بازدید 22883

تصاویر حیرت‌انگیز از غاری باقدمت 65میلیون سال

این غار شگفت‌انگیز در کوه شاهو قرار دارد و متعلق به اواخر دوران دوم زمین‌شناسی است که قدمت آن به 65 میلیون سال پیش برمی‌گردد.
کد خبر: ۳۱۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰ 09 April 2013
غار قوری‌قلعه بزرگ‌ترین غار آبی آسیاست که تاکنون 3هزار و 140 متر از این غار شناسایی شده و 500 متر آن برای بازدیدکنندگان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش فارس از کرمانشاه، غار قوری‌قلعه بزرگترین غار آبی آسیاست که در 86 کیلومتری شهر کرمانشاه در مسیر جاده پاوه واقع شده است.

این غار شگفت‌انگیز در کوه شاهو قرار دارد و متعلق به اواخر دوران دوم زمین‌شناسی است که قدمت آن به 65 میلیون سال پیش برمی‌گردد.

بر اساس گفته کارشناسان، این غار از قبل توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار گرفته و جمجمه انسانی در آن پیدا شده که متعلق به هفت هزار سال قبل است، همچنین برخی از اشیاء عتیقه یافته شده در این غار متعلق به دوران ساسانی است.

تاکنون 3 هزار و 140 متر از این غار شناسایی شده که احتمال می‌رود 20 کیلومتر ادامه داشته باشد و 500 متر آن برای بازدیدکنندگان به بهره‌برداری رسیده است.

ادامه شناسایی مسیر غار به ‌علت برخورد با تخته سنگ ورقه‌ای که در اثر ایجاد گسل به‌وجود آمده، متوقف شده و جلو رفتن امکانات خاصی می‌طلبد.

دمای غار در طول سال بین 8 تا 11 درجه سانتی‌گراد است و میانگین رطوبت آن به 89 درصد می‌رسد و در طول مسیر غار، تالارهای زیبا و دیدنی، مانند تالار مریم و کوهان شتر وجود دارد و اشکال طبیعی و فوق‌العاده‌ این غار، موجب حیرت هر بیننده‌ای می‌شود.

افرادی که از این غار دیدن می‌کنند، تنها تا 500 متری آن را می‌توانند ببینند و ادامه مسیر هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

در ادامه مسیر، تصاویر متفاوتی دیده می‌شود که هر بازدیدکننده‌ای بعد از شنیدن توصیفات مربوط به ادامه مسیر غار قوری‌قلعه، مشتاق دیدن این مناظر می‌شود.

در بخشی از مسیر این غار، تالارهایی وجود دارد که پوشیده از قندیل است و اشکال موجود در این تالارها شبیه مجسمه‌های کریستالی هستند.

تصاویر این گزارش، تصاویر حیرت‌انگیز از قسمت‌های بهره‌برداری نشده غار قوری‌قلعه است:

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۹
فتبارک الله احسن الخالقین.بسیار عبرت اتگیز است.
عکسهاتون 5 درصد جاذبه های این غار رو هم نشون نمیده!!
من رفتم دیدم
واقعا ارزش دیدن داره...
واقعا زیبا و دیدنی است
ای کاش در کنار پیش روی در این غار شگفت‌انگیز ، فرهنک محافظت از آثار تاریخی و طبیعی نیز پیشرفت داشته باشد. تا این غار نیز مانند بسیاری از آثار ارزشمند دیگر توسط ما تخریب نگردد.
ولی غار علیصدر خیلی زیباتر و بزرگتر است.
من از نزديك اين غار را ديده ام يكي از زيباترين جلو ه هاي طبيعت ايران است كه در نزديكي كرمانشاه قرار دارد كلا در منطقه غرب جاذبه هاي طبيعي بسيار زيبائي و بكري وجود دارد خصوصا در ارديبهشت و خرداد ماه
الله اکبر
ممنون از معرفی این غار خواهش می کنم حتما حتما حتما هم میهنان عزیزم از غار کتله خور در زنجان دیدن نمایند بزرگترین غار خاکی جهانه فوق العاده است
اگر تو ترکیه بود یک میلیون توریست سالانه داشت.
واقعاً غار حیر انگیز و قشنگی است.
آنجا شاهکاری از خلقت در اعماق زمین است که ناخودآگاه انسان را وا می دارد تا بگوید: فتبارک الله احسن الخالقین
و ای کاش مسئولین در صدد رسیدگی بیشتر بر آیند و درامد زایی توریستی و ...
خیلی عالی بود لذت بردم
من سه سال پیش رفتم. فوق الاده جالب بود. ایکاش در صنعت گردشگری ایران زمین سرمایه گذاری می شد و ایکاش مردم ایران قدر مواهب طبیعی ایران زمین رو می دونستن و این هم به این سرزمین ظلم نمی کردن. از ساحل خزر بگیرید تا بطریهای شناور آب معدنی در کنار ساحل خلیج. از بوی تعفن زباله های تلنبار شده بگیر تا چشم انداز بسیار نازیبای پاکت چیپس و پفک 10 یا 15 سال قبل سر درآورده از زیر خاک. واقعاً افرادی که این کار رو انجام می دن با کی لج کردن؟ به کی دهن کجی می کنن؟ به قول خودشون که بارها ازشون شنیدم پول مفت که به شهرداری و هزار جای دیگه که نباید داد. غافل از اینکه برای برداشتن هر زباله ای کمری باید خم شود. اگر طرز تفکر همه این بود که الان اکثر کشورهای اروپایی که این همه مالیات و عوارض می دن باید تو زباله های خودشون غرق شده بودن. دلم برای پسرم می سوزه. که قراره مثل مادر و پدرش پوزخند ببینه وقتی که ماشینش رو کنار سطل زباله نگه می داره تا آدامس جویده شده رو به داخل سطل بندازه یا کفی های ماشین رو تو سطل خالی کنه.
این قسمت ها رو ما که ندیدیم
فکر کنم برای بازدید عموم باز نشده
من از این غار دیدن کردم یک چیز رو شما فراموش کردید این غار آبیه و در طول مسیر مثل یک رودخونه آب از کنار شما رد میشه این تصاویر یک دهم زیبایی اونرو نشون نداد اگه مال کشورای همسایه بود میلیاردی ازش پول در میاوردن
عالی بود
بايد بخدا از پديده هاش ايمان آورد
wow
قدرت خدا عالی بود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی