون کاکاموسی هم ما لرزه را حس کردیم
با سلام
در شهر دوراهک از توابع شهرشتان دیر در استان بوشهر هنوز آمبولانسها آژیرکشان با سرعت به سمت منطقه آسیب دیده گان زلزله می شتابند.تاکنون طبق خبرهای واصله از منطقه شنبه 10 نفر کشته شده اند.خداوند رحمتشان کند.
در چند جا از رشته کوههای احمد سلمان ریزش کوه چشمگیر بوده است.
برای بازماندگان صبر مسئلت میداریم.
تصحیح قسمتی از اظهارات استاندار محترم بوشهر: فاصله کانون زلزله تا نیروگاه اتمی: 85 کیلومتر
تصحیح قسمتی از اظهارات استاندار محترم بوشهر: فاصله کانون زلزله تا نیروگاه اتمی: 85 کیلومتر
در خیابان خاکشناسی شیراز آنرا حس کردیم .
شدید و طولانی بود
توی منطقه نایبند که احساس نشد
15کیلومتری جنوب شزق عسلویه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
احتمالاً خواب بودی
تو عسلویه هم فهمیدن
منطقه پارس جنوبی هم به شدت لرزید
کنگان هستیم خیلی وحشتناک بود 10ثانیه مرتب لرزید
تو شهرستان جم هم تقریبا با شدت 5ریشتر بود
به قدری شدید بود که ما توی شهرستان لامرد به هنگام فرار از خونه تعادل نداشتیم
من که تو عالی حسینی بودم (15 کیلومتری خورموج) سه بار زمین رو لرزوند
بار اول خیلی شدیت بود به مدت 20 ثانیه
بار دوم و سوم کمتر بود
کازرون هم حس شد .
متاسفانه خبرهای خوبی از روستاهای سنا و شنبه نمیرسه! اکثر خونه ها تخریب شدند
از اینجا(بندر دیر) خیلی برای کمک عازم شدند امیدورام تلفات حداقل برسه.
کسی از تلفات در کاکی و بنیاد هم خبر قطعی دارد؟ لطفا اطلاع دهید
من بندر دیر:خیلیا هنوز زیر خیلیا هنوز زیر آوارن راها رو بستن تا امداد رسانی اسون تر بشه.خیلیا تو این خونه های کوچیک روستایی حتی فرصت بیرون رفتن هم نداشتن. اینقدر تخریب سریع بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
خدابا صبر بده....
خیلی زلزله شدید بود و نسبتا " طولانی مدت در شیراز که هر دو بار زلزله کاملا محسوس بود خدا بخیر کند
شهرستان دیر هم کاملا احساس شد و شدیدا لرزید امشب به خیر بگزره
خدا بخیر بگذرونه.... الان دیگه بوشهر کم کم داره هوا گرم میشه و زندگی طاقت فرسا میشه.... امیدوارم خدا خودش رحم کنه.... و دیگه زلزله ادامه دار نباشه.... خدا خودت کم کن
بندر دیر خیلی شدید و طولانی لرزید
مادرخود
شهربوشهراین لرزه رااحساس کردیم خداروشکربخیرگذشت
امیدوارم خداوند به بازماندگان صبر عطا بفرماید.
همچنین از همه مردم و مسئولین خواهش میکنم به مردم عزیز بوشهر و همشهریهای عزیزم نهایت کمک را بفرمایید
خدا به هممون رحم کنه!
آیا برازجان هم اومده، شدتش چقدر بوده؟
اگه کسی میدونه لطفا بگه.
ممنون بخاطر خبر رسانی سرع شما . خدایا به عزیز از دست داده ها صبر عنایت فرماید .
خدا كنه كسي بيشتر اتفاقي براش نيفته!
خيلي ناراحت شدم....:(
وای چه فاجعه ای!
خدایا کمک کن
ما نفهمیدیم 85 کیلومتر 120 کیلومتر 150 کیلومتر با نیروگاه فاصله داشته کدوم درسته
توی گناوه هم احساس نشده
شهرستان دیّر هم خیلی شدید بود ولی شکر خدا خسارتی وارد نشد ، خونه ها مثل فنر تکون میخورد !!!
سلام من تو بوشهر بودم زلزله کاملا محسوس بود طبق خبرایی که از دوستام توی کاکی وشنبه دارم تلافات جانی خیلی زیادتر از این حرفاست خدا به خیر کنه
خیلی ناراحت کننده است. کسانی که عزیزانشون رو از دست دادن من و همه هموطنان رو در غم خودشون شریک بدونن.
بوشهر تسلیت
تو ورزشگاه تختی جم بودیم داشتیم بازی گاز فجر جم با نفت و گاز گچساران رو می دیدیم. یادم نیست شایدم بازی شروع نشده بود یهو کل ورزشگاه شروع به لرزیدن کرد. 6، 7 ثانیه گذشت تا تموم شد.
خیلی وحشتناک بود تیربرقای کنار ورزشگاه همه می لرزیدن.
برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر دارم.
در شهرستان فیروزآباد فارس نیز احساس شد .حتی پس لرزه ها.لامپ های خونه بدجوری تکون میخوردند.خدارحم کنه
اینجا معالی اباد شیراز
زلزله رو به قدری شدید بود که از خواب بیدار شدم
لوسترها میلرزید
براي هموطنان خوبم در اون منطقه تسليت ميگم
خدا رو شكر كه تو شب اتفاق نيافتاد واگرنه تلفات خيلي سنگين تر بود
بوشهر هم لرزید..خیلی ترسناک بود..ما دانشگاه سرکلاس بودیم..همه دویدیم بیرون و بعدهم دیگه هیچکی جرات نداشت که بره سرکلاس
در شهر بردخون هم شدت زلزله احساس شد و همه به خیابان سرازیر شدند.من از طرف همه بردخونی ها با خانواده های عزیز از دست داده ابراز همدردی می کنم.
بندردیلم هم لرزید
سلام من که تو رزهی(شیراز) میشینیم کاملا محسوس بود و طولانی ولی خدایی ترسناک دیگه نشده بود!!!! من که ملایم احساس کردم
خدا كنه تلفات انسانيش كم باشه
من تو بوشهرم. زمین لرزه خیلی شدید احساس نشد. تعجب میکنم چرا بعضی از افراد با این فاصله زیاد نوشتن شدید بود. تسلیت میگویم به همه خانواده های داغدار. انتظار از مردم بزرگ ایران اسلامی مساعدت حداکثری است. یا علی
من و دوستانم در ساعات اولیه زلزله از شهر بادوله به شهر شنبه رفتیم وصحنحه های رادیدیم که خیلی دلخراش بود . مردوم بطور خود جوش داشتند به همدیگر امداد رسانی میکردند و جا دارد تشکری بکنم از حلال احمر شهرستان دشتی وهمه ی نیروهای امدادی که به این شهر اعزام شده اند و هم هکنون نیز در حال امداد رسانی هستند . بنده این حادثه دلخراش را به مردم شهر شنبه تسلیت عرض میکنم واز خداوند متعال برای مردم این شهر صبر مسئلت میدارم
خدايا به بازمانده ها صبر بده. من تجربه زلزله اهر هريس ورزقان را دارم. درد خيلي بديه.
خدا رحم کنه... وقتی کوه که مظهره استقامته ریزش کرده دیگه وای به حال خونه ها... خیلی ناراحت شدم....
ما ملت ایران با هموطنانمان در بوشهر همدردی میکنیم و از خداوند منان آرزوی مغفرت برای فوت شدگان و سلامتی برای آسیب دیدگان و صبر برای بازماندگان داریم.
زلزله فوق نیز شهرستان جم نیز به شدت لرزید الحمدالله خسارتی گزارش نشده
شیراز کامل احساس شدد
عسلویه ام هم لرزید. کاملا محسوس بود
این زمین لرزه در شیراز خیابان مشیرفاطمی هم کاملا احساس شد.
آقا کمکی هست بگید ما هم کاری بکنیم
کازرون هم لرزید
حداقل 30 ثانیه
خدارحم کنه
اين حادثه همه مردم ايران را متاثر کرد به هموطنان عزيزم تسليت عرض می‌کنم
بندر بوالخیر دو بار لرزید بار اول حدود 10 الی 15 ثانیه طول کشید
بوشهر هم که زلزله احساس شد.واقعآ وحشتناک بود جوری که برای چند ثانیه شدیدا دیوارای خونه میلرزید.امیدوارم تلفات ز این بیشتر نشه
جم کوه ها ریزش کرده و توده ای از خاک در هوا قرار گرفته و بعضی از راه های جم مسدود شده و در شهرستانن جم از بالگرد استفاده کردن برا ارزیابی ها فردا مشخص میشه چه خبره هموطنان ما را دعا کنین در شهرستان های بوشهر دشتستان دشتی کنگان جم دیر عسلویه همه و همه احساس کردن خدا به خیر کنه
من تو شهر کاکی بالای ساختمان و در حین کار منزلم بودم . صدای شروع زلزله شبیه شروع باران از شمال شنیدم . یک لحظه دیدم امواج به ما رسید و ساختمان با شدت تمام شروع به لرزش کرد . آنچنان لرزشی که هرقدر تلاش می کردم امکان نداشت بتوانم ثابت بایستم . ساختمان های اطرافم انگار از جنس پلاستیک بودند . باور کنید کج و راست می شدند و خودم حرکت دیوار های خانه ام را به شمال و جنوب می دیدم . حدود 30- 40 ثانیه طول کشید . چند لحظه ی بعد لرزش دیگر و دیگر . یک وام گرفتم 20 میلیون و 8 میلونش میلگرد و خاموت و سایر وسایل بتون ریزی خریدم . حالا بقیه اش با چه بسازم ؟
من با بازمانده ها احساس همدردی می کنم- واقعا ناراحت شدم - خبر وحشتناکی بود
ضمن ابراز همدردی و تسلیت و آرزوی صبر برای بارماندگان
1. زلزله رخدادی طبیعی است و غیر قابل پیشگیری با ایمن سازی و فرهنگ سازی می توان تلفات را کم کرد
2. تجربه زلزله کار پرهزینه ای است از تجربه دیگران استفاده کنیم
3. آسیب شناسی اجتماعی و روانی برای بازماندگان امری ضروری ولی فراموش شده است
4. بافتهای فرسوده و مناطق آسیب پذیر حتما محکم سازی و مقاوم سازی بشوند
5. دولت با اقدامات تشویقی یا حتی اجبار اهالی را با نظارت و کارشناسی خوب فنی به نوسازی و مقاوم سازی مجبور کند
6. مراکز اجتماعی یا همان community center که همان مراکز چند منظوره برای مواقع اضطراری است در جای جای کشور و با کار کارشناسی احداث شود
انشاا... بار دیگر شاهد تلفات جانی نباشیم و تلفات مالیمان هم حداقل بشود
پناه بر خدا
خدایا خودت کمکشون کن
کسی از برازجان خبر نداره ؟ اونجا هم زلزله شدید بود ؟
ابتدا از همه تسلیت عرض میمنم به عزیزانی که در اثر زلزله امروز از بین ما ها رفتن..روحشان شاد
در استان اردبیل حوالی همان ساعت که زلزله رخ داده طوفانی شدید و عجیبی برگرفت سطح شهر را که تعجب مردم را برداشته بود...
خدا بهشون صبر بده
در تائید نظرات قبلی همزمان با زلزله و به مدت حدودا ده دیقه آذربایجان شرقی طوفان عجیبی اومد. رسما آدمو از جا میکند. خیلی هم زود تموم شد
به همه داغداران این حادثه تسلیت
می گوییم از خداوند منان برای مردم منظقه صبر جمیل مسئلت داریم.
امیدوارم هموطنان خوبم مثل مردم آذربایجان، هموطنان بوشهریمون رو هم تنها نذارن و کمک هاشون رو مستقیما دست آسیب دیده های زلزله برسونن.
با سلام و تشکر از شما به خاطر اطلاع رسانیتون،
لطفا زمان دقیق ارسال اخبار تکمیلی رو هم کنار هر خبر درج کنید.
مورد دیگه اینکه مساله ای که الان اهمیت داره تنها اعلام آمار تلفات زمین لرزه نیست بلکه نحوه کمک رسانی جهت کنترل و کاهش این آماره چراکه وضعیت تلفات زمین لرزه های این چنینی تو ایران از قبل قابل پیش بینی هستش بنابراین من از این سایت که داره مرتب اطلاع رسانی می کنه خواهش می کنم در رابطه با کمکی که ما می تونیم به اون مردم کنیم بیشتر اطلاع رسانی کنه چون با توجه به پس لرزه های شدیدی که داشته و اینکه شب شده و هوا داره تاریک و تاریک تر میشه این مسایل اهمیت بیشتری دارن، مثلا از وضعیت راهها و اینکه مردم باید برای کمک برن یا بهتره جاده ها برای کمک های امدادی باز باشه، نحوه ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به ستادهای مربوطه، محل تشکیل ستادهای مردمی و غیرمردمی، وضعیت پایگاه خون، هلال احمر، بهزیستی و خلاصه هر چیز مهم دیگه ای که ارزششو داره صحبت بشه.
مورد بعد در رابطه با هلال احمر هستش که علیرغم تلاش های شبانه روزی این عزیزان، سایتش در حد انتظار اطلاع رسانی نمی کنه و این مورد در رابطه با زلزله آذربایجان هم صادق بود و گزارش های کامل و لحظه ای ارایه نمیده که واقعا جای تاسفه و باید این موضوع پیگیری بشه چرا که سایت هلال احمر به عنوان اولین نهادی که در منطقه حاضر میشه باید مرجعی برای رسانه ها و پیگیری های مردم باشه و بعد از وقوع حوادث این چنینی، باید به صورت لحظه ای و دقیق نه تنها از آمار تلفات و خسارات،‌ بلکه از نیازها و شرایط منطقه شامل کمک های مورد نیاز مردم، وضعیت راهها، شرایط جوی، وضعیت پایگاه خون، آب، غذا، چادر، کمک های اولیه، کمک های داوطلبانه مردمی، طریقه حمایت های مالی و غیرمالی و سایر مسایل مهم دیگر در سایت و به روش های دیگه اطلاع رسانی کنه و خلاصه اینکه اطلاع رسانی هلال احمر باید هم سطح با زحمات قابل تقدیر اونا باشه.
با تشکر
عسلویه هم کاملا شدید احساس شد
کیش هم لرزید.
کاکی حدودا از ساعت 12دیشب تا الان 20 پس لرزه داشته بعضی هاشون خوروج حس شد بزرگترینش 4|5 ساعت 6و سی دقیقه
استان بوشهر و شهر گناوه داغدار و ماتم زده شد.
برای تمام بازماندگان این حادثه از خداوند متعال طلب صبر می کنم .
خدایا کمک این مردم زلزله کن
سلام
با عرض تسلیت خدمت داغداران این سانحه واز خداوند منان صبر جلییل را برای این عزیزان خواستارم.
من خودم ساکن زرند کرمان هستم وزلزله زده بودم وحال این عزیزان را درک می کنم.الان نیاز به کمک آواربرداری دارند.همچنین نیاز به امنیت دارن که اکر جان رفته شده ان لاقل مال رفته نشوند.با تشکر از همه آنهایی که معنای بنی آدم اعضای یک پیکرند...
تو سایت استاندار بوشهر اعلام شده امداد رسانی هنوز ادامه داره پس اطلاع رسانی رو ادامه بدید چون داره آمار تلفات و خسارات بالاتر میره. پس لرزه های شدیدی هم داره و یک پس لرزه 5 ریشتری حدود ساعت 5:30 صبح و یک پس لرزه 5.4 ریشتری حدود ساعت 6:30 صبح خساراتی داشته. درکل در حدود 20 پس لرزه بالای 4 ریشتر گزارش شده
من ساکن بوشهرم و در طبقه پنجم یک ساختمان زندگی می کنم. تقریبا تا صبح زمین می لرزید. جوری ترق و تروق ستونهای ساختمان در اومده بود. بعضی از این پس لرزه ها قوی تر بود. حوالی ساعت 6 صبح با یکی از پس لرزه های قوی از خواب پریدم.
فراشبند فارس هم کاملا احساس شد وباعث ترس مردم شد
زمین همچنان میلرزد :|
به درگاه خداوند برای بازماندگان و حادثه دیدگان این مصیبت جانکاه دعای صبر و برد باری میکنم امیدوارم تا مسئولان محترم نیز تمام تلاش خود را برای یاری به هموطنان انجام دهند و انشاالله مضایقه نکنند.
کنگان هستم یک ساعت پیش پس لرزه شدیدی اومد همه توچادرن ازترس زلزله
به هم استانيهاي من زودتر کمک کنيد خواهش ميکنم . به خدا خيلي تو اين شرايط به کمک ها نياز دارند . خداوند مهربان به همه خانواده درگذشتگان صبر بده .من يک برازجوني ساکن تهران هستم
همین امروز چهارشنبه مورخه 21 فروردین ساعت 12.30شیراز لرزید
به هموطنان بوشهری درگذشت عزیزانشان را تسلیت عرض نموده و طلب بخشش و شادی روح عزیزان از دست رفته را داریم، امید است هر چه زودتر در صدد رفع آثار خرابی اقدامی موثر صورت گیرد تا از الام این عزیزان هر چند اندک کاسته گردد.
زمان،شدت، عمق و موقعیت زمین لرزه ها رو به صورت لحظه ای و دقیق مشاهده کنید:

http://irsc.ut.ac.ir/currentearthq.php?lang=fa
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی