بازدید 12199
۱

کاهش 8درجه‌ای دمای هوا در سطح کشور

کد خبر: ۳۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸ 03 April 2013
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ورود موج جدید سرما به کشور خبر داد و گفت: این سامانه فردا از نوار غربی وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران و کاهش 8درجه‌ای دما در مناطق خواهد شد.

به گزارش فارس، عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، اظهار داشت: به سبب ورود این سامانه بارشی، پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر فردا و طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، بارش شدید باران و وزش باد شدید، رگبارهای موقتی کوتاه مدت تگرگ و همچنین کاهش 8 درجه‌ای دما در برخی از استان‌ها آغاز شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: پدیده‌های مزبور موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلاب و خسارت به تأسیسات در برخی از استان‌ها به خصوص استان‌های واقع در شمال غرب کشور می‌شود.

وی بیان داشت: از بعدازظهر پنج شنبه این سامانه در استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد فعال می‌شود.

امیدوار شهری یادآور شد:‌ این سامانه بارشی در روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس و غرب کرمان می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در روز شنبه استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، کرمان، یزد و غرب خراسان و در روز یک‌شنبه در استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان فعال می‌شود.

وی یادآور شد: طی روزهای پنج شنبه و جمعه در مناطق مستعد برف‌گیر  و سرد سیر رشته‌کوه البرز ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

به گفته امیدوار شهری، طی روز پنجشنبه و شنبه خلیج فارس به سبب باد شدید مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این مدت در برخی نقاط استان‌های ایلام و خوزستان گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

امیدوار شهری با اعلام اینکه این سامانه هوای تهران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه در سطح استان تهران شاهد بارش باران خواهیم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار