بازدید 2252

آخرین وضعیت لایحه اجباری شدن مشاوره ژنتیک

کد خبر: ۳۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰ 07 April 2013
لایحه اجباری شدن مشاوره ژنتیک و روانشناسی که قرار بود در روزهای پایانی سال 91 به تصویب هیئت دولت برسد، با کمی تأخیر در روزهای آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهرخانه، زهرا سجادی گفت: این لایحه اسفند ماه سال گذشته برای بررسی ابعاد حقوقی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری تقدیم شد و قرار بود پیش از پایان سال نتیجه این بررسی توسط دکتر بداغی در اختیار مرکز امور زنان قرار گیرد ولی این مسئله تحقق پیدا نکرد.

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: البته دکتر بداغی نتایج بررسی هایشان را در عرض چند روز آینده در اختیار ما قرار خواهند داد و سریعاً جلسه بررسی این لایحه تشکیل خواهد شد.

سجادی خاطرنشان کرد: وزارت کار لایحه‌ اجباری شدن مشاوره ژنتیک و روانشناختی را به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه داد و دولت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را مسئول برگزاری جلسات میان دستگاه‌ های مختلف مربوط به این لایحه مانند وزارتخانه ‌های دادگستری، تعان، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کرد و نتایج این جلسات به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه شده است.

معاونت امور خانواده مرکز خاطرنشان کرد: مرکز امور زنان چندین نشست را با دستگاه‌ های مرتبط برگزار کرد و به این نتیجه رسید که اجرای مشاوره ژنتیک و روانشناختی به عهده کدام دستگاه ‌ها گذاشته شود و تا پایان سال نظر خود را در این زمینه به کمیسیون اصلی فرهنگی دولت ارائه می ‌دهیم.

لازم به ذکر است پیشنهاد لایحه ضرورت اجباری شدن آزمایش ژنتیک و مشاوره روانشناختی پیش از ازدواج به این دلیل از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی، ارائه شده است که سازمان بهزیستی زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند، لذا این وزارتخانه لایحه مذکور را ارائه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار