بازدید 35406
در استقبال از وقوع رویدادی تاریخی با فیلم اصغر فرهادی

نخستین اکران تاریخ در تهران همزمان با پاریس و لندن

زمینه مناسب فراهم خواهد شد تا از این پس، فیلم‌های روز دنیا در ایران همچون دیگر شهرهای بزرگ جهان اکران شود و این فضا افزون بر آن که سینماگر ایرانی را به تحرک بیشتری برای بالا بردن سطح آثارش به اجبار وا‌می‌دارد، این حس را در ناظر خارجی پدید خواهد آورد که بر خلاف تبلیغات رسانه‌های جهانی، زندگی طبیعی همچون دیگر شهرهای مهم دنیا در تهران در جریان است.
کد خبر: ۳۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ 09 April 2013
با اعلام معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، مبنی بر اکران فیلم «گذشته» آخرین ساخته اصغر فرهادی و محصول کمپانی بین‌المللی ممنتو در ایران، زمینه وقوع یک رخداد بی‌سابقه در تاریخ سینمای ایران فراهم شده و آن نخستین اکران جهانی در ایران است که این فرصت را فراهم خواهد ساخت تا از این فیلم‌های مهم روز جهان همزمان با اکران در پاریس، لندن، مسکو، نیویورک و... در سالن‌های تهران نیز به نمایش درآید.

به گزارش «تابناک»، تقریباً در‌ تاریخ سینمای ایران، یکی از رویکردهایی که در تقویت فضای حرفه‌ای مورد توجه بوده، اکران فیلم‌های روز جهان برای سنجش اقبال مخاطب و همچنین ایجاد یک رقابت میان آثار جهانی و وطنی بوده و این مؤلفه برای برخی فیلم‌ها با فاصله زمانی به وقوع پیوسته که نزدیک‌ترین نمونه از این دست، فیلم «عشق» ساخته میشائیل هانکه بود که پیش از عید و با فاصله‌ای نسبتاً طولانی نسبت به اکران جهانی‌اش، در ایران نیز با اکران طولی (سینماهای محدود اما زمان طولانی) همراه شد.

پیش از این نیز آثاری به اکران رسیده بودند؛ اما عموماً حتی گپ زمانی میان اکران جهانی و اکران محدود و طولی این فیلم‌ها در ایران بیش از فاصله زمانی رخ داده برای «عشق» بود و در واقع آهسته آهسته زمینه لازم برای بهره‌برداری سینمادوستان از ظرفیت سالن‌های نمایش داخلی جهت دیدن فیلم‌های بین‌المللی که با شئونات اسلامی و ملی کشورمان منافاتی نداشته باشند، فراهم شده و تنها یک توافق برای اتصال سینماهای ایران به اکران جهانی باقی است.

فیلمیران با درک این موضوع که فیلم تازه اصغر فرهادی به رغم فرانسوی بودن، با توجه به حضور علی مصفا در نقش نخست و حضور عوامل ایرانی در پشت دوربین به ویژه خود فرهادی، در ایران فروش خواهد داشت، به محض انتشار آنونس فرانسوی و مشخص شدن زمان اکران جهانی این فیلم، رایزنی‌هایی را آغاز کرد و اکنون علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران از اکران این فیلم در ایران در خرداد ماه سخن به میان آورده که برابر با اکران جهانی این فیلم خواهد بود.

اکران فیلم «گذشته» در ایران زمانی قطعی شد که روز گذشته جواد شمقدری از بلامانع بودن اکران این فیلم در ایران در صورت هماهنگ بودن با هنجارهای کشور سخن به میان آورده و اکرانش با صدور مجوز از شورای پروانه نمایش را قابل تحقق خوانده که البته یک پاسخ دوپهلو است؛ اما همین که رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد مقابل این فیلم گارد نگرفت، چراغ سبزی برای اکران این اثر ارزیابی شده است.

در صورت تحقق این اتفاق، زمینه مناسب فراهم خواهد شد تا از این پس فیلم‌های روز دنیا در ایران همچون سایر شهرهای بزرگ جهان اکران شود و این فضا علاوه بر آنکه منجر به روز بودن سینمای ایران و مقایسه مکرر سطح سینمای ایران و جهان را برای مخاطب شده و طبیعتاً سینماگر ایرانی را به تحرک بیشتری برای ارتقای سطح آثارش بالاجبار وا‌می‌دارد، این حس را در ناظر خارجی به وجود خواهد آورد که بر خلاف تبلیغات رسانه‌های جهانی، زندگی طبیعی همچون دیگر شهرهای مهم دنیا در تهران در جریان است.

با این حال پرسش‌هایی درباره کم و کیف چنین واقعه‌ای پیش روست. یکی از این پرسش‌ها، کیفیت اکران فیلم آخر فرهادی در ایران است. هرچند مدیرعامل فیلمیران ابراز امیدواری کرده، «گذشته» با دوبله در کشورمان به سینماها برود اما خودش نیز در این زمینه امیدی نداشته و برای اکران در خرداد ماه و عدم تأخیر طولانی، احتمالاً فیلم با زبان اصلی (فرانسوی) و زیرنویس فارسی اکران خواهد شد که احتمالاً حتی زمینه اکران عرضی (اکران در چندین سینما) را نیز خواهد داشت و دست‌کم می‌توان 20 تا 30 درصد مخاطبان فیلم ایرانی «جدایی نادر از سیمین» را برای این فیلم در نظر گرفت.

افزون بر کیفیت اکران فیلم، قیمت بلیت فیلم نیز محل بحث بوده است. با توجه به آنکه فیلمیران می‌بایست امتیاز اکران همزمان این فیلم را از ممنتو یا شرکت خریدار امتیاز پخش در خاورمیانه ـ که احتمالاً سونی خواهد بود ـ خریداری کند، طبیعتاً بهای بلیت‌ها با توجه به قیمت این امتیاز برای ایران خواهد بود، هرچند در صورت ارزیابی استقبال و فروش میلیاردی «گذشته» احتمالاً این فیلم با بلیتی هم قیمت فیلم‌های ایرانی (شش هزار تومان) اکران خواهد شد.

از همه این‌ها اما مهمتر، میزان جرح و تعدیلی است که شامل حال این اثر خواهد شد تا زمینه اکرانش در ایران فراهم و مجوز لازم صادر شود. بی‌گمان، اگر پوشش برخی بازیگران بیرون از هنجارهای معمول ‌یا میزان ممیزی بیش از حد باشد، این فیلم به اکران در هیچ زمانی نخواهد رسید؛ دغدغه‌ای که شاید از همه نکات دیگر برای اکران این فیلم به عنوان پیشگام در وقوع یک اتفاق بزرگ پراهمیت‌تر باشد و اگر مرتفع شود، جاده‌ای که فیلم‌های بین‌المللی ایرانیان نظیر کیارستمی نتوانستند هموار سازند را فرهادی با فیلم برای سینمای ایران هموار خواهد ساخت.

فیلم «گذشته» ششمین ساخته اصغر فرهادی در ماه می‌ (اردیبهشت ماه) همزمان در کشورهای اروپایی اکران خود را آغاز می‌کند. علاوه بر برنیس بژو (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برندهٔ سزار با فیلم هنرمند) و همچنین طاهر رحیم (برنده جایزه سزار با فیلم پیام‌آور)، بازیگران دیگری چون علی مصفا، پائولین بورلت، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، ژان جستین، سابرینا وازانی و بابک کریمی در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

کمپانی ممنتو فیلم به عنوان سرمایه‌گذار فیلم تازه اصغر فرهادی با انتشار تصویر جایزه مشهور سزار ـ که اسکار فرانسه به شمار می‌رود ـ «عبارت مرسی، آقای فرهادی» را در زیر آن درج کرده و این نشان می‌دهد که این کمپانی خود را برای موفقیت‌ جهانی با این فیلم پس از ارزیابی اولیه‌اش آماده کرده است؛ فیلمی که داستان یک جدایی را این بار در فضای فرانسه روایت می‌کند و تریلر فیلم ‌مشخص این بخش از داستان فیلم را لو می‌دهد و البته باید دید فرهادی و تیمش، چه حرف تازه‌ای در این اثر بلند سینمایی خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷۸
خیلی خوبه. امیدوارم اتفاق بیافته و بتوینم یک فیلم خوب ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
مطمئن باش اتفاق نمی افته مگه فیلمهای کیارستمی رو اکران میکنن؟
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
تیترهای بعدی تابناک با نزدیک شدن به زمان اکران

1392/2/20
اکران عمومی آخرین ساخته اصغر فرهادی "گذشته" در سینماهای ایران در هاله ای از ابهام...

1392/2/29
با عدم صدور مجوز اکران برای فیلم "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی نمایش سینمایی این اثر در ایران عملا منتفی شد.

1392/12/25
شمقدری: ما لابی کردیم "گذشته" اسکار برد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
قیمت بلیط چند دلار خواهد بود؟
خمینی شهر اصفهان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بنده به عنوان یک خمینی شهری از همشهری بودن با اصغر فرهادی هنرمند بزرگ کشورمان خرسند هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آقای پیمان دمت گرم
ببینم و تعریف کنیم
تو چرا اینقدر زور میزنی؟
سینما کیلو چنده بابا؟! دلت خوشه.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آی گفتی ناشناس ...
تو این وضعیت اقتصادی ، من نمیدونم دیدن یک فیلم همزمان با اکران خارج از کشور ، به چه درد مملکت میخوره ؟ ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
هر چیزی جای خودش رو داره. حالا اقتصاد خوب نیست، بریم خودکشی کنیم و هیچ تفریحی نکنیم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
ولی هستند کسانی که در این وانفسای اقتصادی فرهنگ را فراموش نمی کنند. علاقه مند به فرهنگ در هر زمانی علاقه مند است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
علاقه مند به بی فرهنگی
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اقتصاد بد از همین تفکرات ناشی میشه.

رکود اقتصادی یعنی: پول تو دست خودت، جنس من دست خودم.
ویشاندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بخش خصوصی جورشو میکشه! مطمئن باشید بخش خصوصی اگه نخواد شما نمیتونید مجبورش کنید بره سرمایشو جایی بکار بگیره که به قول شما درد مملکته!
خیلی خوشحالم .. این اتفاق به منزله ی تحول عظیمی در تاریخ سینمای ایران محسوب میشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
سینمای ایران رو همراه با اون چند تا سینمای اروپایی به انضمام هالیوود رو گل بگیرید بره پی کارش
چرافقط توی تهرون ؟؟؟؟؟
مگه بقیه نقاط ایران آدم حساب نمی شن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
منفی دادن به این نظر دقیقا چه مفهومی داره؟
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آیا منفی دادن به نظر معقول الماس کا خوبیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
امیدوارم این کارگردان خوب کشورمون موفقیتهای بیشتری کسب کنن و فیلمهای تولیدی کشورمون هم از نظر مضمون و محتوا در سطح بالایی قرار بگیرند.
جالب است تمامی اتفاقات غیر منتظره در خردادماه اتفاق می افتد . حال جای این سوال باقی است در کشوری که فیلمهای ساخت کشورمان بعد از یکی دو روز از اکران خارج می شود چگونه نمایش فیلمهای مطرح جهان همزمان با سایر شهرهای بزرگ دنیا امکانپذیر است . ...
اصلا باورم نمیشه خیلی خوشحال شدم من فکر میکردم این فیلمو باید از دست فروشا بگیرم اما الان با افتخار توی سینما میبینم
زنده باد اصغر فرهادی
زنده باد سینمای ایران
پاسخ ها
راک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
الکی شاد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آخه یه فیلم مقوایی دیگه افتخار نداره
باز هم غلط املایی:
بلامانفع دیگه چیه؟ بلامانع
خب بالاخره يك خبر خوب و اميدواركننده از اين دولت شنيديم. مبارك است انشائالله. به هر قصد و نيتي هم انجام شود براي ما نتيجه مهم است. مطمئنا هنردوستان استقبال خوبي از اين سياست خواهند كرد.
کار مثبتی هست. چون بلاخره در سینما اکران نشود، با یک فاصله(تاخیر) کوتاه در دسترس تمام طرفداران این فیلم آقای فرهادی قرار خواهد گرفت. بنظر من بعید است آقای فرهادی بخواهد با کنجاندن صحنه های زننده در فیلمش، خود عاملی برای عدم اکران فیلم در سینماهای ایران شود مگر اینکه مسئولان ما بخواهند خیلی مته به خشخاش بگذارند.
ضمنا دوستانی که نظر میدهند اگه در قالبی محترمانه تر و مودبانه تر نظر خود را درج نمایند خیلی زیباتر است.
...فيلم اصغر فرهادي به جاي سيب زميني، از الان معلومه خوشمزست!
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
یعنی چی؟
لطفا در نوشتار به جای "گپ" از واژه "فاصله" استفاده کنید.
ای ول انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
من موندم با این مردم فهمیده چرا پس هی سرمون کلاه میره؟
اولین بار خواهد بود و بسیار اتفاق خوبیست ولی تا چه حد می توان به تداوم آن امید داشت!!!؟؟
کاش سینماها طوری بود که بعد از تماشای فیلم اگه فیلم مورد پسند نبود، تماشاگر می تونست بلیتشو پس بده و پولشو بگیره..
اون موقع می دیدین که کیفیت فیلم ها چقدر بهتر می شه و فضای رقابتی در حوزه سینما هم راه پیدا می کنه.
پاسخ ها
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
اینجوری دیگه سینماها یک لحظه هم خالی نمی ماند.
خیلی مناسبتر بود اگه اون وسط اجیل و تخمه ... هم می آوردند(رایگان) و نهار و شام هم می دادند.
اصلا میشد بهشت واقعی.......
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
این پیشنهاد واسه ایران کاملا غیر عملیه دوست عزیز. اینطوری مردم به زور هم شده به خودشون تلقین می کنن که از اون فیلم خوششون نیومده!!! هر کاری ابتدا نیاز به فرهنگ سازی داره که متاسفانه ایران در این زمینه واقعا ضعیف عمل می کند.
سال انتخابات که میشه چقدر روشنفکرها زیاد میشن!!!!!!!!!!!!
مرررررررررررررررررررررســـــــــــی آقای فرهادی
فرهادی که کارگردان نیست...اگه میتونه موفقیت های ده نمکی را به دست بیاره
پاسخ ها
کرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
فرهادی موفقیت ده نمکی بدست بیاره؟؟!!!
خیلی شوتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
وای خدا چقدر خندیدم
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بابت مزاح بود دیگه
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
طنز پرداز خوبی هستی آقا محسن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
محسن جان برو یه کم مطالعه کن نسنجیده حرف نزن
واقعا مسئله و مشکل حال مملکت ما اینه؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
امسال این نظر را زیاد میبینیم.
عزیزان، خوبان، دلسوزان... هرچیزی جای خودش.
اصلا اگه دقت بفرمایید یکی از مهمترین "مشکلات مملکت ما" اینکه خیلی چیزها سر جای خودش نیست.
درک کنیم دیگه..........!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
عذر خواهم (تصحیح)
امثال نه امسال
ویشاندی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
با حسین موافقم
اگه نگاه کنین متاسفانه میبینین ورزشمون سیاسی شده، سیاستمون تفریحی و تفننی شده، تفریحاتمون فرهنگی شده، فرهنگمون اقتصادی شده و بلاخره اقتصادمون هم ورزشی شده!
اگه اکران شد آن وقت برید تعریف کنید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
که نمی شه!
شهرستانها رو هم از این قافله عقب نذارید بلاخص استانهای مرزی چون اونا بیش از ماهواره استفاده می کنن این فرصتی میشه برای جلب اونا به طرف رسانه های داخل کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
الان این محصول داخلیه؟؟
تا كي مي خواهيد خود را به غفلت بزنيد كه خارجيها براي شما شخصيت سازي نكنند. همين وحشيهايي كه با ندادن راديو داريو باعث مرگ هزاران هموطن سرطاني ما شدند.
اگر اکران نشه خلاصه می ریم اصل dvd می خریم نگاه می کنیم .اگر اصل dvd نمی خرید دیگه به من ارتباطی نداره ولی من اصل dvd مگیرم.
اگر پخش شد!!!!!!اين دروغ آوريل يه كم عقب افتاده، باور كنيد........
ما که شهرمون سینما نداره....زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان(با سه خط اسمش)
اگه میخوان با سانسور و دوبله مسخره اکرانش کنن همون اکران نکنن خیلی بهتره !
این نوع فیلم ها هیچ افتخاری برای ما ایرانیها به حساب نمیاد
روی آوردن به بی حیایی برای ادعای روشنفکری داشتن کار بسیار کثیفی است
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
شما مگه فیلم رو دیدی میگی بی حیایی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
آقا رسول شما خودت ناراحت نکن. اینها با فکرای بستشون زنده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
بی حیایی ؟؟
خواهشن شعر ننویسید
زنده باد استاد فرهادی
اصغر فرهادی مایه افتخار ملت ایرانه. اگر این اتفاق بیافته می توان گفت اندکی از زحمات این انسان زحمتکش در عرصه سینما جبران خواهد شد. به امید آن روز
پاسخ ها
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
کاملا با نظرتون موافقم مرمر جان
باید برای فرهادی بزرگ ایستاد و دست زد و کسانی که سعی در بی اهمیت دادن به جوایز ایشان میکنند بدانند حسادت جایی در دین اسلام و وجدان ادمی ندارد اگر میتوانید شما هم فیلم در حد فیلمهای ایشان بسازید
فیلم گذشته روی پرده با کیفیت اچ دی فقط 500 تومن..... این وضعیت سینمای ماست
هرگز این اتفاق نمیوفته هرگز
اين فيلم را بايد ديد و بعد نظر داد ولى مطمئن هستم كه اقاى فرهادى با ملاحظه همه چيز و حتى در نظر گرفتن اكران در ايران اين فيلم را ساخته است و ضمنا به ان برادان و يا خواهران كه به همه چيز با نگاه بدبينى نگاه ميكنند بايد گفت چه ما بخواهيم و چه نخواهيم جهان بسمت يك قاعده كلى و رفتار و قوانين همه جانبه حركت ميكند و ما نيز جزئى كوچك از اين جهانيم و بالطبع در همان مسير حركت ميكنيم پس بايد از قبل براى حركت در اين مسير برنامه ريزى و كار و دقت كنيم تا بتوانيم از انها چيزهاى خوبشان را بگيريم و چيزهاى بدشان را دور بريزيم و همچنين ان قسمت از فرهنگ و شخصيت خوب ملى و اسلامى كشورمان را نيز به انها تفهيم و برايشان قابل پذيرش كنيم ! چه اشكالى دارد راجع به شاه عباس صفوى فيلم ساخته شود و نكات خوب و صحيح و درست و شجاعانه اش را برجسته كنيم و حتى نكات منفى زندگى اش را هم بگوييم ، به سريال سلطان سليمان كشور تركيه نگاه كنيد با يك سريال چهره يك پادشاه عثمانى را و در اصل امپراطورى عثمانى را چطور نشان ميدهند و جالب است همه كشور هاى منطقه با دوبله همان كشورها و در اوروپا با زير نويس نمايش ميدهند ، سينما و تلوزيون محلى است براى نشان دادن تاريخ و فرهنگ حال و گذشته يك كشور كه ميتوان با ظرافت و با دقت و البته با صرف هزينه هاى بجا و بموقع انچه كه ميخواهيد بگوييد و بفهمانيد را انجام داد . ما پتانسيل هاى قوى و تاريخى بزرگ مثل شاه عباس ، يعقوب ليث ، نادرشاه و كريمخان زند و كوروش و داريوش و انوشيروان و از صحابه پيامبر اكرم سلمان فارسى و عرفان و فقه كشورمان افرادى مثل مولانا و سعدى و حافظ و فردوسى و علماى مثل مجلسى ها و شيرازى ها و امام خمينى ها مدر وووووو داريم و بايد از همه اينها فيلم ساخت و به جهان عرضه كرد حتى با بكار گيرى هنرمندانى بين المللى و گران قيمت كه با اسم ان بازيگر نيز بتوان انگيزه اى براى ديدن براى مردم جهان بوجود اورد ،. مثل فيلم محمد رسول الله و يا فيلم عمر مختار با بازىگرانى معروف مثل انتونى كويين و ايرنه پاپاس ، بايد هدف داشت و بدنبال ان هدف بود . امريكا و انگلستان و اكنون بسيارى از كشورها مثل فرانسه و حتى چين بدنبال صادر كردن فرهنگهايشان و بزرگنمايى قدرتشان و ضعيف نمايى ساير كشورها از طريق فيلم هستند ، و ما كجاى كار هستيم !!!!!!!!
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
خسته نباشی ناشناس ؛
اینهمه گفتی آخرشم معلوم نشد نظرت راجع به اکران این فیلم همزمان با خارج از کشور چیه؟
آخه مگه موضوع فیلم را میدونی که دم از زندگی بزرگان زدی ؟ خوب این سریالها که نیاز به بازیگران خارجی و اکران همزمان نداره ضمن اینکه هم کار خوبیه هم تاکنون چند نمونه اجرا شده است مثل مجموعه مختار و ...
شما بگو با این روش فیلم سازی با بازیگران خارجی موافقی یا نه ؟
باید دید که این فیلم چه حرفی برای گفتن داره. زمانی باید از اکران جهانی فیلمهای ایرانی خوشحال بشیم که این فیلمها در مسیر غرب زدگی نباشه و حرفای جمهوری اسلامی و صدای اسلام رو در جهان اشاعه بده. و الا ضررش بیشتر از نفعشه و اصلا هم مایه مباهات و خوشحالی نیست.
اميدوارم اين اتفاق خوشايند رخ بده و من بعد از سالها به سينما ميرم.
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
به خاطر شما هم که شده به اقای شمقدری می گم درحتی یک سالن هم که شده نمایش بدن
تولید این فیلمهای جهانی می تواند به عنوان صادرات غیر نفتی باشد و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
صادرات غیر نفتیش کجا بود برادر!!!... تهیه کننده فیلم (شرکت ممنتو) یه شرکت فرانسویه اونوقت شما میگی صادرات؟؟!!
کاش شما به اندازه همین فیلم برای فرستادن میمون به فضا سینه چاک می دادید
این کار خوبیه اجازه بدیم فرهادی رو مثل دیگرانی که خواهان رفتن بودن از دست ندیم شاید اگر کمی تلاش کنیم جلوی خیلی کارهای که دیگرانی در فکر انجامشون هستن رو میگیریم
سلام تابی
مدتی است که دیگه فیلم نمی ذاری؟....بذار بابا ...ما که حوصلمون سر رفته!
روز روشن دروغ میگید به عوام، قبل از انقلاب کلی فیلم در تهران و جاهای دگه ایران همزمان اکران میشد، حتی فیلم فرود انسان روی ماه همزمان با اروپا در ایران اکران میشد، حالا افتخار مارو ببین اکران همزمان!!!!!!
الیوم استبصار این فیلم از سینما ممنوع اما مشاهده سی دی های آن در خانه جایز
Hatman be morooor filmaye holly woodiiam neshooon midan
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست